{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Sikken en i.... {{forumTopicSubject}}

Puha, jeg havde en grim oplevelse idag.......

Da jeg mødte på arbejde idag (jeg er lærer), var der en løs schæferhund i skolegården. En forældre havde fanget ham ind, og der blev forsøgt at ringe til ejeren, den havde hundetegn på - med navn. Der var så ingen der tog telefonen, og da hunden er løbet omkring 2 km. væk fra hjemmet, kontaktede en anden forældre politiet. Det er jo helt hen i vejret med en løs hund i en skolegård.

Herefter var jeg så alene med hunden - en ung hanhund, der ikke kunne de basale komandoer.
Jeg kontaktede igen politiet, der lovede at Falck ville komme hurtigt, det skal lige nævnes, at det ikke er første gang at hunden er løs, ej heller første gang det er blevet meldt.

Der var dog elever, som havde alternative numre til ejerne eller deres børn, og de havde så ringet. Så mens jeg stod med hunden, og inden Falck kom, kom ejeren og hentede sin hun. Han greb hårdt om hundens halsbånd og flåede den ud af mine hænder - hunden pev højlydt så jeg slap ret hurtigt. Han råbte de værste ord efter mig og en anden forældre, mens 25 elever hørt på det. Det så ret voldsomt ud, har jeg fået at vide.

Manden får nu en bøde for at lade hunden rende løs, jeg fandt ud af hvem harn er, hvilket ikke er første gang. Og hvis politiet kan, får han også en bøde for uterlig opførsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikken en i....
  • #1   13. mar 2008 stakkels hunnibasse... man kan da tænke og forestille sig sit.. forbandet måde at opføre sig på..

  • #4   13. mar 2008 Han skal slet ikke have lov til at have hunden. MIN MENING.

    Den var rigtig sød, ikke noget ondt der. Men en schæfer skal altså skoles - det er jo en bomstærk hund - fandt jeg du af.

    Der kom nemlig en dame med sin lille hund, og hun gik tæt forbi, selv om jeg kun havde fat i halsbåndet, så lalleglad som schæferen var trak den mig omkuld. AV


  • #5   13. mar 2008 Daisie L - jeg synes ikke den skulle hjem igen, da han jo ikke passer på den. Jeg ønskede at aflevere den til Falck. Men da den ikke er agresiv, kan politiet ikke fjerne den.

  • #6   13. mar 2008 Det er så en af de typer der ikke bør havde hund hvordan mon ikke den har det der hjemme men men desværre findes de man bør snart indføre hundekort

  • #7   13. mar 2008 det må du undskylde smil

  • #8   13. mar 2008 Forstår sgu godt at den stakkels hund smutter væk lige så snart den får chancen, hvem ville dog hjem til sådan en ejer..Stakkels vovse..
    Og det kørerkort til dyr, det kan bare ikke indføres hurtigt nok.
    At det så ikke hjælper mange af de nulevende hunde, er en ting, men det vil hjælpe alle de nye generationer af hunde..
    Hvor er det hårdt at være så hjælpeløs, så man ikke kan gøre noget for de stakler, som nu denne schæfer..


  • #9   13. mar 2008 Nå der var du hurtigere end jeg Stephanie..Smiler..

  • #10   13. mar 2008 Hvad f..... foregår der lige i hovedet på sådan en mand...? Han burde være taknemmelig for at nogen gider bruge tid og energi på at få hunden hjem til sin ejer. Kan sgu godt forstå at den hund stikker af, det er sikkert ikke rart at være hjemme smiley Føj for et dumt svin!!!
    Godt gået Heidi *thumbs up*


  • #11   13. mar 2008 Ja mon ikke, min søn er lige kommet hjem med en af hans bekendtes hund, bare 1uge, fordi den vist heller ikke har det for godt hos sin ejer, en STOR super skøn schæfer blanding på 9mdr. så jeg har huset fudt, hihi,lille Chiki var sgu fræk nok til at fortælle den at den sku lade hans nye "mødre" være hehe, Beauty er jo ved at komme i løb.Men nu ligge de alle og sover, skønt med hunde der kan med alle andre.

  • #12   13. mar 2008 Anita vi kan godt blive enig at det kan kun gå for langsomt med at indføre hundekort så får man nok stoppet en del inden det gå ud over hundene sådan en som ham her på siden han skulle aldrig havde haft hund

  • #13   13. mar 2008 Kjeld. Nej nemlig.. Det er surt at man ikke kan stille noget op i disse sager, for det er sgu synd for den stakkel, og alle de andre der lever som den.

  • #14   13. mar 2008 Ja hundekort, det vil være godt, så kan politiet nemlig fjerne en hund fra en ejer uden kort. Også uden at hunden behøver at være agresiv.

    Han var ellers en sød hund, han endte oven i købet med at stille sig mellem mine ben, så mig var han ikke bange for.....


  • #16   13. mar 2008 Jeg har lige talt med den forældre, der blev verbalt overfaldet sammen med mig. Hun har så også indgivet klage til politiet idag - JUBII - Hun fortæller dog, at ejeren behandler hundene bedre end børnene, og at han elsker sine dyr over alt i verden.

    Men stadig - den må ikke rende frit, og den er så langt værre, når det er på en skole.

    Den kom til skolen, da den er fulgt efter en anden forældre og dennes barn til skole, og de kender slet ikke hunden. Det var den forældre der først ringede til politiet.


Kommentér på:
Sikken en i....

Annonce