{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Hvalp - tisser kun indenfor. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har lige fået en lille ny chihuahua hvalp på ca 13 uger. Jeg har en anden chihuahua på ca 9 måneder også. Men hver eneste gang jeg er ude at gå med dem, gider den lille ikke at lave noget som helst, lige meget hvor langtid vi går og hvor henne vi går, har prøvede alt, græs, asfaldt, sand, gros, ja alt, men han gider bare ikke tisse eller noget.

Men ligeså snart vi kommer hjem, går han hen og tisser på gulvet med det samme. Og jeg forstår ikke hvorfor, prøver at give ham trykke omgivelser omkring ham når han er ude og gå, og min søster tøs, viser ham jo faktisk at man skal tisse & lave hømhøm udenfor, men han gider bare ikke.. Og nu er det stået på i snart 3 dage nu.

Har snakkede med min dyrelæge, og hun siger at jeg evt kunne anskaffe mig en kattebakke med noget kattegros i, så kan det være han vil lave noget i den hjemme, da hun siger at det at han føler sig tryk óg tilpas hjemme..

Er der måske nogle som kan hjælpe mig med at få den lille fyr renlig, eller ved hvad man kan gøre når man står i sådan en situtasion.

- Michella.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp - tisser kun indenfor.
  • #1   19. jun 2010 Madam Blå på Dåse .

    - Ja jeg sagde også til min dyrelæge omkring det med kattebakken, men hun sagde at jeg skylle flytte den mere og mere udenfor, men nu bor jeg i lejlighed, så er det altså ikke lige så nemt desværre..

    Altså hun sagde til mig, at han var næsten renlig, og han gjore det hjemme ved opdrætter, altså tisset udenfor osv, men han gider bare ikke her.


  • #2   19. jun 2010 Det kommer. Han er nok bare stadig nervøs ved sine nye omgivelser. Husk masser af ros (også til den anden hund) når der laves ude.

    Min hund var også sådan i starten, selvom han var næsten renlighedstrænet fra opdrætteren, men jeg var stædiger end ham. Vi gik de der små ture, og så gik vi ellers frem og tilbage foran hoveddøren indtil han ikke kunne holde sig mere (kunne godt tage meget lang tid) og så blev der ellers rost til skyerne.


  • #3   19. jun 2010 En ting der har virket for mig, mens min yngste hund var hvalp. Luft dem hver for sig. Kun den bette skal med ud, når den så har gjort det den skal , kan den store hentes og der kan gåes tur !!

  • #4   19. jun 2010 mine hvalpe paa 6 uger synes heller ikek altid det er sjovt at tisse ude men de goer det da en gang imellem og saa faar de self ros og ellers er de blever super dygtige til at tisse paa de to tissemaater de har, der sker faere og faere uheld paa det rigtige gulv smiley

    det er bare at blive ved med at oeve og rose smiley


  • #5   19. jun 2010 Start med at lufte hundene hver for sig...
    Masser af ros og tålmodighed, det skal nok komme når den lille føler sig tryggere på omverdenen.
    Luft ham gerne en fast sted, i rolig omgivelse..

    Sug evt. tis op med en sprøjte eller høm høm (fra besørgning indendøre) og læg det/dem på dette 'faste' sted.. så kan han genkende duften fra sig selv næste gang smiley


  • #6   21. jun 2010 Jeg læste om det her den anden dag i "det er mig eller hunden", da jeg også har chi hvalp som jeg tissetræner smiley Forfatteren beskrev at hun havde gået tur med hunden og vendt hjem igen for at vende om med det samme og gå ud igen.. sådan havde hun fortsat ud - hjem - ud - hjem, indtil hunden havde fattet det.. smiley Det er da et forsøg værd ihvertfald smiley

Kommentér på:
Hvalp - tisser kun indenfor.

Annonce