{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Hvornår skal vi komme? {{forumTopicSubject}}

Vi skal til fødselsdag i aften (min bror bliver 30) og Milo skal med.
Vi bliver 9 vokse og 2 børn, der kommer a 3 omgange, plus os selv.
Så er mit spm., er det bedst vi er de første der kommer, så Milo kan nå at falde ned, inden der kommer gæster eller er det bedst at vi kommer til sidst, når alle er kommet, så han ikke skal stresse op hver gang det ringer på?
Han elsker mennesker, og bliver helt kåd når der kommer nogen, og det kan måske virke voldsomt på børnene, plus at han jo hopper op.

Så er lidt i tvivl om hvordan vi bedst griber det an for hundens skyld.
Og han skal med. Jeg lader ham ikke ligge alene hjemme om aftenen, nu hvor han har været alene hele dagen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal vi komme?
  • #1   28. sep 2010 Hmm .. Mig og min kæreste var til familie fødselsdag i søndags, og havde Taiko med .. Vi valgte at komme en time før resten af gæsterne, (der var så også 3 andre hunde), så hundende havde nået at lege af og var faldet lidt til ro .. Der var også mulighed for at hundene kunne være i haven .. Og det var godt, vi kom så tidligt smiley - Idet hundene legede, de kom ud og sagde hej, men så var det også det ..

  • #2   28. sep 2010 Milo er en hund, og hopper op smiley når dem der kommer ikke bare ignorerer ham til han er faldet ned.
    Min famile er jo vant til ham, og de har ingen problemer med det.
    Men jeg tror vi kommer først. Så får han et kødben at hygge med i et hjørne, som forhåbentlig beskæftigere ham mere end at hoppe op hehe.

    Hvordan forklarer man ellers en hund at den ikke skal hoppe op? Hvis de ikke skal ignorerer. Det troede jeg faktisk var den eneste holdbare måde han lærte det på.
    Jeg vil i hvert fald aldrig skælde ham ud for det.


  • #3   28. sep 2010 Jeg ville også komme før de andre gæster, så han kan dampe af... Det med at hoppe op, gør min også.

  • #5   29. sep 2010 Kamilla, ja det vil nok også virke hjemme, men når vi er ude stresser han rundt det første stykke tid og er helt oppe i gear.
    Jeg prøvede at "holde" ham igår mens jeg aede ham på brystet stille og roligt, for at få ham til at slappe af, men han var ikke liiige med på ideen. Men han hoppede nu ikke så meget op. Stressede bare. Men der var også 2 børn. Jesus da..
    Den ene var så "sød" at komme vaskepulver på hans kødben der lå i bryggerset, så det ved vi ikke om han har spist af smiley
    Men han virkede ok, bare meget meget træt da vi kom hjem.


  • #6   29. sep 2010 Han har bare haft lidt knap så fast afføring i dag, men er ellers frisk nok.
    Jeg tror også det er en god ide. Kan det gøre at han ikke stresser rundt når vi er ude, hvis det sker oftere og oftere? For så opsøger vi det noget mere. Han er jo altid med os ved familien, men der er vi maks 6 af gangen.
    Og jeg ville godt nok være mere rolig hvis han bare lagde sig ned i stedet for at løbe rundt når vi er ude.


  • #7   30. sep 2010 Haha ja vi har så ikke lige 20 gæster på noget tidspunkt smiley
    Vi har miljøtrænet ham fra han var helt lille, men gør det nok ikke så meget mere, nu hvor han er "voksen", men det burde vi nok.

    Hans indkald er helt hen i vejret også pt, og han lukker bare af, hvis der er noget andet spændende. Og jeg syntes vi træner og træner.
    Jeg håber det snart går over.


  • #8   30. sep 2010 Nå det er da altid noget smiley

    Ja vi skal have en mere, men ikke før Milo er en 3 år. Men nok ikke en JR mere. Det tror jeg min kæreste nægter.
    En dansk svensk nok i stedet for. Og jeg glæder mig til det (trods alt) for så har de hinanden. Jeg ville aldrig kunne hamle op med en anden hund, uanset hvor meget jeg leger og aktiverer ham smiley


  • #9   30. sep 2010 Åh suk ikke flere lømmelperioder.. Det er vel nr. 2-3 stk. nu. Men vores hundetræner har godt nok sagt der kommer en mere, om 6 mdr. ca.

    Jeg skal bare prøve at have et normalt år med min hund inden jeg starter forfra smiley

    Det lyder da også spændende med en lille ny smiley så må vi håbe den er der denne gang.


Kommentér på:
Hvornår skal vi komme?

Annonce