{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp lidt.. tak...
  • #1   21. okt 2009 Jeg forstår slet ikke din beskrivelse, så jeg kan ikke rigtig hjælpe, men hvis min hunds bagparti foretog sig underlige vrid el.l ville jeg spørge min dyrlæge først ,-)

  • #2   21. okt 2009 Vores lille lab tæve på 3 måneder laver også parrings bevægelser. Min hvalpeinstruktør siger at jeg skal gøre hunden opmærksom på at det ikke er tilladt, men han mener ikke at det er noget hormonelt i det, men jeg vil spørge dyrlægen på fredag når vi skal til 2. vaccination. Så vender jeg gerne tilbage til dig med et svar fra en sagkyndig smiley

  • #3   21. okt 2009 har hun kramper i bagpartiet? eller humper hun? der er meget stor forskel på de 2 ting i min verden... det første er fx 100% ufrivilligt....

    Hvis det er fordi hun humper kan det være tegn på kommende løbetid / overskud af hormoner... hun er jo i en alder hvor kønsmodningen begynder at ske... men det kan også være tegn på opkørthed / stress... en overspringshandling fordi hun ikke kan håndtere en given situation...


  • #4   21. okt 2009 Når hunde laver parringsbevægelser handler det om dominans og har ikke noget med parring eller løbetid at gøre. Det er den måde hunde i flok viser hinanden hvem der er bestemmer på.
    At din hund begynder nu passer fint med alderen, hun er nu en unghund og vil selvfølgelig forsøge at klatre op i hierakiet ved hjælp af dominans.....


  • #5   22. okt 2009 oki tak... Nu er det da fordi at hun er jo snart 8 måneder også kan løbe tiden jo komme når som helts... Men hun er meget opsøgende og kælene... er det også tegn

  • #6   22. okt 2009 Når min er på vej i løbetid kan jeg se det ved at hun markerer (tisser) rigtig meget når vi er ude. Og ja hun bliver også noget "mor-syg" og vil helst være tæt på mig hele tiden. Men bevægelserne du beskriver har ikke noget med løbetid at gøre

  • #7   22. okt 2009 Vrøvl. Parrebevægelser hos en unghund på 8 mdr. har intet med dominans at gøre men meget med at hormonerne farer rundt i kroppen på hunden og evt. stress i forbindelse hermed.

    Stop hunden når den laver dem, afled den da det jo er uønsket adfærd.

    Hunde er ikke ude på at overtage verdensherredømmet så alt det dominanssnak synes jeg du skal springe let henover da det som oftest ikke er årsagen til de fleste "problemer" selv om en del straks trækker det kort frem ved enhver given lejlighed ...

    Det er naturligt at tæverne i 4 mdr's alderen og igen omkring 1. løbetid får denne adfærd. Hvis man sørger for at hæmme den så bør den ikke være der de næste løbetider ...


  • #8   22. okt 2009 Oki mange sanne og alle jer andre... Sanne M. Kan du sige andre symtomer på løbe tid hos en tæve.

  • #9   22. okt 2009 Det svinger meget fra tæve til tæve ligesom løbetiderne.

    Kia kom i løb da hun var 8 mdr. Og hun hævede op men havde ellers ingen symptomer ud over hun var lidt mere fremme i skoene men også lidt mere morsyg ... Fra den ene dag til den anden gik hun i løb :o)

    Det er en meget forvirrende tid for en del tæver så de har brug for lidt ekstra tålmodighed :o)

    I skal også have tænkt over om I vil lære hende at holde sig ren eller give hende bukser på etc.

    Husk at passe godt på hende og ikke lade hende være uden opsyn under løbetiden :o)

    Hun kan ændre adfærd i forbindelse med at hun bliver voksen så det er nu I virkelig skal træde igennem med konsekvent opdragelse ... Den tid I har med hende det næste år betyder meget for hvilken hund hun bliver når hun er voksen.

    Herhjemme var det et mareridt med Kias lømmelaldre og det holdt meget hårdt at bevare overblikket og tålmodigheden men i dag er hun bare skøn :o)


  • #10   23. okt 2009 Hej sanne...

    Hun skal lærer og holde sig rent... fra hun var helt lille og begyndte og vaske sig selv roste vi hende... Så jeg håber det gir lidt pote...

    Men hun er pæn meget opsøgende og kælende mere end hun plejer.

    Så jeg har sagt jeg tror det kommer inden for 3 uger ca...


  • #11   23. okt 2009 Det lyder meget sandsynligt :o)

    Kia kender kommandoerne Vask (hvis hun har dryppet på gulvet) og vask dig !! Hvilket giver sig selv. Hun får kommandoen vask dig! inden hun rejser sig så de er begyndt at blive en selvfølge :o)


  • #12   23. okt 2009 Oki mange tak for hjælpen end til videre sanne... Jeg jo spændt på hvornår og hvordan hun har det... Også har jeg gået og håbede på hun bare vil få det inde nytår... Så der ikke sker for mange ting på en gang...

  • #13   23. okt 2009 Det skal hun nok klare. De bliver hurtige voksne vores dejlige vappere :o)

  • #14   23. okt 2009 Jeg har lige spurgt min hundetræner igår og min dyrlæge idag, og begge siger uafhængig af hinanden at parringsbevægelserne altså HAR noget med dominansen at gøre. Hunden vil overbevise dig og de hunde den gør bevægelserne op ad, at den er den stærkeste, såeh... Sanne: Dig tror jeg altså ikke på.
    Min gamle hund som fik fjernet hele underlivet da den var 7 år gjorde samme bevægelser ind imellem og oftest under leg med mig da den var både 10 og 12 år, så det der med at hormonerne farer rundt i kroppen og skulle være grund til hundens parringsbevægelser, den holder altså bare ikke !!


  • #15   23. okt 2009 Lene: Det er dit problem ikke mit :o) Dominans som roden til alt ondt er den gammeldags måde at anskue hunde på og ofte opfølges denne af en gammeldags træningsmetode hvor straf omend positiv er en af de bærende dele frem for shaping og belønning ...

    Heldigvis er der siden kommet ny viden frem og denne viser at den såkaldte dominans er stærkt overvurderet ...

    Så hvad du tror på er op til dig. Jeg ville nok skifte til en mere opdateret træner og tage dyrlægens ord med et gran salt hvis jeg var dig.

    Man behøver ikke tage hverken sin træners eller dyrlægens ord for pålydende hvis ikke man er enig med dem. Man HAR lov at tænke selv ...

    Jeg læner mig op af Anders Hallgren og hans forskning og kan varmt anbefale Alfasyndromet :o)


  • #16   24. okt 2009 Hej

    Jeg ved ikke helt om man kan kalde det bolle bevægleser... men så er det nok mere kramper for hun kan ikke selv styre dem...


  • #17   24. okt 2009 Super indlæg Sanne M - jeg er 100% med dine udtalelser og råd ;o)

  • #18   24. okt 2009 Sanne - du skrev: Lene: Det er dit problem ikke mit :o) Dominans som roden til alt ondt er den gammeldags måde at anskue hunde på og ofte opfølges denne af en gammeldags træningsmetode hvor straf omend positiv er en af de bærende dele frem for shaping og belønning ...

    Hvorfor skrev du det ??? Det havde jo slet ikke noget med trådstarters indlæg at gøre


  • #19   24. okt 2009 Lene: Svarede på" såeh... Sanne: Dig tror jeg altså ikke på." Og det er som sagt ikke mit problem.

    Og jo det er stadig relevant for trådstarter at vide at dominans med meget meget stor sandsyndlighed intet har at gøre med hendes hunds adfærd idet I er 2 der påstår dette ...

    Og dominanstænkning og gammeldags træningsmetoder hænger uløseligt sammen. Dette er også relevant for trådstarter at vide, at står der en træner og vrøvler om dominans og hiarki og at hunden skal straffes for uønsket adfærd i stedet for at blive belønnet for ønsket adfærd så skal man nok kigge efter en mere opdateret træner ...


Kommentér på:
Hjælp lidt.. tak...

Annonce