{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Hvornår ville i blande jer? {{forumTopicSubject}}

Hep HG!

Hvornår ville i blande jer i andres gøren og laden med så vel deres hund og deres evne til at snakke dårlige råd til andre.

Spørger, da jeg nu over et par år, har observeret en og samme person, som nok med at personen har smadret en eller rigtig dejlig hund, til nu at være aggressiv over for andre hunde. Nok mest af alt fordi hunden ikke har fået lov til at være hund.

Men vedkommende har også udbredt sig højt og vidt om vedkommendes viden om hund. Både på nettet og i det virkelige liv.

Ville i blande jer? eller bare holde jeres hund langt ved fra vedkommende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår ville i blande jer?
  • #2   28. dec 2012 Jeg tror man skal passe på med at være bedrevidende, særligt på hvad folk gør, da man ikke ser andet end en brøkdel af det når man møder dem på gaden..De dårlige råd, dem må folk selv skille fra....

    Men siden du spørger herinde får du nok medhold, denne siden går jo i den grad ud på at være klog bag skærmen..


  • #3   28. dec 2012 Det her har intet og gøre med at spille klog. Det har noget og gøre med at den viden vedkommende gerne vil give videre er bevist skidt (taget vedkommendes hund som eksempel). Der er forskel på, forskellige trænings metoder og så direkte skidte metoder.

  • #5   28. dec 2012 Jeg har intet skrevet om at spille klog, der står være klog, dermed ment at et emne som dit kun taler set fra din side af, vi kan intet vide om personen, hunden, forhistorie, de sitiationer du hentyder til , osv..

  • #7   28. dec 2012 Der er jo mange herinde som mener, at hvad man kan ( eller måske rettere ikke kan ) med sin egen hund ikke har noget som helst at gøre med de råd, man giver om hunde.

    Jeg er så absolut ikke enig.

    Og hvis du ser vedkommende give dårlige råd til andre, så har du da i det mindste altid ret til at give et andet råd og begrunde det med gode argumenter.

    Er der noget, som holder dig tilbage der?


  • #8   28. dec 2012 Jeg har FORBANDET svært ved, at holde min mund, når brugere herinde spiller hamrende kloge og fordømmer andre, når man ved at de selv gør det stik modsatte i virkeligheden.... Jeg kan ikke klare det... ;0)

    Men hvad folk gør med deres hunde i virkeligheden, blander jeg mig ikke i. Så længe det ikke går ud over hunden eller andre hunde...


  • #9   28. dec 2012 Maj-britt - nu har jeg kendt hunden fra den kom hjem til vedkommende i en alder af 8 uger. Og har set den løbende (første år mere eller mindre hver dag). Og har kunne se en hund vokse op og ikke selv lære og snakke hundsk. Men derimod have en ejer der lærte hunden hvordan den skulle opføre sig over for andre hunde. Og som flere gange har skældt hunden hæder og ære ud, op til 30 sekunder efter den har gjort noget den ikke må. Og der snakker vi ikke bare alm. løftet pejefinger. Nej, det er hunden helt ned på ryggen og få den til at underkaste sig.


  • #12   28. dec 2012 Mit problem ligger i, at jeg har sagt til før. Og spurgte om det ikke kunne være en ide at prøve noget andet. Aflednings manøvre og andre måder og når til det resultat der gerne vil nåes. Men det eneste jeg opnår ved det er en unødvendig diskution og at vedkommende går sur væk og lukker ørene fuldkommen. Og hunden skal HIVES væk, og for en negativ oplevelse af det hele.

  • #13   28. dec 2012 Jeg spørger tit folk, " har du overvejet det og det og det, i stedet for det du gør nu?"

    Så kan folk tage det til sig eller ej smiley


  • #14   28. dec 2012 Sidder lidt og tænker på .. om du er vidende nok til at se hvad det egentlig er der foregår med den hund, Jeppe ?

    Jeg synes jo altid det er sådan, at de folk som har absolut mindst erfaring også er dem, der udbreder sig mest om hvordan andre mennesker skal bære sig ad .. og tænkte bare på, om det måske var derhen svaret skulle findes ?

    Men ellers giver jeg da Lise L ret - hvis du ser han giver dårlige råd, så gå da selv ind og modargumenter og giv ham dine, som åbenbart er bedre.


  • #15   28. dec 2012 og nogen gange.. må man vide hvornår man skal 'walk away'. Det er bare ikke altid man kan trænge igennem til folk (uanset om det er hunde eller noget andet), og man kan ikke tvinge dem, hvor gerne man end vil.

    Det er jo så den svære del... at vide hvornår det bare ikke nytter noget, og så give slip.


  • #16   28. dec 2012 Martine - jeg finder det lidt fornøjeligt, at du ser spøgelser som ikke er der. For på intet tidspunkt har jeg sagt at jeg er kongen af træning. Og du kan på alle måder vende et simpelt spørgsmål til et heads på mig. Ret sjovt at dit liv indeholder så lidt, at du nyder dette smiley Men fair nok. Dit liv, dit valg.

    Og som noteret tidligere, så har jeg stille forslag til vedkommende, ikke dikteret. Og jeg har kunne se en hund gå fra glad hvalp, der kunne med alle. Til hund som ikke kan tale eller forstå hundesprog, og som nu X antal gange er blevet overfaldet og bare ikke kan med nogle hunde. Beklager meget. Man skal ikke have en dr. grad i hund , for at kunne se den er gal.


  • #17   28. dec 2012 Lige en fodnote til Martine's udsagn - Det det med manglende viden.

    Du aner intet om hvad jeg kan trænings messigt med en hund. Så du har intet belæg for dit udsagn. Det gør lidt av når nemisis bider en i halen, ik?


  • #18   28. dec 2012 Hvis hundeejeren ellers gider at lytte til dig (det er sjældent at folk, der egentlig godt kan se de er gal på den, vil lytte til fornuft), kan jeg bestemt kun anbefale at du prøve med andre råd, end dem som tilsyneladende ikke har virket.
    Og det er jo det du kan spørge hundeejeren om : Har de råd han/hun fået, virket ?


  • #19   28. dec 2012 Lea A - problemet er jo vedkommende ikke kan snakke med mig mere eller se mig i øjnene. Og har taget distance fra de fleste hunde ejere i vores område. Så det er desværre, lidt svært og spørge ind til noget som helst smiley

  • #20   28. dec 2012 Når man deltager på et debatforum, så forudsættes det næsten, at man ytrer sin holdning og argumenterer for den.
    Om det så er at spille klog, være klog, blande sig eller bare at have fanget formålet med et debatforum, det må jo være op til den enkelte at vurdere.

    Når man debatterer så gør man det udelukkende ud fra en tænkt basis - nemlig den, man har forstået via andres beskrivelser. Og det er jo altså ikke virkeligheden, men en lille bitte fragmenteret del af den. Og derfor bliver debatterne også fragmenteret.

    Det bliver man jo nødt til at leve med - og hvis man har svært ved at leve med at folk fortæller hvad de mener, når man spørger på et forum, så tror jeg man har sat sine ben lidt forkert.
    Hvis man sætter lighedstegn mellem svar på spørgsmål og indblandning i sit hundehold, så tror jeg også, man er gået lidt galt når man befinder sig på et debatforum.

    Og til spørgsmålet - umuligt for mig at svare på. Jeg blander mig ekstremt sjældent i andres hundehold. Det er deres sag, hvis hunden altså ikke mishandles.
    Men om jeg ytrer min holdning på et debatforum - ja, det gør jeg!
    Og handler jeg anderledes i virkeligheden end i forhold til en stringent beskrivelse af en holdning på fora - ja.
    Jeg er et menneske - og virkeligheden er så meget mere nuanceret end det, der kan formidles på et forum.

    På skrift vil en holdning altid være karikeret i forhold til virkeligheden.


  • #21   28. dec 2012 CH - alt læst på skrift, er læst af forskellige øjne, med forskellige tolkninger pga. forskellige opvækst.

    Men der er forskel på en fortolkning og et personligt heads, som bunder i en simpel uenighed.


  • #22   28. dec 2012 Virkelig dårlige råd blander jeg mig altid i, men på en pæn måde. Sidst var til en fest hvor nogle fortalte at man skulle bide hvalpens øre og stikke dens snude ned i uheld indenfor. Der kunne jeg altså ikke holde mund.

    Ellers så blander jeg mig sjældent med mindre jeg bliver spurgt. At folk ikke træner eller holder hund på samme måde som mig er ikke noget jeg kan hidse mig op over, med mindre hunden bliver tydeligt påvirket i negativ retning. At jeg f.eks. ikke bruger kvælerhalsbånd til Lia betyder ikke at andre ikke må bruge det til deres hund. Bruges det forkert så kan jeg dog godt finde på at vise hvordan det bruges rigtigt - og vender det forkert, så er det 100% sikkert at jeg lige retter det.


  • #23   28. dec 2012 Personligt "heads" ???

    Er det hetz du mener for ellers forstår jeg ikke helt hvor du vil hen ?

    Og nej, lad nu være med at følge dig forfulgt - du slår mig ikke som en person, der er ret skrap til det der med hunde .. og når du så skriver som du gør, så tænker jeg, at det nok tænkeligt er dig, der har misforstået situationen.
    Det kan du ikke fortænke mig i ..

    Jeg aner ikke hvad du mener med at nemesis bider sig selv i halen ? I det hele taget synes jeg dit indlæg bærer præg af en god gang forvirring og overbevisning om, at jeg på et eller andet plan "bærer nag" fordi du har købt en udstilingsmalle ??

    Intet kunne være mere forkert - dit liv, dit valg af hund .. og jeg kan da se, at du nu har købt en brugsschæfer, så måske fandt du ud af, at alt det jeg skrev til dig nok ikke var helt forkert .. men igen .. det har stadigvæk intet at gøre med, at jeg føler mig overbevist om, at du har mistolket situationen med manden og hunden - og det var helt essensen af mit indlæg - som du så desværre ikke forstod ... beklageligt, men ikke ret overraskende.

    Så Jeppe - tag du det bare helt roligt .. jeg kender dig ikke som person, og dømmer dig helt og aldeles udfra dine indlæg.


  • #24   28. dec 2012 <i>Du aner intet om hvad jeg kan trænings messigt med en hund.</i>

    Ah du ... så er Danmark heller ikke større smiley


  • #25   28. dec 2012 Jeppe - K. Jeg får lidt den opfattelse, at du mener, at hunde ved den "rigtige" prægning/træning vil vedblive at være venligtsindede og tilgængelige for alle andre hunde? Og der er jeg så ganske uenig, så jeg tænker, at det du tolker som forårsaget af ejerens elendige træningsmetoder, sagtens kunne være resultatet af en ganske naturlig modning af hunden. Altså den er ikke frataget evnen til at tale "hundsk", den gider bare ikke tale "hundsk" med fremmede hunde?

Kommentér på:
Hvornår ville i blande jer?

Annonce