{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.532 visninger | Oprettet:

Giardia ? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har en hvalp på 5 mdr , der har døjet en del/døjer en del med tynd mave , som er mørk karry gul andre gange mere gul , han sætter sig og har stor afføring går lidt og sætter sig igen , og endnu engang uden der kommer noget . Vi har selvfølgelig prøvet med kogt ris , kogt vand , og pro kolin - uden resultat . Vi har så været forbi dyrlægen som mistænkte han har en parasit i maven , som skulle komme fra forurenet vand og vandpytter . Så vi har afleveret en afførings prøve (han havde selvfølgelig fået fast afføring igen , så måske skal vi komme med en ny ) . Men det kommer og går som sagt , uden forklaring .

Jeg har prøvet at google efter parasit i forurenet vand , som hunde kunne få og den eneste jeg kan finde er Giardia . Det lyder meget omstændigt at slippe af med den igen , så ville egentlig bare høre om der er nogen der har prøvet at have en hvalp/hund med giardia ? Og hvad I gjorde for at slippe af med det ? Samt hvor lang tid der gik ?

Vi afventer stadig svar fra dyrlægen , så det er slet ikke sikkert at han har giardia , men vil gerne forberede mig lidt på hvilken proces vi evt skal igennem .

Håber der er en der kan hjælpe - I plejer at være så kloge herinde smiley (Positiv kompliment)

// Gry og Shorty .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giardia ?
  • #2   21. jan 2015 Hvordan disinfikserer (staves?) ? Med hvad og hvilken ting ?

    2-3 måneder ? Det var længe !


  • #4   21. jan 2015 Dvs sofa , gulvtæpper , hans hundekurve ?

    Hvad så med de steder hvor han har været med ? Fx ved mine forældre ?


  • #6   21. jan 2015 Okay . Jeg plejer at samle hans afføring op . Men det lyder stadig omstændigt . Kan ikke andet end at krydse fingre for at han ikke har fået det .

  • #8   21. jan 2015 Må bare afvente dyrlægens svar ??

    Men nu jeg da lidt forberedt på hvilket arbejde der er i vente , hvis lille manden har fået den skrækkelig parasit .


  • #9   21. jan 2015 Er han testet for coccidiose? smiley

  • #10   21. jan 2015 Nej ? Det ved/tror jeg ikke ? Har kun afleveret afførings prøve . Og så har dyrlægen jo mærket på hans mave og taget temperatur osv som de nu gør når de undersøger ens lille baby .

    Hvad er det ?


  • #11   21. jan 2015 Har lige læst om det . Og afførings mæssigt , som de beskriver det , passer egentlig meget godt . Det med at den er tynd og slimet . Det lyder ikke så omstændigt som den anden .

    Må vente tiden an og håbe det bedste for lille manden ?


  • #12   21. jan 2015 Ziva fik coccidiose kort tid efter jeg havde hentet hende, hun havde springvand ud af måsen dag og nat, fik testet afføring, og det var så coccidiose, én behandling, og dagen efter var afføringen ikke længere tynd smiley

    Krydser fingre for det "bare" er det din baby har, og ikke giardia xxxxx


  • #13   21. jan 2015 Jeg tyer til ordsproget "Frygt det værste og håb det bedste" .

    Glæder mig bare over at hans sygeforsikring er trådt i kraft og der er gået en måned fra den gjorde det til at vi var dyrlæge .

    Til at starte med undskyldte jeg det med nye omgivelser og nyt foder , så med stress over mange mennesker samt hunde og fyrværkeri for det var mellem jul og nytår , så gik det igen væk i lidt over en uges tid , og da han så igen fik det og havde haft det en lille uges tid on/off (mere fast om morgen og mere og mere tynd løbet af dagen) kontaktede jeg dyrlægen .

    Nogle vil nok kalde mig dårlig hunde mor , men er ikke typen der farer til læge med det samme , og i starten var der jo mange andre faktorer der sagtens kunne være grundlag for hans afføring - Igen fordi det kommer og går som det gør og fordi det jo ikke er direkte vandtynd men tynd nok til at det er besværligt at samle op .

    Det blev en længere smører smiley


  • #14   21. jan 2015 Jeg tænkte som du: flyttestress, nye lugte, mennesker og hunde osv

    Fik skånekost fra dyrlægen, og prøvede os kogt ris med kogt fisk, intet gjorde en forskel, så op med prut prøve, for idet hun var så lille i forvejen, og det var sommeren sidste år, ja så skulle det bare stoppes!

    Jeg xx fingre for ham, og Ziva krydser poter smiley


  • #15   21. jan 2015 Mange tak !

    Hvor længe gik der før I fik svar ?


  • #16   21. jan 2015 Uha, det kan jeg ikke helt huske *rødme*

    Et par dage tror jeg smiley


  • #17   21. jan 2015 Okay . Ringer til dem imorgen og hører af smiley

  • #18   21. jan 2015 Ja gør det, ville være rart at få svar før weekenden smiley

  • #19   21. jan 2015 Jeps - jeg havde 3 hunde med giardia i sommers. Jeg synes det meget som giardia, din hund har. Det er nemlig ofte vekslende afføring, og man begynder at fatte håb, når det begynder at bliver fast - næste gang er det så tyndt igen. Det er også ofte lyst i farven.
    Du skal være opmærksom på, at snaptesten hos dyrlægen MEGET ofte viser negativ, selv om hunden har giardia. Hos mine slog testen kun ud for den ene hund (afføring samlet over 3 døgn). Hvis alle havde vist negativ, ville dyrlægen have sendt til yderligere test på laboratorium i Tyskland, hvor der ingen tvivl er om testens rigtighed.

    Alle tre hunde blev her behandlet med Canicur 3 dage i træk, en uges pause, 3 dages kur, en uges pause, 3 dages kur og en uges pause. Jeg vaskede alle kurve, sengetøj osv. Jeg desinficerede stort set hele huset med rodalon - og det gjorde jeg efter hver kur, for jeg ved, hvor svært det kan være at komme af med. Jeg samlede al afføring op, og jeg var heldig, for parasitten kan ikke tåle sollys, og det var bragende solskin i de dage, så skulle der sidde lidt tilbage på et græsstrå, så ville det dø.
    Alle tre hunde blev raske efter den omgang - men det var en kæmpe omgang både med rengøringen, men også med 3 hunde, der skulle ud hele tiden - også om natten, og der gik jo lige nogle dage, inden dyrlægen og jeg blev enige om, at der skulle samles afføringsprøver i 3 dage. Man kan ikke bruge snaptesten, hvis det ikke er for 3 døgn.
    God bedring med din hund.


  • #20   21. jan 2015 Giardia aktiverer i øvrigt ikke hundens immunforsvar, så det er meget, meget svært for den at "helbrede sig selv" - og meget, meget langsommeligt. Hunden optager heller ikke føden optimalt med snylteren i sig, så alle hundene her røg på speciel skånefoder fra dyrlægen i over 3 uger.

  • #21   22. jan 2015 Det kan ikke være Leptospirose? Jeg ved godt at det ikke er en parasit, men de får det af forurenet vand.

  • #22   22. jan 2015 en 10 dages kur med Panacur piller skulle virke imod giardia har jeg hørt fra en anden opdrætter

  • #23   22. jan 2015 Ormekur og desinfektion. Vi var hurtigt af med den igen, men ja, den overlever EKSTREMT godt i omgivelserne, så man skal være grundig.

  • #25   22. jan 2015 Så der svar fra dyr lægen !

    Årh skyd mig dog !

    Lille manden har BÅDE Giardia OG spoleorm ! Første maskine er sat igang med hans kurv . Venter stadig svar på nogle svampe de ville undersøge for . Godt han er forsikret !

    Synes det virker håbløst lige nu ?? Skal have fundet en tæppe renser , da vi har tæpper i hele lejligheden undtagen køkken og badeværelse samt lige når man kommer ind af døren .


  • #26   22. jan 2015 Åh, stakkels jer smiley Held og lykke med projektet - det ER hårdt, men det kan lykkes smiley

  • #27   22. jan 2015 Tak . Må i matas efter rodalon , så må sofaen over sprøjtes med det . Den er af stof og kan selvfølgelig ikke tage betrækket af .

  • #28   22. jan 2015 Ååhhh nej altså smiley

    Stakkels lillemand, ja og dig, sikke noget smiley

    Jeg håber han blir hurtigt rask igen, vi krydser fingre og poter herhjemme xxxxx

    Hvor er han fra? smiley


  • #29   22. jan 2015 Vi hentede ham i Esbjerg ved en familie der havde haft en mdr , men havde ikke tiden til ham smiley

    Og oprindelig kommer han fra Skive der vidst opdrætter den blanding af Cocker spanier og islandskfårhund .


Kommentér på:
Giardia ?

Annonce