{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  American Pit Bull - Breed 101 Animal P
  • #1   23. jan 2011 Jeg tror da ikke der er nogen der tvivler på racens loyalitetog hengivenhed.. Vel at mærke når hunden kommer fra en ordentlig opdrætter.

    De pits vi har æren af at have i landet er smuglet ind i begagerummet på en rusten Fiat og leveret i nattens mulm og mørke på en kold rasteplads. De hvalpe har flere sygdomme end hvad godt er, og er allerede tidligt blevet traumatiseret ved at blive fjernet for tidligt og opleve hvad de oplever..
    - Ja det er så mine fordomme, overdrivelse fremmer forståelsen.

    Min point er, at der ikke er noget at sige til, at de danske pits er en anelse ustabile med tendens til aggressivitet - købt som en impuls af purunge førstegangshundeejere med troen om at sofahygge og frolic vil fjerne de instinkter og egenskaber racen indebærer..

    "det er langt fra alle der er sådan" - næ, men nu er det jo også langt fra alle listehunde/muskelhunde/kamphunde/mosslorhunde der ender på forsiden af BT, vel? =)

    Og back to topic - I USA er de dødsens ræd for vores familiehund Rottweiler, det handler meget om folks almene forståelse for racen tror jeg. Her i Dk kan vi klare en rottweiler, i USA kan de (nogle af dem) klare en pitbull =)


  • #2   23. jan 2011 Det er jo heller ikke løgn.

  • #3   23. jan 2011 Jeg tror også det er sandt ellers tror jeg ikke det ville være sådan en populær familie hund derovre ingen ønsker jo at udsætte sine børn for fare

  • #4   23. jan 2011 Så vidt jeg har forstået er Pitten genetisk tilbøjelig til aggresivitet mod andre hunde ikke mod mennesker.
    Den er fremavlet til kamp derfor har de avlet på de hunde der er aggresive overfor hunde. Samtidigt skal en kamphund kunne finde sig i hvad som helst fra træner/ejers side uden at bide.
    Jeg er derfor slet ikke i tvivl om at de kan være skønne familie hunde i de rette hænder.
    Men jeg ville ikke lade en nok så skiggelig Pit lege med min hund.

    For 20 år siden arbejdede jeg som Veterinær Sygeplejeske og jeg må sige jeg har været mere bange for Rotten end for nogen anden hund lige siden. Er stadig ikke tryk ved den.


  • #5   23. jan 2011 Som det også vises på det lille videoklip nedstammer den ”Amerikanske Staffordshire Terrier” og ”Staffordshire bull terrier” fra de samme linjer.

    Prototypen udsprang oprindeligt fra at krydse den gamle type bulldog med nogle gamle terrier typer. Nogle forfattere hævder, at det var White English Terrier, Fox Terrier, eller Black and Tan Terrier, som blev krydset med Bulldogen til at udvikle "Staffordshire Terrier", alle tre racer delte mange træk, de største forskelle er i farver, aggressivitet, og ånd.

    Krydsningen af Bulldog og Terrier blev kaldt flere navne, herunder Bull-og-terrier hund, Half og Half, og Pit Hund eller Pit Bull Terrier.

    Senere fik racen navnet "Staffordshire Bull Terrier" i England. De tidlige forfædre af den ”Amerikanske Staffordshire Terrier”stammer altså oprindeligt fra England, hvor de først og fremmest blev brugt til at vogte ejendom, hjælpe ud på gårde, hundekampe og give kammeratskab.

    Disse hunde begyndte at finde deres vej til Amerika så tidligt som i 1870, hvor de blev kendt som Pit Dog og Pit Bull Terrier, så den Amerikanske Bull Terrier, og endnu senere for Yankee Terrier.

    Amerikansk Staffordshire terriere vandt i popularitet i 1920'erne med "Pete hvalpen's" optrædener i Vor Gang (The Little Rascals) komedier, der bidrager til udbredelsen af racen.

    I 1936, blev de godkendt til registrering i AKC Stud Book som Staffordshire Terrier, som tilhører Terrier og Molosser grupper.

    Navnet på racen blev revideret 1. januar 1972 til den i dag kendte ”Amerikanske Staffordshire Terrier”, opdrættere i USA havde udviklet en race, der var tungere i vægt end den mindre Staffordshire Bull Terrier fra England - navneændringen var for at adskille dem, som separate racer.




  • #6   23. jan 2011 Hov vent stop stands Amstaff og Pit bull er da ikke den samme.

    Nu bliver jeg da totalt forvirret


  • #7   23. jan 2011 Var det ikke Pitten denne tråd handlede om??

  • #8   23. jan 2011 Jeg er heller ikke helt med ?

  • #9   23. jan 2011 Jo... en video om American Pitt Bul smiley
    Klippet viser også hvor den stammer fra og heri er historien også om staffordshire bull terrieren og amerikansk staffordshire terrier. Når du skriver pitt altså hunden, kan det ses tilbage i historien og frem til hvorfor de i dag kaldes staffordshire bull terrier og ameriaknsk terrier.

    Tilbage i 1800 tallet blev de kaldt pittbull da hundene på det tidspunkt også blev brugt til at kæmpe i en "pitt", deraf navnet. Det var dog også på det tidspunkt ulovligt. Som du kan se er hundene blevet kaldt flere navne med pitt op igennem tiderne.


  • #10   23. jan 2011 ups..american pit bull.

  • #11   23. jan 2011 Øh, den programrække præsenterer samtlige hunderacer og alle karakteriseres som fantastisk gode, loyale og kærlige familiehunde??

    Og det er alle hunderacer jo også, foruden alt det andet altså!!

    Du vil ved nærmere studier opdage, at selv i Pit bullens hjemland er den ikke ubetinget populær, ja den er rent faktisk forbudt i en hel række stater og større byer.


  • #12   26. jan 2011 En video om forskellige opfattelser af denne race:


    http://www.youtube.com/watch?v=3mKl6yyjXSw&NR=1


Kommentér på:
American Pit Bull - Breed 101 Animal P

Annonce