{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

Angrebet af hund {{forumTopicSubject}}

Hey Alle.

I tirsdags var jeg ude og lufte min hund (d/s gårdhund). Jeg har hende altid i snor, da hun ikke er tryg ved andre hunde og gør af dem. Vi møder så lige rundt om et hjørne en stor schæferhund. Manden der gik med den havde den i flexline, som var helt ude. Da hunden så min hund, gik den til angreb. Manden kunne ikke holde den, overhovedet, han siger selv det var fordi det var glat. Jeg forsøger at beskytte min hund, slipper snoren så min hund kan løbe væk, men der har den anden hund allerede haft fat i min, og hun var meget ked af det, og ville op til mig, så hun gik ikke væk. Jeg forsøger at få fat på den anden hund, så jeg kan stoppe den fra at bide min hund igen, hvilket så resultere i at jeg bliver bidt flere gange. Manden til hunden kommer endelig hen til os, og virker som om han er meget chokeret. Jeg får hans nummer, og går hjem og tjekker mig selv og min hund.

Min hund blev bidt i baglåret og jeg blev bidt i knæet, låret og armen.

Jeg har valgt ikke at melde manden og hans hund, fordi han virkede rigtig ked af det, men nu er jeg virkelig kommet i tvivl om jeg alligevel skulle have meldt ham?

Jeg kan ikke længere gå trygt rundt i vores by, i frygt for at møde ham og hans hund igen...

Glædelig jul til alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angrebet af hund
  • #1   24. dec 2010 Meld ham !

    Den hund er da fuldstændig vanvittig, og han har ingen styr på den overhovedet. Den skal som minimum føres i en almindelig hundesnor, og allerhelst iføres mundkurv.

    Det er nok ikke første gang den har lavet det nummer, så du er nødt til at melde ham, så du kan få den væk fra bybilledet i dens nuværende udgave.

    Folk er ikke rigtigt kloge i deres omgang med hunde efterhånden ...


  • #2   24. dec 2010 Det var da en rigtig grim oplevelse. Jeg mener bestemt også at du bør melde det, for det kan jo ske igen og hvem ved så hvor galt det går.
    God bedring til jer begge og glædelig jul


  • #3   24. dec 2010 Meld ham.Næste gang er det måske et barn der går med sin hund.
    God bedring til jer begge og god jul.


  • #4   24. dec 2010 Janni T

    Som de andre skriver synes jeg du skal melde det, også håbe på at ejeren derefter holder hunden i kort snor samt mundkurv på.

    Jeg håber i begge kommer jer ovenpå denne hændelse, og rigtig go jul til jer også.


  • #6   24. dec 2010 selvom manden er rar, skal han meldes.... havde jeg også gjort smiley
    det KAN være første gang, men kan lige såvel være 3. 4. eller 12. gang hunden bider.....

    håber at både du og vovse er okay... smiley


  • #7   24. dec 2010 Husk at komme til dyrlægen og til lægen selv, selvom biddene ikke ser alvorlige ud, skal de altså renses og have antibiotika så der ikke går infektion i det som virkelig kan være alvorligt. Du skal nok også selv have en stivkrampe,
    God bedring til dig og vovsen.


  • #8   25. dec 2010 Meld ham, det er ik sikkert det er sidste gang den hund bider.

  • #9   25. dec 2010 Hey Alle

    Tak for Jeres svar. Jeg overvejer stadig meget at melde ham, da jeg ville kunne gå trygt rundt i byen med min hund, og da jeg bor i en lille by, er der stor muglihed for jeg møder dem igen. Og så så jeg jo helst den var i kort snor og havde mundkurv på, så vi kunne gå trygt forbi...

    Jeg har taget billeder af både mine bid og min hunds. Og jeg kørte direkte til dyrlægen, og bagefter var jeg ved lægen. Han har meldt det til hans forsikringsselskab, og der vil komme nogle papirer som vi skal udfylde for at jeg kan få dækket mine udgifter på det, men det hjælper mig stadig ikke på, at jeg kan gå trygt rundt i byen...

    Er der nogen der ved hvordan det foregår når man melder sådan noget?


  • #10   25. dec 2010 Jeg synes ikke man skal melde sådan noget, hvis det altså er politianmeldelse, vi taler om.
    Naturligvis skal det over forsikringsselskabet og det hele skal dokumenteres.

    Jeg har det sådan, at foregår tingene i mindelighed og der ikke er uenighed om skyldsspørgsmål og sådan noget, så foretrækker jeg at lade politiet lave vigtigere ting...



  • #11   25. dec 2010 Meld ham - Hunden bed ikke bare din hund men også DIG - Tænk hvis næste gang at det er et barn!!!

    Hunde der bider skal aflives.. især når det er SÅ umotiveret!!


  • #12   25. dec 2010 CH - du kan ikke melde sådan en sag til forsikringen uden det er politi anmeldt og jeg forstår da slet ikke dit synspunkt.

  • #13   25. dec 2010 Chine - ja der er vi helt enige og jeg håber at TS tager imod rådet.

  • #14   26. dec 2010 Britta, naturligvis kan man få dækket en skade, der ikke er politianmeldt.



  • #15   26. dec 2010 Anne, ganske enig...

    Tror bare ikke jeg er så hurtig på aftrækkeren.... Synes politiet har rigeligt at lave.

    Men det er jo altid fuldstændig umuligt at bedømme ud fra en beskrivelse på en internetside


  • #16   26. dec 2010 For mig handler det også om, om det er sandsynligt at ejeren har lært noget af episoden eller ej.
    Er der risiko for, at vedkommende ikke forandrer på noget, så vil jeg bestemt overveje om vedkommende "skal have hjælp", men her synes jeg at kunne læse, at ejeren bestemt ikke synes det var i orden, det der skete - og mon så ikke han gør hvad han kan for at det ikke gentager sig..

    Det er alt sammen gætterier... Men altid en opvejning. Og har det ikke med at anmelde i øst og vest, hvis folk ikke med vilje har gjort skade og ser ud til at have lært af situationen.


  • #17   26. dec 2010 Jeg har ikke det store behov for, at folk løser problemer som jeg selv ville have gjort det.

    Hvis han sikrer sig, at hunden ikke får mulighed for at bide igen, så er jeg ligeglad med, om den har mundkurv på eller ej. Mange veje til Rom, som bekendt.


  • #18   26. dec 2010 Tak for jeres fine og gode svar.

    I første omgang kommer han hjem til mig, med nogle papirer vi skal udfylde, fra forsikringsselskabet, så jeg kan få dækket mine udgifter. Så tror jeg, at jeg vil spørge ham, hvad han har gjort for at sikre sig det ikke sker igen, og hvis hans svar er sådan at jeg føler jeg kan gå trygt rundt i byen, så politianmelder jeg det ikke. Svare han derimod noget andet, så jeg skal gå og være utryk, så ringer jeg straks til politiet og anmelder det.

    Så må vi se hvad der sker...


  • #19   26. dec 2010 Det synes jeg lyder rigtig fint, Janni :o)

    God bedring med Jer.


Kommentér på:
Angrebet af hund

Annonce