{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har en sød og rar engelsk bulldog på 4 år, som desværre har haft en ændring i sin adfærd der bekymre mig meget. de sidste 2 måneder har hun været meget på vagt, hun gør meget og bryder ud af haven hvis hun ser folk komme cyklene eller hvis biler kommer kørende med vedhæng, så løber hun efter dem, rejser børster og gør og der er ingen kontakt til hende før hun selv føler hun har kontrol over situationen, det er et kæmpe problem da hun ikke kan lukkes ud i haven, så sent som i dag var hun ved at blive kørt ned i et oprør over en varevogn der kom kørende med en maskine. Udover det er hun en sund og god hund, med massere af kærlighed i sig hun er i god foder stand og tror bestemt ikke hun mangler noget i forhold til dagli pleje, jeg har været til dyrelægen med hende og hun er igang med behandling med øjendrupper og skal snart opereres i øjnene men hendes øjne er kun blevet bedre så tænker ikke hendes ændrede adfærd er i fobindelse med øjnene. Mistænker lidt det kunne være noget forårskuller nu da der jo er sæson for det smiley
Jeg håber der er nogen der måske har kendskab til problemet eller bare har nogen gode råd
Hvis ikke jeg har beskrevet nok må i lige spørge ind til det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd
  • #1   6. apr 2016 Første ting man undersøger med ændret adfærd er smerter.. og ja det bør man så undersøge grundigt.



  • #2   6. apr 2016 Tror nu ikke det er smerter da hun er på vagt i omgivelserne udenfor hjemmet og derhjemme er hun helt nede på jorden og rolig, synes umiddelbart ikke hun viser tegn på smerter i nogen som helst grad, men ja tager en snak med dyrelægen når jeg skal derhen snart

  • #3   6. apr 2016 Hvad med øjnene... Hvad skal de opereres for...

  • #4   7. apr 2016 Hendes øjenvipper vender ind af, og hun har haft noget øjenbetændelse som nu er behandlet.
    Jeg har overtager tut for omkring et år siden og har ikke været klar over problemet før for nogle måneder siden
    Dyrelægen antager ligesom mig selv at det er noget der har stået på i meget lang tid, og eftersom det kun er blevet bedre med hendes øjne tror jeg ikke det har den store effekt på situationen med hende nu men vil self. Ikke udelukke noget


  • #5   7. apr 2016 Hvis hun har hår, der konstant kradser hende i øjnene, har hun ondt. Det er jo derfor hun skal opereres smiley Men så burde det problem også være løst.

    Mht. hendes adfærd, så vil det være en rigtig god idé at få sikret haven forsvarligt, så hun ikke kan få held til at komme ud.

    Dernæst tænker jeg om I sørger for nok aktivitet til hende ? I form af træning, søgeøvelser eller andre opgaver ?
    Nogle hunde kan godt få "sjove" ideer, f.eks. i form af at jagte biler eller lign. fordi de keder sig, og derfor finder på noget at lave selv.


  • #6   7. apr 2016 Jeg synes i høj grad, det, du fortæller der, lyder som en hund med smerter.

    Om det er andre ting end øjnene eller om det er fordi, øjen-problemet har gjort hende usikker, er jo svært at sige..


  • #8   7. apr 2016 Få den have gerne forsvarligt ind, jeg får da kuldegysninger ved tanken smiley
    Og så på med snoren og gå med ud i haven, en lang sporline og lommerne fyldt med GODE belønninger.
    Så kan i hurtigt korrigere hende, få kontakt og rose for at vende focus fra trafikken til jer.


  • #9   7. apr 2016 Vi er stærkt igang men at hegne haven ekstra godt ind, tror godt du kunne have ret i din terori Ann-Marie omkring aktivering, jeg går godt nok lange ture på stranden hver dag men det er slet ikke nok til at slå hende af pinden så det er nok en god ide også at tage hende med ud i haven og stimulere hende ydeligere med nogle aktiviteter hun synes er sjovt

    Men det skal lige tilføjes at det aldrig har været et problem før med at hun løber ud af haven, jeg plejer derimod sagtens at kunne have hende med mig rundt uden snor


  • #10   7. apr 2016 Prøv at give hende lidt hjernegymnastik. Lad hende f.eks. søge efter al sin mad på græsplænen/gåturen, lær hende forskellige tricks. Meld jer til hundetræning, eller ? Lyder som om at hun trænger til at få lidt udfordringer, så hun bliver kørt psykisk træt.

    Held og lykke med hende. Håber at operationen går efter planen.

    PS. Har selv fået opereret hund for indadkrængende øjenlåg, det gik perfekt smiley


  • #11   8. apr 2016 Ja har allerede fået udfordret hende en del både fysisk og kastet lidt godbidder rundt i haven så hun kan hygge sig med det ??
    Det er nogen meget søde og dygtige læger så håber også det kommer til at gå helt efter planen, det er jeg sikker på:p Men man har jo sine bekymringer som hunde mor

    Tak for rådet ??


Kommentér på:
Ændret adfærd

Annonce