{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.880 visninger | Oprettet:

erfaringer med Vet Cur (Gour Mix) søges {{forumTopicSubject}}

Vi passer Pelle som er fra vores eget opdræt. Pelle er en Dogue de Bordeaux på 3½ år med en masse helbredsproblemer.

Han er lige blevet korsbåndsopereret for anden gang (Både højre og venstre). Han har en kronisk tarmirritation som man ikke kan finde nogen årsag til. Det bevirker, at han har tykt flydende afføring hver dag. Det er dog en smule fast så længe han får Intestinal fra Royal Canin.

Nu har han desværre så fået lidt allergi som vises ved utallige svampeinfektioner i ørene , røde betændte trædepuder.

Vi vil gerné finde et foder som måske kan afhjælpe hans allergi lidt samtidig med at det ikke går ud over maven.

Det skal siges at BARF ikke er en mulighed da han få blod i afføringen ved det mindste rå kød. Han har også været på Royal Canins allergifoder men også det forværrede hans tarm irritation.

Er der nogen derude som har erfaringer med Pelle's lidelser og Vet Cur's produkter så hører jeg meget gerne fra jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaringer med Vet Cur (Gour Mix) søges
  • #1   11. jul 2012 Det er dyrt, men de skal jo heller ikke have så meget.


    Elmo var syg konstant, og han endte med at få Gourmix og så fik han råt på nogle enkelte dage.. jeg valgte netop Gourmix, da man kan køre det sammen med råt.


    Jeg tænker lidt om hans allergi er udredt... om hvad han er allergisk over for.. ??


  • #2   11. jul 2012 I dit tilfælde ville jeg helt klart ringe over til Vetcur, og snakke med dem selv. (link fjernet)

    Det er super kompetente mennesker, som ved hvad de snakker om. Jeg har selv været til en del ernæringsseminarer med Allan Venzel.


  • #3   11. jul 2012 Jeg har faktisk ringet til Vet Cur selv for et par år siden i forbindelse med en anden hund vi havde. Da jeg spurgte hvordan det kunne være at de anvendte soya og majs i deres foder, når disse er kendte allergifremkaldere, fik jeg ikke noget rigtigt svar. Bare sådan lidt væven frem og tilbage. Samtidig spurgte jeg hvad det var der adskildte Gour Mix fra andet tørfoder idet man kunne kombinere det med råt hvortil manden svarede, at de bestemt ikke anbefalede at man kombinerede Gour Mix med råt og at det var på egen risiko...

    Så var min forvirring total... Det eneste erfaringer jeg kunne læse mig til var dem der stod på deres egen hjemmeside og det lyder jo lovende.

    Pelle er ikke udredt for allergien og skal det heller ikke. Har har kun allergien periodevis og det fremkaldes især af stress. Han har en lang sygdomshistorie og har tilbragt megen tid i hænderne på dyrlæger hvorfor han bestemt heller ikke er glad for dem mere. Han bliver helt enormt stresset af at køre i bil og hvis han skal udreddes for allergien vil det betyde mange og lange køreture.

    Jeg syntes også at uanset hvilken allergi der er tale om, er behandlingen og forholdreglerne de samme...


  • #4   11. jul 2012 Ok.. lyder lidt underligt, da det nemlig skulle være godt at kunne blande det rå med Gourmix.

    Jeg kan sagtens se problemet i udredningen.. men vil ikke give dig ret i, at behandling og forholdsregler er det samme... oftes synes jeg, at man under udredning ofte finder frem til ting, som ikke altid er allergi. Derfor synes jeg udredning er vigtig... men ja kan godt se, at det er svært.

    Elmo fik, da han levede, også først konstateret allergi... og ja det var hårsækkemider, og jeg har ført flere lignende historier. Han var også et skavt, som bare fejlede alt.. også svag mave, og meget sarte klamme poter både betændte og røde/svampede.


  • #5   11. jul 2012 Jeg har en veninde, som er uddannet Veterinær Ernærings Terapeut. Hun har hjulpet rigtig mange allergihunde/skrantende hunde til et bedre liv med Gourmix.

    Her er en lille historie om en mulig allergihund, som kom på ret kurs "bare" ved at skifte til Gourmix: http://blog.mypets.dk/solstrale-historier/

    Jeg har selv brugt det til min egen allergihund inden jeg skiftede til BARF.


  • #6   11. jul 2012 Lige et super godt indslag fra TVSyd med Allan og Rebekka fra Vetcur:
    http://www.tvsyd.dk/artikel/158957:Kaffe-med-Kurt---Hun-ville-ikke-se-sin-mand-doe



Kommentér på:
erfaringer med Vet Cur (Gour Mix) søges

Annonce