{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.063 visninger | Oprettet:

naboens hund.... {{forumTopicSubject}}

ja ved ikke lige hvor jeg skal starte men vores nabo har en hund der render og skider i vores have og vi er ved at være godt trætte af det...naboen kan sagtens gå ude i sin have og se at hans hund render i vores men kalder ikke på den, når vi så ber den om at pisse hjem glor han bare på os....så imorges havde den været oppe i vores højbede og grave alle vores ærter op som alle lige var kommet op af jorden....ved snart ikke hvad jeg gør ved den hund....nogen gode råd ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  naboens hund....
  • #1   23. apr 2011 Har i prøvet at snakke med naboen -altså ikke bare lade ham høre at i sender hans hund hjem, men rent faktisk gå over og bede ham holde den hjemme?
    -i så fald, hvad har han sagt/gjort?

    Hvis i har snakket med ham uden effekt, så ville jeg overveje hvor vigtigt det gode naboskab er for jer -for nabostridigheder er absolut IKKE sjove, og personligt ville jeg være ked af at ende med at være alvorligt uvenner med naboen.

    Hvis i helt er fri for konfrontationer med en sur nabo, så ville jeg ganske enkelt indhegne min egen have. Ikke at det burde være nødvendigt, når nu det er for at holde andres hunde ude, men det er jo en nem løsning.

    Hvis i er villige til at tage evt konfrontationer, kan i melde den løse hund til politiet.
    Eller i kan tage affære selv, f.eks. ved at aflevere hundens efterladenskaber ved hans hoveddør, evt sammen med en lille henvisning til at holde hunden hjemme

    Jeg selv har haft held til at slippe for en træls nabohund ved at give den et pift med det farve man bruger når man mærker grise (det er ikke farligt for hunden, men svært at vaske af, og en grøn/rød/blå hund, er jo afslørende;o))
    -det var faktisk inspireret af en anden bruger herindefra;o)



  • #2   23. apr 2011 i indrykker en notits i den lokale avis om at strefende hunde vil blive skud på jeres egendom -- det plejer at have en ret effektiv effekt og er fuldt lovligt

  • #3   23. apr 2011 Hundemutter -det kan man jo så kun, hvis man bor sådan at det er lovligt at skyde = tilstrækkeligt langt fra beboelse osv ;o)

  • #4   23. apr 2011 Kan i ikke sætte noget hegn eller trådnet op?

  • #5   23. apr 2011 ellers kan i indfange hunden - aflevere den på et internat - så kan naboen få lov at betale de 2200 kr det koster at få den udleveret samt bde for ikke at holde hunden hjemme

  • #6   23. apr 2011 Så træls at døje med naboens hund... Vi har en nabo, som står i hundegård om natten.! Hver nat ! Når den kommer derud, starter den med at gø, hvilket den gør indtil den kommer ind, næste dags morgen !! Hold det er så træls at høre på ! Har ringet til ejerne, politiet og DB, men der kan intet gøres ?!?
    Samme hund, rendte og sked i vores have sidste forår, det løste vi ved at trække en strøm tråd, haven rundt. Den har ikke været i vores have siden !


  • #7   23. apr 2011 Tror det mest effektive er at hegne egen have forsvarligt ind.
    Det holder hunden ude uden at starte en nabokrig.

    Havde jeg haft en fremmed hund inde og rasere min have, var der virkeligt nogen der var i fare for at lade livet smiley


  • #9   24. apr 2011 Næste gang hans hund skider i din have, tager du skovlen og smider lorten over hækken....

    Men bortset fra det... er haven ikke hegnet ind så din egen hund bliver på matriklen?




  • #10   24. apr 2011 hej vores egen have er indhegnet men naboens hund springer over det...kæresten blev lidt gal i aftes da den sprang på vores så gik op og bankede på døren og sagde at hvis han ikke kunne holde hans egen hund hjemme på egen matrikkel kom den retur i en sort sæk næste gang han så den....

  • #12   24. apr 2011 Ja, man må vel håbe at han holder nok af sin hund smiley

  • #13   24. apr 2011 Hvis ikke det hjælper med den sorte sæk så fang hunden og kør den til nærmeste dyreinternat eller politistation, i kan jo bare sige det er en omstrejfende hund, så må naboen betale for at få sin hund igen.

Kommentér på:
naboens hund....

Annonce