{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.663 visninger | Oprettet:

Hunden løber væk... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min hvalp på ca 8 mdr løber væk når vi vender ryggen til...

Vi bor på landet med 200 m til minkfarm 300m til grisefarm og 350m til kostald, så der er nok af spændende lugte, vi har også tre ponyer i baghaven.
vores gmle hund på 9 år render til kanten af grunden og ikke længere den anden løber og når vi kalder stopper hun op og kigger og 50% af gangene vender hun om og kommer hjem og er så stolt fordi hun kom hjem andre gange kigger hun og vender sig og fortsætter...

hun har ikke gjort det før men er begyndt på det indenfor de sidste 14 dage...

de bliver kun gået tur med 1 gang om dagen da de jo har 15.000 kvm jord at boltre sig på...

de får foder 2 gange om dagen og nogle gange får det det smidt ud på græsset så de skal bruge energi på at finde det, dog ikke npr det regner...

hun er nu kommer i snor når vi ikke er ude elelr hvis vi larmer med mototrsav havetraktor eller lign, da hun så kan smutte lydløst...

nogle råd til hvordan ejg får hende til at blive hjemme, for vil ikek have en hund der render væk, og ej heller en lænkehund...

:o/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden løber væk...
  • #1   4. sep 2009 Laver højt hegn på en del af grunden.

  • #2   4. sep 2009 Sæt hegn op..

    Og så husk lige at hunden er 8 måneder gammel.. Det er den berygtede lømmelalder, der sætter ind nu..
    Hundene glemmer stort set alt hvad de har lært i en periode


  • #3   4. sep 2009 Måske skulle du sætte et hegn op indtil hun lærer det? Det havde vi nemlig med Cita i starten og hun render ikk nogen steder hen mere medmindre én fra familien er med..

  • #5   4. sep 2009 regnede jeg også med... øv... men hun går i snor nu og hun kommer også ligesåsnart vi kalder når vi træner men det er "udenfor" træningen det kniber med...

    men tak for svar... vi arbejder videre med hende...

    et hegn er ikke en mulighed da hun jo går smmen med min gamle tøs også og hun skal ikke "straffes" da hun jo ikke så meget som kryber et knorhår over "stregen"... men hun beholder snoren på udenfor træning og uden snor når vi træner...

    :o)


  • #6   4. sep 2009 Som mange af de andre skriver - LØMMEL-ALDEREN!
    Vent til hun har været i sin 2. løbetid - så begynder du at få den "gamle" hund igen :o)


  • #7   4. sep 2009 træn mere hjem klad med hende, og ros hende når hun kommer tilbage, ved ikke om i skælder hende ud hvis hun stikker af og kommer tilbage, men det må i ikke da hun så vil forbinde det med hun for skæld ud når hun kommer tilbage.

    så lige meget hvor meget hun leger med jeg og hbor træls hun er så skal du rose hende når hun kommer tilbage hehe


  • #8   4. sep 2009 Hvis hegnet står i "stregen", så bliver den gamle da ikke straffet.. Så er grænsen bar tydelig, men stadig der hvor den altid har været

  • #9   4. sep 2009 jeg skælder ud når hun æder ting hun ikek burde kunne nå, altså ting på reoler og brode, ellers nej ingen skæld ud ej heller når hun render væk... og kommer hjem...

    jeg kan jo bare ikke sætte et 1034m hegn op...

    hun forbliver i snor et stykke tid endnu...

    det jeg er mest bange for er jo om hun bliver kørt ned eller parret med en af naboerne fine schæfere... Hun er jo kun en hvalp og skal ikke genre have et kuld unger nu...


  • #10   4. sep 2009 Jeg tror også du bliver nød til at stimulere hende mere mentalt ved at arbejde for alt sit fodder.
    spor, felt, søge, problemløsning er noget der trætter hovedet :o)


  • #11   4. sep 2009 Hvis du er nervøs for at hun bliver kørt ned, eller bliver parret - så forstår jeg ikke problemet med at sætte et hegn op, uanset hvor stort et område du har.

  • #12   4. sep 2009 mit problem med at blive parret eller komme ind under en bil, er ganske siompelt at jeg har en gammel hund der aldrig er gået uden for matrikel og det uanset om det er her eller tidligere hus eller lejet sommerhus... og jeg kan ikke sætte hende i hegn, nu hvor hun ikke har meget tid igen...

    jo jeg har mine hunde til at rende løs på min grund...

    bor altså et stykke ude på landet og kan ikke sætte hegn om hele min grund...!

    så den lille går i snor og så må vi arbejde videre med hende...


    de bliver stimuleret rigtig meget i løbet af en dag, det sker dog ikke med lange gåture da de ikke har behov for at blive luftet som fx en hund i et villakvarter, men vi bruger meget tid på træning og leg og bare socialt sammen med alle vores dyr...

    tak for hjælpen...


  • #13   4. sep 2009 Bodil- hvorfor skulle man ikke kunne lade en løbsk tæve rende løs?

  • #14   4. sep 2009 Kia stak af 3 gange i lømmelalderen. Hver gang blev det sted hun kom ud lavet og forstærket (forskellige steder hver gang). Jeg holdt øje med hende og stoppede hende pronto hun begyndte at grave sig ud elller lign. og hun holdt op med at forsøge så snart lømmelalderen sluttede.

    Så hold hende i snor eller sørg for at være der til at stoppe hende pronto !! Og glæd dig så til lømmelalderen er ovre men husk at der kommer et par stykker til


  • #15   4. sep 2009 man kan da nemt lås med dem selv om de er i løbetid, har nu aldrig hørt at det er tæven der løber væk, men at det er hanen der kommer til tæven, så kan man jo kalde tæven tilbage hvis der kommer en anden hund

  • #16   4. sep 2009 lås- gå løs

  • #17   5. sep 2009 Stine C det kommer sandelig an på tæven - de er meget forskellige :o)

  • #18   5. sep 2009 ja det kan være. alle dem jeg kender kan nemt gå løs i løbetid og komme når man kalder. men synes da at man må have den løs på ejen grund

  • #20   31. jan 2015 Wee så er vi her igen... Nu er min gamle hund ikke blandt os længere, og minhvalp er blevet "den gamle" og nu har vi så endnu en tæve hvalp i lømmelalderen... Vi har lært af det, men bliver stadig dybt frustreret over at hun kan kigge på mig os så bare gå videre... Hun er også af brugshunde i form af rott og lab...
    Det her er så med en lidt tungere bagage...

    Men men men, denne gang kommer der altså hegn op... Skal bare lige have det hentet hjem... Vi har ikke længere en hektar jord op til grunden så vi kan nøjes med 250m hegn på 180 ... Det bliver så fårehegn, da plankeværk bliver for "rockerborg" agtigt...

    Tænk at man kan have en hund i fire måneder og så at den ikke får lov at komme ud overhovedet, betyder lidt mere bagage at pakke ud og mere arbejde...
    Vi har prøvet at sætte en snor på hende, men det duer simpelthen ikke for hende... Hun forstår slet ikke ideen i den...?


Kommentér på:
Hunden løber væk...

Annonce