{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Jens N
Jens N
Tilmeldt:
13. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Nogle gode bud på en Lille familie hund beagle Vs king charels {{forumTopicSubject}}

familien overvejer hund.. er der nogen som har nogle gode forslag til et godt valg af hund.. vi er selv blevet forelsket i en Beagle eller en King charels er der nogen der har et godt valg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle gode bud på en Lille familie hund beagle Vs king charels
  • #1   20. jan 2014 jeg foreslår at I læser om racerne. For der er milevidt fra en drivende jaghund som er korthåret, til en langhåret selskabshund.
    Det eneste de har tilfælles, sådan ca, er højden over ryggen.

    Jeg kan varmt anbefale bogen "Cavalieren" som du kan låne på biblioteket. Der står masser af nyttig info, alt fra racens egenskaber til pelspleje og alt derimellem.

    Og så vil jeg læse om cavalierens helbred på cavalierklubben.dk
    Hvilke arvemæssige helbredsproblematikker man skal være obs på ved racen.

    Er der konkrete spørgsmål om racen, så skriv endelig og jeg, og andre, vil meget gerne svare.


  • #2   20. jan 2014 Jeres forsalg er vel gode nok Hvad forventer i jer af en hund ?

  • #3   20. jan 2014 ps. det hedder en Cavalier king charles spaniel....
    en King Charles er en anden race, og dem findes der meget, meget få af i Danmark.


  • Jens N
    Jens N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #5   20. jan 2014 jamen det vi forventer af en hund er at den er en famile hund.. ikke en der æder alting. den behøver ikke at kunne gå uden snor. det må man jo ikke nogle steder alligevel. har hørt at beagle er lidt svær ved at styre uden snor.. en hund som vores 11 årig datter kan gå tur med hver dag da det er hendes store ønske.

  • #6   20. jan 2014 At en hund ikke æder alting, handler om at ejerne aktivere hunden og sørger for at den har lært at være alene smiley

    Hvad med at finde ud af hvad i sørger mere end bare familie hund.
    F.eks. Aktiverings niveau (fysisk og mentalt), pelspleje, må den gø? osv.

    Ellers er det også en god ide at låne en bog om racer på biblioteket smiley


  • #7   20. jan 2014 Som du selv er inde på, så skal du ikke regne med at en Beagle nogen sinde kommer til at gå løs.
    Hvor i mod en Cavaliier, sagtens kan lære det.
    Jeg passer somme tider en Beagle, godt nok en stor en af slagsen, men den er svær at styre, synes jeg.
    Den er rigtig sød hjemme, men når den kommer udenfor,sætter den næsen i jorden og er tabt for omverdenen.
    Forøvrigt må man gå løs med sin hund (hvis den lystrer) ved standene fra 1.10 til
    31.3 og i hundeskove og sikkert også flere steder smiley


  • #8   20. jan 2014 en beagle er en STOR mundfuld - bliver den ikke aktiveret, så er den uhyre kreativ med unoder, og jeg ville ikke undre mig hvis den var kreativ selv hvis den bliver aktiveret. Umiddelbart kunne jeg godt tro at en beagle vil blive lige en tand for meget for jer, hvis I ikke ved 110% hvad man går ind til og er helt klare i spyttet på hvordan sådan en skal tackles.

  • #9   20. jan 2014 Beagler er utroligt svære at træne - hvor imod Cavalieren er utrolig nem. Hvis det er jeres første hund vil jeg klart anbefale en selskabshund frem for en jagthund og derfor af de 2 racer vil jeg anbefale Cavalieren, som passer til stort set alle.

    Hvis I har mod på seriøs træning, så er Beaglen da heller ikke af vejen, men de har med at stikke af. En Cavalier er mere for nybegynderne og folk der gerne vil have en hund som former sig efter dem. Er man aktiv, er den aktiv. Er man doven er den doven smiley


  • #10   21. jan 2014 Jeg gætter på i har valgt udfra "kramme-faktor" -og det er da sådan set osse ok, hvis man altså osse tager med hvad hunden kræver/hvad man selv ønsker at give.

    En beagle er en aktiv støver der skal have noget fornuftigt at give sig il 8det oplagte er jo sporarbejde) -hvis ikke den får det, er den i reglen ret god til selv at finde på noget. Og det den finder på, harmonerer sjældent med det vi mennesker synes er god aktivitet smiley

    At hunden ikke ødelægger hjemmet o.l. handler om at få dækket hundens behov for aktivitet (både fysisk og mentalt) og socialt samvær, og så naturligvis at man tager sig tiden til at lære hunden at være alene -det er ikke en selvfølge at de kan det uden træning (tværtimod)

    Jeg foreslår at i overvejer hvor meget tid i vil bruge på ting som pelspleje, træning, aktivering (her tænker jeg mere hjernegymnastisk end fysisk motion) osv.
    Hvordan bor i? (hus/lejlighed osv -nogen racer har jo større tendens til gøen end andre, og det er ikke altid så hensigtsmæssigt hvis man deler opgang med andre)
    Selvstændig eller samarbejdende?
    Vagtsom eller ej?
    Reserveret eller glad for alle?
    osv

    Praktisk talt alle racer kan være gode familiehunde, hvis ellers man lærer børnene at omgås dem fornuftigt, og nu lader det jo ikke engang til at være helt små børn i har -så find ud af hvad det egentligt er i ønsker, så er det nemmere at forslå en egnet race


Kommentér på:
Nogle gode bud på en Lille familie hund beagle Vs king charels

Annonce