{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Når hunden løber væk {{forumTopicSubject}}

Jeg synes det vrimler med hunde der løber væk i tiden.

Her ved Aarhus er der 3 der ledes meget efter pt. og der skrives fra ejere at man hvis man ser hunden skal observere og prøve at holde øje med hunden, samt ringe til ejer ... at man ikke skal forsøge at kalde den til sig da hunden render væk ..

Kan godt følge at de hunde er skræmte, utrygge og paniske, de har alle været væk flere dage ...

Men så er det jeg tænker, det er jo tamhunde/dyr ... er disse hunde, hunde generelt der løber væk, slet ikke så vant til at søge varme, mennesker for tryghed, forbinde mennesker med mad, hjælp og tryghed, eller fungerer en "moderne" hund på flugt slet ikke sådan, når den er kold og sikkert også sulten...

Vil mad fx ikke på et tidspunkt vinde over utryghed ved fremmede osv .....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden løber væk
  • #1   29. dec 2014 *Vil mad fx ikke på et tidspunkt vinde over utryghed ved fremmede osv *

    Det vil det oftest hos en lab, i alle tilfælde


  • #2   29. dec 2014 Mon ikke er så skræmt, at det hele kører på pumperne. Chok tilstand.
    Der har været tilfælde hvor hunden nærmest er blevet halvvild og er blevet fanget i en fælde.

    Men altså.. Gys, det må være rædsomt i denne tid smiley


  • #3   29. dec 2014 Fyrværkeri.....

  • #4   29. dec 2014 Enig med Lise. Fyrværkeri er FANDENS opfindelse, da det er det som jager de stakkels hunde , katte og andre dyr på flugt.
    Jeg HÅBER at alle når at blive fundet i live, inden at de fryser ihjel, for det er godt nok isnende koldt i år, så kun slædehunderacer o.l. har chance for at overleve udendørs når temp. er under de minus 12 gr., som der er lovet i dag. Jeg tør slet ikke tænke på nattetemperaturen.
    Må en "varm vind-dyne" beskytte de vildfarne vapser. smiley


  • #5   29. dec 2014 Den stod på -13 her til morgen.. Brrrr...
    Min vildkat der bor i carporten fik lun dåsemad til morgenmad det så ud til det var kærkomment.
    Det er barsk, og tror ikke en korthåret sofahund kan klare sådan en kulde, hvis ikke den kan søge ly


  • #6   29. dec 2014 MLA. nej det kan de desv. ikke ret længe, så jeg håber virkeligt at de bliver fundet i løbet af i dag, ellers ser det sort ud.

  • #7   29. dec 2014 Puhhh kan slet ikke have tanken smiley
    Her var en boxer der stak af for en del år siden, halve øen piskede rundt for at finde ham, han blev aldrig fundet. Bliver stadig så ked når jeg tænker på det.


  • #8   29. dec 2014 Der er jo "heldigvis" sne som bliver liggende på jorden, så tar folk ud og leder IDAG, kan de finde spor som kan fører den til vapserne.
    Jeg håber at mange vil hjælpe og at de så vil komme hjem igen. Jeg kan næsten ikke klare tanken om at de skal være ude i den kommende nat, for som sagt så tror jeg ikke på at de kan klare kulden uanset om de finder et skur el.lign. det ER simpelthen FOR koldt. Den eneste trøst er at de i så fald vil sove lige ind i hundehimmelen pga. kulden. HVIS man kan sige at der er noget "godt" ved disse sager. smiley


  • #9   29. dec 2014 Vi må håbe smiley

  • #10   29. dec 2014 Ja Hanne du har fuldkommen ret ,det er forfærdelig med alle de hunde der smutter nu
    I går var der mindst 6 der blev efterlyst på FB ,nogen som havde været væk i flere dage ,Men den lille Jack Russel Terrie er heldigvis hjemme igen
    Jeg tror også de er ved at få schæferen Nova kreset ind ,det er helt utroligt dejligt med alle de mennesker, som hjælper med at lede efter den
    Derimod er rotweileren Nova ikke fundet ,og den har været væk i et stk. tid nu .Det samme med den lille hund (husker ikke lige hvad det var for en )

    Så gad vide hvor mange efterlysninger der kommer i dag smiley


  • #11   29. dec 2014 Jeg læser af gode grunde sjældent disse efterlysninger. Efter jeg blev syg og ikke kunne hjælpe med at lede, så kan jeg ikke klarer at vide at der er en el. flere stakler som de omtalte 3, det er simpelthen FOR sørgeligt.
    Men jeg krydser ALT for at de når hjem til deres familier, hjem til varmen, maden og den kærlige familie/ejer. smiley


  • #12   29. dec 2014 UF Inger. Det kunne jeg godt have undværet at vide smiley Ved godt at du ikke skriver det for at gøre mig ked, men man bliver ski så trist til mode over de stakkels vapser og deres familier/ejere.

  • #13   29. dec 2014 Jeg synes det er påfaldende så mange der ikke har opdateret chip eller "lige tilfældigt" ikke har halsbånd på den dag de smutter...

  • #14   29. dec 2014 Anita Ja jeg skulle heller ikke læse om det ,men jeg kan ikke lade være .Jeg kan heller ikke gøre noget når det er så langt væk fra hvor jeg bor .Men havde det været heromkring ,havde jeg startet bilen og bare ledt ,så godt som man nu kunne Sidste gang jeg var afsted kørte jeg i snart 3 timer ,jeg så /fandt ikke hunden ,men det var der heldigvis nogle andre der gjorde
    Nej det var ikke meningen at gøre dig ked af det Anita


  • #15   29. dec 2014 Ja så er den første efterlysning kommet i dag
    En sort lab. fra Vestervig ved Hurup


  • #16   29. dec 2014 Jeg var også ude og lede hvert år indtil jeg blev delvis lammet, så jeg ikke kan komme ud længere, Det er det som gør det så forbandet hårdt at høre/læse om bortløbne hunde også man ikke er i stand til at tage ud og hjælpe.
    Ang. at mange hunde ikke har halsbånd på , er jo at de enten smutter ud af det når de bliver skræmt, eller også er de hjemme og når ejeren så åbner døren evt. pga. postbudet og der kommer et brag, så tager fanden ved hunden og den er stukket af pga. skræk.
    Jeg må indrømme at jeg får luftet hundene om natten når de fleste sover, resten af tiden må de blive indendørs, for jeg vil ikke risikere at især min Chuihuahua smutter da hun absolut ikke kan klare kulden, mine 2 Alaskan Huskies ville nok kunne klare sig da de næsten ikke kan få det koldt nok, men de har også fået smidt fyrværkeri mellem benene som yngre så de er skrækslagne for det og kommer derfor ikke ud når folk fyrer af, om så de må besørge på gulvet."jeg VED at de fortrækker det frem for at skulle ud ml. kanonslagene HVIS de skal vælge.
    Det er godt nok ikke let at bo midt i Kbh. med hunde når vi når til "jul-Nytår" folk tager ikke spor hensyn i år.


  • #18   29. dec 2014 Sidste jeg har set på fb om de 2 hunde, schæferen Nova og den lille Chi-agtige Muffin på 5 kg, er at endnu er ingen af hundene fundet...

    Der er lagt mad ud, og man forsøger vist med fælder ... men der er jo ingen garanti.


  • #19   29. dec 2014 Hvorfor f..... Lærer folk ikke at have navneskilt med Tlf nr på deres hund.. Kan blive så arrig. Har selv fundet en omstrejfene hund uden hundetegn.. Det tog en krig at finde ejeren.. SÅ lær det dog folkens.

  • #20   29. dec 2014 Jeg ved ikke om de 2 i Aarhus området har det, men problemet er åbenbart at de har været spottede, men løber væk fra folk ....

    stadig ikke positive opdateringer på de sider jeg kan følge .... smiley


  • #21   29. dec 2014 Mage af de hunde der efterlyses har halsbånd og navneskildt på ,men når der ingen mennesker der ser eller fanger dem er vi jo lige vit smiley

  • #22   29. dec 2014 Åh egentlig skulle jeg lade være at tjekke de sider, for ender med at tude ....

    Sig mig, jeg aner jo ikke om de hunde finde noget mad .... men hvornår er de evt så svækkede i deres ly at de bare ikke længere orker at rejse sig ....

    Den der schæfer har åbenbart været set de andre dage, med rimelig sikkerhed, men ikke i dag ... så er det jeg tænker, er det fordi den ligger i ly i en lade eller andet sted og nu bare ikke har flere kræfter .... kan slet ikke holde det ud ...


  • #24   29. dec 2014 Jeg MENER at chi`en er fundet. Men en stor flatcoatedhan er væk i Sønderjylland. På 10 sekunder. Pist, væk vra han. Og der var ingen fyrværkeri.

    For en del år siden slap en beagle herindefra af fra en der passede den. Den klarede sig meget meget længe før de fik den fanget. De kunne følge spor i sneen ind i lader, hvor hun havde overnattet, ned til søen, hvor hun havde fundet vand og hen til diverse vildkatte-fodersteder.Jeg mener at hun var væk 2-3 uger.


  • #25   29. dec 2014 Mette: Det kan jeg godt huske. Hun hed vist Ayla eller lign. Ejerne var på ferie eller lign. meget langt væk, og vovsen var stukket af fra hundepasserne.

    Hun blev heldigvis fundet ret uskadt (havde lidt slidte poter men det var det) en 14 dage senere. Jeg mener også at det var ejerne selv der måtte til, for at få hende kaldt ind, da hun ikke ville fanges af andre.

    Jeg glemmer aldrig at der blev taget kontakt til Richard Østerballe (fra Givskud Zoo) og han med sindsro svarede at vi undervurderede vores hunde. De fleste racer ville sagtens kunne klare sig i dage/uger, så længe de ikke rendte ind i en bil på deres vej.

    Han fik ret. Og ja, der løber MANGE hunde væk, men som jeg forstår det er det også heldigvis kun meget få der ikke bliver forenet med ejer igen.


  • #27   29. dec 2014 Ja, jeg havde næsten daglig kontakt med Østerballe og Legoinformationen smiley

  • #28   29. dec 2014 Mener de fandt hunden i nærheden af Billund Lufthavn og derfor i nærheden af LEGO så du har ikke været helt galt på den :o)

    Jeg kan godt huske din store indsats på trods af at du bor såå langt væk :o)


  • #29   29. dec 2014 Er da glad for at høre at de åbenbart kan klare sig længe....

  • #30   29. dec 2014 Det var Mias beagle........... Den der kravlede på stiger.......

    Jamen, jeg kunne jo ikke fysisk hjælpe med at lede efter hunden. Så imens dem, der kunne det, gjorde det, kunne jeg ringe til store virksomheder i nærheden og spørge om de ville sende beskeden ud til deres ansatte. Og alle var utrolig søde smiley


  • #31   30. dec 2014 Den lille Muffin er ikke fundet endnu
    Og schæferen Nova er ikke fundet
    Det samme gælder de andre hunde smiley


  • #32   30. dec 2014 det er så trist... kan ikke forestille mig et værre nytår end hvis mine hunde eller børn er væk eller syge

  • #34   30. dec 2014 Åh nej, jeg har ikke set at flatten er fundet. Dog kommer det ikke bag på mig at den er druknet, hendes hunde er normalt meget lydige......, Havde den sidde fast i et rør?

Kommentér på:
Når hunden løber væk

Annonce