{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

De Perfekte omgivelser for en hund? {{forumTopicSubject}}

Hey HHer smiley

Hvad er de mest optimale omgivelser for en hund efter din meningen?

Er det en sted med kæmpe plads for hunden, hvor den kan løber som den selv vil, eller er det et lille sted, hvor den kommer ud ofte?

Jeg spørger fordi af ren nyssgerighed.
Vi har fået et fantastisk dejligt hus pr. 1 maj 2012, hvor der er maaaaasser af plads til en hund (eller 10) Og da vi altid har ville have en schæfer, jamen så skal vi da have en schæfervovse. Vi har haft 2 stk før, så vi ved skam godt det er en meget aktiv hund.

Men med godt 15 hk jord, sø m. fantastisk andetræk, hvor man kan jagter ander om foråret maange heste at lege med (argh okay - overdrivelse fremmer forståelsen) og et par katter, plus en ATV man kan ræser efter. Huset er 250 kvm, så der er plads at sove på, plus det "bedste" en BRÆNDEOVN. Som regel vil hunden/hunde aldrig blir alene hjemme mere end et par timer Jeg møder kl. 5 - 9, Min mor møder kl. 5 - 13 og min far møder kl. 7 - 16, så det vil dreje sig om 2-3 timer den vil være hjemme. Der er fede stier i skoven rundt om, så den vil kunne løbe med, når man er ude og løbetræner, eller når man er ude at ride i skoven. smiley

Er det okay betingelser at stille en Schæfer og en hund generalt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De Perfekte omgivelser for en hund?
  • #2   25. feb 2012 Tror det er meningen vi skal have en ældre først og så en hvalp senere, når vi er blevet gode venner. smiley

    Team TT
    Vi kommer til at bo ca. 2.5 km væk fra vejen, så der skulle ikke være noget i vejen for den ikke kommer til at gå uden snor smiley


  • #3   25. feb 2012 En schæfer skal jo også aktiveres, og ikke kun motioneres..

  • #4   25. feb 2012 - Hvilket alle hunde i øvrigt skal.

  • #6   26. feb 2012 Det er da fantastiske omgivelser for en aktiv hund - der er jo basis for en masse gåture og dejlige oplevelser. Ovenikøbet kan I jo tilbyde hunden at den ikke skal være alene særligt mange timer i løbet af dagen, hvilket de færreste kan.
    Mht. hvad der er de optimale betingelser for en hund så afhænger det jo helt af racen og familien. Jeg kender folk der bor i lejlighed med en aktiv hund, men deres livsstil gør at hunden har det glimrende selvom den ikke har en have den kan fise rundt i.
    Så ja - omgivelserne betyder da noget, men det kan opvejes af ejerens livsstil.


  • #7   26. feb 2012 Det er selvfølgelig rigtigt at en hund også skal aktiveres, men det er noget vi også går meget op i. For vi SKAL jo kunne kalde hunden til os, eller sig DÆK og så blir den liggende uasnset hvad, når vi er ude at rider tur og der fx. kommer en traktor eller hyppen blir vild. smiley

    Det skal siges at min far gik til træning med den ene af hundene og har haft den med til "polititræning" (Hjemmeværns hunde var inviteret) Så han går rigtigt meget op i det. Han har jo ikke haft andet end en kat at "dressere" så hun er blevet dresseret lidt. smiley Hun lysterer "KOM, SIT, GI POTE" - Så tror bestemt han vil elske at træne den. smiley

    Vi er alle samme fritidsmennesker og bruger rigtigti rigtigt mange timer uden dørs. Har omkring 2-4 heste dagligt jeg skal rider, og jeg går ALDRIG af vejen for en rask legedyst. smiley



Kommentér på:
De Perfekte omgivelser for en hund?

Annonce