{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.621 visninger | Oprettet:

Når hunden løber væk - så tag da din telefon!!!! {{forumTopicSubject}}

Lis var ude med en veninde og gå med vores hunde, og lidt tæppetissere der er til pasning idag.

Da de kommer hjem, bliver jeg sat til at slå et nummer op på kraks... for de gik ud med 3 hunde, men kom hjem med 4. Den sidste værende en jagthunde-setter-agtig ting. I halsbåndet sad kun et telefonnummer... men ingen der tog den, når man ringede.
Jeg slog nummeret op... og den eneste gevinst man fik var: taletidskort fra telia.
Jamen woohooo - så var det jo 'nemt' at få vuffen hjem.... eller nåwet....
Nu er de kørt ned på politigården med hunden istedet.

Forstår SLET ikke at man ikke tager sin [beep] mobil, når ens hund er rendt af.....

Kan kun slå på tromme for at man enten tager sin [beep] telefon, eller osse får lavet sit hundetegn lovpligtigt - så var vuffen nemlig blevet fulgt hjem helt gratis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden løber væk - så tag da din telefon!!!!
  • #1   28. jul 2012 De har nok ikke opdaget det...

  • #2   28. jul 2012 Selvom de ikke har opdaget det er det jo super vigtigt med et lovpligtigt hundetegn så den lille hund kan komme hjem i god behold smiley

  • #3   28. jul 2012 tjaeh... den lignede en der havde været nede og bade i vores lokale hundeskovs-sø, så den kan altså ikke kun lige være skredet for 5 minutter siden.
    Hvis den så i det mindste havde haft et ordentligt hundetegn på....


  • #4   28. jul 2012 sabrina - så lille var den altså heller ikke... vi var oppe i noget 'setter-højde'... hvid og sort. Ved ikke helt om det var en blanding eller en eller anden jagthunderace.

  • #5   28. jul 2012 Jeg har ikke altid min mobil med når jeg lufter hunde og det er simpelthen fordi, når jeg lufter hund så er det det jeg gør og ikke andet! Jeg har svært ved at sige nej til telefonen der ringer grundet min tillidspost, så hellere lade den være derhjemme og så har jeg 1½-2 timers fred.
    Jeg oplever i langt højere grad at folk ævler løs i den mobil istedet for at holde øje med deres hund/hunde. DET kan jeg ikke tage seriøst og går ofte en kæmpe bue udenom, fordi ejeren ikke er opmærksom. Så jeg kan desværre ikke helt følge din vrede


  • #6   28. jul 2012 Har ikke den store forstand på de mange racer smiley Men så den "lille" hund kan komme hjem smiley Den er vel lidt lille i forhold til dig eller din veninde smiley smiley

    Men håber under alle omstændigheder at den kommer hjem igen smiley


  • #7   28. jul 2012 jeg kan ellers godt multitaske, når jeg går med pixel.

  • #8   28. jul 2012 Jeg har også tre hvoraf tæven ikke bryder sig om andre hunde, så min koncentration er på hundene og ikke telefonen.

  • #9   28. jul 2012 hvis jeg kun har pixel med, så kan jeg godt finde på at høre musik - jeg bruger jo ikke ørerne til at holde øje med hende.
    har jeg osse molly med, så er det no go - her bruger jeg alt for meget energi selv på at sørge for at hun går med, ikke går hjem, ikke ruller sig osv.


  • #10   28. jul 2012 .. ku jo være du bare ville 'reach out and touch someone'

  • #11   28. jul 2012 Undskyldningen for ikke at tage telefonen i dette tilfælde er altså ikke hundeluftning, i så fald er det med en tom hundesnor smiley jeg må så indrømme at jeg også kun har telefon nummer på min hunds hundetegn, men jeg tager altid min telefon.

  • #12   28. jul 2012 Kan jo være at telefonen ikke er med. Kan være løbet tør for strøm

  • #13   28. jul 2012 Vil da bare lige sige at det bestemt ikke tager mere end et par min. for en hund at blive ret beskidt hvis det er det den vil. Så den behøver jo ikke at have været væk i laaaang tid før i fandt den. Og måske er ejer ude at handle, på arbejde, sover........Der kan da være mange grunde til ikke at tage telefonen smiley

  • #14   28. jul 2012 Der er jo flere muligheder, telefonens ejer kan jo være på arbejde - der findes altså mange arbejdspladser, hvor man ikke må benytte sin mobil.

    Hundens ejer kan jo også være på ferie, og ikke til at få fat i. Hunden bliver måske passet - det er jo ferietid...... Vi har vores mobiler med på ferie, men de bliver tit lagt af på hotellet - ellers er det ikke ferie, da vi begge har "kunder" der kan finde på at ringe.

    Jeg har så forsynet mine hunde med både nummeret på min tlf. og min venindes tlf.nr., bare sådan for sikkerheds skyld.....


  • #15   28. jul 2012 ... men det ender jo så igen på at der ikke var adresse på skiltet. Og når man ikke engang kan slå telefonnummeret op på nettet, så er man sgu for dum!

  • #16   28. jul 2012 Tja, så kan de lære det - det bliver en dyr lærestreg, der bliver formodentlig både bøde og betaling af ophold på en hundepension, hvis ikke ejeren selv har efterlyst hunden hos politiet, så de med det samme ved, hvor den hører til.

  • #17   28. jul 2012 Udenfor pædagogisk rækkevidde

    Holder i jer opdateret hos politiet om hunden kommer hjem igen ? Mere så den ikke bliver aflivet om tre dage fordi ingen henvender sig..


  • #18   28. jul 2012 Jeg kan nu også godt se flere gode grunde til ikke at tage den. Det er virkelig sjældent, jeg har telefonen med ud med hundene og mange gange vil det jo tage en rum tid at komme hjem efter den. Desuden vil man vel stå og vakle mellem, om man skal tage hjem efter sin telefon eller blive og forsøge at finde hunden

    Efter at have skrevet dette, vil jeg nok fremover have min telefon med. Nu bliver jeg da helt dårlig ved tanken smiley

    På vores hunde står også kun ét nummer, jeg mener, det er mit. Hvis jeg er på arbejde tager jeg den ikke, så er de blevet væk i kærestens varetægt, vil det jo være svært at få fat i mig.

    Jeg skal så også lige have instrueret ham i at ringe til min arbejdsplads og få fat i mig, så jeg ved, jeg skal have min telefon hos mig, hvis han skulle miste dem.

    Sikke meget man kommer til at tænke over, når man sidder og skal forestille sig, hvorfor folk ikke svarer telefonen.

    Desuden kan den jo være blevet passet, som flere nævner.
    Hm, mine er lige blevet passet af min mor i to dage, hvor jeg ikke har været ved telefonen hele tiden. Gad vide om man skulle have et reserve hundetegn med hendes nummer til, når hun passer dem


  • #19   28. jul 2012 Mulle_pige: ejer er fundet, og har sandsynligvis hentet sin hund nu.

  • #20   28. jul 2012 **Gad vide om man skulle have et reserve hundetegn med hendes nummer til, når hun passer dem **
    Jeg har tit tænkt tanken Marianne K. For det hjælper jo ikke at ringe til ejer hvis denne er på den anden side af kloden.


  • #21   28. jul 2012 jeg brugte en overgang de der små plasttønder med en seddel i, og så skiftede jeg den ud med en hjemmelavet, hvor mit mobilnummer stod, vores fastnet, lis' mobilnummer... og så tilføjet min mest 'normale' hundesitters mobilnummer.
    Hvis pixel så blev væk der, så ville der være rigeligt numre at ringe på, hvor mindst ét af dem kunne give bonus med at hun kunne komme hjem.


  • #22   28. jul 2012 Udenfor pædagogisk rækkevidde

    Super fedt smiley


  • #23   28. jul 2012 Margit
    Jeg forlagde det lige for kæresten, der helt som forventet syntes, det var MEGA overdrevet og hys, men jeg tror nu, jeg bestiller et par skilte alligevel. D er altså ærgerlige 80 kroner at have sparet.

    Nu står der godt nok adresse på vores og min mor tager aldrig langt væk med dem og hun slipper dem aldrig løs, så skulle der ske et uheld, ville det mest sandsynlige være, at de kom ud herhjemmefra og så forhåbentlig bare blev fulgt hjem, men det ville da også være rart for hende at kunne blive ringet op, hvis hun selv var ude at lede


  • #24   28. jul 2012 Jeg passer med rimelige mellemrum andres hunde og jeg har 3 hundetegn med vores numre og vores adresse på som de får på istedet for deres egen det sekund de træder ind af døren.

  • #25   28. jul 2012 Når vi før i tiden har passet hunde har vi haft et gammelt hundetegn med vore oplysninger og på den anden side har vi sat et klistermærke hvorpå vi skrev ferie adr.

  • #26   28. jul 2012 Sarah -med Boesen,Pallepop og Donk-nu tilsat Jui *

    Super fed ide !


  • #27   28. jul 2012 man kunne vel have nogen i sådan en lillebitte karabinhage måske, så er det lige til at blive klikket på med 'jeg bliver passet hos XXXXXXXX"

  • #28   28. jul 2012 Mulle: Ja det er ihvertfald rart ikke fordi nogen nogen sinde ER blevet væk herfra, men just in case. Jeg er f.eks selv blevet ringet op mens jeg stod i Edinburgh og skulle forklare hvorfor min hund med et hundetegn med en adresse i Nyborg rendte rundt i Allerød (nord for KBH) og hvor den skulle hen.. ikke fedt. Deraf ideen med hundetegnene til dem vi selv passer.

  • #30   29. jul 2012 Sarah -med Boesen,Pallepop og Donk-nu tilsat Jui *

    Ubehagelig opringning, men ideen er sgu god. Frygter også for at vovserne bliver væk mens man selv er flere 100 km den anden vej..


Kommentér på:
Når hunden løber væk - så tag da din telefon!!!!

Annonce