{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Kennelhoste {{forumTopicSubject}}

Min lille snebold fik her i Mandags konstateret mistanke om en mild grad af kennelhoste.
Han symptomer var meget lette, men de var der nok til at jeg var en meget bekymret hundemor der hev ham til dyrlægen. Han var frisk nok og det var også meget en nysen end en hosten.

Nu har han så været på antibiotika i et par dage og jeg synes dog kun at det er blevet være med hans små anfald og vejrtrækningen generelt og selvom dyrlægen har sagt 7 dage, og sådan, så er det ligefør jeg kunne finde på at hive ham afsted så hurtigst muligt, for nu synes jeg netop symtomerne kommer mere og mere frem og at det kommer i bølger, hvor det er værst om eftermiddagen, selvom han faktisk bliver holdt mere eller mindre i ro og spiser normalt.

Nogen der ved om det er normalt med symptomforværring efter påbegyndt medicinering. Ved godt der også er selve virussen de ikke kan gøre så meget ved.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelhoste
  • #2   25. dec 2013 Så er jeg lidt mere rolig. smiley
    Det er bare hårdt at se ham sådan der, så man bliver vel lidt bekymret for dem, men kan så 'roligt' vente til på mandag med at se det an, som jeg oprindeligt aftalte med dyrlægen.
    Vil ikke definere 6½ år som gammel, og udover det så har han kun haft mavekatar for 1½ år siden.


  • #3   25. dec 2013 Antibiotika hjælper ikke på kennelhoste. Derfor oplever du forværring.
    Antibiotika gives kun hvis hunden ender med en infektion pga hosten.

    Man skal totalt isolere sin smittede hund.

    Forebyg årligt med næsevaccinen, så slipper du for problemerne.


  • #4   25. dec 2013 Som der bliver skrevet skal du holde hunden væk fra andre hunde, da det er yderst smitsom. Du skal også holde hunden i ro, sørge for at den ikke overanstrenger sig ved lege eller løbe meget, da det kan være med til at forværre "anfaldene".

  • #5   25. dec 2013 Ja, det sagde dyrlægen godt smiley Holder mig også selv fra andre hunde, blot for en sikkerheds skyld.
    Han er svær at holde totalt i ro, da han er vant til at tonse rundt på gården i flere timer hver eneste dag, så det bliver spændende at observere hans adfærd de næste par dage smiley


Kommentér på:
Kennelhoste

Annonce