{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Hund og lejlighed {{forumTopicSubject}}

Jeg kigget efter lejlighed til min dreng og jeg i 2 år nu, og lige så snart jeg fortæller jeg har 40 kg hund, så siger folk " den kan du da ikke have i en lejlighed" -.-'

hvilket jeg er træt af at høre, for der er da ikke forskel på om man bor i hus eller lejlighed med en hund, udover i hus, der bliver hunden nok luftet mere i haven end hvis den bor i lejlighed, så er man jo tvunget til at gå minimum 3 gange dagligt..

hvad mener i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og lejlighed
  • #1   2. okt 2014 Hund i lejlighed er intet problem, hvis man sørger for god aktivering i løbet af dagen, men det synes jeg nu også gælder om man bor i hus.. Dog er der jo så lidt mere plads til at aktivere sig selv, hvis man "mor" og "far" ikke får gjort det smiley

  • #2   2. okt 2014 Jeg synes også at hund i lejlighed er fint,kommer dog an på lejlighedens størrelse smiley
    Jeg har selv boet i lejlighed med Sally de 3 første år af hendes liv,det er først de sidste 3 mdr at vi har boet i hus...fordelen ved at vi bor i hus er at nu kan Sally ligge ved en af dørerne til haven og holde øje med dyrelivet..det kunne hun ikke i lejligheden og tit stod hun og peb i lejligheden ved døren fordi hun var nysgerrig smiley men jeg så det heller aldrig som et problem at vi havde hende i lejlighed !!!


  • #5   2. okt 2014 enig med Sidsel
    langt de fleste hunde vil kunne få et lige så godt liv i en lejlighed, men nogle hunde duer bare ikke til det.
    min Vovse ville ikke have det godt med det, han bruger langt det meste tid hvor vi ikke går tur, med at ligge eller lege i haven, hvor de to andre bruger det meste tid i sofaen


  • #6   2. okt 2014 Så længe der ikke er en masse trapper til så tung en hund og der er taget hensyn til om man har en race der gerne vil sove ude om sommeren, så man har mulighed herfor (fx altan), så er det helt fint med en vuffer i en lejlighed.

    Hunden skal dog jo ikke være en hund der tumler rundt så den generer underboerne og den skal ikke larme (gø og pive) så den generer naboerne.

    Det er såå træls at skulle gå og konstant tysse på sin hund. Det ødelægger meget af glæden hund og ejer imellem.


  • #7   2. okt 2014 Min kommende hund er GD, ca. 60kg fuldvoksen, og vi bor i lejlighed uden have, og opdrætterne siger at det ikke er et problem, så længe den selvf aktiveres og luftes smiley

  • #10   2. okt 2014 Jeg tror også det har noget at sige ,om hunden er vantil en have, og kan være ude det meste af dagen Men selvfølgelig kan man ha en hund i en lejlighed Den kræver så måske nogle flere lufteture, en os som har have smiley

  • #11   2. okt 2014 Vi har haft Maliq i lejlighed, det var ikke noget problem overhovedet. Det var tungt da han var hvalp fordi han skulle bæres op og ned, men ellers var der ingenting. Han fik sine daglige gårture, og blev aktiveret når vi var ude. I lejligheden skulle han slappe af og hvile, selvfølgelig fik han sine ture, men der var aldrig nogle der klagede over han lige fik et flip hvor han hylede og hoppede lidt rundt.
    nu hvor vi bor i hus bruger han stadig huset som afslapning, det er ikke meningen han skal fise og fare rundt indenfor smiley


  • #12   2. okt 2014 AT
    der er jo mange små hunde, der larmer meget mere end store, da en del af dem er avlet som alarm hunde, og derfor gør meget.
    En stor hund der er aktiveret som den skal, vil som regel ikke hoppe rundt indendørs


  • #14   2. okt 2014 # 8
    Vi har opdrættere i ryggen hele tiden, og vi bor i stuen, så er udmærket klar over det smiley


  • #16   2. okt 2014 Det vil nok under alle omstændigheder komme under støjgener
    Uanset om det er gøen eller hoppen
    Der kan jo også blive klaget over støj selv om man ikke har hund, hvis fx børnene hopper rundt

    Og da jeg havde store hund hoppede de ikke rundt indedørs
    Så det kan godt undgåes


  • #17   2. okt 2014 A T : Man kan så også vende den om og sige, når man bor et sted hvor husdyr er tilladt, så må man altså også påregne at man måske ind imellem kan høre dem. Siger ikke de skal styre febrilsk rundt, og gø i timevis.

    Vores hunde har aldrig generet naboer, hverken da vi boede på 2 sal, eller nu hvor vi bor i rækkehus. Men når jeg har snakket med folk, har de netop sagt at man jo VED der bor hunde i afdelingen, og derfor må man også påregne at man ind imellem høre et vov osv.

    Jeg er ret sikker på at børn larmer mere end hunde, udfra min egen oplevelse. Børn har diverse legetøj der bliver kørt hen af gulvet, hopper ned fra seng/sofa, løber rundt osv, det er altså heller ikke ligefrem lydløst.

    Sådan er det når man vælger at bo tæt, så må man altså være lidt rummelig, og være indstillet på, at man nok ind imellem kan høre sine naboer. Igen skal det selvfølgelig ikke tage overhånd, men man kan jo ikke rende rundt på listefødder 24/7.


  • #18   2. okt 2014 40 kg hund skal ikke gå på trapper, hvis man vil passe på dens led. Så med mindre du kan være den eller har elevator er lejlighed udelukket.

  • #19   2. okt 2014 Malene: Nu findes der jo altså også lejligheder i stueplan smiley

Kommentér på:
Hund og lejlighed

Annonce