{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre? :( {{forumTopicSubject}}

Min dejlige 4-årige labrador tæve, Tulle, har nu igennem længere tid haft problemer med det ene bagben.
Det startede lidt før sommerferien med, at hun haltede. Vi tog selvfølgelig til dyrlægen, og han mente at det enten var en forstuning eller at hun havde en lidt løs hofte. så fik hun pencilin i 8 dage og ro. efter det skulle vi begynde stille og roligt. vi var til tjek 8 dage senere og dyrlægen sagde hun ikke havde så ondt mere.
men så efter lidt tid tog vi til stranden så hun kunne svømme, det ville jo være godt for hende. efter det blev hun meget halt. vi besluttede os for at give hende endnu en omgang ro, hvor hun næsten intet lavede.

nu er jeg så kommet hjem efter ferie på 20 dage, og min bror har luftet hende. han siger der ikke har været noget.
så vil jeg gå en lille tur på 2 km med hende, og jeg holder hele tiden øje med, at der ikke er noget. hun er også i snor så hun ikke tumler. da vi kommer hjem er hun også ok. nu kom jkeg så ned og så til hende, og da hun rejste sog haltede hun en del. efter hun havde gået 30 sek blev det ikke så slemt, hun haltede kun minimalt men alligevel nok til at sætte en alarm igang inde i mig.
men jeg tænker bare, kan en forstuvning godt vare så længe? hun har aldrig fejlet noget før, og nu kan hun pludselig intet. jeg har altid cyklet og løbet med hende uden der var nogen.

hvis det ikke er væk imorgen så skal hun i røngten. men hvis hendes hofte er løs, hvad gør man så ved det?? jeg vil slet ikke tænke på aflivning, da hun er min bedste ven i verden!
nogen der har prøvet noget lign.? jeg er så ked af det og frustrerret.....:(

knus stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved snart ikke hvad jeg skal gøre? :(
  • #1   26. jul 2009 Har I undersøgt hendes knæ? Eller er I sikre på at det er hoften?

    Luna har lige haft problemer med knæet og der er det meget langsomt optræning med motion (efter at være holdt i ro i en måned) Og waterwalk - løbebånd i vand.


  • #2   26. jul 2009 Der kan være så mange årsager til halten, prøv at læse hvad jeg har skrevet om min Marco - og så få din hund tjekket af en GRUNDIG dyrlæge.

    Krydser fingre, håber ikke det er noget særligt......


  • #3   26. jul 2009 jeanette: haltede hun også meget ?
    nej vi er ikke sikre på det er hoften, dyrlægen mærkede bare på hende og sagde, at den føltedes lidt løs


  • #4   26. jul 2009 Luna støttede ikke på sit venstre bagben, men hun kom på smertestillende samme dag og var på dem i godt 14 dage. Derefter fik hun cartrophen indsprøjtninger i 4 uger. Og i al den tid fik hun 2x10 minutters motion hele dagen.

    Og derefter støttede hun på benet, men gik lidt "underligt".

    Jeg ved ikke hvad der kan gøres ved en løs hofte, men mon ikke dyrlægen kan fortælle dig mere om det i morgen?

    Jeg krydser fingre for at det ikke er så slemt, som du frygter


  • #5   26. jul 2009 Få tjekket både knæ og ikke mindst haseleddet, der kan sagtens sidde en ledmus et sted, så kan der opstå halten , sådan on/off

    Så hvis det var mig, ville jeg få taget røngentbilledet af hofte,knæ og hasen, hvis der ikke kan findes andet


  • #6   26. jul 2009 Jeg ville prøve en hunde kiropraktor.. Min venindes hund har også haltet i meeeget lang tid, hun tog en tur til Tove Due, som med det samme fandt ud af at det var hendes skulder der ikke sad ordentligt, hun rykkede lidt i hende osv. og vupti hun haltede ikke mere derefter:))

    http://www.tovedue.dk/


  • #7   26. jul 2009 Kiropraktor ville jeg først tage til efter evt. røngentbilleder, for så er der udelukket ledmus,brud osv...

  • Lene G
    Lene G Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
    #8   26. jul 2009 Min hunds symptomer startede på samme måde. Efter et længere forløb med først smertestillende så 2 x røngten af både hofter, ben og knæ måtte dyrlægerne næsten give op. Da havde de været rundt om både HD, gigt, menisken, korsbånd men de kunne ikke sige noget med sikkerhed, for de mente ikke at røngtenbillederne viste noget sikkert. Til sidst bad jeg dem simpelthen om at åbne knæet i narkose og finde ud af hvad det var. De fandt så et næsten flosset korsbånd og min hund blev endelig fixet. Jeg er stadig gal over, at de ikke kunne se det på billederne - måske burde de have taget flere billeder fra flere vinkler.

    Min pointe - stol ikke altid på, hvad dyrlægerne siger. Stil mange spørgsmål og bliv ved med at rende dem på dørene indtil du får en diagnose. En hund skal under ingen omstændigheder halte - så er der noget galt.

    Jeg håber det bedste for din hund.


  • #9   26. jul 2009 ang hvis det er en forstuvning, så gik der ca 1 år før willum var helt symptomfri efter en forstuvet tå....

  • #10   26. jul 2009 Jeg ville også vente med kiropraktor til efter røngtenbilleder

  • #11   28. jul 2009 tak for alle jeres svar smiley

    nu gik jeg en lille tur med tulle igen idag, og der var slet ikke noget med hende både under turen og efter turen... det er underligt at det kommer on/off hele tiden


Kommentér på:
Ved snart ikke hvad jeg skal gøre? :(

Annonce