{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

hunden med i bussen {{forumTopicSubject}}

Kan det virkelig passe at man kun må have sin hund med i bussen hvis man har den i en taske? Jeg blev afvist i en gul bus i Århus i går fordi jeg ikke havde en taske med til ham. Jeg havde at jeg havde hørt at hvis man købte en børnebillet til ham måtte han godt ligge på gulvet mellem mine ben. Det måtte jeg i hvert fald ikke for denne chauffør og jeg måtte gå hjem og hente min taske og tage en senere bus. Før det første synes jeg det pisse åndsvagt når min hun er så lille at han sagtens kan sidde på mit skød, men for det andet bliver det da lidt et problem hvis man har en stor hund. Så kan man bare ikke køre i bus eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunden med i bussen
  • #1   12. jun 2009 altså movias regler siger du må ha 1 hund med i bussen. hvis den KAN være i taske er den gratis. Hvis den ikke kan er det en børnebillet... Det er hva jeg ved...

    Men til gengæld (her ovre) må du ikke ha hund med i bussen hvis nummeret på bussen er under 100.


  • #2   12. jun 2009 Hvis man køber en børne bilet til sin hund, må den køre med og være på gulvet.
    Hvis man har sin hund i taske, er det gratis smiley


  • #3   12. jun 2009 Det afhænger lidt af busserne. Men det er meget normalt at man skal have hunden i en taske hvis det er bybusser der er tale om.
    -lidt et problem for alle dem med større hunde.



  • #4   12. jun 2009 Citat: Hvis man køber en børne bilet til sin hund, må den køre med og være på gulvet.

    Den holder desværre ikke stik!
    Det afhænger af busselskabet om man må det, og om det kun drejer sig om nogen udvalgte linjer.

    Her i storkøbenhavn, der må man have 1 stor hund med på børnebilliet i alle linjer over 80, og så vistnok et par stykker i 30erne.


  • #5   12. jun 2009 du glemte noget *Kai*
    Dyr (hunde), der ikke er i håndtaske, kan medtages til børnepris. Hunde skal altid holdes i kort snor under rejsen og må ikke være til gene for de øvrige kunder eller svine i bussen.


  • #6   12. jun 2009 Jeg kører tit i bus med min store hanhund.. ca 50 kg.. jeg skal bare købe en børnebillet...

  • #7   12. jun 2009 Anne-Christine -men det er generelt i deres busser. For bybusser gælder det at KUN hunde der er i taske e.l. må medtages;o)



  • #8   12. jun 2009 Jeg har haft aya med flere gange i bybusser i Roskilde uden der har været nogle problemer overhovedet. Og der er også tit en schæfer med. Det er altså heller ikke taskehunde.

  • #9   12. jun 2009 jeg gentager lige mig selv smiley



    Det afhænger af busselskabet om man må det, og om det kun drejer sig om nogen udvalgte linjer.


  • #10   12. jun 2009 Johanna -jeps. hernede kan jeg osse tage hunden med i busserne uden problemer.
    -men i århus (og visse busser i KBH åbenbart) er det altså kun hunde i taske der må komme med;o)


  • #11   12. jun 2009 Her er hvad jeg ved:

    Da jeg boede i Hillerød, var trafikselskabet Movia, og der gjaldt det med børnebilletten kunne du have hund med, men her i Aalborg, trafikselskab NT, så skal hunden være i en taske og kan den ikke de er det børnebillet men kun i regionalbusserne smiley


  • #12   12. jun 2009 Du må gerne have hunden med. Den er gratis hvis den kan være i en taske, men ellers koster det bare en børnebillet smiley

  • #13   12. jun 2009 ihvertfald heroppe hvor jeg bor * smiley

  • #14   12. jun 2009 Så må vi til at træne at han altså skal blive siddende i tasken hele vejen. Det er han ikke altid helt med på:-) Men synes det er synd at de skal være i en taske når det bliver varmt (forhåbentligt) til sommer. Det er jo varmt. Måske kan man få et net til hunde så der er udluftning.. he he:-)

  • #15   12. jun 2009 Jeg tog bussen med Mickey i et ½ år og det var endda bybusserne i Roskilde de fleste gange.

    Da jeg tog bussen ret tit, havde jeg da bare et børneklippekort til ham og jeg har aldrig hørt nogen sure miner eller lignende, hverken fra chaufføren eller passagere. Faktisk kom jeg rigtig meget i snak med folk smiley
    Og han er altså en 30 kg hund...


  • #16   12. jun 2009 Bettefisen Teitur K:

    Lige det med børnebilletten undrer jeg mig også over. Børn og barnevgne må komme med gratis, men en hund, som ikke engang er på sæde (og larmer mindrer og sviner mindrer)t, skal ha børnebillet :oO


  • #17   12. jun 2009 jeg må så tilstå at jeg synes det er mest fair at barnevogne osse betaler et eller andet for at køre med bussen. Folk har osse selv valgt at få børn, og sådan en fætter fylder altså op for adskillige stående passagerer.

  • #18   12. jun 2009 I Århus må du kun medtage hund i bybus (de gule) hvis den er i taske.
    I rutebilerne skal der bare betales børnebillet.


  • #19   12. jun 2009 Chine-- Det er nemlig mega frustrerende. Da jeg boede i Hedehusene kunne jeg uden problemer have Balto med i bussen til alle steder. Men herinde i byen må han ikke være nogen steder, med mindre bussen hedder noget over 80. Så ja, nu kommer vi ingen steder når manden ikke er hjemme, hvilket virkelig er trist da vi tit tog i parker og på strand før i tiden.

  • #20   12. jun 2009 Chine-- Det er det nemlig. Så godt nok elsker jeg København, men den er dælme ikke hundevenlig den her by.

    Eller dvs jeg kan da have ham med i natbusserne. :o)


  • #21   12. jun 2009 jeg bor osse i århus og har 3 små hunde og blev så træt af man ikke må have sin sine hunde med i de gule busser så nu har jeg købt mig en hunde klapvogn der sidder de alle 3 og så det gratis og mine små hunde sidder behageligt og hygger sig følger med i alt tror de nyder det, de hopper selv op i vognen :0)

  • #22   12. jun 2009 Chine -det kunne jeg så tilgengæld ikke leve med. Er indædt modstander af den anordning, og jeg kan garantere at reiki heller ikke ville synes den var fantastisk at have på.

    Det har taget evigheder at lære ham ikke at bakke og dukke sig, bare når han skal have sele/halsbånd på. Det vilel da være at smide ham tilbage til start at skulle give ham ting på hovedet.

    Så nixen bixen, den ville jeg være frygtelig ked af.

    I øvrigt tror jeg ikke så meget det handler om at hundene er ustyrlige eller skræmmer når de er større, men mere om at busserne ofte er ret fyldte, og der hjælper det altså ikke at have 20-30 kg hund med.
    -i hvert fald har jeg kørt en del med bus i Århus, hvor vi jo dårligt nok kunne være der, uden at der var hunde med.

    Og i tyskland må man i øvrigt osse have hund med bare i Halsbånd. Ligesom herhjemme er reglerne nemlig forskellige alt efter hvor/hvilket busselskab;o)


  • #23   13. jun 2009 Chine: tror det har noget at gøre med at der simpelt hen ikke er plads i busserne, hvis der også skulle være hunde til at ligge på gulvet, i Århus er der ihvertfald ikke så meget plads mellem sæderne.

  • #24   14. jun 2009 Chine -nu snakkede jeg ikke om tog men busser;o)

    Og hvis halti var påkrævet, jamen så måtte reiki og jeg blive hjemme. Han bryder sig bestemt ikke om at få ting "på hovedet". Jeg ved at man kan tilvænne mange ting, men dette er en af de ting jeg tvivler på nogensinde ville blive et hit for ham (og i øvrigt osse familiens øvrige hunde)

    Så alternativet for mig: bliv hjemme.

    Og som tidl skrevet, så tror jeg osse det handler mere om plads end om at der ikke er styr på hundene



  • #25   14. jun 2009 Maya-- jeg tror ikke på at pladsen er et problem, jeg satte mig altid på første eller bagerste sæde med Balto, også selvom han vejer 35 kilo, så sad han pænt mellem mine ben, og vedkommende der satte sig ved siden at blev på ingen måde generet af at han var der.

Kommentér på:
hunden med i bussen

Annonce