{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Jevaan
Jevaan
Tilmeldt:
20. apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558

Nye regler for fyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Har lige fået bladet Hunden ind af døren, og de havde gode nyheder til os med fyrværkeri forskrækkede dyr.
Perioden hvor det er lovligt at sælge fyrværkeri er indskrænket til 15.-31 December.
Og perioden hvor det er lovligt at fyre af er nu kun 27/12 - 1/1. smiley
Da det er nyt fra i år opfordres der til at sprede budskabet, hermed gjort! smiley

https://www.politi.dk/NR/exeres/A3E2BD4D-D533-448C-8D10-22205CADEFA2,frameless.htm?NRMODE=Published


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye regler for fyrværkeri
  • #1   13. okt 2014 Så længe reglerne ikke håndhæves har jeg ikke meget tilovers for dem smiley

  • #4   13. okt 2014 Dejligt med mindre tid til fyrværkeri... Tror dog heller ikke det har den store effekt ude i virkeligheden smiley Desværre. HADER fyrværkeri smiley

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #5   13. okt 2014 Dejligt med så megen positivitet smiley
    Selvfølgelig kommer problemet ikke til at forsvinde, men det bliver mindre, hvis ikke fordi der faktisk findes lovlydige borgere blandt alle lømlerne, så fordi tilgængeligheden bliver mindre.


  • #6   13. okt 2014 Hehe, sorry, det var ikke for at være total lyseslukker - Den nye regel er stadig vidunderlig! Ja, jeg håber og forventer også at der bliver LIDT mindre i det mindste! Og det bliver skønt!

  • #8   13. okt 2014 Jeg bor i København og der ér åbenbart flere lømler end at jeg kan glæde mig over nye regler.

    Her bliver jævnligt, hvis ikke dagligt fyret af..


  • #10   13. okt 2014 Selv om det ikke bliver håndhævet, sådan som man kunne ønske det, så er det trods alt blevet bedre end det har været.

    For en del år tilbage, før der blev lavet regler for hvornår man måtte fyre af, boede jeg et sted i København, hvor der blev fyret af fra oktober til laaaaaangt ind i februar. Til nytåret henlå gaden i en ganske stabil krudtrøg fra formiddagen og frem til aften, hvor der ikke var mange halve minutter i mellem bragene. Heldigvis var min Schipperke fuldstændig lige glad.


  • #11   14. okt 2014 Det vil vel, de fleste steder, blive mindre. :o)

    Selvom der er mange, der er ligeglade med loven, så findes der heldigvis stadig mennesker, der følger loven. Og så vil det jo være sværere for de fleste, at få fat på.


  • Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #12   14. okt 2014 Uanset hvad, så er det super at der er lavet nye og strammere regler. I mine øjne burde fyrværkerier forbydes helt, men vi er desværre ikke nået der til endnu.
    Jamen nu må vi så håbe at der bliver fulgt op på dette, fra politiets side og måske endnu vigtigere, at media gør noget ud af dette, så alle finder ud af disse nye regler.


  • #13   14. okt 2014 Jevaan, jeg ved desværre at det ikke bliver mindre tilgængeligt for de der VIL fyre af inden.
    Jeg er bekendt med nogle som ingen problemer har med at skaffe fyrværkeri, og her snakker vi ikke kun om små heksehyl, året rundt, og de er altså kun de der 13-14 år gamle.. Jeg ved ikke hvor de køber det henne, men jeg ved de kan..

    Men jeg vil da håbe at det bliver mindre alligevel, for jeg hader fyrværkeri, og så det gerne helt væk, men det kommer nok ikke til at ske. heldigvis er Lucky ligeglad med det, så det vil jeg nyde smiley


  • Natchan
    Natchan Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Svar: 36
    #14   14. okt 2014 Jeg kan slet ikke lide fyrværkeri og så også helst at det forsvandt helt! smiley
    Den bedste nytårsaften jeg har oplevet, var helt klart i Tyrkiet. Klokken slog tolv og der blev fyret af i præcis 10 minutter. Efter det så vi intet! Heller ikke på dagene op til eller efter.........Jeg gad virkelig godt at vi kunne gøre det samme herhjemme......Eller helt forbydes!!


  • #15   14. okt 2014 Solvej - Der vil jo altid være nogle, der gør det alligevel, og for dem vil der nok ikke være en forskel. Men når tilgængeligheden indskrænkes og tidsperioden gøres kortere, så må der jo ske en formindskning i fyrværkeriet - for der ER jo stadig nogen, der overholder loven. :o)

  • #16   14. okt 2014 CTS, måske.. Men det er jo dem der ikke overholder loven, der gør livet surt for alle, for det er jo dem der fyre af udenfor den periode som allerede før var lovligt. smiley

    jeg er bestemt for den nye lov, jeg tror bare ikke den gør en særlig stor forskel, desværre.. For de måtte jo altså heller ikke fyre af hele november før.


  • #18   14. okt 2014 Solvej - Som sagt vil det ikke ændre meget for dem, der i forvejen gør det ulovligt.
    Men som det også nævnes, ER der jo nogen der IKKE gør det ulovligt, og for DEM vil der garanteret ske en formindskning. :o)


  • #19   14. okt 2014 CTS ja selvfølgelig, jeg tror desværre bare ikke de store brag bliver mindre..
    De der i forvejen gør det lovligt er det jo også oftest de lidt mindre larmende og farlige ting. men måske heksehylende bliver mindre. smiley

    Men som sagt er jeg bestemt for lovgivningen og håber da også der bliver en forskel. Er bare desværre bange for at den ikke bliver så stor som man kunne håbe..


  • #20   14. okt 2014 En lille forskel, er vel bedre end slet ingen. :o)

  • #22   14. okt 2014 ja selvfølgelig smiley

Kommentér på:
Nye regler for fyrværkeri

Annonce