{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Olivers til HD? {{forumTopicSubject}}

ja jeg sidder her og overvejer hvad der bedst kan betale sig og stadig er det rigtige til min hund... derfor ville jeg hører om der var nogen der havde gode/middel eller værre erfaringer med olivers mod hd og om man overhovedet kan få noget hos dem som kan bruges....

lige nu får chika hills j/d men det kunne jo være fedt hvis der var noget der var bedre og billigere....

og hvis der er nogen der kender til noget godt kost tilskud til det også... hun får nemlig flex vital lige nu og jeg synes godt nok det er dyr... det koster 300 for 400g... nogen der kender noget bedre og billigere eller noget lige så godt der så er billigere.... flex vital kan nemlig ikke købes på nettet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olivers til HD?
  • #1   16. nov 2007 jeg sidder og kigger lidt rundt derinde... synes bare ikke lige jeg så det... men kigger da bare igen... smiley

  • #2   16. nov 2007 Jeg har en veninde, hvis 12 måneders lab har fået konstateret F hofter (vidste faktisk ikke at de fandtes så slemme). Hun er begyndt at fodre med j/d og så har jeg foreslået hende at give glucosamin og msm.. Men jeg tror ikke at du finder en bedre foder til den slags end j/d..

  • #3   16. nov 2007 Min veninde er blevet anbefalet j/d af sin dyrlæge. JEG har så ydermere anbefalet hende at give Glucosamin og msm OG begybde at svømmetræne ham. I håb om at han kan "omkranse" de manglende led med muskelmasse. Det er sidste udvej for ham, så alt skal forsøges..

  • #4   16. nov 2007 BF:
    Jeps det er noget rigtig skidt. En af mine gamle goldens havde D-E hofter, men han klarede da at blive 13 år...


  • #5   16. nov 2007 hun har hd.... en mild grad.... så det var mere noget som virkede på samme måde som det hun allerede får.... hun får det motion hun kan holde til men foderet og tilskuddende gør det at brusk og sådan noget i leddene bliver opbygget igen så hunden ikke har smerter og derved kan få opbegget sine muskler til at holde leddende til sidst.... dyrlægen har foreslået det hun får... det ville bare være nemmere for mig hvis det kunne købes på nettet.... det kan flex vital bare ikke....

    kvaliteten har jeg sat meget højt... derfor spørger jeg efter produkter der er lige så gode eller endda bedre.... og hvis de så er billigere ville det jo ikke gøre noget.... det spørgsmålstegn synes jeg ikke du skal stille for du kender slet ikke baggrunden for mit spørgsmål... hun får det hun skal have.... men efter 4mdr med dyrlægebesøg næsten hver uge så er økonomien altså ødelagt når man er på SU.... derfor hvis der var lige så gode eller bedre produkter billigere ville det hjælpe på situationen... for hunden kommer i første række hvad det angår... og så må jeg tænke på økonomien bagefter... og nu er det værste overstået så nu skal det hele afbalanceres igen så deraf mit spørgsmål......


  • #6   16. nov 2007 Jeg mener min veninde gav hendes berner corolla den grønne perle med succes.

  • #7   16. nov 2007 der er mange dyrlæger der ikke har andet end hills i deres praksis derfor kan man jo godt komme til tænke lidt på om de måske får noget økonomisk støtte for at forhandle og anbefale hills.... det kan også være det er det bedste af det bedste..... men hellere spørge en gang for meget end for lidt....

  • #8   16. nov 2007 Emma har c i den ene hofte og hun får J/d.....hun fik også flex vital i hendes foder da vi blev opmærksomme på problemet........det var i flydende form........men nu er hun gået over på j/d og får ikke dette tilskud mere........det skulle efter sigende ikke være nødvendigt når hun får j/d......jeg har hørt at det skulle være det allerbedste foder til hunde med HD og jeg ville ikke spare på fodret når det gælder min hunds ve og vel.

    Hun skal også igang med at svømme, da hun skal tabe sig lidt mere.......men hun var på vægten idag og har tabt 2½ kg på 2 mdr :o)


  • #9   16. nov 2007 Lian - den grønne perle? hvad er det helt præcis? foder eller tilskud?

  • #10   16. nov 2007 Sidsel. Du skriver "i mild grad", hvad er det?? B??

  • #11   16. nov 2007 Susie:

    Svømning kan HELT klart styrke de svage områder ved ledene. Så DET er en super ting:-))


  • #13   17. nov 2007 Smiliende Susie - chika har også c i den ene hofte. min dyrlæge foreslog både j/d og flex vital sammen for at give hende så gode som mulige chancer for at få smerterne væk.... og det går da så godt nu at hun har fået go fra dyrlægen til at måtte løbe fri igen og lege med andre hunde en gang i mellem...

    jeg vil også kun spare penge på fodret hvis der er et andet produkt der er lige så godt eller bedre ellers bliver jeg ved det hun får nu... jeg ville bare gerne undersøge hvad der var af muligheder.... hundefoder og tilskud er en jungle at finde rundt i og der er så meget af det over det hele....


  • #14   17. nov 2007 Mette.......jeps........det har 2 formål for emma........styrke muskulaturen og få kørt noget kondi på madammen så hun kan smide lidt flæsk :o))

  • #15   17. nov 2007 Mette - jeg har ikke fået et bestemt bogstav men dyrlægen gættede på b-c cirka og så b på den anden.... b bliver da anset for et overgangsstadie gør det ikke?

  • #16   17. nov 2007 der står også titurskort til hundesvømning på min ønskeseddel til jul... men indtil videre bliver jeg nok nødt til at vente med at få hende til svømning...

  • #17   17. nov 2007 Sidsel.......vi har givet Flex vital i ca 1 ½ mdr.......jeg har meget svært ved at bedømme om det har virket.......Emma viser ingen tegn på smerte.......hun halter ikke og har ingen problemer med at hoppe op i bilen o.l........men hun løber ski lidt grise galop....sådan med lidt stive bagben.......men måske vi skulle fortsætte med det.....dyrlægen mente bare ikke det var nødvendigt når hun fik det foder.

  • #18   17. nov 2007 Ja måske skulle man ønske sig et svømmekort til hunden til jul.........*GG*

  • #19   17. nov 2007 Louise:
    Dette er i alle tilfælde IKKE dyrt:
    (link fjernet)


  • #20   17. nov 2007 Sidsel:

    B er fint nok. C er sådanne lidt bob bob, hvis du forstår hvad jeg mener?? Men hun kan sagtens få et godt og indholdsrigt liv. Du skal bare ikke lade hende gå mere på trapper end højst nødvendigt og hun bør ikke springe eller løbe ved siden af en cykel. Den gamle jeg havde, som havde D-E hofter fik fjernet en stor muskel som går fra hoften og ned til knæet. Når hunden så har ondt, spænder den musklen og trækker hofteleddet længere ud af hofteskålen og får derved større smerter. Han var aldrig mærket af operationen, men han blev også svømmetrænet. Jeg er slet ikke sikker på at en operation vil komme på tale med B-C hofter. Men pas på hende og tænk dig rigtig godt om.....*SS*


  • #21   17. nov 2007 Tror sq da også at vi skal ønske os sådanne et kort i julegave?? Så skal vi bare finde et sted, som ikke er ALT for langt væk. Der lå en oppe ved Roskilde, men den er desværre lukket....ØV.

  • #22   17. nov 2007 chika halter heller ikke som sådan mere kun når hun løber og hvis hun er kommet til at tumle lidt for meget med sine venner og så skal hun have en eller to dages ro og så er hun klar igen... min dyrlæge sagde det at hvis man giver begge dele så er det ligesom at gå med livrem og sele... smiley

  • #23   17. nov 2007 Hellere gå med både livrem og seler end at tabe bukserne:-)))

  • #24   17. nov 2007 Mette - chika begyndte at vise tegn på det en fredag hvor elevatoren i min opgang mandagen efter blev lukket så vi tog til dyrlæge med det samme for at finde ud af om hun måtte gå på trapper og da han ikke kunne mærke noget og hun ikke sagde av til noget fik vi at vide at hun nok bare havde haft noget dårlig mave der så havde trykket på en nerve og at hun så godt måtte gå på trapper.... efter en uge op og ned af trapperne kom hun på ferie for det var slet slet slet ikke fair... hun havde simpelthen så ondt... og så blev det rigtige konstateret.... siden da har hun ikke fået lov til at gå på trapper... gåturene er lagt om og møder vi en trappe hun ikke kan komme uden om bliver hun båret.... i starten kunne hun ikke gå 10min hunden at halte nu kan hun gå 40min uden at halte men galopperer kan det ses med det samme.... så de går fremad og dyrlægen er også optimistisk fordi hun har reageret på den behandling med cartrophen hun har fået... så det er rigtig dejligt... smiley det værste er overstået og så gælder genoptræningen...

  • #25   17. nov 2007 Sidsel:

    Med hensyn til de tungere hunderacer er trapper noget fanden har skabt i vrede!!!! Det kan være en meget dårlig kombination. Men godt at det går bedre og at hun responderer på behandlingen. Så er det bare lige svømmehallen:-))


  • #26   17. nov 2007 ja jeg flyttede også kun hertil fordi der var elevator og spurgte dyrlægen flere gange da jeg fandt ud af at elevatoren skulle lukkes på grund af renovation om hun kunne klare det... og da hun ikke viste tegn på noget så var der jo ikke noget problem, men så da vi så kom til det blev det helt galt lige før... så det var den dårligste timing... heldigvis har jeg nogle rigtig søde svigerforældre der passede hende da det blev nødvendigt og hold da op hvor var jeg ked af det da vi skulle hjem efter at have afleveret hende...

  • #28   17. nov 2007 lige nøjagtigt... det var nemlig også grunden til at hun kom til at gå op og ned af de trapper til at starte med fordi hun ikke sagde av da dyrlægen undersøgte hende.... og så er det jo svært at sige hvad det kan være... nogen gange ønsker man at hunde kan tale og fortælle hvad der er galt...

  • #29   17. nov 2007 Mener da bestemt at man kan købe Flex vital på nettet...

    http://www.netdyredoktor.dk/

    i deres shop har jeg købt det før...


  • #31   17. nov 2007 Enig med Kim D.

  • #33   23. aug 2009 Mette - Må jeg spørge om flg. link: (link fjernet) - er det et sted man kan købe flex vtal?? Jeg kan ikke finde det..
    Min hund har også HD og jeg har også brugt J/d en periode for at hun kan tabe 5-8 kg - dog uden held, da hun ikke vil gå så langt. Hundesvømning har vi prøvet få gange og hun nægter at gå ud ad bilen når vi kommer dertil - om det er smerter, der gør hun ikke vil i vandet eller stædighed ved jeg ikke???
    Men vi tager til stranden flere gange om ugen for at få lidt gang i kroppen og hun vader lidt rundt i vandet. Vi har god erfaring med glukosumin med msm - piller købt i Tyskland. Måske prøver vi med flex vital - men er det i j/d? Det er svært at finde rundt i denne jungel - håber på flere gode råd her i denne super debat smiley TAK. Kh. Dina&Helle.


Kommentér på:
Olivers til HD?

Annonce