{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  akita inu
  • Mark B
    Mark B Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   25. mar 2009 Nej jeg er helt ny herinde smiley

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #2   25. mar 2009 Hej med dig

    En Akita er ik noget for dig. Den er for de få.


  • #3   25. mar 2009 personer under 18 år må ikke købe eller eje en hund ! det er i forbindelse med forsikring og hunderegister.
    Akita inu er der så vidt vides kun en opdrætter af i dk men der er flere i sverige.


  • #4   25. mar 2009 Ghita -du må købe og eje dyr fra du er 16, osse hunde. men ja, det kan blive et problem med forsikringen.

    Og enig med de andre i at akitaen nok ikke er den rette hund at begynde med, og slet ikke når man er 16.



  • Mark B
    Mark B Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   25. mar 2009 Den er ikke til mig den er til min storebror bror i gave (20)

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #6   25. mar 2009 Man giver så slet ik hunde i gave, og da slet slet ik en sådan hund.....

  • #7   25. mar 2009 Så synes jeg istedet du skulle give ham et kort e.l. hvorpå der står at han får en hund, og så kan han selv vælge hunden.

    Levende dyr giver man ikke i gave på den måde


  • Mark B
    Mark B Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   25. mar 2009 han skal også selv med ud og købe den.. nu var det ikke sådan at jeg ville pakke den ind i papir -_-' han kan bare godt lide den race

  • #9   25. mar 2009 Der er som en osse tidl har skrevet, kun en opdrætter af racen i DK. Og du kan godt forvente ventetid på hvalpen (der er jo ikke kuld hele tiden, og derudover er der ofte venteliste).





  • Mark B
    Mark B Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   25. mar 2009 det er også fint, men hvordan kan jeg kontake "opdrætterne" og hvor finder jeg dem..?

  • #11   25. mar 2009 prøv: http://www.spidshundeklubben.dk/Racer/index.html

    Racerepræsentanten bør kunne sætte dig i forbindelse med en opdrætter endten her i landet, eller evt i sveriger e.l.

    Men som opdrætter ville jeg nok blive noget gladere for en henvendelse fra din bror som jo skal have hunden, en fra "en eller anden" der vil give en gave. De kan jo ikke rigtig spørge dig om ret meget omkring hundens kommende hjem.
    -og der sælges sjældent til hvem som helst


  • #12   26. mar 2009 Vi er opdrætter af racen Akita Inu....
    Men skal ikke lave flere kuld lige pt...
    En Akita er ikke en første gangs hund, den er meget selvstænding og man skal ikke lave førefejl, så går det galt.
    Men som Michelle skriver så ville jeg mene det var din bror, der skulle tage kontakt til en opdrætter her hjemme eller et andet land..

    En hund skal ikke gives som gave..

    Men en Akita er en flot hund, det kan jeg kun give dig ret i


  • #13   26. mar 2009 lad nu hver og vælg en akita fordi du synes den er flot og man godt kan lide racen .

    Det er bestemt IKKE en race alle og enhver skal eje ..
    og bestemt ikk en hund der skal gives i gave .

    Du får svært ved at finde en opdrætter herhjemme, der er vidst ingen lige pt .


  • #14   26. mar 2009 hold nu jeres kæft og besvar spørgsmålet i ved da ikke om det er til ham og hans familie han køber hunden til

    lad vær med at vær så fordomsfuld jeg brækker mig hvem er i til at dømme hvad han skal købe og hvor gammel man skal være!?


  • #15   26. mar 2009 Alexander -jo vi ved da hvem den er til. Det har han jo netop selv skrevet: til hans bror.

    Og det er jo fint nok -men så er det jo nok broren der skal tage kontakt til en opdrætter (hvis du kigger efter har jeg så osse linket til spidshundeklubben, hvor racerepræsentanten jo så kan hjælpe videre)



  • #16   26. mar 2009 Alexander - Hvad med du satte dig til at læse tråden i stedet for at komme med sådan et udfald som slet ikke hører hjemme nogen steder .

    Der er både blevet rådet og der ER skrevet hvem hunden er til .

    og når jeg er opdrætter til racen sammen med mine forældre så råder jeg .
    For jeg ved hvor meget den race kræver og jeg HAR set hvordan sådan en akita kan ødelægges ved at man sælger hund til nogen folk som indser i sidste ende at det er en for stor mundfuld og alligevel ikke har kunne forstå hunden og har opdraget forkert på den .

    Jeg ved intet om Mark eller hans storebror som han vil give racen til .
    Det lyder bare ikke seriøst når der bliver skrevet at han vil have den fordi han synes den er flot .
    På den begrundelse skal man ikke anskaffe sig en akita .
    Jeg mener ikke en akita skal gives i gave, det skal en hund i det hele taget ikke . fordi det er en race man VIRKELIG skal sætte sig ind i .

    Slut herfra .

    Mark- du er velkommen til at skrive hvis du har nogen spørgsmål ..


  • #17   26. mar 2009 Mark - Jeg synes du skal få din storebror til at sætte sig godt ind i racen, tage ud og besøge en kennel ( her i dk f.eks ) og oplev racen og hør om den ved kennelen som har erfaring med racen .

    Vil gerne hjælpe med at råde jer osv .
    Men jeg er meget imod at du vil give ham hunden i gave ..


Kommentér på:
akita inu

Annonce