{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.797 visninger | Oprettet:

Hjælp min hund :-/ {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude på en 6 km lang gå tur, med min hund igår. Eftersom hun er løbet rundt og gået ind i planter, græs osv, har hun fået de der små kugler der sidder fast på tøjet osv, og jeg kan ikke få dem væk med hendes hundebørste smiley og jeg tror virkelig heller ikke badet hjælper, de sidder i hendes pels knuder, som er rimelig svære at få ud på hendes ben, da hun er en enormt krøllet hund.

nogle der har prøvet det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min hund :-/
  • #1   18. aug 2013 Jeg piller bare hver enkel kugle ud, ved at hive pelsen lige så stille af kuglen lidt af gangen. En børste ville også bare få det til at blive værre her.


  • #2   18. aug 2013 Børst hende ud så hun ikke har nogle filtre!! Så kan du pille dem ud med en tæt kam eller fingrene.

  • #3   18. aug 2013 Hun har stor kugler af pels, der sidder sammen, og har prøvet med saks, trimmer osv. det kan bare ikke lade sig gøre katja smiley
    - Alexandoria, der er så mange, og jeg prøvede diverse med børsten, på hendes ryg igår, men de er der stadig. D-:


  • #4   18. aug 2013 Det er min erfaring, at disse "præstelus" falder af, når de er blevet tørre.
    Det er den måde, planten får spredt sine frø på. De hænger fast i pelsen, bliver transporteret videre og drysser af, når de er tørre.

    Men når jeg alligevel sidder og nusser med min hund, piller jeg dem af, når jeg støder på dem.


  • #5   18. aug 2013 Jeg piller dem ud en og 1.. det er altid et lorte arbejde smiley

  • #6   18. aug 2013 Aha, Det havde jeg da ingen viden om før nu.

    - Hvad så med et bad? så bliver det meget værre, nu du siger de skal være tørre? smiley


  • #7   18. aug 2013 Kim, det har du ret i smiley

  • #8   18. aug 2013 Man må pille een ud af gangen.....løsne ganske få hår af gangen..... det kan sagtens lade sig gøre.....................Men det kræver tålmodighed..... og det tager LANG tid....... men selvfølgelig kan der lade sig gøre.... smiley

    Så nu ved du , hvad du skal få dagen til at gå med..... og aftenen også..... smiley

    Det ville være dumt at bade hunden først....


  • #9   18. aug 2013 Hvis hunden har filterknuder skal du have dem klippet af. Filtret pels river i huden, og det gør ondt.
    En kam tager de plantefrø hos os.


  • #10   18. aug 2013 Nu vil jeg pille lus xD - Og bade min hende bagefter. Tak for hjælpen venner smiley

  • #11   18. aug 2013 Her virker det med en bredtandet stålkam. Og så bare redde lige så forsigtigt så det ikke rykker i pelsen hvis de sidder for godt fast.

  • #12   18. aug 2013 Åh ja, det tager lang lang tid, at pille dem ud af pelsen. Jeg har haft en pudelhund, og der kunne de virkelig filtre sig ind i den lange og krøllede pels.
    Jeg sad aften efter aften, og nuldrede dem ud af hans pels, mens jeg så tv og han lå på skødet af mig.

    På Dina er der ikke noget hår, som de kan sidde fast i smiley


  • #13   18. aug 2013 Det lyder som et arbejde jeg lige skal have fikset.

    - Ang hendes filter osv, er det på benene, og det under maven har jeg fået fjernet lidt med trimmer og saks, men hun piver altid når jeg forsøger klippe det væk osv smiley
    og har prøvet nulre med balsam i et bad osv, der sker ingenting /:


  • #14   18. aug 2013 jeg bruger en karte til formålet -har aldrig problemer med at få dem ud på den måde.

    Men det nytter jo nok ikke hvis hunden er meget filtret,


  • #15   18. aug 2013 Jeg piller dem bare ud med fingrene, når Ozzy bliver "angrebet" af dem, det er en af ulemperne ved en hund, som gerne vil ind i ALT buskads han kommer forbi smiley

  • #16   18. aug 2013 Nej præcis smiley Det også svært når hun ikke vil side stille, og er bange for det.

  • #17   18. aug 2013 Ja præcis, ind og fange fasaner smiley

  • #18   18. aug 2013 Well, tror ikke der er andet for, end at sidde og piller hver evig eneste kugle ud af pelsen selv med fingrene. Det er så filtret, at du nok må gå langsomt til værks.

  • #19   18. aug 2013 Der er nok ikke andet for ja.

  • #20   18. aug 2013 En filtret hund har det ikke godt. Selvfølgelig piver hun. Det gør jo konstant ondt, så når du tager fat gør det endnu mere ondt. Hvis du ikke selv kan få de filter ud må du betale for professionel hjælp. Og så sørge for i fremtiden at holde det nede selv, eller gå til frisør med hende regelmæssigt.

  • #22   18. aug 2013 Vil jeg huske i to.

  • #23   18. aug 2013 Det bedste ville nok være , at rede hunden igennem hver dag.... ( så pelsen ikke er så filtret )..... INDEN i går tur.

    Man skal også huske , at filtret pels ( knuder) ...gør rigtig ondt på hunden.
    Og hvis man bare lige bruger 5 minutter hver dag på at holde pelsen , så når den ikke at filtre.


  • #24   18. aug 2013 Køb en strigle...Den kan jo genbruges hvert år når de små kommer igen.

  • #25   18. aug 2013 Snow K

    Du kan da ikke bruge en strigle her...... Når " præstelus " og diverse andre lignende "stikkejavertusser "... er filtret totalt ind i en filtret/ knudret pels....


  • #26   18. aug 2013 Nu har jeg jo langhårede schæfer hunde...Ganske vist er deres pels selvfølgelig ikke knudret...Og ja jeg bruger den selv til alle når vi har været på vores daglige ture.

  • #27   18. aug 2013 Det er forskelligt fra hund til hund, nogle med grov pels, og nogle med lang og blød pels smiley - Men, jeg har lige prøvet at klippe hende lidt, osv. Og de knuder der, dem kan jeg slet ikke få ud smiley Hun fjerner sig med det samme, og når jeg så endelig har fået fat i hende, og klipper lidt, og får den klippet halvt over, så kan jeg ikke mærke, hvad der er hud og pels. smiley

  • #28   18. aug 2013 Overvejer stærkt og skaffe penge til en omgang hundefrisør.

  • #29   18. aug 2013 Jeg ville komme til en hundefrisør så de filterknuder kommer væk. Og så skal du have nogle råd til at holde pelsen så der ikke kommer så slemme knuder igen.

  • #30   18. aug 2013 Præcis .. men det kniver, med betaling..

  • #31   18. aug 2013 men må gøre mit bedste..

  • #32   18. aug 2013 Siger som de andre. Hvis du ikke selv kan få filterknuderne væk, så må hun til hundefrisør, og så skal du pleje hendes pels fremover, så hun ikke får de filterknuder.

  • #33   18. aug 2013 Har netop været igang på min langhåret hund - han var FYLDT med dem efter tur idag.

    Jeg bruger meget blandet til det. Først en tur med børste, så en kam der tager lidt flere. Til sidst en helt tæt kam - holder så altid i pelsen mellem hud + filter/skidt, så det ikke river. Er der rigtig grove filter i blandt, bruges filterknuser også.

    Skulle flere sidde tilbage, bliver de pillet af med fingrene, efterhånden som man lige mærker dem.


  • #34   18. aug 2013 Hendes er næsten også væk, de der små nogle. Men nu er det bare knuderne jeg kom i tanke om igen smiley Hun virker ikke til at gå sig på af dem, tror jeg heller ikke hun gør, men kun når man rør ved dem og prøver fjerne dem.

  • #35   18. aug 2013 Hvis filterknuderne ikke gjorde ondt på hende, så ville hun da heller ikke have noget problem med når man prøver at fjerne dem, og du skriver selv at du ikke engang kan få lov at klippe dem af. Det er jo netop fordi de gør ondt på hende, at du ikke kan få lov at røre ved dem. Jeg tror det bedste ville være at få trimmet hende i bund.

  • #36   18. aug 2013 Belinda Ø....... så må i leve af havregrød resten af måneden.... og næste måned med........ så du kan komme til " hundefrisør " ... og få den ordnet.

    Det er smadder synd for hunden , at den skal have de filter-knuder....det gør rigtig ondt på den...... .... Og den har jo kun fået de knuder , fordi du ikke har ordnet pelsen ofte nok... :(.


  • #38   18. aug 2013 Belinda Ø: Nu kan jeg ikke se hvor slemme de knuder er på nuværende tidspunkt, men jeg kan betro dig, at når først de er der bliver de kun være. Ikke at holde sin hunds pels, så den undgår smerte høre ind under dyremishandling. Det er din simple pligt, som hundens ejer at sørge for det. Om du så selv skal opgive byture, smøger osv. Eller leve af havregrød for den sags skyld. Hunden og dens velbefindende er dit ansvar.

  • #39   18. aug 2013 Jeg ryger eller drikker slet ikke?
    - står bare stille lige nu.

    - Og det er ikke dyremishandling, da hun er pisse glad konstant, men kun når jeg røre ved dem, brokker hun sig. Men self, man kan aldrig vide. Og jeg har snakket med min mor, og jeg får hende til en hundefrisør så hurtigt som muligt. smiley


  • #40   18. aug 2013 Glæder mig til at se billeder om et par dage.... når frisøren har " sat lokkerne " ... " klippet totterne "...... og ikke mindst fjernet knuderne......
    For ingen kan bilde mig ind.... at en hund er pisse glad konstant , når den har ondt........ men der skal bare rigtig meget til , før hunde VISER de har ondt...


  • #41   18. aug 2013 Prøv at tage dit eget hår og sno MEGET hårdt sammen. HELT ned til huden. (Gerne det andre steder end lige på hovedet). Lad det sidde i lang lang tid og prøv så at pille ved det. Selvfølgelig gør det ondt!! Ellers ville hunden jo heller ikke brokke sig. Vel? Og jo. Det gør også ondt selv om hun er "pisse glad konstant"! For hver gang hun bevæger sig hiver det i håret/huden og gør ondt. Så jo det er mishandling. Af sted til frisør hurtigere end hurtigst muligt smiley
    Og husk så bagefter at holde hundens pels så du ikke bare ender med samme problem igen igen. Så sparer du også penge til hundefrisøren smiley


  • #42   18. aug 2013 Nu kan hunde faktisk sagtens have særdeles ondt, og alligevel være ganske glade at se til.
    Gaia har haft al huden rykket af trædepuderne på den ene pote, jeg er slet ikke i tvivl om at det har gjort ondt -og når hun var i ro, så passede hun da osse på den. Men i det sekund hun havde den mindste mistanke om at der var chance for gåtur, træning eller andet sjovt, var hun da fuldstændigt klar og glemte alt om den dumme pote.

    Sådan er de fleste hunde -de er ufatteligt loyale og hamrende dygtige til at skjule smerter... De skal typisk være temmeligt dårlige, før man ikke ser dem logre glad og tilfreds når man snakker med dem eller tager dem ud på tur.

    Det GØR ondt når pelsen filtrer meget. At hun "brokker sig" når du rører knuderne, er jo osse et utryk for at hun faktisk er øm der... osse selvom hun ser glad ud når ikke du rører.

    Har man valgt en langhåret hund, så har man samtidig valgt at holde pelsen ordentligt -det er lige så vigtigt som at fodre, lufte osv.


  • #43   18. aug 2013 Jeg fik hende tilfældigt, af min papfar, da de havde fået hende at passe af hans søn, og så gad han hende ikke, så fik jeg hende, og besluttede jeg skulle ha hende med hjemmefra - Hun havde dem stadig inden mener jeg, og det er svært, når jeg ingen penge har, og mine forældre er nogle skiderikker, men nu har jeg sagt tydeligt til dem, at det gør pisse ondt på hende, og det skal ske så hendes pels kan nå at udvikle inden vinter. Så håber.

  • #44   18. aug 2013 Men det er jo altså stadig dig der har hunden = dig der, på den ene eller anden måde, må sørge for at holde hendes pels.
    -det hænder at mine får knuder bag ørerne når de har badet i havet. Men tager man det i opløbet, så kan det nå at "reddes" eller hvis det er helt galt, kan man klippe knuden af.

    Men det handler altså om at tage det i opløbet, og i det hele taget være efter pelsen "hele tiden" og ikke bare lade stå til til det er helt umuligt at komme til bunds i selv.

    Det er super at hunden nu kommer til frisør -men bagefter er det så din opgave/pligt at holde pelsen fremadrettet, så det ikke filtrer helt sammen igen. Hvis man børster regelmæssigt er det ikke noget der er særligt tidskrævende.
    Nu har mine ikke samme pelstype som din, men når jeg børster, er det overstået på omkring 10 min for 2 hunde... i fældetid lidt mere, men pointen er at det altså ikke er en stor opgave, hvis man bare sørger for at pelsen ikke når at blive så slem


  • #45   19. aug 2013 mange tak, og det er altså også, første gang, og sidste gang, det sker.

    - Tænker meget på hende smiley Og jeg vil skynde på mine forældre så meget jeg kan, for at få hende til frisøren, de ved det hvertfald, og jeg har sagt at det haster! og det lød som at de tog det til sig.


  • #46   19. aug 2013 Belinda Ø hvor er det godt at høre at du har "sparket" til dine forældre smiley

  • #47   19. aug 2013 Hehe, Min hund den skal satme ikke lide. Kan ikke beskrive kærligheden til den hund.

Kommentér på:
Hjælp min hund :-/

Annonce