{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.236 visninger | Oprettet:

Hund angrebet {{forumTopicSubject}}

Så oplevede min veninde på tætteste hold, hvad det vil sige at møde en uansvarlig hundeejer.

Min veninde har en labrador, der er brugt på praktisk jagt. Han er godt trænet og lystrer kommandoer, som han skal.
Hun var ude at gå med ham i dag, sammen med hendes søn der er handikappet (elektrisk kørestol), og de havde hunden med i snor.

Ud af det blå kommer en løs hund springende og angriber hendes lab. smiley smiley
Den bider den i struben, og min veninde må kæmpe for at få hendes hund og den fremmede skilt ad. Ejeren kommer løbende, hvor hun derefter holder hunden, så min veninde kan komme væk, da den løse hund er så aggressiv, at ejeren har svært ved at holde den tilbage og min veninde ikke vil risikere mere.

Hunden er nu ved dyrlægen, og min veninde har kontaktet politiet samt forsikringen. Ejer af den løse hund, kender min veninde sporadisk, så hun har allerede skrevet til hende og bedt om forsikringsoplysninger.

Min veninde er STIK tosset. Hendes mand er også, da dette kan betyde deres hund måske ikke kan bruges til jagt mere.
Deres hund sagde ikke en lyd på noget tidspunkt, og den underkastede sig med det samme. smiley

Som min veninde sagde: "Nu forstår jeg, hvorfor du hele tiden siger, at jeg skal holde øje med andres hunde og være opmærksom på løse hunde." Det er første gang min veninde oplever en ejer bare lader en hund rende frit, normalt ser hun altid hunde i snor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund angrebet
  • #2   29. nov 2017 smiley
    Han er så god en hund, det er uforståeligt, at en fremmed hund bare angriber ud af det blå. Min veninde gik med ham i snor, og han snuste bare alm rundt. Og så kom den skod hund smiley


  • #3   29. nov 2017 Føj for satan.
    Stakkels hund smiley


  • #6   29. nov 2017 Åh stakkels labse smiley øv for en oplevelse! Håber det bedste smiley

    På hvilken måde kan det gøre at hunden ikke kan bruges til jagt mere?


  • #15   29. nov 2017 smiley Tak for jeres kommentarer.
    Det værste er næsten, at min venindes hund i forvejen er reserveret og tilbageholdende overfor andre hunde. Den er altid totalt fokuseret på fører, når de er på jagt, hvor der jo er mange hunde med altid.
    Min veninde frygter, som nævnt, at den vil blive så bange for andre hunde, at den går i forsvarsmode, når den er på jagt. smiley Og sådan en hund kan ikke bruges på jagt.

    Deres ældste hund døde fornyeligt af alderdom, så at ham hér bliver skadet på denne måde - det slår hårdt! smiley


  • #16   29. nov 2017 Æv, sikke noget lort smiley Håber han kommer sig og at lysten til jagt er større end frygten for andre hunde.

    Og så håber jeg, at den anden ejer har lært at holde sin hund i snor nu smiley


  • #19   29. nov 2017 Åh, det er simpelthen for dårligt!! at vi skal gå og være nervøse over løse hunde smiley smiley


  • #20   29. nov 2017 Min fack russell terrierblev overfaldet af en schæferhund for et par år siden. Hans sele reddede hans liv, han fik en rusketur der sagde spar to. Han var på smertestillende i 14 dage. Jeg lovede den hundeejer, at skete det igen, så blev det meldt til politiet. Hunden er heldigvis død nu. Den skulle altid gå løs, og ejer kunne ikke kalde den til sig. I dag har jeg en hund der er meget nervøs og rigtig bange for schæferhunde.
    Så rigtig god bedring med vapsen, håber det går godt


  • #23   30. nov 2017 Øv, det er bare så grimt, når sådan noget sker smiley
    Håber ikke at hunden er skadet for livstid !


  • #25   30. nov 2017 Politiet tager sig af sagen, men jeg tror den falder for hundeloven.
    Den angriber ud af det blå, den har ikke snor på og den bider i halsen, så der skulle syes...

    Min veninde har anmeldt til forsikringen, at de ikke ved om han har taget skade psykisk.
    Det værste er ikke skaderne, men både hundens evner til at komme videre og min venindes afreaktion - begge er dybt rystet. Min veninde er helt i chok i dag, hun har aldrig tænkt på at fremmede hunde kan være aggressive og overfalde.


  • #27   30. nov 2017 Få hende til at tage en snak med dyrlægen omkring at give hunden noget mod chok. Så oplevelsen forhåbentlig ikke lagrer sig i hunden.

  • #32   30. nov 2017 Som sagt, så gik min veninde med hendes hund i snor på en vej. Og ind fra højre kommer en løs hund, der også er ude at gå med sin ejer.

    Min venindes hund lavede INTET andet end at snuse og besørge. De havde ikke mødt hinanden før (hundene) og min venindes hund havde hverken set den komme eller gøet af den.

    Så NEJ, der var INTET gået forud for hændelsen.


  • #34   30. nov 2017 Min veninde har ikke fortalt hvad race det er, da hendes hunds tilstand var vigtigere end racen på den der angreb.

  • #37   30. nov 2017 Ja synes virkelig hun skal overveje det. Det kan virkelig hjælpe en hund efter et traume.

  • #39   30. nov 2017 Jinx
    At racen på den angribende hund ikke nævnes af forurettede, er også en slags svar. Så ved vi da, hvad det ikke var. smiley


  • #41   30. nov 2017 HVilken race der var er vel i princippet ligegyldigt. Det er rigtig trælst for både din veninde og hendes hund. Mht om det betyder at deres hund ikke kan bruges på praktisk jagt mere så ville jeg da bestemt vente og se tiden og og prøve at tage hunden med på jagt inden jeg maler fanden på væggen. Jeg har oplevet at en af mine hunde blev skambidt. Hunden var konkurrence agilityhund og det skete under agilitytræning. Min hund var stadig lige tosset med agility da hun var kommet sig fysisk og skulle igang med træning igen. Det var så en labrador der skambed min.

  • #42   30. nov 2017 Det er da uendeligt ligegyldigt, hvilken race angriberen er. Men det er bare ikke den typiske hg-holdning. Havde det nu været en såkaldt muskelhund, så ville dette indlæg være #242

  • #44   30. nov 2017 Mest fordi de bliver holdt i live af de 2-3 for-trolls vs de 2-3 mod-trolls. smiley For-troll; Mener forbudslisten er nødvendig og problemet med hundebid kan ikke løses bedre. Og hvis der er nogen hunde som får liggesår og tarmslyng i politiets varetægt, så er det ejernes skyld! Helt forudsigeligt vil disse også altid være til stede for at holde liv i og derved trolle en tråd som kunne være færdig på 50 kommentarer, op til de 200++++ stykker frem og tilbage og træden nedad og bagud, zzzzz... smiley Og jeg er så en mod-troll, så jeg er ikke fem potter pis bedre...

  • #46   30. nov 2017 Øv altså for en oplevelse. Håber hunden kommer sig uden men. smiley

    Vores Sif var i haven i morges (indhegnet). Det var mørkt men det er hun nu vant til. Jeg bliver opmærksom på at der sker et eller andet i haven, kigger ud, ser skyggen af en fremmed hund komme fræsende igennem haven og i næste øjeblik hører jeg min hund skrige og komme spænende. Hun ville IND! ude på den anden side af hækken står en dame der har travlt med at kalde Fido til sig og komme videre. Jeg ville ellers godt have hørt hvad der skete, men hun forsvandt. Det var for mørkt til at jeg kunne se hvilken hund og ejer der var her.

    Så det næste stykke tid er Sif ikke alene i haven. Hun går rundt med ståpels helt ud på halespidsen når vi er ude, og er sådan på vagt.


  • #49   30. nov 2017 Til det lens skrev
    Ikke så utroligt husker en herinde nåede at stoppe en klapbørge i at løfte sin hund over lågen ned til vedkommendes hund- jamen de skulle da lige hilse på hinanden smiley smiley

    Mille r øv at du ikke så hvem det var eller hvad der skete.. hvordan kom hunden ind og ud??


  • #50   30. nov 2017 Salla: Den hoppede over. Sif kan også godt finde på at hoppe over, men kun hvis kæresten eller jeg står på den anden side eller naboen kommer med deres lille dsg hvalp. smiley Ellers gør hun det ikke. Hun har altid lys på når hun er ude i mørke så vi kan holde lidt øje med hende.

    Sif skal nok blive okay igen. Jeg håber bare ikke at hun er blevet bange for andre hunde. I så fald bliver det lidt af en prøvelse når vi skal på brugsprøve/skue i næste weekend. smiley


  • #51   30. nov 2017 Øvda smiley

  • #52   30. nov 2017 Min veninde har ikke oplyst race (hun er heller ikke så hundetosset som mig), det eneste jeg ved er, at den var for stor til at holde tilbage, og den var stor/stærk nok til at vælte hendes egen.
    Pga hendes egen havde halsbånd på, var bidsår på halsen ikke så store som de kunne have været, men hendes hund er syet.


  • #54   30. nov 2017 Ah Ts .. Du må sku se at melde ud hvilken race det drejer sig om, sådan så dem der sidder og håber at det var andet end en muskelhund, kan få lidt optur.

  • #55   30. nov 2017 Og kan skrive stolpe op og ned om det rødt på sort smiley på den hemmelige blog.

  • #56   30. nov 2017 Præcis.

  • #58   30. nov 2017 Uuuuh tænk om det var en schæfer smiley

    Sorry for ot,ts smiley

    Krydser rigtig meget fingre for den arme labbe smiley sikke en oplevelse smiley
    Vil stadig anbefale noget angstdæmpende forebyggende til hunden. Men tænker at din veninde også har brug for at få bearbejdet det?
    Tænker nogle der lytter til at hun fortæller hvad der skete, så mange gange hun har brug for.

    For hun har brug for at få bearbejdet oplevelsen, så det heller ikke lagrer sig i hende smiley
    For hvis hun er nervøs eller angst når de næste gang møder en hund, så forplanter det sig lige ned gennem snoren og ind i hunden. Bliver ejer nervøs og spændt i sit kropssprog, så vil hunden straks opfatte det.

    Samme ses ved heste. Rytters adfærd betyder rigtig meget, i forhold til hvordan hesten reagerer.


  • #60   30. nov 2017 Træls oplevelse, når ens hund bliver overfaldet!

    Personligt, ville jeg dog ikke have ringet til politiet, da der jo kan være sket et uheld. Altså at hunden er løbet ud af en køkkendør eller noget i den retning.

    Havde hun talt med personen inden hun anmeldte?

    Jeg troede ikke at så mange var glade for at få hunde potentielt aflivet. Det er jo det forsikringer er til, og reagerer en ejer afslappet i den slags situationer, burde en labrador ikke blive angst. En jagt lab, burde have en relativt stærk psyke så vidt jeg ved.

    Da min blev "overfaldet", viste det sig netop, at de to små sataner var stukket ud af køkkendøren. Han har ikke taget det mindste skade, men det skal også lige siges, at den race er jo ret robust rent psykisk, og det var langt fra så voldsomt som det bid vi ser på billedet.


Kommentér på:
Hund angrebet

Annonce