{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

Stambøger {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig den er gal med, eller irriterer det også andre når folk i deres salgs-annoncer skriver "hunden kan alligevel ikke læse" når det kommer til stambøger...

En stambog er ikke til hunden, men for at ejerne ved hvilke linier og aner hunden stammer fra, og er et krav i visse træningsklubber.
Vi kan f.eks. ikke eje en hund uden stamtavle, da det er et krav for at være medlem af vores klub.
(Eller det kunne vi selvfølgelig sagtens, men så må bare ikke træne i PH med den)

Ved folk slet ikke, at en stamborg er mere en bare et stykke lamineret papir!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stambøger
  • #1   22. sep 2009 Helt enig med dig Tanja.
    I vores race er det et problem at der er nogen der laver hvalpe uden stamtavle, da vores race er udrydningstruet og kun kan bevares ved et seriøst avlsarbejde. Så derfor er stamtavlen et vigtigt arbejdsredskab for seriøse opdrættere og ikke til læsestof for hunden


  • #2   22. sep 2009 Jeg må indrømme, at første gang jeg læste det i en annonce, kunne jeg ikke lade være med at smile.

    Det må jo være uvidenhed og en undskyldning for, at der ingen tavle er på deres dyr ! :o)


  • #3   22. sep 2009 Sabrina K: Ja, du har måske nok ret i at det er uvidenhed, men uanset om man har hund med eller uden tavle, så burde man da vide hvad en stambog egentlig er til - Men man læser eller undersøger vel bare lidt inden man anskaffer sig en hund...

    Eller er det bare mig der er helt galt på den...?


  • #4   22. sep 2009 Eller også er det måske bare for at tage tykt pis på folk, fordi der er så meget snak om tavleløse hunde... Tror nu de fleste godt er klar over at en stambog ikke er til hunden.... smiley

  • #5   22. sep 2009 Tja, Måske skulle der stå, ejeren kan ikke læse en stambog.

  • #6   22. sep 2009 Jeg tror egentlig bare det er for at sige på en lidt "sjov" måde, at man ikke interesserer sig for stambøger.
    Jo, det kan bestemt være, at det er fordi man ikke ved hvilken funktion de egentlig har, men det kan jo også være, at man ganske enkelt ikke synes de gør det, de skal.

    En lidt nedladende bemærkning måske..

    Irriteret bliver jeg ikke rigtig over det. Jeg ved godt, at alle ikke er ligeså hundenørdet som jeg, og jeg ved også, at nogle hundenørder ikke deler min holdning til stambøger... Og det bliver der jo nødt til at være plads til.


  • #7   22. sep 2009 Hvem skulle det være nedladende over for?? smiley

  • #8   22. sep 2009 De samme, som du nævner man kunne tage tykt pis på....



  • #10   22. sep 2009 Så fordi at nogle folks holdning til stambøger er helt anderledes end "jeres/deres" så er det nedladende??? smiley

  • #13   22. sep 2009 Jeg bruger skam min hjerne, yderst flittigt endda...!!!!

    Og man må da ved gud selv om hvad pokker man vil skrive omkring tavler, du kan jo bare springe over det, og lade være med at bruge din tid på at hidse dig op over det....!!!!


  • #14   22. sep 2009 Nanna - det kan man da mildest talt sige er en overfortolkning.

    Jeg kaster nogle muligheder op i luften - der står MÅSKE.. OG det handler jo altså ikke om alle, men om dem, der netop bruger den bemærkning tråden handler om...


  • #15   22. sep 2009 Og så lige en Service bemærkning - "brug hjernen" er en bruger, der skriver her i tråden.. Altså et profilnavn..

  • #16   22. sep 2009 Hvad er det jeg overfortolker?

    Og jeg er godt klar over det ikke er alle mennesker vi snakker om, men troede vi var indforstået med at tråden omhandler "de" mennesker der har den holdning??


  • #18   22. sep 2009 Nanna, jeg må indrømme, at jeg ikke gider at sidde og forsvare mine formuleringer lige nu.

    Så den lader jeg ligge her.

    Du kan frit tolke som du vil, men husk, at det er tolkninger, der ikke nødvendigvis er i overenstemmelse med mine holdninger.


  • #19   22. sep 2009 Haha... Det behøver du ikke undskylde for, jeg kunne jo bare have nærlæst lidt grundigere:)

  • #22   22. sep 2009 Det er ikke noget med at forsvare dine formuleringer, jeg forstår dem ganske enkelt bare ikke?? smiley

    Synes ikke rigtig det du skriver giver helt mening til det jeg skriver, måske vi bare misforstår hinanden godt og grundigt?? smiley


  • #24   22. sep 2009 Kennel - netop det, at det er en sætning er mit udgangspunkt - ikke holdninger.

    Og så vidt jeg kan forstå er trådens emne motivationen for at skrive den sætning.

    Jeg kan da sagtens have misforstået det, men det er udgangspunktet for mit indlæg.


  • #25   22. sep 2009 Haha... Det du skriver nu forstår jeg bare endnu mindre af... Min hjerne er sgu nok stået af.. Haha... smiley

    God dag til alle...


Kommentér på:
Stambøger

Annonce