{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.950 visninger | Oprettet:

Giardia :(! {{forumTopicSubject}}

Øv øv, efter 2 negative tests ved dyrlægen , valgte jeg alligevel at få lavet en fuld afførings profil i Tyskland.

Svaret var at nones var positiv for giardia. Sådan noget lort.

Han har temmelig sikkert haft det længe, dog er det eneste symptom at han har vekslede afføring, så han er heldigvis nok ikke så ødelagt pga de klamme parasitter.

Jeg har vasket alt ned i Rodalon, vasket med Rodalon og badet ham i klorhexidin shampoo samt skoldet alle hans ting. Nu mangler jeg kun at få gjort bilen ren. Sikke et arbejde!

Han bliver behandlet med metrobactin i 5 dage, og så skulle det var det. Jeg har dog set flere steder at mange behandler 2x5 dage med 14 dags mellemrum. Hvad er jeres erfaring ? Han skal testes igen om 4 uger.

Vi går tur hverdag med min søster og hendes hund, så den er jo temmelig sikkert også smittet. Aflevere prøver på den på mandag. Så håber jeg vi kan få bugt med det lort. Øv!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giardia :(!
  • #3   6. feb 2019 Han er fandme en lorte unge ! Lige nu kan han tydeligvis ikke være alene hjemme mens jeg er på arbejde. Han havde slæbt min store kaktus ind i stuen, splittet den ad med jord ud over det hele ! Nå, kedeligt kedeligt, mon mor har spændene ting i køkkenet !? Hey , er det tomater !? Og ormepiller !? Nææh. Så jeg havde en blanding af kaktus, jord, tomat og ormepiller rundt i hele lejligheden. Jeg var seriøst ved at græde ! Alt den rengøring igår, og i dag kunne jeg så starte forfra.

    Det lyder til jeg må høre hende med det Procox ! Hvad gør det, som den første kur ikke kan ? Jeg tror ærlig talt ikke den dyrlæge ved såååh meget om det.

    Jeg har DR. Mercola complete probiotics ( som han dog fik det sidste af igår)

    Og så DR. Mercola i digestive enzymes

    Hans afføring har været fin i dag ! Så måske har det allerede hjulpet lidt ! At han så satte sig anden gang, mens jeg samlede den anden op, og kom til at træde i den, er så en anden sag! Hold kæft et klamt dyr jeg har ! Glæder mig til vi kan teste positiv 20 gange i træk !


  • #4   6. feb 2019 Åh smukke balder ! Sikke øjne smiley

  • #7   6. feb 2019 Åh så det bare en engangs ? Det kunne hun da godt udskrive til mig ! Ellers kan det være jeg gerne vil benytte mig af dit fint tilbud smiley

    Ja det skal jeg love for. Der var han altså billigt til salg.

    Jeg tør ikke længere regne med dyrlægens egen test for giardia, så jeg sender dem til Tyskland fra nu af, jeg er spændt på hvad det koster. Håber ikke det er lige så dyrt som profilen.


  • #8   6. feb 2019 Hun har slået op et par gange i løbet af de her 2 dage smiley tror hun er ved at være ret træt af mig. Men det ikke noget at gøre ved !

  • #10   6. feb 2019 1800 kr gav jeg ! Men nu ved jeg i det mindste hvad han fejler. Jeg må lige spørge hende. Skal den gives lige efter 5 dags kuren ?

  • #12   6. feb 2019 Okay. Tak for hjælpen ! Jeg må lige spørge hende !

  • #15   6. feb 2019 Tusind tak ! Der må jeg være der svar skyldig. Jeg kan ikke finde noget på det. Jeg må sprøge opdrætter om han kende til det.

  • #16   6. feb 2019 vi gav 2*5 kur med fjorten dage i mellem. der blev suppleret med zoolac og skånekost og 30 dage efter endt behandling var alt normalt. vi testede en gang hver måned i tre måneder for at sikre vi ikke ramte en gensmitte.

    jeg havde passet min venindes golden og de to har været i meget tæt kontakt men han gik fri af alle tests og det samme gjorde hele jagtholdet plus lydighed

    bare for at fortælle at det kan gå nemt og overskueligt smiley men rengøringen er op af bakke. årh hvor vi vaskede gulve og skoldede kurve og legetøj igen og igen og igen for at være helt sikre på alt var dødt og brugte mange mængder rodalon og hospitalssprit for at slå alle bakterier ihjel.


  • #18   6. feb 2019 Ziva, var det samme kur som nones får ? Eller en anden type ? Min dyrlæge vil ikke at give 2 omgange ! Hmm.
    Jeg håber at min søsters er gået fri, jeg kan høre at man kan være heldig så.

    Batbog. Jeg har desværre ikke tørretumbler, så jeg tænkte jeg måtte lige tilsætte lidt kemikalier. Jeg har ikke rigtig kunne gøre så meget udenfor, jeg bor i rækkehus hvor ude arealerne er fælles. Jeg har dog altid samlet op efter ham, men nogle gange har han jo haft spalt mave, det fortryder jeg så nu, at jeg ikke lige kogte noget vand og smed over. Jeg håber frosten og solen den anden dag har fixet det. Kom du balder i bad ? Og hvor ofte ?


  • #20   6. feb 2019 Haha nå for Søren. Det er han ikke så begejstret for smiley

  • #22   6. feb 2019 Okay, ja nones har lidt mere pels. Jeg har overvejet om jeg skal hen til en tumbler. Jeg tørrer tingene rigtig godt i varme rum, og så får han først sit vaskede legetøj når han er færdig behandlet, så burde det være knas tørt. Jeg har dækket alle møbler og kurve til med lagen, så det nemt at tage af at vaske. Det et for stort et arbejde at skulle rengøre sofaen i Rodalon flere gange end nødvendig.
    Ja jeg er sikker på man nemt kommer til at blive fanatisk, men det kan jo ikke hjælpe noget. Sørger for at holde seng og kurve godt rene, det må være der smitten mest er.


  • #24   6. feb 2019 Åh ja sådan en damper er smart ! Måske man kan låne en i byggemarked. Det kunne jeg godt gøre på sidste behandlings dag. Ja det i hvert falde nemt !

  • #26   6. feb 2019 Det smart ! Må lige kigge på nettet. Det ser ikke ud til de faktisk er så pebret igen

  • #28   7. feb 2019 Sidst vi havde det skidt inde, kørte vi hårdt på for at få det væk. Dvs. to forskellige piller i 7 dage. pause i 7 dage og 7 dage mere på piller. Inden da havde vi kørt med en slags medicin - uden held.

    Det vil sige at sidste omgang kun blev på 5 dage, da den ene af vores katte begyndte at kaste blod op pga. pillerne. smiley

    God bedring med ham, jeg håber, at i slipper nemt.


  • #29   7. feb 2019 jeg kan ikke huske hvad kuren hed. jeg bad ikke om dobbelt - det blev bare ordineret.

    jeg tror jeg var så hysterisk med rengøring fordi man han har læst alle de her skrækhistorier men Zivas gik så nemt!

    jeg har ingen tørretumbler men jeg skruede vanvittigt op for gulvvarmen og lukkede døren så alt fik 48 timer med høj gulvvarme - det burde udtørre hvad som helst.

    Ziva var jævnligt i bad i noget shampoo dyrlægen gav. kan ikke huske navnet men har stadig flasken når jeg kommer hjem. er noget standard shampoo for vi brugte det også da hun var slemt ramt af urinvejsinfektion, men det har en skarp lugt af noget desinfektion.


  • #30   7. feb 2019 Nej okay, jeg håber de har styr på medicin, og så vil jeg foreslå den ormekur som BATDOG henviser til.

    Ja, det er helt sikkert alle de skræk historier som virkelig har påvirket min rengøring ! Tænk sig at skulle døje med det i flere måneder ! Puha!. Jeg tror jeg må hjem og skrue godt op for radiatorerne, så alt lige kan blive godt tørt. Har desværre ikke gulvvarme.



  • #31   7. feb 2019 BATDOG. Du skulle vel aldrig have et link til din eller noget nær model af damper :D?

  • #32   7. feb 2019 LP, prøv at se denne, den skulle være testvinder;

    https://www.whiteaway.com/hus-have/strygning/dampstation/product/philips-gc524-60/?utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Content&utm_campaign=1149071901&at_gd=66643DB4C64D075233CF4AF13AD58F58F3A83913&sessionid=a259ee1f-8fb1-4065-a480-829d3208260d

    Anton har haft Giardia, heldigvis uden langvarige bivirkninger, men han var ret hårdt ramt, endte faktisk med blod i afføringen. smiley

    Han fik 2 x behandlinger, og jeg kogte alle hans tæpper m.v., og så købte jeg en damprenser til gulve, som jeg rengjorde gulve og møbler med. Det skulle være langt mere effektivt end Rodalon m.v.

    God bedring med smuksakken. smiley


  • #33   7. feb 2019 Tak for link ! Det må jeg lige overveje. Jeg må indrømme at 800 også er en slags penge oveni dyrlæge regningerne. Men det jo ikke noget at gøre ved. Det kan være de er godt givet ud når det kommer til stykket.

    Nones har heldigvis ikke været synderligt påvirket, andet end vekslende afføring. Så jeg håber det bliver minimalt med eftervirkninger.


  • #34   7. feb 2019 Nu kan det godt være jeg spørg dumt. Men er alle rensere gode nok ? Altså kommer de alle sammen op på de temp der slår bakterien ihjel ? For det ville fandme være nemt at tage sofaen med den! Og kurven

  • #35   7. feb 2019 Ja, temperaturen skulle vist være den samme, men der er forskel på, hvor meget damp de afgiver pr. "skud", og den, jeg linker til skulle være den kraftigste. smiley

  • #36   7. feb 2019 Vi fik to forskellige slags medicin på en gang (dobbelt). smiley

  • #37   7. feb 2019 Ja okay. Den er vist håndholdt. Du siger du også dampede gulvet, er det så sådan en som en støvsuger ? Og den brugte du også til møblerne ? Måske det var mere smart sådan for at få den brug på længere sigt.

    Okay Susanne. Var det ved første behandling ? Min dyrlæge sagde at det var rimelig nyt de var begyndt med den her behandling. Men jeg ved det ikke rigtig.


  • #38   7. feb 2019 Nej, den støvsuger ikke, den damper kun og har udstyr, så den kan dampe både tæpper (møbler) og hårde gulve.

    Jeg købte den i enten Aldi eller Lidl, så den var ikke dyr, men både driftsstabil og effektiv.


  • #39   7. feb 2019 Den minder meget om denne;

    https://satana.dk/products/steam-mop-h2o-steam-mop-x5


  • #40   7. feb 2019 Nej jeg tænke også mere på hovedet var somme udform som en støvsuger smiley jeg kommer nok til at dampe gulvene også, så det ville være lidt smart hvis den havde sådan et støvsuger hovede i brede og længde. Tak for link smiley

  • #42   7. feb 2019 Arrh javel. Så skal man selv tørre af bagefter. Det er egentlig også meget smart! Jeg lige lige hjem og kigge. De er lidt pebret hvis man skal have en til det hele

  • #44   7. feb 2019 Den har sådan et "trekantet" hoved, så den kan komme ind i hjørner, og selve vaskefladen er større end på et støvsugerhoved, det er ret smart. smiley

  • #45   7. feb 2019 Vi kom først giardia til livs da vi købte en damp renser , så fik alt en tur..
    Tæpper madrasser hundekurv osv..det er et helvede at komme igennem.. smiley
    Nova havde det 2 gange..


  • #46   7. feb 2019 Jeg har lige bestilt en damprenser ! Men den kommer først når behandlingen er slutter smiley
    Jeg syntes seriøst ikke jeg laver andet end at gå med Rodalon. Både indenfor og udenfor. Med i lommen og så hælde på når han har lavet. Håber godt nok vi slipper for mere bøvl med den snylter !


  • #47   7. feb 2019 Er der nogle af jer der har læst eller hørt om en vaccine mod giardia ? Jeg kan se flere steder at de har en i udlandet. Hvorfor mon ikke vi kan få den hjem så

  • #49   7. feb 2019 Åh ja okay. Det giver mening. Jeg kan se det præparat han er blevet givet, det skriver de flere steder, at det er mindre virksomt end Fenbendazol. Hmmm

  • #51   7. feb 2019 Jeg må nok stole på dyrlægen. De må vide hvad der er det bedste. Men det jo altid godt at stille sig lidt kritisk. Nu har jeg bestil damper også, så håber jeg vi er godt kørende

  • #53   9. feb 2019 Skulle man kunne se en bedre når 5 dags kuren er overstået ? Jeg syntes overhovedet ikke det er blevet bedre, tvært imod. Der er slå bitte hvide ting i hans afføring, og en smule blod nu, sådan små klister stykker.

  • #56   9. feb 2019 Altså jeg går da ud fra at de ville have sagt hvis de også havde fundet orm. Det var 5 gang han satte sig, det var en smule slim med lidt blod i, lidt som når man pudser næse og der så er blod i. Jeg må ringe til hende på mandag. Dagen efter kuren, var hans afføring så fin ! Men det er det altid ikke nu.

  • #58   9. feb 2019 Den slutter i dag. Har lige givet ham sidste omgang. Det er som om han har en lille smule mavepine måske ? Han lægger sig i sofaen, når jeg laver mad feks, hvilket han aldrig har gjort før. Sådan lige tager et hvil. Men han er ellers frisk og spiser og drikker som normalt. Måske de giver lidt ubehag de piller.

  • #59   10. feb 2019 Altså, nu var Anton jo virkelig hårdt ramt, men han havde blod i afføringen inden start, det stoppede stort set med det samme, han startede behandling. Men han måtte have 2 x behandlinger, fordi 1 ikke var nok, det var dog Milbemax, han fik.

    Jeg synes ikke, at det lydr helt normalt, at han har blod i afføringen, selvom frisk blod jo kan skyldes irritation af slimhinderne pga. diarré, men de hvide pletter er da bekymrende.

    Jeg synes bestemt, du skal kontakte dyrlægen i morgen og eventuelt spørge ind til en anden behandling?

    Fortsat god bedring med ham. smiley


  • #60   10. feb 2019 Halvdelen af pøllen til morgen, var meget fast, og resten kunne også samles op.

    Det var en lille bitte plet blod som var i nr 4 afføring han havde igår, inden for 1 time, så hans tarme er jo helt sikkert meget irriteret. Men han har dog ikke haft det før, heller ikke inden start på behandlingen. Jeg må ringe til hende. Hvordan vidste du en ikke var nok? Nones skal jo først testes igen om 4 uger. Måske jeg skal holde ved at teste i næste uge også så.


  • #61   10. feb 2019 OK, det tyder da på en (lille) bedring, trods alt. Men der er noget med, at du ikke har fået Milbemax til ham?

    Jamen, igen; det er lidt speget med Anton, for han har også IBD og nedsat funktion med bugspytkirtlen, så jeg/vi (dyrlægen og jeg) er vant til blød afføring hos ham, og kan efterhånden se forskel på "IBD-mave" og så noget andet, fx Giardia. Hans afføring blev ved med at være tynd/blød, klistret og virkelig ildelugtende, hvor IBD/bugspytkirtel giver mere lys/gul og kornet blød afføring. Meget detaljeret her fra morgenstunden, I know. smiley

    Anton var iøvrigt heller ikke påvirket af den møgparasit, han var frisk og glad som altid - så det er lidt et skud i tågen, og iøvrigt lidt tilfældigt, at Antons blev opdaget.


  • #62   10. feb 2019 Ja det skulle man jo tro. Nej Metronidazol.

    Nogen gange har han jo den flotteste afføring og andre dage så går det galt. Nu skal vi snart ud, så må vi se. Men vil godt vædde med, at det også er noget grød.

    Hm gul afføring, det har nones sommetider, men det troede jeg også kunne være fra giardiaen ?? Det håber jeg søreme! Vi har en blodprøve til gode, det kan godt være det ville være en god idé at få den taget.


  • #63   10. feb 2019 Når jeg læser med bugspytkirtlen, så er det eneste symptom han ikke har, det er kedelig og træls pels ! Åhhh !!

  • #65   10. feb 2019 Jeg har læst dit indlæg et eller andet sted med sødekartoffel for noget tid siden, og der afprøvede jeg det med det samme. Det havde ingen effekt smiley

    Men kan godt prøve det igen, måske hjælper det nu, hvor de parasitter gerne skulle være døde. Åhh, det så træls at stå her en søndag ! Det jo ikke fordi der noget nyt i hans tilstand, men man bliver bare urolig og vil gerne have gjort noget ! Jeg er bange for at dyrlægen bare siger at, det skal have tid, og at man ikke kan se en bedring så hurtigt smiley


  • #67   10. feb 2019 Ja men hans afføring er gul og kornet, klæber og kan ikke holde form, i hvert falde ikke ret mange sek. Det er ikke dårlig mave , som når de har spist noget de ikke kan tåle. Jeg vil dog sige at lugten ikke længere er så slem som den har været. Jeg syntes ikke enzymerne har hjulpet. Der har ikke været noget blod i dag, og ingen hvide ting. Jeg prøver at købe sødekartoffel i dag. Og så ringe jeg til hende i morgen. Onsdag ber jeg om en blodprøve. Der har jeg nemlig fri, det lidt nemmere når han skal faste 12 timer.

  • #69   10. feb 2019 Skrigehunden. Jeg ved godt det er klamt, men nu har vi trods alt snakket om det siden kl lort i morges ;). Var det noget lign Antons når det var nedsat bugspytkirtel der drillede ?

    Jeg syntes den er meget kornet og grødet, samt lys i farven.

    Advarsel : Lorte billede


    profilbillede
  • #70   10. feb 2019 Konsistensen er den samme, men Antons plejer at være mere gul i det, men der kan jo sagtens være forskel.

    Jeg er sikker på, at jeg har et billede af en klat gult afføring, men jeg kan ikke finde det nu, øv!

    Til gengæld har jeg af hans afføring efter den første behandling for Giardia, derfor fortsatte vi;



    profilbillede
  • #71   10. feb 2019 Hold da kæft ! Stakkels vovse ! Altså lugten er ikke så klam mere, som den var inden behandling mod giardia.
    Måske er hans tarme bare på overarbejde. Men jeg vil gerne være helt sikker !


  • #73   10. feb 2019 Haha ja det altid lækkert med sådan en søndags stemning her smiley

  • #74   10. feb 2019 Haha, vi (eller vores hunde) får da udvekslet lidt...erfaringer. smiley

    Umiddelbart tror jeg bare, at det er hans tarme, der er på overarbejde, Giardia er en hård omgang, men jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil være sikker. Det er jo nemt klaret med en blodprøve.



  • #75   10. feb 2019 Håber jeg ! Han har jo dage hvor afføringen har været fin og normal.
    Men det er som om at det kun er det nederste af tarmene som kan optage væske. Jeg må have ro i sindet. Tænk hvis man bliver ved at behandle for noget som måske er kureret. Vi har også en blodprøve til gode, den skal vi fandme have haha smiley


  • #76   11. feb 2019 Dyrlægen var ikke synderlig bekymret, hun syntes maven lige skulle have et par dage mere. Hans aff var som fra billeder igår, og om morgen plejer den være Ok. Det var den så ikke i dag. Han fik ellers sødekartoffel, canikur og skånekost igår.
    Jeg får ikke ro før jeg ved om der er andet galt, så nones skal ind og have taget fuld blodprøve profil på onsdag. Har nogen af jer en idé om prisen på sådan en ? Den skulle også sendes til Tyskland. Jeg håber lidt på at forsikringen tager den. Ellers er der jo ikke noget at gøre ved det.

    Afførings prøven viste forresten ikke noget på orm, så hvad de små hvide ting var, er stadig en gåde.


  • #77   11. feb 2019 Har du prøvet at give ham HUSK? Det er ikke alle hunde/alle maver, sød kartoffel hjælper hos, det gør fx ikke hos Anton, bare så du ikke tror, at der er noget (mere) galt, fordi det ikke har hjulpet. Har du ofte givet Canikur til ham? Nu er Anton jo lidt speciel, men effekten på alt det pasta går simpelthen fløjten hos ham, hvis han får det i en længere periode. I øjeblikket bruger jeg Diarsanyl, og det virker OK.

    Har du hørt om Udo's Choice? Det fik Anton fast i en årrække, det er ret effektivt.

    https://helsekost-ekspres.dk/shop/udos-choice-super-adult-3649p.html?gclid=Cj0KCQiA14TjBRD_ARIsAOCmO9ZLHLZzh4GkrjhKQ9rvDUDhLng7RK7k5MignUxt4l4bP8irGIM8vdkaAjmEEALw_wcB

    Med hensyn til blodprøve plejer jeg at give lige omkring 1.800 kr. - 2.000 kr.for den, når det er fuld profil og analyseret i Tyskland. smiley


  • #78   11. feb 2019 Nej ikke HUSK, men profibre uden virkning. Han har fået canikur i 4 dage. Og ellers kun en gang i mellem hvis han har ædt noget han ikke kan tåle. Men det har faktisk ingen virkning. Men nok pga giardiaen.
    Dem har jeg ikke set før, det må jeg prøve at kigge nærmere på!

    Hans afføring til middag var normal farvet og var en pølse ! Jubiii !! Hunden blev helt forskrækket fordi jeg kom til at rose ham haha. Men har jo før set normal afføring og så går det galt igen. Måske er det bare tiden der skal hele den Tarm. Men nu får han lige taget den blodprøve, det gør jo ingen skade til, og tror nones er ret ligeglad.


  • #79   11. feb 2019 Nej, det er ikke nemt med de maver der, især ikke, når de opfører sig, som man forventer. smiley

    Anton skal selv have det store tjek i denne uge, eller hans afføring skal. Den har også drillet (mere end normalt) i noget tid, og jeg kan ikke få styr på den afføring. smiley Så må vi se, om der viser sig noget.


  • #80   11. feb 2019 Nej det er godt nok ved at tage pippet fra mig.

    Åh nej. På en måde så håber man jo at man finder noget ! Så skal man ikke gå i uvished ! Men Anton har har da vist taget sin tørn med sygdomme og maveproblemer !


  • #81   11. feb 2019 Præcis, man er ved at blive skør. smiley

    Ja, det har han, men har har jo kronisk mavebøvl, så indtil videre er jeg ikke sådan MEGA bekymret, egentlig mest forundret over, at jeg ikke kan få styr på den lille mave.

    Jeg er sikker på, at Nones-drengen nok skal komme ovenpå igen, men Giardia kan virkelig lave ballade også i lang tid efter.


  • #82   11. feb 2019 Ja det da også mærkeligt og frusterende ! Lille Anton ! Spændende om de finder noget, og i så fald hvad. Han kan vel godt have en overvækst af en eller anden bakterie ?.

    Det håber jeg godt nok smiley han har jo åbenbart gået med det længe, begge de prøver jeg har afleveret ved dyrlægen har jo været negative. Jeg må nok indrømme at jeg ikke tør tro på deres test nu. Selvom jeg jo bare kunne have været mega uheldig og ramt de 3 dage hvor der ikke var kommet parasitter med ud. Jeg tror i hvert falde nok lige jeg vil teste 1 gang om mdr de næste 3 måneder.


  • #83   13. feb 2019 Nu er jeg også røget ind i problemer med Giardia, og der er jo mange gode råd her. Men når I snakker om at bruge damprenser på tæpper, er det så gulvtæppe I mener ? Eller hvad i alverden stiller man op med dem ?

  • #84   13. feb 2019 Åh øv Lene smiley

    Ja dem der har gulvtæpper de damper dem, lige som sofa og hundekurv. Jeg har vasket ALT og så smidt lagner over, og så skiftet dem hver anden dag.


  • #85   13. feb 2019 Jeg har lædersofaer, de bliver vasket. Jeg kan ikke få lagener til at blive liggende på, det er forsøgt i andre sammenhænge, men det er til at have med at gøre, at de skal vaskes.

    Jeg har dog også et par sofaer med en eller anden form for kunststof hynder, de må kunne dampes.

    Men for h……, 4 store langhårede hunde, der skal vaskes og gerne føres ind i rene, tørre lokaler efterfølgende. Det virker helt umuligt, specielt da den ene er en hvalp, der ikke bare kan forholde sig i ro og slet ikke uden opsyn.


  • #86   13. feb 2019 Jeg må virkelig indrømme at jeg føler med dig ! Jeg har en, og syntes det var et helvede. Du har så flere plus en hvalp. Åhh fuck.
    Man bliver godt nok opmærksom på hvor mange ting de hunde har ! Og hvor mange steder de rent faktisk også er.


  • #88   13. feb 2019 Problemet er, at der er ikke nogen jer, kun mig til at både gøre rent og vaske hunde.

    Jo jeg kan tage dem i stalden, mens jeg gør rent, men der kan de jo ikke være som våde og nyvaskede, så de er nødt til at komme en af gangen fra stalden ind og blive vasket og så videre til et ny rengjort hus. Den slags ville fungere lidt nemmere uden en hvalp imellem.


  • #90   14. feb 2019 Lene N ..jeg brugte damp renser til ALT ..simpelhen fordi giardia er utroligt svært at slippe af med..det eneste de små kryb ikke kan tåle er høje temp..og udtørring..
    Min Nova fik gensmitte altså måtte vi igennem det 2 gange..og 7000kr fattigere i dyrlæge regninger smiley
    Føler virkelig med dig ,det er et helvede at gå igennem..


  • #92   14. feb 2019 Nones røv har det heldigvis bedre. Hans mave er blevet noget bedre. Dyrlægen siger der godt kan gå noget tid inden tarmene er tilbage til det normale igen. Håber satme godt nok ikke at han bliver smittet igen ! Og 7000kr lyder jo helt vildt !

  • #93   14. feb 2019 Pia, det må du bare ikke sige. Jeg er langt nok nede over det i forvejen. Men 7000 kr. i dyrlægeregninger, hvordan kunne det dog løbe så højt op ?

    Det med udtørring er virkelig et problem, for hvordan skal man få huset til at være tørt, hvis man først skal vaske hundene ? Har du nogen ide om, hvor meget vand der er i bare en pyreneerhund, der er nyvasket ? På en eller anden måde de to behandlingsteorier bare ikke sammen.


  • #95   14. feb 2019 Jeg bor på Lolland. Der er vist ikke nogen vask selv hundesalon her, og jeg kender heller ikke til nogen, der er villige til at hente og vaske dem.

    Men det er jo dog lykkedes andre mennesker at komme af med problemet, så det må jo kunne lade sig gøre, selv om det er bøvl.


  • #97   14. feb 2019 Jeg læste at Rodalon var effektivt, så det har jeg investeret i.

  • #98   15. feb 2019 Regningen løb op fordi vi måtte afsted akut i weekend .. smiley

  • #99   15. feb 2019 Åh nej dog ! Det jo så typisk.
    Hvor længe gik der ved jer, inden maven var okay igen ?


  • #100   15. feb 2019 Surt, Pia.

  • #101   15. feb 2019 Ja surt når man ingen forsikring havde, det har vi nu..
    Efterfølgende tests koster også smiley
    Hvis du investerer i en damprenser så kom Rodalon i vandet..det gjorde jeg
    Der gik ca 6 mdr før novas mave var iorden igen..skånefoder er godt ..
    Og så læste jeg alle de gode råd fra batdog..med søde kartofler mm


  • #102   15. feb 2019 Jeg har bestilt damprenser og planlægger at komme Rodalon i vandet. Jeg har også noteret mig de gode råd vedr. f.eks. søde kartofler.

    Min situation er så lidt anderledes, for Ouna har ikke været syg, lidt vekslende afføring men ingen diarre. I hvert tilfælde ikke indtil videre. Hun brækkede sig lidt efter første gang panacur i går, men det er en af de mere udbredte bivirkninger ved produktet.

    Historien bag er, at jeg fik ny hvalp Ouna , 4 mdr. hjem fra Italien sidste mandag. En uge før hun kom kontaktede hendes opdrætter mig og fortalte, at hendes kuldsøster, som hun gik sammen med havde haft dårlig mave og havde fået konstateret giardia. Ouna og de to andre hvalpe fejlede ikke noget, men alle blev behandlet 5 dage med panacur. De 3 umiddelbart raske hvalpe skulle alle til Skandinavien, og den svenske opdrætter kørte i bil ned og hente både hans egne og min. De blev hentet 4 dage efter afsluttet kur.
    Problemet er at, deres soverum blev ikke desinficeret, før de tre hvalpe var hentet, fordi der er trægulv, og opdrætter turde ikke lukke hvalpene ind og sove i et ny desinficeret rum. Så de gik i de samme omgivelser.

    Derfor blev Ouna rutinemæssigt tjekket 10 efter 1. behandling og fundet positiv, så det er panacur kur nr. 2 hun starter på nu. Mine andre hunde får selvfølgelig så også behandlingen. Og rengøring, vask, desinfektion osv. skal gerne bare være så god, at det stopper her.

    Jeg har nogle udfordringer i og med, at jeg har 4 store langhårede hunde, et lille gammelt hus, der ikke er det nemmeste at rengøre totalt, lidt for meget ragelse her og der. Det havde været nemmere i denne situation, hvis jeg boede minimalistisk, men det ville ikke have følt hjemligt for mig.
    Til gengæld var jeg forberedt og har haft mulighed for at tage nogen forholdsregler. Så alt hvad der hedder vetbed, måtter, løse tæpper, der ikke lige er i brug m.m. blev pakket væk allerede inden Ouna kom, lige som jeg har været ekstrem ops på at samle op efter hende og hvis afføringen ikke var helt fast, har stedet fået en gang kogende vand. Den største del af haven er lukket fra i øjeblikket. Alt sådan noget ville jeg jo ikke have drømt om at gøre, hvis jeg ikke havde været forberedt. Man går jo normalt ikke i panik fordi en hvalp ind i mellem har lidt afføring, der er lidt blødere end ideelt når hvalpen ellers er fuld af energi og spiser med god appetit.

    Men det er da rigtig øv på alle måder. Det var ikke det, jeg skulle have brugt de første uger med ny hvalp på, og jeg har jo ikke rigtig kunne tage hende med ud, som alle hvalpe har brug for. I følge dyrlægen vil det dog være ok at gøre, når denne kur og rengøring er overstået.


  • #103   15. feb 2019 Ja rigtig øv for dig..vi bor også i et gammelt hus med tæpper overalt..
    Men Nova nåede at blive rigtig syg..
    Måske du er “heldig” at det ikke er så udbredt når hvalpen ikke var syg, altså den ikke
    Har nået at smitte de andre..og så er der ikke så mange til at sprede smitten..
    Nova legede dagen før hun blev rigtig skidt, med en hund i flere timer..den blev testet og var ikke smittet.
    Så jeg krydser fingre for at du kun skal igennem det denne gang..
    Selvom det er rigeligt.. smiley


  • #104   15. feb 2019 Tak, Pia

    Det håber jeg også på. Nu har hun så desværre noget diarre, men om det skyldes giardia eller panacur ved jeg ikke.

    Men rart at høre, at ikke alle andre hunde bliver smittet øjeblikkeligt.


  • #105   2. mar 2019 Hvordan går det med jer andre her i tråden? smiley

    Jeg har fået lavet en udvidet undersøgelse af Antons afføring, og heldigvis har han ikke Giardia, orm m.v., og en fin bakteriekultur- Men desværre har han så Cryptosporidier, som er en tarmparasit, der minder om Giardia, dog uden den heftige rengøring. smiley Det meste, der kan findes på nettet er hos katte/killinger og kalve (!), og normalt forløber det uden problemer, men lige Anton er speciel, fordi han i forvejen er udfordret med IBD og får daglig behandling med Prednisolon, så han skal startes op på 2 slags medicin, og SÅ håber jeg, at vi slipper for mere dårlig mave og (især) en hulens masse prutter - nøøøj, hvor kan en lille hund lave giga stinkeprutter! smiley


  • #106   2. mar 2019 Øv, hvor ærgerligt for dig og Anton smiley

    Nu er det jo forholdsvis for nyligt, at mine hunde er blevet behandlet, og man tør jo ikke klappe i sine små hænder alt for hurtigt, men umiddelbart lader vi til at være kommet igennem. Ouna's vekslende afføring er blevet fin og de andre har ikke vist nogen tegn på problemer og blev udelukkende behandlet og vasket for hvis nu ….

    Ouna havde et par dårlige dage i forbindelse med behandlingen, en aften med opkast, en nat med diarre og en dag, hvor hun var generelt dårligt, men halvvejs gennem kuren vendte det, og hun har haft det fint siden, og har fin afføring.


  • #107   2. mar 2019 Ej hvor irriterede for lille Anton ! Men altid noget du slipper for den hårde omgang rengøring.

    Jeg vil sige nones mave er måske 70 procent normal nu. Han har stadig lidt engang i mellem, men sætter sig ikke flere gange som han kunne da han var ubehandlet. Jeg er meget spændt på om han er fri. Umildbart tror jeg han er, men man ved jo aldrig. De siger det ikke er unormalt at maven er måneder om at komme sig ovenpå sådan en omgang. Det har virkeligt hjulpet ham at få tilskud med probiotics. Og det hjalp ikke en fis da han havde giardiaen, så det må være et godt tegn.


  • #108   2. mar 2019 Lene, det lyder skønt, at det ser ud til, at I er kommet (godt) igennem, men du har ret; man tør dårligt håbe for meget, sådan noget har det med at komme tilbage og bide én bagi. smiley

    Hvordan fik du så det hele arrangeret med hunde og rengøring?


  • #109   2. mar 2019 LP, Antons dyrlæge har så lige skrevet til mig, at hun da vil anbefale en grundig rengøring, men at det ikke er noget, man som sådan råder til - og nu er jeg jo nødt til det, ellers kommer karma bare efter mig! smiley

    Det lyder godt med Nones-smuksakken, 70% er da trods alt en forbedring, og ja, jeg har også selv hørt (og oplevet), at maven er længe om at komme sig helt, de der parasitter er jo hårde ved dem. smiley


  • #110   2. mar 2019 Haha ja okay, men jeg tror måske også man havde gjort det alligevel. Bare tanken om parasitter! Føj. Det lige før jeg stadig vasker gulv i Rodalon og skolder skåle 2 gange dagligt haha. Næste mandag skal vi aflevere igen. Jeg ved ikke om man kan måle hvor hårdt ramt de er, eller om det er enten negativ eller positiv. Han kan i princippet godt stadig være positiv men måske bare med en lille mængde parasitter som laver de sidste 30 procent rav i den. Åh jeg håber vi slipper. Han prutter faktisk ikke så slemt mere heller smiley jeg er ikke nød til at gå mere i hvert falde hehe.

  • #111   2. mar 2019 Jeg ved det heller ikke, men tænker, at det er bare positiv/negativ, og så behandler man, indtil hunden er fri.

    Puha ja, de prutter! Jeg er ellers ret hærdet, hvad det angår pga. IBD´en, men de her parasit-stinkbomber kan slå mig helt ud af kurs, og selvfølgelig skal den lille prins altid ligge med bagenden mod mig i sengen - phew! smiley


  • #112   2. mar 2019 Det var en skrækkelig dag, som jeg ikke håber, jeg nogen sinde skal gentage.

    Men hundene tilbragte dagen hhv. i en lille del af haven og i stalden, men jeg først lavede den sidste rengøring, så ud og leje en tæpperenser for min damprenser nåede ikke frem i tide. Jeg knaldfyrede så i stue og soveværelse i håb om at tørre det så hurtigt som muligt, så der var ulideligt at være.
    Omkring kl. 14 gik jeg så i gang med at vaske hunde, en af gangen, de andre ventede i stalden. De tre af dem fik en gang med blæseren, ingen af dem kan lide det, men Sunshine er virkelig bange for den, så hun slap.
    Det tog ca. 3½ time at vaske alle hundene og på det tidspunkt kunne jeg dårlig rette ryggen ud, men det blev gjort.

    I dagene op til vasken og lige siden har vaskemaskine og tørretumbler bare været på overarbejde.

    Og så fik jeg et tip om at tørre Ouna bagi med vådservietter, når hun havde skidt, og det gav mening, så det gjorde jeg i en periode. Den absolut eneste formildende omstændighed, jeg har hørt om giardia, er at cysterne ikke har ben, og kun kan bevæge sig meget begrænset rundt, så en del af gensmitten kan let komme fra, at hunden slikker sig selv bagi. Og eftersom man jo ikke kan skolde hunden i r.... eller vaske den med rodalon, så kan aftørring med vådservietter mindske risikoen for gensmitning.


  • #113   2. mar 2019 Hold da magle, Lene! Sikke da et mareridt, du har været igennem! smiley Så kan jeg godt se, at min bette hund og hans million kurve m.v. ikke er noget at frygte, dine krabater er jo store og med så meget pels. Men jeg håber, at du kan finde trøst i, at alt det hårde arbejde har lønnet sig og at I nu er fri - og aldrig får det indenfor dørene igen! smiley

  • #114   2. mar 2019 Jeg håber sørme også, at jeg aldrig skal igennem det igen, men det er jo smitsomt, så der er ikke nogen af os, der ved med sikkerhed, at vi ikke samler det op igen i morgen et eller andet sted.

    Se nu min hvalp som ikke var syg, ikke havde diarre men lidt blød afføring nogen gange. Hvornår ville man have taget hende til dyrlægen for at få testet for giardia ? Ikke lige som det første, vel ? Nu var jeg forberedt, men ellers kunne hun have rendt rundt og lagt smitte mange steder, for selv om jeg samlede op, så er det svært at få alt op fra f.eks. halvlangt græs, hvis afføringen er lidt blød.

    Jeg tror ikke, det er så sjældent, at der er hunde, der er smittede i en periode, før man finder ud af, at det faktisk er giardia.


  • #115   2. mar 2019 Helt bestemt! Faktisk gik der lang tid med Anton, fordi IBD´en ligesom "skjulte", at det faktisk var Giardia, der var synderen, og der kan han have smittet mange, inden han kom i behandling. smiley

    Men nej, vi må jo bare forsøge at minimere smitte, helt at undgå det er jo umuligt.


  • #116   2. mar 2019 Lene, hold nu op er mareridt ! Mit virker også som et lille bitte problem i forhold til. Og netop det med at de kan ha haft det længe, tænkte jeg rigtig meget på. Nones har jo haft det længe, trods 2 snap test. Vi kan i princippet gensmitte bare ved at gå med af vejen. Og hvor mange mon vi kan have smittet også smiley selvom man samler op.

  • #118   2. mar 2019 Ja, det var noget af en omgang at skulle igennem. Og når man tænker på, at hundene netop kan gå med smitten længe eller simpelthen være raske smittebærere, så kan det undrer, at man trods alt ikke hører mere om det. Jeg har hundevenner, der aldrig havde hørt om det før.

    Men muligvis er det i overvejende grad hvalpe, gamle hunde eller på anden vis svækkede hunde, der får de meget typiske problemer.

    Ouna kom jo med smitten fra Italien, og hendes opdrætter havde fået at vide fra sin dyrlæge, at ca. 90% af italienske kenneller og pensioner havde det. Om dyrlægen havde belæg for den påstand ved jeg ikke, men hun havde ikke helt fået indtryk fra ham om hvor stort problemet kan være.


  • #119   2. mar 2019 Man burde virkelig give de 260 kr og få testet når man vaccinere som minimum. Mange aner jo ikke hvad det er, og ja de kan jo være raske smittebægere.

  • #120   2. mar 2019 Tester i for hjerne og lunge orm ? Jeg går ud fra at lungeorm ville de kunne se i den store profil han fik taget. Men hjerteorm tænker jeg lidt om jeg skal få testet.

  • #121   2. mar 2019 Mine dyrlæger tester slet ikke selv, så det skulle sendes til Tyskland og uden at være voldsomt dyrt kostede det noget mere end 260 kr.

  • #122   2. mar 2019 Jeg har aniplan, jeg giver 13 kr mere for at få sendt til Tyskland. Fatter ikke de overhovedet vælger at benytte deres egen snap test, når den ofte er falsk negativ.

  • #123   2. mar 2019 Jeg har testet i årevis for hjerte- og lungeorm efter at hundene fik lungeorm i midten af nullerne.
    Jeg har dog ikke fået testet de sidste par år efter næsten 10 år med negative tests.


  • #124   2. mar 2019 Hjerteorm er blodprøve ikke ? Og lunge er afføring ?

  • #125   2. mar 2019 Okay, jeg har valgt ikke at have aniplan

  • #126   2. mar 2019 På det tidspunkt, jeg fik testet var begge afføring. Det kan have ændret sig.

  • #127   2. mar 2019 Det må jeg lige følge op på. Går ud fra de ville have fundet sidst, hvis der var noget

  • #128   4. mar 2019 Hej til jer.
    Så trist at så mange hunde skal få Giardia, men jeg finder alligevel lidt trøst i det I har skrevet herinde.
    Min Vizsla hvalp på 8 mdr., har efter mange måneder med dårlig mave fået testet positiv på Giardia og hjerteorm, så han er i behandling nu. Vi er på panacur, på 13. dag og jeg synes egentlig ikke det bliver meget bedre smiley
    Han har aldrig været mærket af hjerteormen, udover at han ikke har taget på længe, men giardiaen har virkelig drillet ham. Han har haft et par dage hvor han virkelig har været sløj og dårlig siden vi startede behandling, dage med opkast og træthed - kender I det?
    Vi har også købt damp renser, og kørt både det og Rodalon i hele lejligheden og på alt vi ejer. Og gulvet og sofa får en tur hver anden dag, under behandling.
    Han får også både probiotika paste og pulver, for at hjælpe på maven.
    Håber virkelig han kan tage på, når behandlingen er overstået.
    Synes det er så synd han skal alt det igennem, det lille hyl smiley

    Håber jeres hunde har/får det godt!
    Vedhæfter et billede af lille Atlas - det er så hyggeligt at se andres hunde. smiley


    profilbillede
  • #130   4. mar 2019 Heeej!

    Ja, det er virkelig en tarvelig cocktail! Dyrlægen mener Atlas længe har haft hjerteorm og det nedsætter immunforsvaret, så han har opsamlet Giardia smiley (og ørebetændelse, og øjenbetændelse...)
    Har ikke hørt om det medicin du nævner! Er det til efter endt behandling?

    Han er min første hund, så jeg føler mig så lost og har så ondt af den lille fyr - når man har hjerteorm må man ikke få pulsen op, så mit job disse dage er at holde en Vizsla, som er sprængfyldt med energi, helt i ro. Jo tak, ikke det nemmeste smiley

    Håber på, at han bliver rask efter 1 omgang medicin - han skal jo vokse i det her stadie! Men har mine mistanker om at giardiaen ikke er så let at slippe af med..


  • #131   4. mar 2019 Det var sørme da også en uheldig start som ny hundeejer.

    Ouna havde også et par dårlige dage i begyndelsen af behandling med panacur, men derefter vendte det, og forhåbentlig er vi kommet ud på den anden side.

    Men det lyder som om, du gør dit bedste med rengøring og decinficering, så jeg vil bare ønske god bedring med vovse.


  • #132   4. mar 2019 Ej øv øv. Jeg føler virkelig med dig ! Blev hjerteorm også opdaget i afførings prøver ?

    Med hensyn til at du ikke syntes det bliver bedre, det syntes jeg overhovedet heller ikke den gang. Nones blev dog ikke dårlig af medicinen, men fik også noget andet end din. Jeg tror der gik næsten 3 uger ingen jeg kunne se at det faktisk blev bedre. Og DR. Mercola probiotics har virkelig været en kæmpe kæmpe hjælp ! Pastaen fra dyrlægen canikur hjalp ikke en fis.


  • #134   5. mar 2019 Tusind tak for forslagene!
    tænker at få fat i den Dr. Mercola, hvor køber I den henne? Og hvad er navnet præcis? smiley

    Ville også høre hvor lang tid på medicin der gik før i så forbedring i afføring? Atlas er i teorien færdig med behandling om 1 uge, men om noget føler jeg hans afføring er blevet mere kokasse agtig end i starten..
    nogle dage føler jeg virkelig det er uendeligt smiley



  • #135   5. mar 2019 Der gik i hvert falde 2 uger inden jeg begyndte at kunne se en fremgang.

    https://www.amazon.co.uk/dp/B005IW1GOY?_encoding=UTF8&ref_=pe_1365641_54848841 her er den vi bruger smiley

    Håber snart din lækre fyr kommer i topform igen !


  • #137   5. mar 2019 Tusind tak allesammen! Kan se jeg er gået glip af et par svar, er helt ny herinde smiley
    Hjerteormen blev også fundet på afføringsprøve, ja. Og dagen efter ringede de og fortalte der også var positiv på Giardia. Juhuu.

    Jeg har bestilt Dr. Mercolas probiotika og vil helt klart prøve sød kartoffel også smiley altid godt med gode råd!
    Vi har stafig en uge på medicin tilbage, men jeg er næsten overbevist om at det "kun" har taget hjerteormen, og at giardiaen skal have endnu et slag smiley
    Men vi vil gøre hvad som helst for at lette det lidt for ham, håber bare det går over og han kan få lidt sul på kroppen. Han har nærmest ikke taget på i 2,5 måned.
    Åh, altså!


  • #138   5. mar 2019 Jeg troede heller ikke at behandlingen for giardia virkede ! Jeg syntes faktisk at det blev værre efter han startede behandlingen. Men der er lys forude ! Maven er jo total smadret efter de klamme parasitter. Håber og krydser fingre for jer !

  • #139   5. mar 2019 ^ jeg ved ikke om du har set indlægget med sødekartoffel, men den skal selvfølglig koges. Så det bliver til kartoffelmos smiley

  • #141   5. mar 2019 Han har før fået sød kartoffel mos, men kun et par dage! Begynder at indkorporere det i hans mad når jeg får det købt.
    Ja, jeg er i næsten daglig kontakt med dyrlægen (pylre-førstegangs-hundemor), så hvis ikke det virker så ved de det med det samme. Heldigvis!
    Da jeg afleverede afføringsprøver var jeg rimelig sikker på han nok havde en omgang normal orm, men snydt. Atlas har en ganske skrækkelig vane med at spise andre hundes lort (så klamt), og det er nok derfra han har fået ihvertfald én af sygdommene. Her i Nordsjælland er sygdommene meget udbredt, og folk samler aldrig op..
    Én positiv side er, at jeg har haft meget tid til at træne ham i "leave it", og har haft ham i snor siden starten af behandlingen (men selv der formåede han at hapse en) - nogle hunde har ingen sans for overlevelse, og det må være Atlas. Op ad bakke, siger jeg jer smiley
    Hvor gamle er jeres hunde? smiley


  • #143   5. mar 2019 Ouna er nu 5 mdr. Var 4 mdr. da hun blev behandlet for Giardia.

  • #144   5. mar 2019 Jeg er bare lige nysgerrig - kan de dyrlæger der laver baermantest, også teste for giardia? Jeg skal alligevel have pigerne tjekket for orm her i næste uge, så det kunne jo være praktisk at få det hele tjekket.

    Jeg er i øvrigt selv på metronidazol, så man må antage at jeg ikke har giardia smiley


  • #145   6. mar 2019 Det skal jeg ikke kunne svare på. Min dyrlæge lavede ikke test selv, men sendte det til Tyskland.

  • #146   6. mar 2019 Min dyrlæge kunne teste i huset, det gjorde de så 2 gange med falsk negativ. Jeg vil fremover altid sende til Tyskland ! Det har kostet mig og nones mange måneder hvor vi ikke viste hvad vi skulle stille op. Så hellere give de kroner ekstra.

  • #147   6. mar 2019 Mener kun vi gav 300 eller sådan for at sende til Tyskland. 100% det værd smiley

  • #148   6. mar 2019 Ja det er ikke så slemt. Jeg har så aniplan, så der er 13 kr forskel. Jeg syntes simpelthen det er hul i hovedet at de selv laver den test, når den er så ustabil.

  • #149   6. mar 2019 Enig. Godt for dig og Nones at I blev ved! Ved ikke hvad der sker hvis en hund har Giardia meget længe, men kan ikke forestille mig at det er godt for dem smiley

  • #150   6. mar 2019 Nones må have haft det i hvert falde 5 måneder. Og det er helt sikkert også derfor vi har så svært ved at få maven på rette igen. De har jo virkelig fået lov at lave skade smiley

  • #151   6. mar 2019 Vi er ret sikre på at Atlas fik det i start/midt november, så han har også gået med det i lang tid! Men dyrlægen mente det var foderallergi i starten, og jeg måtte insistere til sidst på orme + alt andet test. Forstår ikke hvorfor, de får jo pengene uanset om testen er positiv eller negativ. smiley

  • #152   6. mar 2019 Ja lige præcis. Man skal virkelig sommetider selv banke i bordet ! Og vide en helt masse for faktisk at have en chance for at få den rigtige behandling på mange ting. Jeg prøvede nok 4 forskellige slags foder, og tilskud og hvad ved jeg, og ingenting hjalp bare ! Til sidst smed jeg de penge og fik den største afførings profil. Tadaaa Giardia smiley øv !

  • #154   9. mar 2019 Åhhh lort ! Jeg er næsten 100 på Nones er smittet igen smiley vi er tilbage til lugten og konsistensen smiley han tog en bid af en lort her for 14 dage siden, den har sikkert været inficeret smiley åhhh jeg er næsten grædefærdig smiley

  • #155   9. mar 2019 ØV, L.P., det er vel nok surt. Det er også bøvl med en hund, der tager lort.

    Og Nomes er sikkert også stadig sart, eftersom han har haft det længe og været så påvirket af det.


  • #156   9. mar 2019 Det er så surt ! Vi bor lige i midten af et stort sti system, og folk samler ikke op her. Men nu må det blive sådan at vi ikke går der længere. Jeg har seriøst overvejet at hænge skilte op med at folk skal samle op pga smitte risiko med giardia. Men jeg tror folk er total ligeglade.

  • #157   9. mar 2019 Åhh, det er jeg ked af at høre!
    Atlas spiser også lort, og vi bor også ved en skov hvor folk ikke samler op... det er så frustrerende. Tør næsten ikke lade ham løbe løs, når han er færdig med behandling smiley


  • #158   9. mar 2019 Det så træls smiley

    Han tog lige en bid af den på vejen, klamme dyr ! Jeg tror især hvis de har spist kattemad, så kan han ikke lade være. Normalt syntes han det er ulækkert, og gå langt udenom. Men åbenbart ikke lige ved den her.
    Det så klamt og ulækkert at folk ikke samler op !


  • #159   9. mar 2019 Åh, LP, hvor er det bare synd for dig og klammedyret! smiley Jeg føler virkelig med dig, at skulle alt det igennem igen. smiley

    Anton kan også finde på at hapse lorte, især kattelorte har han en svaghed for, simpelthen så klamt! smiley

    Jeg HÅBER, at det ikke er en omgang til jer, alt er krydset herfra! smiley


  • #160   9. mar 2019 Tak for krydsede lemmer ! Et eller andet sted, så bliver jeg virkelig først bange og forvirret hvis den er negativ, for hvad er der så galt ! Det er det der er træls ved at man sender til Tyskland, det tager altså bare længere tid inden man får svar!

  • #162   9. mar 2019 Ja jeg håber også hun vil opstarte ham, men jeg tror det ikke ! Men jeg har til 3 dage i skuffen, så jeg kan tyv starte. Er 100 på den er der igen, bare lugten.



  • #163   11. mar 2019 Hej igen! Hvordan går det med ham?
    Vi har modtaget Dr. Mercolas probiotika i dag, og starter Atlas op på det i morgen, men jeg ville lige høre om I kørte behandlings dosis eller opretholdende dosis? Altså feks i Atlas' tilfælde er det enten 5 eller 2 scoops. Jeg ved nemlig ikke, om vi burde starte blidt ud eller hvordan smiley
    Hans afføring er faktisk blevet pænere! Og færre gange om dagen. Nu ligger vi på 3 gange dagligt, og 1,5 er pæne, 0,5 acceptable og den sidste er noget rigtig lort, men det kan være det bare er hans tarme der er slidte; og ikke giardiaen. Vi håååååber, og krydser fingre for Nones!


  • #164   12. mar 2019 Jeg afleverede prøverne igår ved dyrlægen, så må vi se. Men han har stadig softice agtig afføring, og den der specielle lugt som giardia har.

    Nones har bare fået 2,5 ske i hans mad smiley på det sidste inden giardiaen ramte igen, begyndte jeg faktisk at dele dosis op, så han fik både morgen og aften, det var som om det gav noget mere ro i maven, når han havde fået sit morgenmad med det i.


  • #165   12. mar 2019 Det er også gået tilbage med Antons afføring, øv bøv. I går morges var det grød, i går eftermiddags tyndt og lyst sprutskid, og til morgen en fin fast pølse. smiley Det mave-halløj er sgu ikke altid nemt at blive klog på. Han fik jo påvist Cryptosporidier i en udvidet afføringsprøve, og har fået behandling med Panakur og Metronidazol, og det har hjulpet på, at han ikke længere er påvirket som i mere træt og spiser bedre igen. smiley

    Han har IBD, og det er muligt, at det er endnu et foderskifte, der skal til - nogle IBD hunde skifter foder så ofte som hver 14. dag, så jeg har bestilt en pose Lupo Sensitive 8/20, som gerne skulle komme i dag. Da han i sin tid (cirka 1 års tid siden) skiftede fra RC Gastro Intestinal og til det nuværende, Essential Contour gjorde det en kæmpe forskel, så jeg håber, at dette også kan hjælpe. smiley

    Jeg krydser finge for, at Nones hurtigt bliver klar igen, og at I forhåbentlig (!) ikke er gen-smittet! smiley


  • #166   12. mar 2019 Åh nej, stakkels lille mand! Det er bare så træls med de maver ! Min gamle hund kunne æde alt, uden så meget som at slå en prut. Nones kan nærmest ikke gå ned af sofaen hunden han prutter hehe. Håber et foderskift kan gøre forskellen ! Jeg er ret sikker på den er positiv ! Jeg kan lugte det. Det har en helt speciel lugt føj. Hvis den er negativ så ved jeg virkelig ikke hvad jeg gør.

  • #167   12. mar 2019 Hvor er det bare surt for jer begge. Og surt, at det kan være så svært at komme af med, hvad enten det så stadig er giardia eller det er følgevirkninger.

    Det går godt med Ouna, men jeg giver stadig lidt zoolac. Hellere trappe langsomt ud, når jeg hører jeres historier.


  • #168   12. mar 2019 Jeg føler med jer. Vi har haft det inde et par gange, og med alle kattene og en hund, er det et mareridt. Og mega dyrt. Alt Kattegrus skal skiftes hver dag og kasserne desinficeres.

    Jeg håber, at i snart er fri for de dumme parasitter. Stakkels jer og stakkels hunde. smiley


  • #169   12. mar 2019 Lene, det var dejligt der går godt med Quna ! Har hun slet ikke rigtig haft følgeskader ?

    Jeg trøster mig selv lidt med at det nok højst sandsynligt er fra den lort han tog en bid af, han er blevet smittet igen. Hvis det var pga hjemmet, så må jeg godt nok indrømme at jeg nok bør flytte i en ny lejlighed, jeg har vasket og gjort ALT rent hver eneste dag i 6 dage. Nu må konsekvensen så blive at vi ikke længere kan gå her hvor vi bor. Hans mave har altså også grænser for hvor meget den kan holde til, den var lige ved at blive normal igen.


  • #170   12. mar 2019 Åhh Susanne. Jeg kan kun forestille mig hvilket mareridt det har været ! Og så med katte også ! Kom i af med det i første hug ?

  • #171   12. mar 2019 L.P. nu var Ouna jo aldrig rigtig syg, bortset fra i forbindelse med behandlingen. Hun kan have en enkelt gang afføring om dagen, der er lidt blødere end de andre, men ellers er det fint.
    Men det er jo lidt svært med en hvalp på den alder. Hun æder alt, hvad hun kommer i nærheden af, f.eks. spiser hun meget gerne jord eller græsrødder. Der er små huller overalt i min forhave, hvor hun har gravet ned til et eller andet, som hun æder. Og når vi går tur, så ryger der desværre også alt muligt ind i kværnen. smiley


  • #172   12. mar 2019 Åh ja det er rigtig.. heldigvis hun ikke havde det så længe. Haha hun er travlt den lille dame smiley

  • #173   12. mar 2019 L.P., nej første gang tog det over 3 måneder !! Indtil vi kørte på med den hårde kur.

    Anden gang tog vi den hårde kur fra starten. Men min ene hunkat måtte stoppe to dage før tid, fordi hun kastede rent blod op. smiley


  • #174   12. mar 2019 Ej nej nej smiley sikke da en omgang !

  • #175   14. mar 2019 Jeg tror desværre stadig/igen Atlas har Giardia... smiley Det lugter og ligner. Men kun 1 gang om dagen, er den gal. Så mærkeligt.
    Vi sluttede behandling for Giardia og hjerteorm i tirsdags, og skal gentestes for hjerteorm om en uge, men Giardia fik vi at vide at der skulle gå længere tid før den gentestes. Sådan omkring 1 måned - har I fået samme besked? Dyrlægen sagde at ellers ville den komme tilbage positiv, uden egentlig at være det. smiley
    Jeg ved ikke andet end at vi nok alle er trætte af det herhjemme. Og vi skal nok til at stramme op med rengøringen igen, hver 2. dag med damprenseren er åbenbart ikke nok.


  • #176   14. mar 2019 Åh nej smiley

    Vi kunne først genteste efter 1 måned.. venter på svar fra Tyskland !. Håber dælme det kommer inden weekenden.

    Altså der gik også godt uge inden nones var symptom fri. Jeg troede også han helt sikkert også stadig var positiv.. det var så inden det blev bedre, og hunden så valgte at smage på lort. Her anden gang er jeg ikke i tvivl. Godt jeg har fået en damp renser til sofaen blandt andet. Jeg håber og tror på, at det ikke var herhjemme fra han er resmittet


  • #177   14. mar 2019 Åh, de kræ altså..
    Atlas fik lov at rende lidt fri i dag, og hapsede et eller andet. Håber det bare var græs, men jeg stoler ikke på ham.
    Overvejer at gå i genbrugsbutik og købe lagener til sofa, stole, hans seng osv. så de kan kogevaskes, og han ikke kan efterlade Giardia cyster dér.
    Man kunne håbe at Atlas bliver symptomfri snart, men jeg har bare en fornemmelse.. får næsten lyst til at brænde hele hytten ned og starte forfra smiley

    Håber I ikke har fået det igen, men det lyder som om du er ret sikker så jeg vil hellere håbe på at behandlingen virker hurtigt. smiley


  • #178   14. mar 2019 De klamme dyr ! Hehe. Jeg købte lagner og skiftede hver anden dag. Jeg syntes nones virker lidt påvirket fysik også, jeg overvejer faktisk lidt at få en tid til ham i morgen inden weekenden. Jeg kan ikke lige sådan sætte en finger på hvad det er. Men han satte sig 6 gange på 1 times gå tur i dag, så det jo klart hvis han har ondt i maven pga de lorte parasitter smiley

  • #179   14. mar 2019 De klamme dyr ! Hehe. Jeg købte lagner og skiftede hver anden dag. Jeg syntes nones virker lidt påvirket fysik også, jeg overvejer faktisk lidt at få en tid til ham i morgen inden weekenden. Jeg kan ikke lige sådan sætte en finger på hvad det er. Men han satte sig 6 gange på 1 times gå tur i dag, så det jo klart hvis han har ondt i maven pga de lorte parasitter smiley

  • #181   14. mar 2019 Jeg tænker måske at der er flere her i kvarteret som er smittet smiley jeg tror ikke det er herhjemme han er blevet smittet igen, men ude på stierne smiley

  • #183   14. mar 2019 Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har ikke er par poser med, nej jeg har en helt rulle med. Det er seriøst et helvede og så synd for ham, han må heller ikke være tilpas med sådan en mave som er på overarbejde konstant. Og analkirtler får han heller ikke tømt, så de skal også tømmes. Kunne der for Søren bare blive godt med sol, så vi kan mindste smitte risikoen. Ville ønske at man kunne få noget lign bravecto som kunne dræbe cysterne hvis de skulle få dem indenbords.

  • #185   14. mar 2019 Jeg nævnte det, men hun mente ikke det var nødvendigt. Det var ikke noget de havde brugt. Jeg skal snakke med hende i morgen, så må jeg nævne det igen.

  • #187   14. mar 2019 Jeg må snakke med Malene om det i morgen. Men jeg tror at kuren har virket efter hensigtigsmæssigt, han havde i hvert falde normal afføring i knap 14 dage.
    Men det kan godt være han ville have godt af lige den ekstra kur. Hvis ikke hun er til at stikke i imorgen, så kan det være jeg gerne vil tage i mod dit tilbud. Det er sødt af dig !


  • #189   14. mar 2019 Det håber jeg ! Jeg ved ikke hvad jeg gør hvis ikke de har svar i morgen. Jeg har kun kur til 2 dage herhjemme smiley så må hun fandme udskrive uden svar. Det ikke normalt at han skal sætte sig 6-8 gange på en tur i skoven. Det er endnu værre end sidste gang det her.

  • #190   14. mar 2019 Jeg så lige, at der var en artikel i DKK's blad Hundens februar nr. om giardia. Der nævnes at Rodalon vist ikke virker, men de anbefaler VirconS.

    Om det er rigtigt, skal jeg ikke kunne sige, men jeg ærgrede mig godt nok meget, for jeg har brugt flaskevis af Rodalon, og kun Rodalon, og jeg har haft bladet liggende, mens jeg bekæmpede giardia, og havde ikke tid og overskud til at få det læst. Rodalon bliver ellers nævnt som virksomt på flere dyrlægesider, men havde jeg læst den artikel havde jeg nok forsøgt mig med skiftevis Rodalon og VirconS.


  • #192   14. mar 2019 #175: "men Giardia fik vi at vide at der skulle gå længere tid før den gentestes. Sådan omkring 1 måned - har I fået samme besked? Dyrlægen sagde at ellers ville den komme tilbage positiv, uden egentlig at være det."

    Det var egentlig interessant at læse, for Ouna blev jo testet 10 dage efter første behandling på anbefaling af den italienske dyrlæge. Hun var jo ikke syg som jeres hunde har været det. Gad vidst om det har været en falsk positiv. Hun har jo selvfølgelig været positiv i første omgang, ellers kunne hun vel ikke vise positiv i næste omgang. Min egen dyrlæge sagde også gentest en måned efter behandling med forklarede ikke hvorfor, og jeg fik indtryk af, at gentest kun var hvis der stadig var problemer.


  • #193   14. mar 2019 VirconS det bliver så ! Jeg tager ingen chancer, det helt sikkert ! Så skal jeg bare lige finde en forhandler i morgen.

    Hm, min dyrlæge sagde at deres test i huset, nemt kunne give falsk negativ, men aldrig falsk positiv. Men man ved jo aldrig. Her er vi godt nok blevet tilrådet at tjekke efter 4 uger. Hvis han stadig havde været symptom fri, havde jeg tænkt at tjekke i de næste 3 måneder for at være sikker. Men jeg kan se at man ikke er i tvivl, håber ikke det bliver værre og værre for hver gang, hvis man absolut skal være uheldig.


  • #194   14. mar 2019 Det ser ud til land og fritid har det. 50g hahaha !! 1 kg er mere passede her tror jeg ! Men det godt nok lidt pebret.

  • #195   15. mar 2019 Min dyrlæge kunne ikke finde procox i Danmark. Kun til svin, og det var en stor dosis så det gik nok ikke.

  • #197   15. mar 2019 Ja hun gav os noget andet sammen med den kur vi fik sidst også. Jeg må lige se om jeg kan fange hende igen. Hun sagde hun ikke kendte til det, men at for hendes skyld var det Okay at udskrive for det var godkendt i EU. Og der ville ikke kunne ske noget ved han fik den. Men ikke nemt hvis ikke dosis er at finde i dk. Hun kunne finde nogle tilsvarende men kun med et af de 2 virksomme stoffer, og man ved jo ikke hvilket et af dem der er god til giardia.

  • #199   15. mar 2019 Tak for det ! Det prøver lige !

  • #200   19. mar 2019 Hvordan går det med Atlas ?

    Nones har fået dårlig mave, formentlig af den antibiotika kur dyrlægen også har givet ham, men hans afføring lugter ikke giardia inficeret mere! Jeg har gjort alt rent i virkon s og damper sofa og vægge ned i dag. Så håber jeg vi slipper af med det, for good den her gang. Og så ingen ture på stierne mere.

    Håber i er kommet på den anden side !


  • #201   19. mar 2019 Hej!
    Ærgerligt at Nones har dårlig mave, men dejligt at giardiaen virker til at være væk lugtmæssigt. Det betyder jo meget, for man kan virkelig lugte forskel!
    Altså, det lader til at Atlas har det lidt bedre med afhøringen. Det er stadig max 1 afføring pr dag som virker syg, men vi skal aflevere afføringsprøve til hjerteorm på mandag og så tænker jeg lige at tage en snak med dem.
    Han har spist lort næsten hver dag siden han fik lov at gå lidt fri igen... Han er så velopdragen, lytter og er glad og kommer når man kalder... han kan en million tricks, inklusiv release og leave it, men når det kommer til lort er han bare kæmpeidiot. Det er SÅ frustrerende. smiley :(
    Potentielt kunne han jo være smittet IGEN nu, selv hvis giardiaen var væk i første omgang.
    Hvor køber du Virkon s? Har ikke kunnet finde det. Og hvor bor I henne? Jeg overvejer nemlig også at stoppe med at gå i skoven, men tror der er hundelort overalt egentlig... suk


  • #202   19. mar 2019 Så længe den ikke lugter som giardia og er lys i farven , så skal han nok komme sig! Den probiotics fra DR. Mercola var virkelig guld til nones mave sidst. Jeg var ikke i tvivl da nones blev smittet anden gang, puha det lugter. Der fik ca en uge fra han tog en bid af den lort til der var symptomer.

    Vi bor i Nordjylland, vi bor lige i et villa kvarter med en masse cykelstier, og alle de dovne hundeejere de går deres vante gang der, og de samler ikke op. Træder du ved siden af cykelstien så træder du i en lort. Så nu kan vi bare ikke gå der mere. Vi har heldigvis både stand, mose og plantage som vi kommer i minimum 2 timer om dagen, så at han må undvære stien er bare ærgerligt. Det er så frusterende når de æder lort ! Og inden man næsten når at reagere så skynder kræet sig lige at tage en ekstra stor bid.


  • #203   19. mar 2019 Hov, jeg var nød til at bestille virkson s hjem fra nettet. Ingen i nærheden havde det hjemme. Men det godt nok dyrt. Jeg brugte Rodalon de første dage i kuren, og har så modtaget virkon i dag med posten. Så det vi tog lige en ekstra tur.

  • #205   19. mar 2019 BATDOG. Det er virkelig et kæmpe problem smiley har virkelig overvejet at få lavet store sedler og hænge op i området, i det mindste lige her ved vores egen boligforening. Men jeg tror de er pisse ligeglade, hvis jeg skal være ærlig.

  • #207   19. mar 2019 Den er nemlig lys og lugter ganske forfærdeligt, men kun den ene gang om dagen.
    Heldigt at I har mange muligheder! Vi bor på Nordsjælland, og 10 skridt fra en kæmpe skov hvor hunde må gå fri. Der er samme attitude her som hos Batdog.. folk synes nærmest vi er sære fordi vi samler op. Så er det altså svært at komme Giardia osv til livs!
    Jeg har desværre ikke kørekort, så hvis vi skal holde os fra skoven bliver det fortovsgåture i snor - ikke ligefrem det bedste Vizsla liv smiley
    Vi er rigtig glade for de probiotika I foreslog! Der er virkelig sket noget siden vi startede på dem. Så tak skal I ha' smiley

    Er virkelig på bar bund mht hvordan jeg skal lære ham at lade lortene ligge, så hvis I har tricks og erfaringer så kom endelig med dem!
    Denne tråd har virkelig hjulpet mig igennem store dele af forløbet smiley


  • #208   19. mar 2019 Det jo lige før man skal træne med lorte fælder, altså vænne ham til at når han finder en lort, så skal han tænke, hey mor plejer have noget der er bedre ! Men om man kan finde noget der er bedre end lorten det jo så spørgsmålet. Jeg har haft problemer med markering på sårleje, så har været nød til at sømme skind og knogler på små stykker træ, og når han så markere han har fundet dem, så regner der med frikadeller. Måske man kunne bruge samme fremgangs måde med lorte. Pænt klamt, men altså bedre end giardia. Og ville gøre livet lettere for ham, når i er begrænset til det område. Jeg tror så også at det er alderen, plus at vi siger, ej nej ad klamt, og så går hunden endnu mere lyst til at æde det, så man har forstærket det lidt, uden at ville det.

  • #209   20. mar 2019 Fordi Atlas' andre dårligdomme ikke var nok, skar han sig i dag i skoven så der var blod allevegne.. Har villet have hund så længe, og syntes jeg havde forbedret mig på det meste men denne uendelige strøm af uheld havde jeg aldrig set komme smiley

    Mht træning tænker jeg at begynde at træne release lidt mere, især udenfor.
    Den her hund er seriøst op ad bakke i modvind nogle gange smiley


  • #210   20. mar 2019 Åh nej dog ! I har da godt nok ikke haft en nem start ! Ja der er næsten ikke andet at gøre, det skal også nok blive bedre med alderen.

  • #212   25. mar 2019 I dag har vi afleveret tests til både hjerteorm og giardia igen, men jeg er desværre næsten 100% sikker på han har giardia igen eller stadig. smiley Han har haft meget tynd afføring igår og idag smiley Med meget karakteristisk lugt.. Endda på trods af sød kartoffel, zoolac OG Dr. Mercolas. Åh altså. Vi får svar på onsdag, og der vil jeg så bestille Virkon S også hvis den er positiv. Heldigvis har han formået at tage lidt på under behandlingen, juhuu.
    Håber det går godt med jeres vovser smiley


  • #213   25. mar 2019 Åhh nej altså ! Han har sikkert lige lavet en Nones så smiley håber den er negativ og der bare er maven der brokker lidt.

    Nones mave er stadig lidt blød, men lugter ikke så sødt mere, og har en normal farve igen, så jeg tror vi er sluppet af med det, indtil videre ! Vi skal til dyrlægen næste mandag, så vil jeg også lige have tjekket for hjerte og lunge orm. Man kan lige så godt glemme alt om at tilskudene skal virke, når de har giardiaen, det som der bare ikke er noget at gøre.


  • #216   25. mar 2019 Det gjorde du nemlig ! Jeg har tænkt mig at prøve det af, inden jeg sender prøver til Tyskland om 3 uger. Om ikke så bare for at prøve den. Håber pletten bare har ædt noget klamt !

  • #218   25. mar 2019 Her går det fint, så jeg er optimistisk på, at vi slap igennem. Ja, man tør jo dårligt sige det, før der er gået nogen måneder, men det ser fint ud.

    Mht. de hjemmetest, hvad præcis kan de ? Jeg spørger fordi, jeg var til hvalpeaften hos min dyrlæge, og der nævnte de også, at de havde fået nogle hjemmetestsæt, men det lød for mig som om, man bare skulle fylde lort i beholderne, og så aflevere dem til dyrlægen, som så sendte dem til laboratoriet. Så det var der jo ikke så meget hjemmetest i.


  • #219   25. mar 2019 Åh han se så mild at se på ! Dejlige hønserøv.
    Det kan da godt være at det er de billige godbidder der laver ged i den ! Nones s mave er stadig ret blød, men håber det bliver bedre og bedre.

    Lene, man er nød til at tro på det ! Især når ikke de har nogle symptomer. Det ville være fantastisk hvis i er sluppet! Hjemmetesten skulle være som dyrlægens snap test.


  • #221   25. mar 2019 Det lyder som en fantastisk hundetræner ! Jeg håber han kommer til at køre lidt mindre i tændingen når han bliver ældre. Om morgenen er det helt galt, han er helt vildt oppe og køre over de satans fugle som kun holder til her, for at drille og grine af ham ! Selvkontrol er svært for en teenager !

  • #222   25. mar 2019 Han er for smuk, Batdog! Elsker at se billeder af jeres flotte hunde smiley

    Her er Atlas også begyndt at være teenager, så kender kun alt for godt til det med selvkontrol og mangel på ro. Atlas slapper kun af når han sover, tror vi.
    I får lige et billede af Atlas efter vægtøgning og med støvle, haha.


    profilbillede
  • #223   25. mar 2019 Haha, nones vader rundt om natten også! Jeg vågner til kamel bamse og gummistøvler i sengen smiley

    Han er bare så lækker ! Jeg overvejede selv den race. Evt i ruhåret variant. Måske det bliver en gang :).

    Jeres hunde ser så milde ud ! Det noget andet med nonne, han har altid lige et dræberblik klar til mig smiley


    profilbillede
  • #224   25. mar 2019 Åh, de ruhårede hunde er også sååå charmerende - følger en masse ruhårede vizslaer på Instagram og de kan altså bare et eller andet!
    De ligner meget Nones, bare i den lyse/røde farve i stedet. Virkelig smukke hunde!
    Atlas er ikke altid lige mild i udtrykket, men efter hans øjne har skiftet farve fra grøn til brun-grøn ser han lidt mere venlig ud smiley


  • #225   25. mar 2019 De er nemlig også super lækre ! Jeg ved faktisk ikke om der stor forskel i sind, på de kort og ruhårede.

    Det hjælper helt klart at øjnene har skiftet ! De ser bare mere skeptiske ud med lyse øjne tror jeg. Mange bryder sig heller ikke om Nones lyse øjne.


  • #226   25. mar 2019 Slip eller det bliver dig næste gang !

    profilbillede
  • #227   25. mar 2019 Han har da smukke øjne, flot i kontrast med den mørke pels! Ville aldrig sige til nogen jeg ikke kunne lide deres hundes øjne.
    Følte mere at han stirrede meget intenst på mig dengang, men han var jo hvalp så det gjorde han nok smiley
    Ved faktisk ikke så meget om de ruhårede, heller. Tror det er nogenlunde det samme, måske er de lidt stærkere i sind end de korthårede - og det ville ikke være en dårlig ting! Det er lidt svært at træne en meget blød hund, Atlas kan miste gnisten helt hvis man siger noget for hårdt til ham smiley


  • #228   25. mar 2019 Ja tak, mor! Hold den for mig så jeg ikke selv behøver smiley

    profilbillede
  • #229   25. mar 2019 Jeg er vild med hans øjne smiley min mor bryder sig ikke om dem. Lucky havde pænere øjne, rare øjne. Tak mor.

    Ja, jeg har godt hørt nogle af dem er meget milde, men det kommer vel lidt an på linjerne ? Min søster har en cocker, den er så sensitiv at den ikke viser sig i flere timer efter hun har sagt nej lidt for hårdt til den.


  • #230   25. mar 2019 Han har bare en super lækker farve ! Hvad måler og vejer han ?

  • #231   25. mar 2019 Vi lavede engang fejlen (eller vores træner gjorde) at træne "nej" som det første til en træningstime. Han ville ikke være med resten af timen, det var for voldsomt for ham smiley Så nu øver vi nej derhjemme, og øver lineføring når de andre gør det.
    Stakkels Cocker, de er ellers ret robuste af sind generelt.

    Åh, ved faktisk ikke med højde. Han er ligeså høj, hvis ikke højere, end alle labradorer vi møder. Og så er han lige rundet 20,5 kilo forleden (jubiii). Vi vil gerne have ham op på ihvertfald 25 kilo inden sommeren smiley


  • #232   25. mar 2019 Åh det var en træls start ! Det er bare ikke nemt med de følsomme hunde! Er i startet på apportering?

    Hellere for tynde end tykke. Nones har man kunne se ribberne på siden han kom hjem faktisk. Det er umuligt at fede ham op. Men hunden er glad og tilpas. Det kan også være det bliver lidt bedre, nu hvor maven får ro.


  • #234   25. mar 2019 Enig, men atlas bliver nok aldrig for tyk! Og man kan se ribben, numseknogler og ryggrad på ham, men ribbenene bliver mere og mere skjult smiley
    Ja, vi har øvet lidt apportering men vi er 'bare' på øvet hold, altså sådan generel blandet træning.
    Når han er rask og klar ville jeg gerne starte på soft agility med ham, evt noget Rally, i stedet for der vi er nu. Men pt. bruger vi holdene til at komme igennem teenage stadiet og undgå at blive skøre smiley


  • #236   25. mar 2019 Haha åhhh Balder !

  • #237   25. mar 2019 Ejjjj han er sød!

  • #239   25. mar 2019 Jamen det er da heller ikke altid, vi fatter en hentydning ! Irriterende mennekser !

  • #241   26. mar 2019 Camilla, har i fået svar på prøverne i dag?

  • #242   27. mar 2019 Hej! Ja, vi fik det sidste svar i dag.
    Det er gået helt modsat af forventet - han er testet positiv på hjerteorm igen men negativ på Giardia. Så vi har fået ny ormebehandling og så medicin mod diarré med hjem, for at se om det hjælper da han har haft helt tynd afføring i flere dage nu smiley
    Derudover har han også snotnæse, hvilket jeg aldrig har oplevet hos en hund før - mærkeligt.
    Men et lille hurra for ingen Giardia! Vi er så overraskede.


  • #243   27. mar 2019 Det var både godt og skidt ! Heldigvis er i sluppet af med giardiaen ! Wuhu smiley håber han hurtigt kommer sig over hjerte ormen !

  • #244   27. mar 2019 Det er 4 ugers behandling hvor han ikke må få pulsen op, men det har vi jo prøvet før så vi håber det går stærkt ja smiley
    Og så har han fået alt muligt til at stabilisere maven, men dyrlægen sagde at det kunne være den altid fra nu af var meget følsom og lidt 'ødelagt' da han var meget ung da han fik både hjerteorm og Giardia. Men jeg håber på at det ikke bliver sådan!


  • #245   27. mar 2019 Åh altså den lille mand smiley har han vist tegn på hjerteorm ? Jeg skal have testet på mandag, jeg syntes godt nones kan være lidt stakåndet

  • #246   27. mar 2019 Udover at han ikke tog på, hvilket var grunden til vi fik ham testet har han aldrig haft nogle symptomer nej. Dog skete det engang imellem at han hostede når han drak. Men efter behandling er han noget forpustet, ja. Men det er klart når de ikke må løbe, og så oveni har orme i hjertet smiley

  • #248   27. mar 2019 Tillykke med at i hvert fald giardiaen er væk. Så håber jeg, at I får bugt med hjerteormen også i denne omgang.
    Det er ærgerligt, hvis han skal være sart i maven altid, men det er dog bedre end, at han stadig på trods af din indsats med behandling og rengøring stadig havde haft giardia. Hvis man synes, man har gjort alt, hvad man kan i en længere periode, så er det svært at se, hvad mere man kan gøre.


  • #249   27. mar 2019 Tak for støtten! Det er vi også meget tilfredse med, og vi får ham gentestet om en måneds tid så vi kan få helt ro i sjælen. smiley


  • #250   30. mar 2019 Jeg mangler gode råd !

    Nones mave er bare overhovedet ikke i orden. Han fik behandlingen for Giardia d.15 og så 7 dage frem og noget antibiotika i 5 dage.

    Så det er godt og vel en uge siden han stoppede behandlingen. Jeg tror vi er sluppet af med Giardia, hans afføring lugter ikke inficeret.

    Men jeg kan bare overhovedet ikke få styr på den mave. Det er ikke vand, men det kan næsten ikke lade sig gøre at samle op. Og han sætter sig gerne 4-6 gange. Han har fået canikur længe, dog ikke nu, da det ingen effekt havde. Probiotics og enzymer i hans mad. Jeg skiftede ham over på RC digestive foder, det gik ok. Jeg valgte at prøve at kun give ham ris siden torsdag, men nu er det endnu værre, karry gult og overhovedet ikke til at samle op. Og der er også ris i , det ryger bare igennem.

    Vi skal til dyrlægen på mandag, og jeg har samlet prøver så jeg har fra 4 dage mandag. Jeg havde egentlig tænkt at han skulle testes for hjerte og lunge orm, fordi jeg syntes han nemt bliver forpustet og er længe om at falde ned igen. Men mon det var bedre at få testet for noget andet ? Og så få tager blodprøve. Hvad ville i gribe i ? Jeg er overhånden ved at være godt træt af det her. Kan man få noget stærkere sager som kan hjælpe maven i orden ? Kan han havde en betændelse dernede stadig.


    profilbillede
  • #251   30. mar 2019 Åh Nones smiley Jeg ved desværre ikke hvad jeg skal give af råd, da vi står i præcis samme situation. Diarré hvor ingenting hjælper.
    Vi skal til dyrlæge på mandag og få taget blodprøver da det nu kan klassificeres som kronisk diarré. Dyrlægen nævnte noget med at hun ville henvise os til en ekspert i Faxe. Noget med endoskopi og andre tests. Stakkels lilleAtlas og stakkels Nones også. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, hvis jeg skal være helt ærlig.
    Atlas er min drømmehund, men han er bare så syg smiley


  • #252   30. mar 2019 Det er så frusterende ! Nones er også min drømmehund, men ja, har efterhånden snart smidt 30.000 og han bliver bare ved at være syg. Det føles som en skrue uden ende. Hvad tænker de at de kan se i blodprøverne ? Jeg overvejer også snart en endoskopi og så få taget vævs prøver for at se hvad fanden der er galt. Det fandme synd for dem at de skal døje sådan smiley Håber Atlas snart kan få det bedre ! Har han aldrig haft normal afføring ? Som hvalp?

  • #253   30. mar 2019 Jo, som hvalp var det helt fint, omend lidt lyst i farven. Men når det er over X antal uger kalder de det kronisk diarré, sagde min dyrlæge. Sikken besked.
    De ville tjekke for noget med næringsoptag, bugspytskirtel osv. og så henvise os til ekspert, som kunne tjekke begge ender med kamera. Tænker bare om de skide hjerteorm har ødelagt hele hans krop, før han rigtig fik mulighed for at starte livet.
    Er så bange for det ender med at være noget der ikke kan gøres noget ved. Han er ikke engang 10 mdr., altså smiley
    Og ja, dyrlægeregninger er der også rigeligt af her. Har brugt flere minutter i telefonopkald med dyrlægerne de sidste måneder end alle andre opkald sammenlagt.


  • #254   30. mar 2019 Ja 3 uger så det kronisk smiley ja okay, det lyder fornuftig med bugspytkirtlen, det ville jeg have taget sidste gang han var igennem giardiaen, men dyrlægen mente ikke det var bugspytkirtlen og inden jeg fik bestilt tid til blodprøven, så var hans mave faktisk ved at være Okay, lige indtil....

    Ja 10 måneder, han er jo stadig lille smiley hold kæft det noget lort ! Har i fået ham scannet og set om hjerteormene har lavet permanente skader ?..


  • #255   30. mar 2019 Nej vi har ikke fået ham scannet endnu, tror først ormene skal være væk. Og SÅ skal han scannes. Er komplet rædselsslagen for resultatet, men det er vel bedre at vide end at være uviden. Ved du hvordan sådan en scanning foregår? Er det hos egen dyrlæge?
    Dengang vi fik Atlas var jeg såååå bange for HD, og gik og var nervøs for at få ham testet når han når 15 mdr. Det var hurtigt der kom andre ting at være bekymret over.


  • #256   30. mar 2019 Ved min dyrlæge kan de selv scanne. Det tænker jeg de fleste dyrlæger kan nu om dage. Nogen er mere avancerede end andre.

    Jeg er skiftevis bange for at hans mave aldrig bliver normal, og om han har hd. Min forrige hund havde slem hd, og har lovet mig selv at har nones det, så kommer han ikke med hjem igen. Ventetiden er ulidelig smiley selvom man har gjort alt for at undgå det skal ske igen, så ved man jo det bare sommetider dukker op.


  • #257   30. mar 2019 Jeg ved at mange hunde også kan leve med HD, men Atlas er købt til løb (for sjov), så derfor har vi været meget påpasselige med hans hofter. Men man ved jo aldrig. Hvornår skal Nones testes?

  • #258   30. mar 2019 Lucky levede 10,5 år med dårlige hofter, og der skulle han ikke ha gjort. Men det er så svært at sige farvel, når man stadig kan se livsglæde. Men at man hverdag skal gå at kigge om hunden har ekstra ondt, for selvfølgelig har den ondt, den har bare lært at leve med smerten. Den tanke om at han havde ondt, det skal jeg ikke igennem igen.
    Han bliver 1 år her den 5/4. Jeg tror ikke dyrlægen giver grønt til røntgen nu, han er slet ikke færdig endnu. Håber på august evt.


  • #259   30. mar 2019 Ja, okay. Jeg er helt enig med at det er svært at sige farvel når de stafig har livsglæde, jeg tror heller ikke jeg ville kunne. Nones er også en ung herre, håber både ham og Atlas bare lider lidt under at være unge og nysgerrige. Og intet mere alvorligt end det.
    Vi skal i hvert tilfælde aldrig have at vide at vi ikke gir den 100% - de er fandme elskede, de kræ.


  • #260   30. mar 2019 Vi krydser alt for at de bare skal have lidt start hjælp !

    Ja, vi kan jo ikke undvære de møgunger smiley


  • #262   30. mar 2019 Åh ja måske skal jeg prøve husk, og rigtige kartofler også .. jeg håber virkelig du har ret ! Er det bare den HUSK man kan få i alm butikker til mennekser tror du ?

  • #264   31. mar 2019 Jeg prøver lige og ser om de har det i Brugsen. Ellers må vi på apoteket i morgen

  • #266   31. mar 2019 Det håber jeg godt nok smiley

  • #267   1. apr 2019 Juhuuu !! Jeg har kunne samle op til morgen ! Igår aftes var det gul og kunne ikke samles op. Sødekartoffel og husk med hans digestive foder til aften, og til morgen kunne jeg samle op ! Jeg håber det forsætter !

  • #268   1. apr 2019 Tillykke med det. Jeg håber virkelig for både dig og Nones, at det er begyndelsen til enden på problemet.

    Det er vildt så fokuseret, man kan blive på lort smiley smiley


  • #269   1. apr 2019 Tak smiley jamen det er blevet helt sygeligt ! Men altså det jo nødvendigt.
    Er bare glad for der er en bedring her inden dyrlægen i eftermiddag.


  • #271   1. apr 2019 Ja han har jo ikke haft en chance for at få næring af det mad han har spist. Så det vil helt sikkert også snart kunne ses på vægten, hvis det forsætter sådan. Han er ved at ligne en ko, hofterne stikker op og alle ribben kan ses. Håber det er lige så fint her til middag. Jeg har godt nok giver husk og søde kartoffel igen her til morgen. Så han får det 2 gange om dagen.

  • #273   1. apr 2019 Ja der er ikke andet for. Håber han kan komme tilbage på normal kornfrit foder igen, det fungerede han super godt på inden Giardiaen. Men nu må vi se. Man kan få profibre ved dyrlægen også, mon det er det samme ? Bare i en anden forklædning.

  • #275   1. apr 2019 Jeg har prøvet dem , men der havde de ingen effekt overhovedet. Jeg bliver ved den her blanding smiley

  • #277   1. apr 2019 Det tror jeg du har ret i. Jeg var faktisk bange for at det ville være for voldsomt, så jeg hældte et glas vand i hans foder også, så jeg var sikker på han fin væske samme med det husk.

  • #279   1. apr 2019 Dejligt det går fremad med Nones. Gode nyheder smiley
    Atlas havde faktisk også en enkelt god afføring i går, så der var jubel i vores lille hjem smiley Vi har i dag også drysset lidt husk i hans mad - hvor meget putter du i?
    Atlas får altid vand i sin mad, så spiser han lidt langsommere og jeg er sikker på han får nok væske. Vi har også kogt ris til ham, og det lader også til at hjælpe lidt. Vi krydser og håber!


  • #280   1. apr 2019 Nones har fået 1 måle ske, den som fulgte med smiley håber det også har en effekt på Atlas !

  • #282   2. apr 2019 Altså Lucky havde orm, ( husker ikke hvilken ) han havde sådan en træls tør hoste, som hvis han havde lukket for luften i et kvæl. Men kun i nogen situationer og ikke hverdag. Han kunne virke lidt som han havde madlede i en periode. Det forsvandt efter han var fri for orm.

  • #283   2. apr 2019 Og det var ikke hjerte/ lunge, men de almindelig indvoldsorm.

  • #285   2. apr 2019 Krydser fingre for at ormekuren kan fixe det. Det så frustrerede når man ikke lige kan sætte fingeren på hvad der er galt.

  • #287   2. apr 2019 Præcis. Man bliver sgu sommetider vældig udfordret med de kære hunde !

  • #289   3. apr 2019 Et lille juhu og hurra herfra! 7, 9, 13 - Atlas har de sidste 2 dage haft helt mirakuløst god afføring, bedre end det har været siden november! OG han vejer nu 21 kilo, dvs 3 kilo mere end da han startede medicin smiley
    Ved ikke om det er diapaste, husk, ris eller tilfældighed men vi fortsætter med alle 3 indtil videre og krydser for at det bliver ved smiley
    Håber det går godt/bedre med jeres "pelsede røvhuller" smiley


  • #290   3. apr 2019 Åhh hvor er det dejligt at høre ! Nones har været helt normalt siden han fik husk og sødekartoffel ! Det er fantastisk ! Der var lige igår til træning, han satte sig, der var det noget tyndt. Men han var også noget stresset så det var nok forklaringen.

    Det så godt med vægten ! Så må han være på vej tilbage igen nu !


  • #292   5. apr 2019 Tror i man kan dæmpe symptomerne eller dække dem,med HUSK hvis han stadig skulle have Giardia ? De første dage var alle hans afleveringer fine, men idag har 2 af dem altså ikke være alt for flotte. Han har været alene i 8 timer i dag, han plejer kun i 5-6 timer. Så han har holdt sig længere end han plejer, og han har skiftet til andet foder, og der kommer næsten mere ud end ind. Tænker det måske kan være fordi han har holdt sig ? I morges var det fint, og også første gang da han kom ud, da jeg kom fra arbejde. Anden gang var ikke så flot.

  • #294   5. apr 2019 Lidt som softice, men hans nye mad er meget lyst, og det bliver hans afføring også når det har den konsistens, så jeg har Kun lugten at gå efter nu. Han får den røde fra DR. Mercola, det er vist enzymer.

  • #296   5. apr 2019 Jeg siger jo selv man ikke er i tvivl. Men jeg er lidt i tvivl umildbart er den der ikke. Ja han får hele cocktailen. Jeg er fristet til at smide ham på det gamle foder og se. Der kender jeg hans mave.

  • #298   5. apr 2019 Jamen at jeg overhovedet ikke kunne få styr på maven, så troede måske at kornfrit var for meget for maven. Ville prøve noget digestive istedet. Men det hele kommer bare ud igen på det.

  • #300   5. apr 2019 Ja smiley jeg tror jeg prøver at skifte fodret ud med det han plejer. Så må jeg se hvordan. Jeg har ikke indtryk af at den er sart. Det ikke sådan den reagere på noget, hvis han får en tørret tygge ting, eller lidt af mit mad.

  • #302   5. apr 2019 Jeg har ikke været i tvivl de 2 gange han har haft det. Så hvad lugten skyldes ved jeg ikke, men den kommer når han har giardia. Så det jo bare en følge derfra.

    Nej det jeg klar over, han har bare haft fin afføring de sidste 2-3 dage, og idag er der så en ændring. Man bliver bare lidt paranoid når man har haft Giardia.


  • #304   5. apr 2019 Ris og kylling giver total splat mave. Men husk har en god effekt med søde kartoffel

  • #306   5. apr 2019 Det virker ikke her, det er forsøgt af flere omgange. Maven blev normal dagen efter jeg startede op på digestive og tilskud. Nu har jeg givet ham normalt foder med de tilskud som har haft god effekt, så må jeg se i morgen. Og selvfølglig har min hund et problem, han har haft 2 gange giardia plus en penicillinkur for knap 2 uger siden. Forsætter det er planen han skal have kikkert op, og taget vævs prøver.

  • #307   7. apr 2019 Vores dyrlæger sagde altså også at Giardia lugter helt på sin egen måde, og at da de gentestede Atlas' afføring for hjerteorm syntes de ikke den hverken lignede eller lugtede Giardia inficeret - så noget må der være om det, uanset hvad det så skyldes tænker jeg smiley
    Atlas' mave kører godt på ris og skånekost fra dyrlægen i øjeblikket men han har heller aldrig haft de vilde resultater med kylling/ris blandingen - hvilket foder er Nones på nu?


  • #308   8. apr 2019 Det var godt at høre ! Nones får bare sit vanlige wb foder. Det er det han fungere bedst på. Underligt nok. Syntes jeg har prøver alverdens skåne, både tørkost og ris.

  • #309   16. apr 2019 Vi har fået en tid til hjertescanning d. 1/5 for at se om der er kommet skade efter hjerteorm - vi krydser hvad vi kan for at Atlas kan nyde resten af sit liv uden mén smiley Vi har stafig 8 dage tilbage af behandling, det har seriøst været en lang kamp smiley

  • #311   16. apr 2019 Åh for Søren altså ! Krydser for at Atlas er helt tip top ! Hvordan har maven det ved jer ?

  • #312   16. apr 2019 Øv, altså. Krydser også fingre for dig og Atlas.
    I er godt nok hårdt ramt, og så med jeres første hund. Sådan skal det jo ikke være at have hund, det skal jo gerne være fornøjelse og ikke bare bekymringer.


  • #313   16. apr 2019 Tak for de krydsede fingre!
    Atlas' mave har det bedre end den nogensinde har haft det! Det er nærmest et mirakel smiley
    Hvordan har Nones drengen det?


  • #314   30. apr 2019 I dag er resultatet på hjerteormstest NEGATIV smiley
    Så mangler vi bare hjertescanning i morgen..
    Håber det går godt med jeres dyr smiley


    profilbillede
  • #315   30. apr 2019 Wuhuu !! Tillykke ! Vi krydser for et normalt resultat i morgen ! Her går det også godt ! Maven er stadig medtaget efter de møg parasitter, men Husk hjælper ham godt på vej.

  • #316   30. apr 2019 Tak! Ja, sagde faktisk også "jubiii" i telefonen da jeg snakkede med dyrlægen smiley
    Dejligt Nones har det bedre! En kombination af husk og Dr Mercola (og ingen yderligere sygdom) har også reddet Atlas' mave, den er bedre end den nogensinde har været før smiley


  • #317   30. apr 2019 Alle tiders. Tillykke med det. smiley

    Ouna har det stadig fint, ingen tegn på problemer med maven, og nu er der gået så længe, så nu tør jeg godt tro på, at det har vi lagt bag os.


  • #318   4. maj 2019 Sidste opdatering herfra bliver at Atlas' hjerte er helt perfekt! Så god som ny, så han kan bare få lov til at løbe og lege og genvinde sin form!
    Vi er så glade og lettede, og han er kommet i forebyggende behandling for hjerteorm, så vi håber aldrig det bliver et problem igen smiley
    Tak for støtten og rådene!


  • #319   4. maj 2019 Hvor det dejligt at høre ! Så er der da lidt retfærdighed til, efter den omgang i har været igennem !

Kommentér på:
Giardia :(!

Annonce