{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Han ændrer adfærd {{forumTopicSubject}}

Vores boxer er 3½ år gammel. Han er ikke kasteret. Han er nomalt den sødeste hund og elsker at blive nusset om.
Når han har snor på og vi går med ham bliver han lidt vrissen og vil ikke snakke med folk vi møder. Det er okay og vi har aksepteret at sådan er det.
Når vi får gæster bliver begge hunde helt vilde af glæde og de kappes lidt om begge at få mest opmærksomhed. De gør meget når der kommer nogle men så snart folk har hilst på dem er det over.
I dag kom en af vores venner så og skulle spise med. Hundene var i vores bryggers for der er de altid når jeg laver mad. Der er trappegitter for så de kan sagtens følge med i hvad vi laver.
Vores ven kommer tit i huset og hundene plejer at være rigtig glade når han kommer. Han er vant til hunde og plejer som det første at hilse på drengene. Og det ville han også gøre i dag. Julle hopper op og ned af glæde, Uno gør. Det plejer han at gøre når han bliver glad.
Vores ven vil snakke med hundene men Uno begynder at knurrer af ham. Jeg blev faktisk temlig overasket og han fik engang skæld ud.
Da vi er færdige med at spise lukker jeg hundene ind og så er der ikke noget.
Nu her bagefter er jeg faktisk blevet en smule bekymret over hans adfærd.
Vi har snakket om at vi skal be gæster om at vente med at snakke med hundene til de lige er faldet ned på jorden.
Er der nogle der har nogle gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han ændrer adfærd
  • #1   29. jan 2008 Jeg har ikke rigtig noget forslag til hvad du kan gøre, andet end at du nok ikke skal skælde ud. Det kan være fordi Uno er blevet utryg af en eller anden grund. Og så er det ikke så smart at skælde ud.
    Kan han have smerter? Har hørt om mange hunde som skjuler deres smerter, men viser det ved at blive irritable og aggresive. Kunne være en mulighed, når det er kommet så pludseligt.



  • #2   29. jan 2008 Hvis det fortsætter og du er meget bekymret for hans adfærd, vil jeg helt klart kontakte en hundepsykolog eller en anden professionel der kan hjælpe jer.


  • #3   29. jan 2008 Hej Anja.
    Her ryger alle hunde ud når der kommer gæster, og de kommer ikke ind før der er ro.
    Jeg ser ingen grund til, at de deltager i den almindelige forvirring, når nogen ankommer. Ligesom gæster ikke går frem og hilser på hundene, men hundene kan få lov at hilse på gæsterne, når folk har lagt overtøjet, hilst på menneskene og sat sig.


  • #4   29. jan 2008 Især vores Schæfer hanhund kan finde på at hævde territorie, hvis han får lov at være velkomstkomitè, så det får han ikke!!!

  • #5   29. jan 2008 Det kan være fordi han var lukket ude fra dig da du fik gæster og at han ikke rigtig følte at han kunne passe ordenligt på dig derude fra!!!

Kommentér på:
Han ændrer adfærd

Annonce