{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Tæver der slås {{forumTopicSubject}}

Har to chihuahua på 5 og 3 år det sidste års tid er det taget til med at den yngste er blevet med ynkelig og vil næsten ikke have at den anden nærmer sig hende. Og nogle gange er det så flere gange om dagen at den ældst så flyver i flæsket på den lille.. Og jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op med dem. Den ældste er også blevet mere agressiv over for andre hunde, hvilket hun ikke plejer...
Vi har haft begge hunde fra de var hvalp og ja det skal nok siges at den yngste er blevet pusset noget mere om fordi hun er så lille...

Men hælpe hvad skal jeg gøre... Vi overvejer meget om vi skal af med en af dem...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæver der slås
  • #1   4. dec 2012 Du kan starte med at få den ældste undersøgt for sygdom eller smerter.
    Det er den hyppigste årsag til adfærdsændring og aggressiv adfærd


  • #2   4. dec 2012 Enig med Ib, start der... Held og lykke med det.

    Christina, det er den ældre der gør det ;o)


  • #3   4. dec 2012 Ja, jeg har godt tænkt om hun kunne fejle noget for det er også mig hun bliver sur på når jeg har skilt dem ad.

    Det er ikke den lille der bliver gal på andre hunde..


  • #5   4. dec 2012 Stopper du dem i deres konflikter eller får de lov at gøre det til ende.

    Hvis det var mine to hunde, ville jeg se om ikke de selv fandt ud af hvem der skal være alfa. Dog uden at der sker voldsom skade. smiley

    Hvis de over tid ikke kan finde ud af det, ville jeg omplacere den ene af dem.

    Også værd at tage i betragning om den ene af dem er syg, som de andre skriver.

    Husk at tænke at de har instinkter som ulve og ikke tillægge dem for mange følelser. smiley


  • #6   4. dec 2012 Er det også noget nyt at den 5 årige bliver agressiv overfor dig? Og hvordan viser det sig? Bider hun efter dig?

  • #7   4. dec 2012 Det kan i nogle tilfælde også være den der bliver angrebet der er syg. Men det tvivler jeg på når du skriver at den store også bliver gal på dig.

  • #8   4. dec 2012 De får ikke lov at gøre det til ende da den lille kun tager imod og skriger.

    Når jeg så får dem skilt af holder jeg den stor hvor hun kigger vred og knurre af mig og hun sitre i hele kroppen.

    Hun har engang bidt mig da de kom op at slås lige i skødet på mig, hvilket helt klart var en fejl.


  • #9   4. dec 2012 lad dem endelig IKKE selv finde ud af det! Tæver stopper som regel ikke en kamp før der er en af dem, der dør af det - hanner stopper, når en af dem trækker sig.

    Har to tæver først set sig sure på hinanden skal du være mere end almindeligt heldig, hvis de skal kunne sammen. Lad dem ikke være alene sammen, giv dem mad hver for sig, afled dem inden der opstår konflikter. Måske du så kan standse adfærden.

    Ellers ville jeg overveje, hvad du i fremtiden skal gøre, for det er ikke fair at de skal bo sammen og være stressede over at være uvenner.


  • #10   4. dec 2012 Tæver finder ikke en alfa ved at slås. Hvis man ikke stopper dem, slås de til døden. Ville også foreslå, at du får den ældste tjekket igennem. Men det kan allerede være for sent - deres indbyrdes forhold kan være for skadet.
    Ellers er det en god ide at tage stilling til hvilken hund i vil af med...

    Jeg taler desværre af erfaring smiley


  • #11   4. dec 2012 Ja tæver er værre end hanner - helt enig! Og jeg er også enig i at det kan være med døden til følge.

    Men der er en ting jeg undrer mig over.

    Black Beauty's .

    Du skriver: Tæver finder ikke en alfa ved at slås. Hvis man ikke stopper dem, slås de til døden.

    Hvad er det så der sker når to tæver slås og den ene overgiver sig? For det senarie har jeg altså også ofte set?


  • #12   4. dec 2012 Ja, og hvilken hund vælger man så lige at skal gå af med.... Phuuuu

  • #13   4. dec 2012 Ja jeg har måske ikke været helt heldig med mit første råd til dig. smiley Men man kan altid blive klogere.

    Til dette nye spørgsmål kan jeg ikke hjælpe dig mht. dine følelser for dem, for det er da ikke urimeligt stort valg at blive sat overfor. Men rent praktisk kan jeg sige at hvis du på sigt tænker igen at få to hunde, så er det den ældste der skal have nyt hjem hvor den vil kunne være "alene" hund.


  • #14   4. dec 2012 Jeg tror jeg ville vælge den ældste, omplacere den til et sted hvor den kan blive alene hund.
    Jeg har selv stået i situationen engang med en schæfer og en rottweiler, det blev schæferen da hun var "problemet", rotten havde været længere hos os og gik godt sammen med de hunde der var i hjemmet, schæferen kom i et hjem uden andre hunde hvor det gik rigtig godt med hende :o)


  • #15   4. dec 2012 Nu synes jeg du i første omgang skal få tjekket den gamle tæve inden du tænker på at skille dig af med en af dem.

  • #16   4. dec 2012 Fortorvshestene - tror ikke på at det vil være afsluttet hvis en overgiver sig - hvis det er alvor - som jeg læser det - vil den anden blive ved.

    Jeg har selv måttet afskille mine hunde. De bor i samme hus men ser aldrig hinanden - bare synet og de tænder af.
    Det er en frygtelig beslutning af skulle tage - jeg føler meget med dig i den dumme situation du er kommet i smiley


  • #17   4. dec 2012 Ib: Vil jeg også helt klart for de er jo to dejlige hunde. Og de kan jo også sagtens lege rigtig godt sammen. Nogle dage er det bare ren slåskamp og bliver sku lidt ked af at de skal have det sådan. Vi venter også barn og frygter bare de bliver endnu mere jaloux når hun så kommer....

  • #18   4. dec 2012 Okay Black Beauty's .
    Jeg tror faktisk vi er enige. Når først det er alvor så er løbet kørt. Har også selv oplevet to tæver der var næsten lige gamle ryge i skindet på hinanden konstant og i dag er den ene omplaceret. Men i mildere tilfælde vil den ene bøje af og lave forskellige tegn på underdanighed bl.a. slikke sig om munden.

    Men når jeg læser alt hvad du skriver Louise, så lyder det alvorligt. Ja tjek om hunden er syg - og tag den derfra. smiley


  • #19   4. dec 2012 Fortorvshestene - ja, lyder til vi er enige.
    Det er sådan en frustrerende situation - man er totalt magtesløs.
    Ved mine hunde er det ikke alderen der spiller ind.


  • #20   4. dec 2012 BB, er det dem du har nu?

  • #21   4. dec 2012 Aino - ja Audi og Layney.

  • #22   4. dec 2012 BB, åh nej :o( hvordan søren kan det være de pludselig gør sådanne?

  • #23   4. dec 2012 Det er ikke så pludseligt - troede da du vidste smiley
    De har boet adskilt i 14 mdr nu. Det begyndte da Ozetta døde - så var førerhunden der styrede dagsordenen væk, og så gik det galt smiley


  • #24   4. dec 2012 BB, har jeg muligvis også vist, men nok glemt det igen :o/ tænkte også om det havde noget at gøre med hun pludselig ikke var der mere.... er i hvert fald ked af I må sådan ting igennem, i dit tilfælde havde jeg nok også valgt at gøre sådanne som du.

  • #27   4. dec 2012 Nu er chihuahua ikke lige et ude dyr når det er vinter. Og synes måske ikke det er optimalt for mig at havde dem i hver sit rum. Det er kæledyr for mig.

    Til nogler af jer som har omplaceret vil det være smart at det er til et sted man kommer eller skal det helst være hos helt fremmede????


  • #28   4. dec 2012 ja jeg måtte omplacere min gamle tæve, da Nova og hende ragede uklar. Jessie havde været Novas plejemor og der var 6 år mellem dem. Da Jessie blev ældre ville Nova overtage og da Jessie ikke ville affinde sig med at dele magten røg de i kødet på hinanden. Den sidste gang var jeg lige gået ud af døren og da nøglen sagde "klik" i låsen brød helvede løs på indersiden af døren. Den tid det tog at låse døren op(nøglen sad stadig i) og åbne den kostede 5000, -på Nova og 6000,- på Jessie i dyrlægeregninger. Der var blod i loftet. Herefter flyttede Jessie op til min daværende svigermor der havde hende i 3½ år efterfølgende. De 2 kunne aldrig siden være i samme rum.

  • #30   4. dec 2012 Den tæve der var en bisse hos os - flyttede ned til min venindes mor, som blev rigtig glad for at få en lille hund hun kunne gå at snakke med.

    Nogle gange er hun (altså hunden) med hjemme hos os og problemet er der ikke mere selvom hun møder den hund hun sloges med. Men hun er jo også kun på besøg nogle timer.


  • #32   4. dec 2012 Mine hunde er så sandelig også mine kæledyr!!
    Jeg har fundet en god rytme - og det fungerer!
    Men helt enig - det er ikke for alle. Jeg vil bare ikke af med nogen af dem - så må jeg tage det bøvl det medfører.


Kommentér på:
Tæver der slås

Annonce