{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd :( {{forumTopicSubject}}

Hej HG´er

Min kæreste og jeg skulle passe en hanhund på 1 år forleden dag.. Min hanhund på 7 år, var helt vild med ham, og snusede ham bagi, slikkede hans øre og humpede ham hvis han kunne komme til det.
Vi kunne ikke gå tur med dem begge to på samme tid, så da min hund skulle ud og gå selv med min kæreste, gik den 100 m. og vil bare IKKE gå videre.. (han måtte bærer ham hjem)

Da den anden hund dagen efter var taget hjem, vil han ikke ud og gå tur, og ikke engang ud i haven.:( og han plejer at ELSKE bare man nævner ordet GÅ smiley han kravlede bare under sengen eller sofaen og ville ikke komme ud og ikke engang have godbid smiley
Det var som om han var skræmt for at gå udenfor - men vi har tænkt hver dag igennem, og der har ikke været noget som han er blevet bange for, hverken hund, høje lyde eller noget som helst.

Det skal siges
Ringede til dr. dyr, og han sagde jeg skulle tage temperaturen på ham, men han havde alm. temp.

Dog om morgenen vil han vildt gerne ud :S

Jeg vil hører om i kender noget til dette, og evt,. kan hjælpe en fortvivlet hundeejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd :(
  • #1   29. aug 2013 Din hund lyder helt ekstremt stresset.
    Det er ikke at være "vild med" en anden hund, når din hund humper. Det er fordi den stresser i situationen.


  • #2   29. aug 2013 Tror måske det har været en lidt stressende oplevelse for ham at have den anden hun "boende".
    Bare giv ham et par dage til at "falde ned" igen, og gør som i plejer.
    Det kan tage op til 3-4 dage for alle stress-hormoner er helt ud af kroppen på en hund smiley


  • #3   29. aug 2013 Hvis det altså er p.g.a. stress. Det kan jo også være at han har ondt et eller andet sted, hvis han har leget voldsomt med den anden hund...

  • #4   30. aug 2013 Hvis ikke det er smerter, og det er stress, så gi ham et par dage.
    Måske du kunne lave noget hyggeligt med ham både inde og ude, små aktiviteter og så ignorere lidt, når han pylrer og f,eks. går ind under sofaen. Ikke rende hen og kalde og gøre et stort nummer ud af det. Giv ham måske en kong eller klov med leverpostej i (frosset), han kan hygge sig lidt med og afleder ham. Spred lidt tun ud på græsset og sæt dig ved ham, når han kommer ud.

    Peanut reagerede på samme måde, da han var omkring halvandet år, og vi skulle passe hans hundeven. De havde leget sammen hver dag i et år. Da jeg tog tæven med hjem, var det helt fint, og der var ingen ting i starten. Men så begyndte hun at blive territorial, tisse og humpe, være strid og tage alt hvad han legede med og sådan. Bagefter var han som du beskriver det i et par dage. Ovenstående hjalp


  • #5   30. aug 2013 Tak for alle jeres svar smiley
    Det virkede bare ikke som stress imens den anden var der. ( Nu har jeg så heller ikke set en hund der er stresset )
    Men han vil gerne ud om morgenen og når jeg kommer hjem fra arbejde. Men min kæreste kan IKKE få ham ud om formiddagen, og som sagt der vil han hverken have godbidder eller snakke på det tidspunkt smiley

    Det kunne måske være at han simpelthen er træt, efter at have brugt alt den energi på ham den anden. Men han så bare UTROLIG glad ud da han rendte efter den anden hund, og lignede en der var i den syvende himmel - derfor syntes jeg ikke det ligner stress.
    Men jeg tror også bare han skal have et par dage at komme sig over, ellers tager jeg til dr. dyr.. smiley

    Kan han evt. savne ham den anden hund? og så kun gide ud når han virkelig trænger?


Kommentér på:
Ændret adfærd :(

Annonce