{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.222 visninger | Oprettet:

Bortgiv/afliv ???!!!.....Hjælp {{forumTopicSubject}}

Det er med stor sørgmod at vi efter længere tid må konstatere at vi ikke kan håndtere de problemer der er med Simba. Der er ikke nogen tvivl om at det nok er os (ejere) der har svigtet i opdragelse eller lignende. Men Vi har ikke længere overskud eller den fornødne tid til at få rettet på dette.
Derfor spørger jeg nu "panelet"... skal vi aflive vores kære hund, eller er der nogen der ude der er villig til at give et "problembarn" en ny chance. Nogen der har den tid og tålmodighed det kræver ???...HJÆLP...!!!

Problem...: Simba bider/napper hvis han bliver forstyret i hans søvn. Min kone og jeg er blevet bidt et par gange. Heldigvis ikke noget alvorligt. Men vi ved ikke næste gang. Og så kan det være en af de små børn det går ud over.

Vi har fået så meget respekt for ham at vi ikke tør flytte ham ned af sofaen uden hjælpemidler (pind o.l.)
Man skal ikke være bange for sin egen hund vel !!!


Hvad skal vi gøre?
Er der nogen der vil have sådan en hund (vi kan ikke mere) Eller er det helt håbløst ?

På forhånd tak

Den fortvivlede familie





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bortgiv/afliv ???!!!.....Hjælp
  • #1   30. maj 2011 Hvor gammel er han??

  • #2   30. maj 2011 Er det når I rører ved ham? Eller lokker I ham ned af sofaen med noget lækkert?

  • #3   30. maj 2011 På mig lyder det som om, at han er en lille misforstået fætter, men det kan jeg selvfølgelig ikke vide...

  • #5   30. maj 2011 Som jeg høre det vil jeg ikke aflive. Jeg er sikker på der findes familier eller ene personer som vil kunne give hunden et godt hjem, selv om der åbenlyst skal startes forfra med flere ting.
    Hvordan er han ellers? Sådan med fremmede mennesker, andre hunde, børn og lignende


  • #6   30. maj 2011 Han er fra 07 ja (4 år 7 okt)

    Det virker til tide som om det er ganske umotiveret når det sker
    Tror han ligger og "blunder". Og når der kommer f.eks. en hånd for tæt på, så bider han ud og spørg bagefter..
    ...det er min opfattelse. Har prøvet at lokke og diverse. Det kan fint gå at få ham ned så. Med det er i søvnen problemet ligger


  • #7   30. maj 2011 Har I prøvet det, som Krumme foreslår? Det lyder som om, at han bliver forskrækket...

    Er I sikre på, at han kan høre?


  • #8   30. maj 2011 Ok. Det lyder som et problem man kan komme til livs og/eller agerer anderledes på og derved undgå problemet. Men som du siger.. med små børn i hjemmet er det nok lidt svært.
    Men jeg vil på ingen måder sige aflivning hvis det er det eneste problem som hunden har.


  • #9   30. maj 2011 Ikke umiddelbart nogle ømme punkter at finde på ham.
    Han er ellers en meget sød og hengiven hund. De små børn kan gøre hvad som helst ved ham. (frygter jo så godt nok når han sover)
    Han fortjener helt sikkert endnu en chance. Men som sagt har vi derværre ikke længere det overskud med to små børn


  • #11   30. maj 2011 Marc L: Hatten af for at I ser problemet i øjnene og prøver at finde en løsning ud over aflivning. Hatten af for det. Hvor i landet bor I?

  • #12   30. maj 2011 Kan godt forstå I ikke tør med små børn i hjemmet... Jeg ville nok også i samme situation overveje en omplacering, specielt hvis han skal kunne ligge i arm i sofa og sove.

    Der er ikke mulighed for at han kan trække sig tilbage og sove uforstyrret i et bur eller lignende, hvor børnene virkelig forstår at de absolut ikke må nærme sig ham i denne situation?


  • #13   30. maj 2011 Marc - bider han eller napper han smiley ? der er stor forskel..
    Men synes helt bestemt i skal finde en familie der kan rette op på problemet. smiley

    Held og lykke med ham


  • #14   30. maj 2011 Krumme: det er måske ikke så nemt med to små børn.
    Til TS synes bestemt ikke en aflivning er det rigtige. Giv ham en chance ved endten at finde en som kan afhjælpe problemet helt. Jeg ville heller ikke turde have en hund der gør sådan i nærheden af min datter. Eller ved at finde et nyt hjem uden børn eller i hvert fald store børn som vil kunne forstå a de skal lade ham være;)


  • #15   30. maj 2011 Så lad ham være når han sover?

    hos os har vi "HUNDENES STED!" og det er i deres kurv.. ligger de der, så lader vi dem være og ingen rør dem overhovedet.. de ved at de kan få fred der..


  • #16   30. maj 2011 Jeg tænker det samme som ¨Rikke aka. rap-anden¨ Kan i ikke bare lade ham være når han sover og så må børnene jo forstå at de også skal lade ham være.

  • #18   30. maj 2011 jeg har to nevøer der fra start af har vidst at man ikke rør hundene når de er på deres sted.. smiley så det er altså ikke svært..

  • #19   30. maj 2011 Krumme -

    Selvfølgelig kan de det. Men hvis 2 børn og hund hygger i sofaen og hunden så falder i søvn. Barnet skal have et glas mælk og flytter på sig og haps. Det er ikke så godt. Børn er mere impulsive, specielt som små og jeg ville ikke være sikker på at de huskede at tale til hunden, inden de rakte ud efter det, de skulle bruge.
    Ville også være synd at de forbandt hunden med noget negativt.

    Ellers skal hunden have sit eget sted at ligge et lille stykke væk.


  • #20   30. maj 2011 Sarah - så må man tage sine forbehold.. hunden må høre til på gulvet..
    Det gør de hjemme hos os.. hunde hører i mine øjne ikke til i møblerne andet end deres egne møbler smiley


  • #21   30. maj 2011 Marc : har skrevet privat besked.

  • #24   30. maj 2011 Majse -

    Det er allerede blevet så slemt at de ikke tør tage ham ned fra sofaen uden at bruge pinde eller andre hjælpemidler.

    Så tænker jeg, at det er nok er bedre med et andet hjem.

    Jeg hæfter mig ved: Man skal vel ikke være bange for sin egen hund vel!!!


  • #25   30. maj 2011 Krumme -

    Helt enig.



  • #27   30. maj 2011 Jeg elsker mine hunde, men de hører ikke til i mine lyse lædermøbler, overhovedet..

    og nej man skal ikke være bange for sin egen hund.. men den har jo åbenbart fundet ud af den er herre i eget hus og at den kan tillade sig at knurre, nappe og bide.. det er jo bare ikke okay..

    men aflivning er no go, det kan der rettes op på enten af en adfærsterapeut, sys bare det er synd at omplacere hunden uden at have prøvet alt for at løse problemet


  • #28   30. maj 2011 vi kan ikke helt vide om han sover for han kan ligge og kigge på en ....den anden dag sad vi på gulvet og legede med den mindste på 14 mdr ...simba kom og lagde sig bag min kones ryg ...efter et stykke tid ...og en bevægesle fra min kone ....farede han på hende og nappede hende arm og hånd ....

  • #29   30. maj 2011 napper han eller bider han? :S

  • #30   30. maj 2011 Marc : har der været noget før børnene kom til? Kan godt virke lidt som om han er i tvivl om hvor i hiarkiet han er, hvis det ikke kun sker når han bliver vækket/skræmt.

  • #32   30. maj 2011 Jeg vil mene der er en forskel på om hunden bider eller napper?
    dette er måske rart at vide hvis den skal andet sted hen og rettes op på?


  • #33   30. maj 2011 hmm min den ene hund kan godt reagere på den anden hvis den kommer hen når hun sover, vi ret sikre på det grunder i hun blev trådt på af sin mor da hun var hvalp.. men hun reagere aldrig på os.

  • #34   30. maj 2011 Det sidste jeg ville gøre her, er nok at aflive. smiley
    Hvis I virkelig ikke gider ham mere, burde I istedet give ham væk, men nævne hans problem, så dem i giver ham til, er klar over hvad de går ind til. Fortæl dem, at det med lidt træning godt kan laves om på, for det lyder ikke som noget der egentlig burde være svært at "rette".

    Held og lykke med det smiley


  • #36   30. maj 2011 Krumme ja de kan sikkert godt forstå det og vil sikkert heller ikke gøre det når mor og far er der. Men hvad så når de lige kigger den anden vejdet er jo der man gør det man ikke plejer at måtte!

  • #37   30. maj 2011 Krumme ja de kan sikkert godt forstå det og vil sikkert heller ikke gøre det når mor og far er der. Men hvad så når de lige kigger den anden vejdet er jo der man gør det man ikke plejer at måtte!

  • #38   30. maj 2011 Er han usikker efter jer? Hvordan ser han ud, hvis I ligger og ser tv? Ligger han sig ved jeres fødder og falder i søvn, eller går han hvileløst rundt, eller holder meget øje med jer? Hvordan virker han EFTER han har bidt? Virker han trist og ked af det, som om han fortryder, eller virker han ligeglad/eller holder han fast i den lidt aggressive opførsel?
    Prøv evt. at sætte jer hos ham, når han begynder at blive træt, og så bare sidde og nusse ham stille og roligt, så han vænner sig til at det er i orden at sove, når I nusser ham. smiley

    Gør han det HVER gang I rører ham, når han sover? Ellers kan det være han har mareridt, og reagerer på det, lige idet hans hjerne slår over.
    Min ene Glen bed mig på et tidspunkt, fordi jeg ville vække hende da hun havde mareridt og lå og peb i søvne smiley


  • #39   30. maj 2011 Hej alle...
    ...og tak ofr de mange indlæg og gode ideer
    Det er dejligt at se at der er så meget opbakning omkring vores situation...om så det er positiv eller negativ kretik

    Det er dog vigtigt at nævne her at der IKKE er nogen der bevist rører ved Simba når han sover. Vi kender alle hans reaktionsmønster, og undgår derfor kontakt.

    Jeg kunne godt begynde at remse nogle hendelser op
    Men generalt må det siges at episoderne opstår uprovokeret...ihvertfald på den fysiske front.

    Personligt er jeg mest for genhusning
    Ikke mindst fordi Simba kun er knap 4 år, og ellers er en meget trivelig hund. Men håber der er forståelse for at vi pt ikke har overskud til den opgave at skulle træne de ellers så udemærkede råd der er kommet her


  • #40   30. maj 2011 Det kan sagtens lyde til, at han vil have bedre af at blive ompladseret, om ikke andet tror jeg at dette problem ville kræve en adfærds konsulent, idet i er inde i en ond cirkel....

    Ja, det lyder til at han bliver bange hvis i rører ham når han sover, jeg kender det fra mig selv(jeg bider dog ikke), men bliver dog også sur, hvis jeg bliver rørt ved, når jeg sover, altså hvor man ikke forventer at blive rørt ved....Det er ikke en heldig adfærd, men som andre skriver er det nok en god ide at han har sit eget sted, hvor han kan være i fred.

    Mht at han bider jer, når han er i sofaen...der er næsten kun 1 ting at sige til det...NED AF SOFAEN, og han skal slet ikke have lov til at være der, når han ikke kan opføre sig ordentligt. så i skal nægte ham adgang, og i er nød til at stå fast, og ikke være bange for ham, for det er det, han har fundet ud af....

    Men hvis i vælger at ompladsere ham, er det vigtigste at i er 100% ærlig om hunden, så han ikke ender som kastebold, fordi folk bliver overrasket .

    Vil sige at dette absolut ikke er en normal adfærd for en fransk.....


  • #41   13. sep 2011 Hej igen alle

    Vil lige genoptage denne tråd, da der var mange søde mennesker der viste interesse for Simba

    Vi står nu i en ny situation...dog ikke noget med Simba's adfær at gøre
    Men af personlige årsager står der en separation for døren, og vi begge at det bedste for Simba vil være at få et nyt og kærligt hjem i den forbindelse
    Der skal selvfølgelig tages forbehold for de i tråden nævnte adfærsproblemer Simba har udvist gemmen tiden.

    Vi er dog ret overbevist om at der gemmer sig den perfekte "beste ven" bag de lidt uheldige situationer.

    Så hvis der er nogle søde hundevenlige personer der ude der kunnne være interesseret i at hjælpe Simba til et langt og lykkeligt liv, vil vi gerne høre fra jer

    På forhånd tak


  • #42   14. sep 2011 Jeg vil helt klart lægge en annonce op der vil I få flere kig end her i tråden..

  • #43   19. sep 2011 hej, jeg kunnew godt tænke mig at give simba et dejligt og kærligt hjem, mine forældre har selv fire hunde og jeg har os selv hund, jeg bor i en lejlighed med have og en kæmpe seng han må ligge jeg har os en dejlig lille dreng, men hvis i stadig har ham så vil jeg meget gerne give ham et dejligt hjem med masser af kærlighed

Kommentér på:
Bortgiv/afliv ???!!!.....Hjælp

Annonce