{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Det irriterer mig... (hundehandel) {{forumTopicSubject}}

Endnu engang har jeg fået mail fra et ulykkeligt par der har været i kløerne på den forbistrede hundehandler der solgte mig Joey...
Et hurtigt klik på Gul og Gratis og Gi Pote, som ellers plædere for at sortere disse fra, og jeg har fundet ikke færre en 4 annoncer fra ham.. Jeg sendte self. en mail med oplysninger omkring hans hvalpehold, men får besked tilbage om at de intet kan gøre da sagen fra dyreværnet er trukket tilbage pga. forbedring i forholdene hos ham (det skal siges han bor i tyskland og der er andre regler end her).
Som sådan er det også fint nok, men jeg forstår ikke at de vil ligge spalteplads til en hundehandler der bevidst sælger syge hunde gang på gang på gang, og er fuldstændig ligeglad med konsekvensen for køberne... Jeg ved godt at loven og retten er på deres side, men burde man ikke lytte til de uheldige købere der trods alt kan fortælle en helt anden historie end systemets dokumenter?
Dette er hvalp nummer 17 jeg har kendskab til som har måttet gennemgå store operationer for at få et godt liv, der kommer fra den kennel.. Af de 17 jeg kender har:
9 haft grad 5 entropion (inadvendte øjenlåg som skal opereres)
11 haft grad 2 eller mere patella - 7 af disse er opereret på et eller 2 ben
15 har haft mide angreb (hårsæk, skab o.a.)
3 er aflivet mindre end 6 mdr efter hjemkomst
5 er aflivet mindre end 1 år efter hjemkomst
4 har KCS på et eller 2 øjne
6 har haft problemer med inkontinens
6 har været kryptocide
1 har haft parvo
og sådan er listen lang med ARVELIGE sygdomme, og han har IKKE lavet om på avlsmaterialet, den tæve der er mor til det kuld på GogG er også mor til Joey, er det så urimeligt at spørge hvor meget mere der skal til for at han ikke kan få lov at sælge hvalpe mere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det irriterer mig... (hundehandel)
Kommentér på:
Det irriterer mig... (hundehandel)

Annonce