{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Løbetid og slikkeri {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke haft en tæve før, og jeg er ret sikker på at lady (dsg) er på vej eller er i løb.

Jeg syntes hun virker mere hævet og måske lidt mere lyserød forneden.
Hun gør sig tit ren dernede, mere end i sidste uge, så tror den er god nok. Og meget putte-syg.

Men jeg syntes også hun slikker sig en del i lysken
, bagben/lår og underliv...har det nogen betydning??
Hun er ikke rød, knopper eller andet at se.

Hun skal til dyrlæge på fredag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid og slikkeri
  • #1   6. feb 2013 De slikker sig meget mere når de er i løb/på vej i løb. Og vær glad for det smiley Så holder de sig selv rene og hvis man er heldig, gør de også rent hvis de pletter på gulvet.

  • #2   6. feb 2013 Ok. Tror ikke hun bløder endnu, har intet set heller intet på papir hvis jeg lige dutter hende...men hun er mere hævet og slikker tit dernede, ville da være dejligt hvis hun er en af dem der er gode til rengøringen efter sig selv

  • #3   6. feb 2013 Nogle gode råd til at fjerne eventuelle bloddråber på gulvet, når det er gulvtæppet i stortalent hele huset?? smiley

  • #4   6. feb 2013 Ang slikkeriet så er det helt normalt og faktisk rigtigt positivt -jo mere de gør sig selv rene, jo mindre drypper de jo andre steder smiley

    Hvis du er i tvivl om hun er kommet i løb eller om det bare så småt er på vej, kan du prøve at duppe hende med et stykke køkkenrulle/toiletpapir, så skulle du kunne se om der er blod eller ej.

    jeg har heldigvis ikke gulvtæppe, så den problematik er jeg sluppet for, men umiddelbart er min tanke danskvand og kartoffelmel, det virker da på de fleste pletter smiley

    Og så gør jeg det herhjemme, at jeg smider lidt /aflagte) tæpper, steder hvor jeg helst vil være fri for blodpletter, f.eks. sofal, og på det ene tæppe jeg har under sofabordet. begge er steder hun ligger ofte -selvom hun er virkelig god til at holde sig ren, er det jo svært at undgå lidt blodpletter hvor hun har sovet.

    Måske du kan gøre det samme, de steder hvor din hund tit ligger, og så se om ikke hun kan holde sig ren når hun ikke lige sover. Gaia drypper praktisk talt ikke når hun er vågen og går omkring -der gør hun sig ren "hele tiden", men ok, bløder de meget kan det jo være svært at undgå helt.



  • #5   6. feb 2013 Nu er vi så heldige at begge vores tæver er utrolig renlige, de rengører sig selv konstant og der er ikke en eneste dråbe blod når de er i løb...

    Den eneste måde vi opdager at de er i løb, er ved at de slikker meget oftere, ellers ser / mærker vi det slet ikke... Så vær du kun glad for det smiley


    Min stedmor havde en tæve, når den var i løb, var der bare blod overalt, virkelig ulækkert, hun gjorde ikke sig selv ren og slet ikk efter sig, ad... Men det følger jo med når man vælger en tæve - Så jeg behøver vel ikk sige vi er MEGET glade for vores smiley


Kommentér på:
Løbetid og slikkeri

Annonce