{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.833 visninger | Oprettet:

Cavalier King Charles {{forumTopicSubject}}

Ja, vi skal indenfor nær fremtid have en lille cavalier hvalp, og uh hvor jeg glæder mig! Jeg googler rundt og læser alt hvad jeg kan finde om denne race.

Men personlige erfaringer er nu også godt, så jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med jeres cavalier?
Hvordan er de af sind? Vil de gerne hygge på sofaen? Er de lydige? Hvor meget tid bruger i på motion/gåture? Går i til hundetræning? Hvor meget tid bruger i på pelspleje? Og er de nemme nok at holde i pelsen hvis man sørger for at børste tit? Og hvad med at være alene hjemme, mens i er på job? Hvor længe og er de gode til det eller splitter de det hele ad smiley ?
Ja, ALT hvad i har lyst til at dele om jeres smukke cavalier smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cavalier King Charles
  • #1   23. jun 2011 Vi har en dejlig cavalier pige. Hun er utrolig lærenem - så længe der er godbidder i vente smiley Da hun gik i første løbetid havde hun selektiv hørelse, men nu er hun utrolig lydig og nem at have med rundt. Hun er en humør bombe, som elsker at være i centrum og få opmærksomhed fra såvel voksne som børn. Hun elsker andre dyr - men vil dog gerne løbe efter en fugl eller to. Hun elsker at hygge i sofaen. Hun er vældig aktiv udendørs, men indenfor er hun utrolig doven, og vil helst dase dagen lang, hvis hun kan få lov. Hun har lært rigtig mange tricks. Pelsen er nem at holde. Vi børster Mille 1 - 2 gange om ugen - specielt ørerne er vigtige at holde. Da hun var hvalp bed hun i alt hun kunne komme til, men det gør hun ikke længere. Hun er god til at være alene hjemme. I starten havde vi en kravlegård vi brugte, når vi skulle ud, men den er ikke længere nødvendig. Mille kan være alene i 8 timer, men det er dog yderst sjældent, at hun er alene så lang tid. Hun har været nem at renlighedstræne. Ros og godbidder udenfor, så er det ingen sag smiley
    Cavalieren er i det hele taget en skøn hund! Den SNORKER utrolig meget, den giver MASSER af møzzer og vil gerne være med i ALT, hvad man foretager sig. Det er en god begynder hund eller hund til børnefamilien, da den er utrolig samarbejdsvillig og ikke-aggressiv.
    Til gengæld er det meget vigtigt, at du køber den fra en erfaren opdrætter og med tavle, da der desværre er en del arvelige helbredsproblemer.


  • #2   23. jun 2011 Vil bare lige anbefale denne kennel , de har hvalpe nu og de er LÆKRE!! http://www.murnley.dk/

  • #3   23. jun 2011 Jannie H: Nøj hvor er din Mille smuk smiley
    Og tusind tak for svar! Dt lyder jo lige som en hund for os smiley
    Lige et spørgsmål mere: jeg kan se i har kat. Det har vi også smiley Går det fint med dem sammen? Fik i hund eller kat først?
    Vores vil skulle være alene hjemme i 7-8 timer 3-4 dage om ugen pga job. Tror du det ville kunne gå? Har faktisk allerede fundet en god opdrætter tror jeg.

    Sarah: Tak for linket. Hvor er i de søde!
    Men det bliver nok ikke derfra vi skal have den. Der er simpelthen for langt for os. Vil hellere købe fra en god opdrætter tættere på hvor vi bor smiley


  • #4   23. jun 2011 Det er en fantastisk race.
    Hvilken opdrætter har du fundet?


  • #5   23. jun 2011 Nogen der hedder Amazing Cavalier smiley

  • #6   23. jun 2011 Tusind tak Lone smiley Ja, hun er en skøn vovse, som vi er rigtig glade for.

    Vi havde kattene først. Det er gået rigtig fint med at bringe dem sammen. Mille og vores hankat, Scapey er totalt partners in crime, og tager gerne en rask tur rundt i huset ind imellem smiley Jeg tror sagtens I kan vænne hunden til at være alene hjemme i den tid. Det er bare vigtigt, at I i begyndelsen finder en brugt kravlegård eller lignende med hendes kurv, vand, legetøj og hvad I ellers synes, således at I undgår kedelige overraskelser, når I kommer hjem fra arbejde. Ihvertfald mens hun er hvalp. Mille er ikke længere i kravlegården, men I køkkenet, gang og toilet mens vi er afsted, og det fungere rigtig fint smiley


  • #7   24. jun 2011 Det er også et fint sted smiley

  • #8   24. jun 2011 Jannie: Rigtig fin idé med kravlegården. Det er ikke for lidt plads? Nej det er det vel ikke når i har brugt det smiley Og lyder super godt med kattene! Og min kat enes fint med min brors hund som labrador/schæfer så mon ikke også han kan med en lille cavalier smiley

    *Cavalier tossen - DKK *
    Ja det synes jeg også det ser ud til smiley Men godt at få det bekræftet


  • #9   24. jun 2011 Nej, det er ikke for lidt plads, da den så ikke skal forholde sig til alt for meget plads, hvilket kan medføre stress. Det er bare vigtigt, at man træner den i, at være tryg i kravlegården, og placere genkendelige ting som tæppe, kurv, legetøj, gnaveben, vand etc i den.

  • #10   24. jun 2011 Det er klart. Og de sover vel også det meste af tiden når man er på arbejde og de er små. Uhhh, jeg glæder mig SÅ meget til jeg skal have min første egen hund! smiley

  • #11   24. jun 2011 Forresten, man træner det vel bare ligesom alene hjemme træning?

  • #12   24. jun 2011 Min hund Molly er også fra Amazing Cavalier. Det er et dejligt sted.
    Grethe er også herinde i HG, med hendes hunde smiley


  • #13   24. jun 2011 Nemlig. Gør det til en god ting, at være i kravlegården.

    Det er så skønt, at få en hund ind i familien, og jeg er sikker på, at I får masser af glæde af hende/ham smiley Skriv endelig, hvis der er mere du vil vide smiley


  • #14   24. jun 2011 Dorthe B P: Nøj hvor er din Molly også smuk! Lige sådan en farve jeg også gerne vil have smiley
    Jannie: Tusind tak! Det bliver nok første til foråret vi skal have en... Øv der er længe til... Måske kan jeg overtale kæresten til efteråret i stedet, nu må vi se smiley Men jeg sender dig lige en venneanmodning som jeg håber du vil acceptere, og så hænger jeg dig nok op på en masse flere spørgsmål når tiden bliver smiley


Kommentér på:
Cavalier King Charles

Annonce