{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.503 visninger | Oprettet:

Irish Staffordshire Bull Terrier {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et par spørgsmål til overstående :S

Jeg ved at vi har vores normale American Staffordshire Bull Terrier , men tænkte på om de nye regler ang. avl og hold af muskelhunde i de forskellige boligforeninger også omhandler Irish Staffordshire Bull Terrier ?

Ryger de ind under det samme?
( - Mit boligselskab påstår det er det samme nemlig)

Jeg ved at racerne slet ikke er det samme , men kan boligselskaberne tillade sig at sige sådan som de gør , at bare fordi der i deres navn indgår "Staffordshire Bull Terrier" , så er racerne de samme og dermed "ulovlige"?

Med venlig hilsen Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Irish Staffordshire Bull Terrier
  • #1   6. apr 2010 der er ikke nogle racer der hedder det du skriver

    det hedder american staffordshire terrier og engelsk stafforshire bullterrier

    hvad boligselskaberne beslutter bestemmer de selv, så ja det KAN de tillade sig


  • #2   6. apr 2010 hov den irish du skriver findes vidst, men tror det bare er en af art af engelsk stafforshire bullterrier, det er ikke en FCI race

    men jo boligselskberne kan stadig tillade sig hvad de vil


  • #3   6. apr 2010 Hvis du mener den listre over racer regeringen planlægger at forbyde, så er staffordshire bullterrieren IKKE på.. Det er til gengæld amerikansk staffordshire terrier ( amstaff)

    De racer du skriver findes ikke


  • #4   6. apr 2010 Nåreh... Nyt for mig at der findes en irsk version..
    men hvis boligselskabet bestemmer at de ikke vil have de racer så er det helt okay,... de bestemmer.
    De kan også vælge at der ikke må være schæfere eller bare hunde over 15 kg hvis det er det de vil


  • #5   6. apr 2010 Irish/English Staffordshire Bull Terrier så . . Det kommer an på hvilken kennel de kommer fra fik jeg a vide , jeg siger kun hvad jeg er blevet fortalt , og derfor spørg jeg . . Så roooolig nu , det var bare almen forespørgsel . .

    Men du misforstår det jeg skriver ovenover , på deres liste står der kun Amerikansk nemlig , og de er meget udførlige med deres lister , men Engelsk Staffordshire Bull Terrier så ikke på , men grundet at der er "Staffordshire Bull Terrier" i dens navn skal flere herude nu forlade deres boliger og af med deres hunde . .


  • #6   6. apr 2010 1. Der er ikke noget der hedder american staffordshire bull terrier...
    Der er en staffordshire bull terrier og en american staffordshire terrier..

    Irish staffordshire bull terrier er i øvrigt heller ikke en race som er anerkendt nogen steder.. Og hvad jeg ved af skulle det være et dæknavn for pitbulls.. Men ret mig hvis jeg tager fejl..


  • #7   6. apr 2010 Staffyen (English staffordshire bullterrier) og bulleren (english bullterrier) Er en familie hund/udstillings hund og IKKE på listen over muligt ulovlige hunde..

    Men hunde af racen amerikansk bulldog, amerikansk staffordshire terrier og American pitbull terrier er alle på listen over hunde der muligt bliver ulovlige (piten er dog allerede på listen) dette betyder at INGEN i DK må avle på dem tavle eller ej.

    http://www.dogbreedinfo.com/irishstaffordshirebullterrier.htm

    Er ikke på listen med mindre den er blanding af ulovlige overstående..


  • #8   6. apr 2010 camilla
    hvis det var til mig, er jeg helt rolig, men faktum er at racerne hedder hvad de hedder smiley

    og ja igen boligselskaber kan lave lige de regler de vil.
    men jeg tror dog ikke de kan smide folk ud, som inden forbuddet trådte i kraft, havde hund i ejendommen


  • #9   6. apr 2010 Hvis de har en liste hvorpå der står hvilke hunde der ikke må holdes så må det jo være den liste man skal følge. Og hvis man har dokumentation i form af stamtavle på hunden så kan de jo sige nok så meget. Men faktum er at hvis ikke den står som forbudt i deres regelament så er det ikke udsmidningsgrundlag.

  • #10   6. apr 2010 Så længe staffyen ikke står på listen kan de ikke.

    Men ja, du får blandet et par racer sammen smiley

    Som der bliver skrevet er der ikke noget der hedder "Amerikansk Staffordshire Bull Terrier"

    Ginne: det er også sådan jeg synes at kunne huske det med den irske. At det er pits. Men det er kun hvad jeg synes at kunne huske.. Fra et engelsk forum


  • #11   6. apr 2010 LOL ja det er lige præcis det jeg vidste ville ske når de der fjolser i boligforeningerne kommer med deres egne lister.

    De ANER ikke hvad de forbyder og de blander rundt i racerne LOL

    Sig til dem at de er nogle fjolser og skal overlade til myndigheder at lege politimand.


  • #12   6. apr 2010 Lars : At kalde dem fjolser skal helt sikkert nok hjælpe ?????

    At det overhoved er tilladt at holde husdyr er da en stor ting... Boligforeningen kan helt selv bestemme hvilke dyr der er tilladt og hvilke der ikke er.


  • #13   6. apr 2010 TIna: helt enig. Det hjælper ikke at kalde folk fjolser eller andre ting (selvom man har den største lyst). Og ja, man skal være glad for at man overhovedet må have dyr. Det bliver sværere og sværere at finde smiley

  • #14   6. apr 2010 Stupid Lamb
    Selvfølgelig er der en race der hedder det.


  • #15   6. apr 2010 volkodav
    prøv at se jeg har faktisk rettet det smiley
    men kan nu ikke se nogen selvfølgelig i at nogen racer hedder noget smiley


  • #17   6. apr 2010 I det her tilfælde er det iorden at kalde dem flojser, for det er præcis det de er;-)

  • #18   6. apr 2010 Jeg havde nok valgt at tage en snak med dem om racen når den nu ikke står på listen. Og så bruge god tid på at forklare at den ikke har noget med en Americansk Staffordshire Terrier at gøre. De 2 racer bliver hurtigt blandet sammen.

  • #19   6. apr 2010 Jeg kontaktede vores boligselskab og spurgte om vi måtte have en SBT i vores afdeling og der fik jeg et svar tilbage på mail om at det måtte vi ikke. Men vi skulle lige kontakte afdelingsbestyrrelsen og få et endeligt svar. Det vidste sig så at vi bor i den eneste afdeling hvor der ikke er indført noget raceforbud.

    Så nogle gange kan det godt betale sig at udforske sine muligheder lidt.


  • #20   6. apr 2010 Stupid Lamb
    Sorry smiley


  • #21   6. apr 2010 Volkodav
    smiley


  • muki H
    muki H Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 1
    #22   23. feb 2013 Camilla S : Der er desværre ikke noget der hedder en Irish stb, men når det er sagt er der heller ingen race der hedder engelsk Stb.. Det er bare en Stb og længere er den ikke..
    Jeg har en såkaldt Irish staffy, og selvom det faktisk er samme race, er avlet bestemt ikke det samme.. Har nu haft både en engelsk og en Irish, for lige for at bekræfte er det 2 vidt forskellige sind og arbejdsmoral de har.. Og når det så er sagt skal det også lige bekræftes at de intet har med Pitbull at gøre, der er selvfølgelig nogle der har blandet dem og kaldt dem irish, men det stadig krydsninger og da pits ikke er forbudt i Irland kan man ikke rigtigt sige at det er forkert..

    Men forskellen på engelsk og Irsk i bund og grund at engelsk er en show race og den irske er delvist kun avlet til at kunne arbejde, samt alt andet der hører under sport..!


  • #23   27. dec 2013 Der er noget der hedder Engelsk Staffordshire Bull Terrier (Engelsk SBT, Staff)
    - Men det er det samme som bare en Staffordshire Bull Terrier (SBT, Staff)
    Også er der den ulovlige i DK Amerikansk Staffordshire Bull Terrier (Amstaff)
    - Jeg har selv en Engelsk staff (Engelsk Staffordshire Bull Terrier)
    - Jeg er heller ikke sikker på at der er en gyldig race der hedder (Irisk) Irich Staffordshire Bull Terrier, men det ser sådan ud. Men kan gå ind og se om racen den: Irich Staffordshire Bull Terrier i England så. Og jeg er meget hyg på at købe en for den den står ikke på listen så jeg ser ikke noget problem i det smiley


  • #24   27. dec 2013 Emilie. Sludder. Ginne Bolognese har længere oppe skrevet de rette racenavne.

  • Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 193
    #26   27. dec 2013 Det virker som mange af ejerene til de her racer (apbt, amstaff, ambull, sbt osv) har de her hunde pga af den omtale de har. Hvad med at købe en af de mange racer som der ikke minder eller ligner hunde der er ulovlige. Det giver måske ikke så meget opmærksomhed ?

  • #27   17. jan 2014 Lidt en sen indskydelse men der er ikke noget der hedder en engelsk staffordshire bull terrier og heller ikk irsk for den sags skyld.
    Racen hedder Staffordshire Bull Terrier, hverken mere eller mindre så glem alt andet af hvad du har hørt eller læst - det er allerhøjst en misforståelse.

    Det der er kendt som 'engelsk' sbt er igennem en lang årrække blevet præget af showringen hvilket for mange blodlinjer har betydet en mere muskeløs end adræt kropstype. Desuden når man importere gør man det jo gerne fordi man skal bruge dem til show, så det er derfor brugshundene ikke har været mere kendt i DK før de seneste par- man har simpelthen ikke haft nogen grund til at importere dem da de har været for langbenede osv til show.
    De 'irske' derimod kom selvsagt til Irland hvor man var mere afhængig af hunden som brugshund og derfor udviklede en slankere og mere adræt kropstype, derudover oplever jeg dem som mere "på". Altså er den "irske" type mere en "working type" af det man i Danmark forbinder med en SBT.
    Ikke at man slet ikke krydsede show-typerne med working-typerne, Harry Payne gjorde det bla i starten med hans working type Chelmont Grand Duchess der blev parret med Pal of Aveth(ud af bla. gentleman jim) der var en show-type, her af Dublin Red blodlinjen som var meget anerkendt i sin tid. De fås dog desværre ikke mere.

    Korte af den lange, det hedder en Staffordshire Bull Terrier uanset højde, drøjde og hvor de kommer fra. Irsk og engelsk er kælenavne der populært er blevet misfortolket som racenavne


    Nick F :
    Tværtimod...
    Du kan være 100% sikker på at 9,9/10 ejere af en muskelhunde om det så er apbt, amstaff eller ambull - ville elske hvis opmærksomheden omkring netop muskelhunde blev voldsomt nedtonet! Det er derimod folk der ikke forstår racerne, bla. politikerne, der er med til at skabe opmærksomhed og vandrehistorier omkring et problem der er ikke eksisterende hvis man spørger samtlige større dyreorganisationer.


  • Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 193
    #28   17. jan 2014 Det bliver vi ikke enige om. Jeg er udmærket klar over hvor mange skrøner osv der omkring disse hunde men jeg er stadig overbevist om at en størstedel af disse ejere vælger en "bull" type hund pga omtalen og opmærksomheden omkring dem. Det er nærmest blevet en symbolsk ting at komme gående med den type hund. Altså den bliver brugt til at sende forskellige signaler med.

    Selvfølgelig ikke alle ejere ....


Kommentér på:
Irish Staffordshire Bull Terrier

Annonce