{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Emma L
Emma L
Tilmeldt:
23. nov 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Hvornår kan vi forvente løbetid? {{forumTopicSubject}}

Vores skønne tæve kom i første løbetid d. 10 oktober.

Jeg har googlet mig frem og kan læse mig til, at en tæve som regel går i løbetid hver 6. mdr.

Er det fra løbetidens start, således hun burde komme i løbetid omkring 10 April? eller fra at sidste løbetid sluttede? smiley

Vi er nemlig tilbudt træf med racen og en tur i sommerhus i påsken.. smiley

Hvis sommerhusturen og løbetiden falder sammen er der så nogle gode råd mht hanhundene? Jeg er klar over vi skal være utrolig meget over hende, da der er mange hanhunde i området og haven er forholdsvis åben. Hun bliver selvfølgelig bundet, så hun ikke kan tage på togt og vi vil holde øje med hende 100 procent af tiden mens hun er i haven smiley men alligevel, er der nogen, som har erfaring med klorofyl-piller, pebermynte på halen eller har nogle andre gode råd for at minimere visit fra hanhundene i haven? Jeg ved nemlig fra sidste løbetid, hvor desperate hannerne kan være, når de kan dufte en tæve i løb. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kan vi forvente løbetid?
  • #2   11. mar 2017 Hvis hun kun har haft en enkelt løbetid, er det umuligt at spå om, hvornår hun får den næste.

    Nogle har 5 måneder imellem deres løbetider, det har min gravhund. Min anden tæve er lige gået i løb 10 måneder efter hendes første og hendes mor, der nu er steriliseret havde 11-13 måneder mellem sine løbetider (regnet fra 1. løbetidsdag) , andre igen får aldrig et regelmæssigt mønster.

    Jeg har gode erfaringer med klorofyltabletter, jeg giver 6 piller 3 gange om dagen, til en hund på 14-15 kg.

    Min nabo der har hanhund, er lige blevet adviseret om, at Cala er i løbetid og ikke får klorofyl denne gang, da hun skal parres. Han var glad for advarslen, for uden klorofyl får han nogle søvnløse nætter smiley


  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #3   11. mar 2017 Mange tak for svar. Vi håber på en senere løbetid så smiley og ellers må vi prøve klorofyl-pillerne!

  • #4   11. mar 2017 Du kan ikke binde en tæve i løbetid, og tro at det går godt. Du skal bare lige kigge væk i to sekunder, så risikerer du, at der hænger en hanhund på hende. En tæve i løbetid skal enten være inde, hvor hanhunde ikke kan komme til hende, og ellers skal hun være i snor - med dig eller en anden person i den anden ende af snoren.

  • #6   11. mar 2017 Mine tæver løber med 11-14 mdr imellem.
    Mine forældres løb hver 4. måned inden hun blev sterilliseret.


  • #7   11. mar 2017 Min tæve har ALTID kørt som et klokkeværk. Hun gik i løbetid første gang, da hun var 14 mdr. og har derefter kørt ret præcist med 8 mdr. i mellem hver løbetid. Man kan desværre ikke generalisere med den slags. Min fars gamle schæfertæve var i løbe tid med fire måneder i mellem hver løbetid.

    Min erfaring er så, fra min egen, at den bestemt ikke er villig til at blive parret gennem hele løbetiden. Min har 4-5 dage hvor det er helt ulideligt, og så er hun ved at være kommet sig over det pjat smiley


  • #8   11. mar 2017 Sidste parring nåede vi ikke en gang ud i haven eller at få selen af....

    Aslan smiley Spot the stud har da fået hård konkurrence i dig smiley


  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #10   11. mar 2017 Selvfølgelig binder jeg ikke bare min tæve i løb uden opsyn - eller opsyn fra huset.
    Jeg vil selvfølgelig være lige ved hendes side og klar til at skræmme hannerne væk.

    Det jeg mente med opslaget var råd til at minimerede visit fra hannerne, det hele blev lidt nemmere og så hun havde mulighed for at være i haven i længere tid og med færre ubudne gæster at skræmme væk. Især nu når der også er andre (steriliserede) tæver i sommerhuset, som løber rundt og leger. Det ville næsten være tortur for hende at stå og se på inde fra huset.

    Jeg kan forstå der er forskellige perioder mellem løbetiderne? Har det evt noget med størrelsen at gøre?


  • #11   11. mar 2017 Nej jeg tror mere det er racerelateret end størrelsesrelateret. Jeg har en tæve der pludselig overraskede med at løbe med 10 mdr imellem istedet for de 14 hun normalt havde. Jeg tror grunden erat vores gamle "mugne" hanhund blev aflivet i juli sidste år. Der er mere "frit" nu.

  • #12   12. mar 2017 Du kan med fordel give Klofyl. Det virker super godt.
    Afstand mellem løbetider er individuelt. Det kan have med både linjens, racens og flokkens typiske cyklus at gøre.


  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #13   12. mar 2017 Tak for svar. Jeg tror vi bare bliver nødt til at se tiden an og tage det derfra, når løbetiden nu er umuliglig at spå om. Så er der vil ingen grund til at tage sorgerne på forskud. Jeg ville bare være lidt forberedt, da jeg for alt i verden ønsker det bedste for Saga. Jeg har hørt at klorofyl-piller kan give utrolig dårlig mave hos hunden. Er det noget i har oplevet? smiley

Kommentér på:
Hvornår kan vi forvente løbetid?

Annonce