{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Formel 1 Labrador
  • #1   15. apr 2012 Størrelsen ihvertfald smiley

  • #2   15. apr 2012 Ok.
    Men hvad med energy og Maden(Spiser dem meget hurtigere eller langsommer(en labra. har det med at spise hurtigt) )


  • #3   15. apr 2012 Nu som medløber: ikke nødvendigvis

    F1 er hunde med engelske og irske jagt linjer i tavlen.


  • #4   15. apr 2012 Ved ikke så meget om forskellen. Min Labrador på 12 år sluger maden. Har opgivet at vende ham af med det.

  • #5   15. apr 2012 De hunde jeg kender er der størrelsesforskel. Uden tvivl.

  • #6   15. apr 2012 (link fjernet)



  • #7   15. apr 2012 Men altså syntes faktisk det er lidt svært at få fat i en F1 Labrador.

    Søger en gul/Brun F1 Labrador Tæve med stamtavle og har ledt siden Januar uden Bid


  • #8   15. apr 2012 Hvorfor ønsker du en f1?

  • #9   15. apr 2012 Der findes ikke rene F1 labs, som er brune.

    Ingen brune labradors udspringer af rene jagtlinier.


  • #10   15. apr 2012 Og den generelle forskel er, at jagtlinierne er langt mere samarbejdsvillige, har mere drive men er lettere at styre, - ikke ( for hannernes vedkommende ) er oversexede, - og at de har en passion som langt overgår de tykke labs hvad angår vand og apportering.


  • #11   15. apr 2012 Formel 1 er jo de blodlinier man bruger...

    og så er det noget pjat med størrelsen.. jeg har ofte en Lab med hjem fra job, og han er Formel 1 og samme størrelse som en alm. Lab... men mere slank.. men det siger hvis mere om ejere af alm. Lab som har en tendens til at lade dem blive for tykke.


  • #12   15. apr 2012 Med størrelse mener jeg både lidt i højden, men os i omkreds, kropsbygningen.

  • #13   15. apr 2012 F1'erne er derude smiley Har ikke lige alle linksne nu, vil du have brun må du kigge i England...



  • #14   15. apr 2012 http://www.seahill-high-wind.dk/ har præmieret jagthunde
    kennel thirsgaard har vist også et par af engelske jagt linjer..
    (link fjernet) - har lige fået ny hjemmeside som ikke lige er i top endnu, men har også noget engelsk så vidt jeg husker.
    Det er svært at finde rene engelske linjer, så du må tilbage i tavlen og kigge..


  • #15   15. apr 2012 Vi sidder selv lige nu og kigger på en kommende lab, og er faldet for den gammeldags type (som nogen kalder dem), det er en duallab, som er udemærket til jagt. Den har ikke helt så meget tempo, men den er absolut arbejdsvillig. Jeg ville ikke have en af rene jagtlinjer, 1 da jeg gerne vil udstille (Kæresten vil gå på jagt) 2 da den faktisk arbejder rigtig hurtigt, og når det er første hund så skal tempoet passe med vores.
    Den eneste reelle forskel jeg ser er hvor hurtigt hunden arbejder. En hund af ren jagtlinje løber bare stærkere. Jeg synes personligt så at den gammeldagstype er langt smukkere. Man kan jo lade være med at holde dem fede..


  • #16   16. apr 2012 HB

    Altid godt lige at få den historie repeteret.

    Jeg undrer mig såre over udtrykket "den gammeldags labrador" som skulle være lig de show-typer, der er fremkommet EFTER det blev moderne at gå på udstilling med sine hunde.

    Labradoren har jo eksisteet før udstillingen tog fart, og derfor må den oprindelige og dermed gammeldags type jo nødvendigvis også være jagtlabradoren.


  • #17   16. apr 2012 Hvordan er det egentlig med de danske markprøvelinjer? Adskiller de sig i væsenet eller i brugsegenskaber fra de irske/engelske markprøvelinjer?

    Tænker, at de danske stort set aldrig bliver spurgt til, hvorimod de andre ofte gør - hvorfor mon?


  • #18   16. apr 2012 hehe, jeg har en man (hvis man ikke skal bruge ordet Dual) er af showlinjer, og han kan altså arbejde smiley De løber ikke ligeså hurtigt som arbejdslinjerne, MEN han løber og han kommer hjem med tingene. Det er en skam at sige at de ikke kan arbejde, nogen kan have svært ved det pga overvægt, men synes da at labradorne uanset linje gerne vil arbejde smiley

  • #19   16. apr 2012 JA smiley Og det skulle gerne være den eneste forskel smiley

  • #20   16. apr 2012 HB

    Uha - jeg har været ude for nogle grelle eksemplarer af labber, som bestemt ikke ville have noget i munden til at lægge ud med.

    Træningen af dem var svær og tålmodighedskrævende.


  • #21   18. jun 2012 Tillader mig lige at hive tråden frem igen, nu hvor jeg lige faldt over den:o)

    Jeg er IKKE enig i at eneste forskel på de to typer er tempoet. Den ene type er avlet med hovedvægt på eksteriør (osse selvom man måske trods alt har valgt at stille til et par prøver eller bruger den til jagt derhjemme), den anden med hovedvægt på jagtegenskaber (og ja, så er det meget muligt den er grim set med labbeøjne;o))
    -det ville da være mere end mystisk hvis ikke hunden der er avlet helt specifikt efter sine jagtegenskaber ikke havde egenskaberne "lige under huden" og derfor var (meget) nemmere at træne i den retning -omvendt så er sandsynligheden for at en udstillingsmodel ender ud med et godt eksteriør self større, for det er jo (bl.a) det man har lagt vægt på i avlen.

    Jeg er ikke labbe-ekspert, men har da tilbragt nogen timer efterhånden på retrieverdage (med både skue og markprøve) og ligesom de fleste kender jeg self labber (af begge typer) fra træningspladsen, og min oplevelse er altså udfra det jeg har set, at jagtlinierne (og her bliver lige generaliseret lidt) er mere trænebare, mere pleasende og har meget mere "drive" end udstillingsmodellerne.

    Jeg har altså meget svært ved at få det til at passe at i alle andre henseender der får man hvad man selekterer udfra (hyrdegenskaber, eksteriør, temperament osv) men lige netop ved labben, der får man altså kun et højere tempo ud af at selektere specifikt på jagtegenskaberne -og det er da heller ikke helt det jeg synes jeg har set, når jeg har siddet og sammenlignet på retrieverdage

    Ang F1 vs andre jagtlinier, så lader jeg mig fortælle af folk jeg tror på ved hvad de snakker om, at englænderne avler blødere og endnu mere ekstremt pleasende hunde.


Kommentér på:
Formel 1 Labrador

Annonce