{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.011 visninger | Oprettet:

bergitte
bergitte
Tilmeldt:
10. mar 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvalp bider {{forumTopicSubject}}

Hej har haft min lille hundehvalp nu er over en uge, og han er en virkelig sød hund 70% af tiden haha smiley
Han som alle hvalpe, napper og bider i ALT. Men det er ligesom han fortrækker at bide i mig og min familie. Nok fordi at han får opmærksomhed fra det. Jeg har læst mange mange træningsmetoderne, angående at bare ignorere ham- afled ham og giv et legetøj- hyle- tappe på næsen.

Jeg er klar over det ikke sker på uger at den lærer hvad den må bide i og hvad den ikke må bide i.
Og jeg plejer også og ignorere den når den boderne i mit bukseben fx. Der stopper jeg bare op, og ignorere, og så når han slipper går jeg videre.

Men så til mit store spørgsmål. Han har en tendens med og bide RIGTIG hårdt. Som i han bider mig og andre i min familie til blods, og det er altså virkelig hårdt og ignorere fordi at det gør simpelthen så ondt. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med det, for det klart når der kommer et par spidse hvalpetænder lige og borer sig ind i din ankel, at du får den naturlige reaktion og skuppe dyret væk.

Hvad kan jeg gøre i forhold til det med at han bider alt for hårdt. Og hvilken metode benyttede i med jeres hvalp.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp bider
  • #1   2. apr 2018 Hvilken race er det?

  • #3   3. apr 2018 Jeg vil give Krysteren helt ret. Derudover vil jeg tilføje, at det hjælper på det, når hvalpen har skiftet tænder smiley

    Den med at hyle højt har jeg brugt et par gange på mine forældres lille terrorist. I virkeligheden nok mest for at få afløb for mit eget hysteri, frem for at komme til at råbe en masse ting på fransk smiley derudover kan jeg så lykkeligt meddele at terroristen idag er lidt over et år, og hun bider nu kun ved selvforskyldt leg. Koldt vand i blodet, det skal nok blive godt smiley


  • #4   3. apr 2018 Min Mille var UFATTELIGT ihærdig når hun ville lege og bed utrolig hårdt - også mere end normalt.. intet kunne få hende til at stoppe - jeg prøvede alle gode råd og intet hjalp... det jeg gjorde var at aflede hvis man kan kalde det det - vi endte med at gå en tur eller lave andet spændende når hun fik de flip hvor intet kunne få hende til at stoppe.. det var den eneste ting der "hjalp" og fik det til at stoppe - men gjorde det kun når hun virkelig var strid og bare blev ved og ved OG VED! Tit var det når hun mente at nu skulle der ske noget - ellers gjorde jeg som krysteren beskriver... og det holdt op i takt med hun blev ældre, heldigvis.. fordi det var så slemt at jeg til tider tænkte om jeg havde begået en fejl ved at få hvalp og om der mon var noget galt med hendes adfærd.. man kan virkelig bliver frustreret..

  • #6   3. apr 2018 Indlær et nej korrekt, og brug så det.
    Hvalpen skal have outlet for sin energi via leg, men det skal ikke være via bideleg. Tilbyd den noget andet.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #7   3. apr 2018 Det vil også være fint at hunden har en anden hvalp at lege med. Her kan de få noget som vi mennesker ikke rigtig kan give den.

    Jeg er ikke enig i at hunden ikke må lave bide lege. For mig skal hunden lave alt hvad den finder sjov med måde. Den skan lære hvad den skal bruge sine kræfter på. Det skal selvfølgelig ikke stå alene.

    Og med det mener jeg selvfølgelig ikke at det skal forgå med hænderne eller fødderne. Få dens opmærksomhed over på noget legetøj som den finder sjov.


  • bergitte
    bergitte Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   3. apr 2018 Tusinde tak for jeres svar! Ja det er så frustrerende, og jeg får til tider også den tankegang at man er en dårlig ejer. Men han er så skøn og lydig ellers, og ville aldrig give op på ham smiley

    Det er en schæfer hvalp, så han er en af de racer der bider meget. Men det er ligesom han er ligeglad med møblerne, og sit legetøj. Vi prøver og lave lidt lydighedstræning, og går en masse ture så han får oplevet en hel masse.


  • #10   3. apr 2018 Åh ja, den “dejlige” del af at være hvalpeejer - bideriet smiley
    Som mange siger: indlær ordet nej. Og giv hvalpen noget andet at lege med, når den vil bide i jer.
    Og så træk vejret meeeeeget dybt smiley Hvalpe bider. Både pga tænder der klør og pga leg (de har jo ingen hænder at bruge - så tænderne er deres “hænder”). Det stopper og man er IKKE en dårlig hundeejer, fordi man er lidt frustreret over en adfærd smiley


  • #12   3. apr 2018 Når de indimellem får de der totale flip, hvor de bare bider og bider, uden man kan trænge igennem til dem, så har jeg sat en finger i halsbåndet, og holdt dem væk fra mig - mens jeg samtidig kigger den anden vej, så de heller ikke får kontakt den vej igennem.

    Når de falder til ro roser jeg heeeelt stille, og slipper dem - og SÅ laver vi noget andet.




  • #13   3. apr 2018 Elsker de her tråde .. og tænker på Czhaplin og jeres "råd" smiley smiley smiley smiley

  • #19   3. apr 2018 Enig med Max og Bodil
    Spred hans mad ud i haven og lad ham søge efter det, så bruger han noget af al hans energi på det.

    Og et godt råd, så meld dig til noget hundetræning, det vil i begge to have godt af.


  • #20   3. apr 2018 DET har jeg godt nok aldrig hverken oplevet eller hørt om, Team underbid - at en hvalp i vildt legehumør gider se fjernsyn

    Det virkede også på Taliban da hun var lille.
    Hvis der var hylende ulve i tv, så stoppede hun med alt hun var i gang med og hylede med dem i tv'et.


  • #21   3. apr 2018 Vi gjorde det at vi simpelthen stoppede et bidelegetøj i munden på ham ligeså snart han lagde an til at ville bide i os. Hver gang han så slap bidelegetøjet for at bide i os i stedet, så blev vi i hærdigt ved med at putte det andet i munden på ham. I takt med at tænderne blev skiftet stoppede han helt. Nu bider han kun sjældent og aldrig hårdt. Jeg kan sagtens lege med ham omkring hovedet med mine bare hænder uden han napper og tager fat. smiley

    Tålmodighed - det går over smiley


Kommentér på:
Hvalp bider

Annonce