{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Hvalp bider {{forumTopicSubject}}

Ja min hvalp på 11 uger bider jo ligesom enhver anden hvalp gør smiley
Jeg er ved at prøve at lære hende at jeg ikke er hendes søskende og jeg ikke vil bides i. Men problemet er, at når jeg irettesætter hende med et Nej! så begynder hun nogengange at knurre af mig, snappe og hoppe rundt. Nærmest lidt ala den hoppen de laver overfor andre hunde når de vil lege.
Hvad filan gør en klog så?? Skal jeg stoppe hende er jeg nødt til at tage fat i hende, og det er synes jeg ikke er nogen smart ide, men slippe min hånd det skulle hun jo.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp bider
  • #2   22. mar 2012 Hvis hun bider så hyl op som en anden hvalp ville gøre, fortsætter hun rejser du dig og går væk fra hende alt kontakt stoppes med det samme.

  • #3   22. mar 2012 Hun er godt klar over hvad nej betyder. I denne uge lader det bare til at være forsvundet fra hendes lille hovede. Hvis hun tygger i noget hun ikke må kigger hun bare på os og tygger videre. Hun reagerer først når en af os rejser sig.
    Hylen virker kun 50% af tiden. Hun bider lige så ofte bare videre.
    Rejser mig altid hvis hun bliver ved, men det er som om at det ikke lige helt går op for hende hvorfor jeg går.


  • #4   22. mar 2012 da vores va små og de "bed", brugte vi AV og ikke nej..
    syntes selv det er en super ide, hvis de nu skulle lege lidt for vildt med eks børn..


  • #5   23. mar 2012 Nej er et ord mennesker bruger konstant. Dette forvirrer hunden. Brug AV hvis hunden napper. Brug nix, hvis den gør andre forbudte ting.

  • #6   23. mar 2012 Og når hun laver de der hop halløj, så vend dig om og ignorer hende - hun skal ikke opfatte din irettesættelse som invitation til leg

  • #8   23. mar 2012 Jeg gør som mine tæve gør ved sine bjæfferhvalpe når de bidr for meget. Hun tager deres snude i munden og drejer dem væk fra sig selv, og så går hun....Så jeg lukker lige så blødt min hånd om hvalpen snude, og så enten går jeg væk, eller jeg giver den noget andet den kan bide i.
    Det undre mig den bider som 11 uger gammel, for der skulle den jo fra opdrætteren af havde lært af tæven, at det ikke er ok....Meeen, du har sikker leget med den hvor den så har fået lov til at bruge tænderne...Og ja så lige pludselig, så må den ikke det mere.


  • #9   23. mar 2012 Ok tak jeg vil prøve lidt forskelligt med hende smiley
    Vores hundebøger siger alle at man skal sige nej, knytte hånden og rejse sig. Efter 3 uger har det ikke hjulpet en dyt...
    Vi havde ikke samme problem med vores gamle hund, så vi er på ret bar bund her.
    Hun har ikke på noget som helst tidspunkt fået lov til at bide i os. Hun bider kun på én måde og det er hårdt - ret så hun har bidt hul på mig to gange. Så lige fra dag et har vi sagt nej og stoppet hende og rost når hu har holdt op.


Kommentér på:
Hvalp bider

Annonce