{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Foder til Cavalier hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej. Min kæreste og jeg får en dejlig cavalier hvalp Fie d. 12 marts.
Jeg er begyndt at kigge på hvilket foder hun skal have..
Og er faldt lidt for Arion?
Er der nogen der har erfaringer med det?
Eller et andet foder der kan anbefales? Helst ikke for dyrt.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til Cavalier hvalp
  • #1   20. feb 2015 Da vi fik Ema hjem fik hun Arion. Hun fungerede super fint på det. Jeg har ikke noget negativt om fodret

  • #2   20. feb 2015 Hun skal fortsætte på det foder, hun allerede får hos avleren, ellers får du slået hendes mave helt i stykker. Hele flytningen er lidt stressende, ny familie, nye omgivelser osv - så er det ikke sjovt samtidig at stå med en hvalp med diarree.

    Efter nogle uger når hun er faldet til, så kan du overveje foderskift - og her ville jeg anbefale f.eks. Kingsmoor Pure, Essentials og så supplere op med lidt råt, både kød, ben og grønt, lidt vådfoder og lidt fornuftigt menneskemad oveni, så får du en hund med en mave, der kan tåle lidt af hvert.
    Det rå kan i starten være en kyllingevinge/-lår, lidt kalvebrusk og ben etc., så er der lidt for tænderne, det bliver der behov for både i forbindelse med tandskifte, men også senere for at holde tænderne rene.
    Held og lykke med den lille ny.


  • #3   20. feb 2015 Tak for svarende.
    Kirsten R: Ja, det ved jeg godt - det skal gå stille frem med at skifte foderet ud..
    Tak for rådene omkring foderet


  • #5   20. feb 2015 Jeg fik min "spanier" hjem, hvor han var 5 mdr, og samme aften gav jeg ham Royal Canin juniorfoder. Han havde fået Eukanuba ved opdrætter - jeg fodrer ham udelukkende med RC, men de første 14 dage var der youghurt natural blandet i.
    Jeg har endnu ikke oplevet at han har fået dårlig mave og jeg har haft ham i 1½ mdr nu smiley


  • #6   21. feb 2015 Vi har fået vores cocker spaniel hjem og har valgt at skifte over på arion. Hun havde fået foder fra dyrlægen som vi ikke kan få her hvor vi bor. Har ikke haft nogen problemer med skift af foder. Hun får så også et ben engang imellem osv. Men arion fungerer hos os.

  • #7   21. feb 2015 Det har du ret i Pia, det med at det ikke er nødvendig, at der skiftes forsigtigt, når de er vant til afvekslende foder.
    Vi var kommet afsted på camping uden tørfoder, var heldig nabocampisten brugte Hennes, som vi aldrig har haft prøvet før, men det så fornuftigt ud - vi fik lige handlet os til lidt af dette, som bamserne så fik i de dage sammen med lidt råt. Så nemt er det.......


  • #9   21. feb 2015 Jeg har også prøvet lidt forskelligt til mine cavalierer, og jeg synes også det er helt fint at skifte foder engang imellem (her tænker jeg at prøve andet mærke efter 1 års tid f.eks.)

    Men lige nu giver jeg mine Cavalierer Essential.
    http://www.essentialfoods.dk/shop/meals-for-dogs/essential-the-beginning.html
    Jeg synes deres Beginning til hvalpe er rigtig god, og senere, når hvalpen er ældre, er fiskevarianten genial til pelsen. Min oplevelse er, efter at have skiftet til Essential, at mine optager den naturlige lakseolie bedre ved Essential end ved Acana jeg brugte før, hvilket giver dem en mere blank og fin pels.


  • #10   22. feb 2015 Tusind tak for svar allesammen. Valget faldte på selected gold sensitive fra maxi zoo smiley uden korn og virkede godt til prisen.

Kommentér på:
Foder til Cavalier hvalp

Annonce