{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

hund og lejlighed {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Jeg står i den situation, at jeg er flyttet til kbh for at studere. Min kære chi, er hos mine forældre, og min lillesøster har efterhånden overtaget ham. Jeg har bare så svært ved, at "undvære" og leve et liv uden alt det, en hun giver en tilbage. Speddy gik jeg til træning med fra han var hvalp og vi har været på flere udstillinger.

hvad bør jeg tænke på? Og hvilken race? en chi kender jeg bedst til, men hvad med fx en japanese? det vigtigt, at den ikke gør for meget... Det er jo alt fra sikkert, at det kan lade sig gøre, men undersøger pt mulighederne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund og lejlighed
  • #1   10. mar 2011 hvorfor askaffe sig ny bare fordi du er flyttet, og din søster er glad for hunden?? tænker, at man da ik bare flytter fra den, og skaffer sig en ny...

  • #2   10. mar 2011 Ville altså ikke fjerne en hund der fungerer helt optimalt i et hjem hvor den er kendt, bare for ens egen egoistiske årsager..

    Synes det er flot gjort af dig TS at du vælger at lade ham blive hvor han er, og så få dig en anden.. Hellere det end tage ham hjem til dig, og han så slet ikke fungerer smiley

    Du skal sætte dig ned og lave en liste med hvad du kan tilbyde en hund af aktivitet osv, og så kigge på de racer du finder interessant.. På den måde kan du nemt finde en race som opfylder dine ønsker, og som du kan opfylde behovet hos smiley
    Husk blot som Rikke skriver at de fleste store racer IKKE har godt af trapper mens de vokser til smiley


  • #3   10. mar 2011 Hm men bar fordi man bor i lejlighed er det jo ikke ensbetydigt med at der er trapper

  • #4   10. mar 2011
    Tænkte det nok skulle blive kommenteret, og det er helt iorden smiley
    Speddy var ikke kun min hund, men vi havde nok ikke fået ham, hvis jeg ikke havde taget initiativet. Det blev et fælles projekt, selvom det var mig som gik til træning, mor og søster var altid med på sidelinjen, også til udstillingerne.

    Det har hele tiden været meningen, at når jeg startede på uni, overtog min søster ham. intet nyt i det. Det viser jeg så, at jeg bliver ved med at savne alt det der følger med en hund. Det kunne også være en ide, at få speddy herover, men det bliver en stor omvæltning for ham. Han er vant til, at der altid er mennesker omkring ham, min far arbejder endda hjemmefra. Her vil han blive nød til, at være alene til tider. Jeg har self. også dage, hvor jeg er hjemme.

    Jeg har på ingen måde interesse i, at få en 'stor' hund. Jeg tænker, at racer såsom chihauhau, Japanese eller pomerainer passer til mig. Og jeg ved, at der er flere gode/dygtige opdrættere i ddk, som holder disse racer smiley tak for alle svar, det rart at diskutere emnet med andre. smiley


  • #5   10. mar 2011 mine forældrer bor på landet, så der var det kun når posten kom smiley jeg tror der vil blive mere vuf fra ham i indre kbh smiley bare helt iorden stinne p smiley

  • #6   10. mar 2011 Pomeranian har også ry for at være en meget gøende race - jeg har ikke nogle problemer med min, hun gør kun når der bliver taget i døren (og det er sådan set også ok med mig), men vi har også trænet at hun ikke skal gø fra hun var lille... Så det er muligt at vænne dem af med det smiley

  • #7   10. mar 2011 Hejsa...

    Nååhh... jamen så kan jeg bedre forstå smiley troede bare, søsteren passede ham osv... men at han var din 100% sådan lød det lidt...

    Jeg ville foreslå en shih Tzu !
    Kender racen, den gør ikke, er rolig inde, og legesyg ude, fælder ikke, og er en generelt FANTASTISK hund !
    kræver dog pelspleje


  • #8   10. mar 2011 Åhhh eller en malteser... Jeg kender ikke til racen som sådan, kun til hvordan dem jeg har mødt er, men jeg synes simpelthen de er så bedårende og søde! Og så bliver de aldrig for store til man kan løfte dem op ad trapperne (hvis der er sådan nogle).

  • #9   16. mar 2011 jeg har fire japanesere - de er rigtig nemme at have. og gør sjældent. hvis man skulle udpege racer der er ideelle til lejlighed så vil jappen helt sikkert stå øverst på listen. det skal dog ikke forveksles med at den ikke skal have motion. men en nem hund det er det helt bestemt

Kommentér på:
hund og lejlighed

Annonce