{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.741 visninger | Oprettet:

Niels A
Niels A
Tilmeldt:
4. feb 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25

Skambidt af Rottweiler hvad kan man gøre..? {{forumTopicSubject}}

I fredags var en af mine veninder til fødselsdag hos nogle naboer i en lille landsby hvor de er ny tilflytter og har købt en gård, de sidder ud på aftenen omkring ved 20.00 tiden og hygger udenfor ved et bord & bænk sæt med kaffe og en øl da der lige pludselig står en Rottweiler ved siden af min veninde, hun når kun lige at kigge på den så springer den vildt frem efter hendes hoved som hun sføli og heldigvis når at beskytte med sin arm, det går så stærkt at hun når at blive hevet af bænken før de andre opdager hvad der sker og en af fyrene får hunden revet væk fra hende, men kun med det resultat at den får sig revet fri og flyver på hende igen og flår løs i bla. Hendes arm igen, men så røg der heldigvis et par fyre mere på hunden og fik den væk fra hende..!
Resultatet er udover at hun har fået skambidt sin hånd og arm at hendes trøje +T-shirt + BH bliver flået helt i stykker og hele hendes brystkasse/bryster/mave skuldre mm. Er fyldt med dybe rifter mest efter poterne/neglene men også efter 'ridser' fra tænderne og det er faktisk heldigt sluppet selv om det ikke umiddelbart lyder sådan..!
Hunden slipper væk derfra da de simpelthen ikke kan holde den store og fuldstændigt sindssyge hund som også når at 'nappe' et par stykker af fyrene inden den forsvinder..!
Det værste er så at de (naboerne) kender gud hjælpe mig hunden og det viser sig at det ikke er første gang at den laver det nummer, den har gjort det en gang før hvor det også var en kvinde der blev overfaldet og skambidt og som også måtte på sygehuset efter overfaldet, men da de bor i en meget lille bonde-by med få huse er der ingen der tør at melde hverken hunden ell. Ejeren da han er en over tatoveret rocker-relateret og meget ubehagelig type efter deres egne udtalelser..!
Jeg prøvede at ringe til politiet dagen efter da jeg fik af vide hvad der var sket for det rager mig en høstblomst hvem der ejer sådan en hund for den skal i mine øjne bare aflives så hurtigt som muligt, men politiet kan ikke gøre noget så længe de ikke får en anmeldelse fra forurettede, det kan virkeligt p#sse mig af men sådan er loven jo nu en gang sat sammen..!
Det som chokerede mig mest ved samtalen er at politiet fortalte mig at de kendte godt både ejeren og hunden som har voldt problemer før men da der ikke er nogen direkte anmeldelser nok af frygt for hævn så kan de ikke gøre noget og fortsætter med at fortælle at ejeren af hunden har en søn på knap 2år som nok snart begynder at gå rundt, og så sagde politi-manden noget der var ret chokerende syns jeg og det var følgende : når den knægt begynder at rende rundt og hunden flyver i fjæset på ham, så kan det være at de bliver klogere og får den aflivet......!!!
Jeg er målløs fuldstændig målløs ikke kun over politiet og deres udtalelser men over hele situationen og forsøger virkeligt at få min veninde til at melde den psykopat hund og dens lige så psykopatiske ejer til politiet, men hun tør simpelthen ikke af frygt for hvad der så vil ske bagefter, for ejeren truer med ordene 'husk nu at i har børn og hunden er mit barn så i ved hvad der vil ske hvis i melder mig ell. Hunden og den blir aflivet' så kan et ell. Andet sted godt følge hende..!
Jeg har aldrig været så tæt på at udøve selvtægt før, men det går jo heller ikke men det er noget af en håbløs situation de sidder i med sådan en psykopat i den lille by hvor de i øvrigt flyttede til for at deres børn skulle få en tryg og sikker opvækst langt væk fra storbyen...!
Jeg ved simpelthen ikke hvad man skal gøre i sådan en situation hvor alle er så bange for ejeren at de ikke tør melde hverken ham ell. Hunden, er der nogen der har et godt bud på en løsning..?

Ps. Min veninde er pt. Flyttet hjem til sine forældre med børnene for hun tør ikke være i sit eget hus og overvejer at sælge det igen..!

Pss. Link til fotos af nogle af de skader hun pådrog sig kan ses her :

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hund/85569-skambidt_af_rottweiler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skambidt af Rottweiler hvad kan man gøre..?
  • #1   4. maj 2015 Jeg ved ikke hvad du kan gøre, men den rottweiler lyder ikke helt normal..

    Jeg har engang arbejdet på en gård hvor deres ene rottweiler gik fra at være en sød og rar velopdragen hund til det bare slog klik for den, og den gik i total blodrus, det gik (heldigvis) ikke ud over nogle mennesker, men den gik til anbreb (og dræbte) alle deres høns, samt den slap ud og gik til angreb på kvierne der gik på marken ved siden af deres hjem..

    Der var ejeren (heldigvis) fornuftig nok til at få hunden aflivet..


  • #2   4. maj 2015 Hallo da Jeg syntes det er for dårlig at hende som er blevet bidt IKKE at anmelde det , det kan da ikke være rigtigt at hunden kan blive ved bare fordi man er bange for manden Og skal de ende med at den bider et barn måske ihjæl Ej få nu anmeldt den hund så kan politiet jo gøre noget


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #5   4. maj 2015 Maj-Britt : Det var faktisk en rigtig god ide det vil jeg undersøge, men er igen bange for at der skal en anmeldelse til før politiet gør noget ved problemet. Men rigtig god ide, den vinkel havde jeg ikke lige overvejet, tak for det..!!!

  • #6   4. maj 2015 Men politiet har vel ret i, at det måske først er når det går ud over deres egen dreng, at de fatter alvoren. Selvom det aldrig nogensinde bør komme derud.
    Er din veninde bange for, at ejeren hævner sig? Det må have været en rigtig skræmmende oplevelse smiley Det bedste hun kan gøre for sig selv og andre er jo netop at melde hunden så den kan få fred. God bedring til hende.


  • #7   4. maj 2015 Det sørgelige er, at bliver det ikke meldt, så det måske et barn næste gang, måske deres eget, men endnu værre, et andet barn og jo det selvfølgelig også forfærdeligt hvis det er ejerens barn, meeeen forstår bestemt godt, politiets udtale og magtesløshed, samt din venindes skræk, men vil hun kunne tilgive sig selv, hvis hun ik melder det og hunden går amok og skambidder igen og ja endnu værre, ender end at dræbe., jeg ville ikke kunne tilgive mig selv, at holde mund, hvis jeg kunne ha stoppet det og nedern ejer, ik at tage ansvar, så udover han giver racen negativ omtale,, så endnu værre er, at han ødelægger andres liv, ved ikke at tage ansvar og aflive hunden,, øv en klaphat..

  • #8   4. maj 2015 Politiet kan intet gøre før der kommer en anmeldese
    Og det syntes jeg skal komme så hurtigt som muligt


  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #10   4. maj 2015 Politiet kan altså godt rejse tiltale uden en anmeldelse fra forurettede. Såfremt der er tale om et strafbart forhold (straffelovens).
    Se Retsplejelovens 742.


  • #11   4. maj 2015 MM det anede jeg ikke Man høre så meget om kvinder ,som er udsat for vold af fx deres mand, at de intet kan gøre før hun anmelder ham

  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #12   4. maj 2015 Læser jura... smiley
    Problemet med det er jo at kvinderne ikke vil vidne og derfor kan politet ikke altid løfte bevisbyrden... Og ja enhver rimelig tvivl kommer tiltalte til gode


  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #13   4. maj 2015 I denne sag ved jeg ikke om man kan sigte ejeren for andet end trussler (kræver man kan bevise det)

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #14   4. maj 2015 Når jeg skriver : hun tør simpelthen ikke af frygt for hvad der så vil ske bagefter, for ejeren truer med ordene 'husk nu at i har børn og hunden er mit barn så i ved hvad der vil ske hvis i melder mig ell. Hunden og den blir aflivet' så ja hun er vildt bange for fjolset og han er skide ligeglad med hendes skader, han grinte bare og spurgte om hun ikke var lidt pivet og overdrev hvad der var sket...!

    Manden er totalt uden for pædagogisk rækkevidde og truer alt og alle med bål og brand og har desværre flere gange vist at han er ligeglad med en fængselsdom så derfor tør hun ikke melde ham..!


  • #15   4. maj 2015 Hvor er det langt ude ):


  • #16   4. maj 2015 smiley Jeg forstå godt hun er bange ; men da må da findes nogen som kan gøre et eller andet Ja han lyder syg i hovedet .Han nyder nok at der er nogen der er bange for ham smiley

  • #19   4. maj 2015 jeg tænker lidt.. hvis hun alligevel har tænkt sig at flytte grundet frygt for hunden.. Så kan hun vel ligeså godt redde nogle andre fra samme skambidsepisode ved at melde det til politiet, få hunden aflivet, og så flytte bagefter (til et sted som manden selvfølgeligt ikke skal kende til,- for hvad rager det egentligt ham alligevel)
    smiley


  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #25   4. maj 2015 Mon ikke det bliver understreget med racen, for at folk kan få et helhedsbillede. Hvis der bare stod "hund" ville de fleste vel spekulere i hvilken det mon var? - og så kom vi helt sikkert til at se ord som "muskelhund"/"kamphund" etc.

  • #26   4. maj 2015 Hvis racen er så underordnet - så er der vel heller ikke noget galt i den er nævnt? Jeg synes godt nok du er offensiv Nina.

    TS, det var da en skrækkelig oplevelse din venindehar haft. Jeg håber hun er ok på trods. Jeg tænker hvis ham ejeren af hunden bor til leje kunne man måske fortælle hans udlejer om situationerne?


  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #28   4. maj 2015 Nu var det mere fordi dette opslag ikke handler om racer. Det lidt synd hvis den skal ende i sådan en diskussion.

  • #29   4. maj 2015 Ts kan vil også kun skrive det var en rottweiler ,når det var sådan en Havde det været en schæfer havde han og skrevet det , det er jo ligegyldig ,det er jo det at en hund har skambidt og gjort det før og hvornår igen og så samtidig ha en idiot til ejer

  • #30   4. maj 2015 WOw... Sindssyge hund!

    Kan ikke forstå din veninde ikke overvejer hvad der kan ske hvis hun ikke melder det - tænker især i forhold til hendes børn... I samme ombæring kan I jo melde ham for trusler... For det han siger med at de har børn... Det tror jeg ærligt ikke har noget på sig - han har jo selv en knægt på 2?


  • #31   4. maj 2015 Brækker mig efterhånden over at HVER gang der bliver nævnt en race der ikke er på forbuds listen, er der nogen der skræpper op over at racen bliver nævnt. Og Ja Nina, det er dig jeg mener, gaab...
    Men stakkels pige smiley


  • #32   4. maj 2015 Øv hvor synd for din veninde!
    Godt at hendes venner var mænd nok til at hjælpe hende smiley

    Og hvor er det trist som rottweiler-ejer at læse sådan en historie igen..
    Det er heldigvis længe siden sidst men det er så trist et ry den får, den race. Og det har dem med ordentlige ejere slet ikke fortjent smiley


  • #33   4. maj 2015 Nina F
    Man skulle dælme da tro, at du selv havde rottweiler, sådan som du prøver at beskytte hunden, fremfor mennesket i den her situation.

    Jo en rottweiler er en særlig led satan, i de forkerte hænder.
    Lad nu være med at påstå det modsatte, ligeså skønne og dejlige som jeg synes de er, ligeså farlige kan de være uden den rigtige opdragelse.
    Og det er jeg ikke bleg for at skrive, selvom jeg har to skønne eksemplarer af racen.

    Vark
    Rotten hører altså ikke under den opfundet kategori aka muskelhunde..

    TS
    Hvor er det forfærdeligt for din veninde.
    Jeg kan godt forstå hendes frygt for ejer, men mon ejer ved at det kun er forurettet selv der kan anmelde, for ellers så kan hun jo lidt leve højt på at det må være en anden, som kender til episoden som har meldt ham.

    Ellers må du kontakte politiet igen, og høre hvordan og hvorledes med den paragraf der er skrevet her i tråden, for lyder da som om at de må kunne gøre et eller andet.

    Håber veninden kommer sig hurtigt og finder modet til at tage hjem igen


  • #35   4. maj 2015 Havde ikke lige set inden at der var så mange kommentarer..

    Umiddelbart tror jeg ikke det giver ham en særligt stor straf at melde ham for trusler.. TROR at han vil være forholdsvist hurtigt hjemme igen, desværre.

    Jeg tager dog hatten af for de råd der er kommet: Kommunen, udlejer osv.

    Jeg tænker lidt - hvad med at få Dyreværnet til at komme og se om hundens forhold er ok? Det kan være den kan blive fjernet-mentaltestet-aflivet på dén baggrund hvis ikke ejer passer den godt nok?..

    En anonym anmeldelse til dem er jo ikke noget hvor man skal stå frem og vidne og manden vil aldrig kunne vide hvem der har indgivet anmeldelsen.

    ! Giver iøvrigt Henriette ret i hendes race-udtalelser !


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #36   4. maj 2015 Jeg have meldt det på stedet for det der er ikke ok. Hvorfor f.... går man op i om racen bliver nævnt. Kvinden bliver overfaldet på egen grund og oven i bliver truet til tavshed,men problemet er at racen bliver nævnt. Ud over det kan man lige fortælle hvordan man selv ville kunne klare det hele. Alting er let når det ikke er en selv der har oplevet det. Hold nu op.

    Har godt nok ondt af damen der nu har fået ødelagt sin drøm pga en idiot der ikke har styr på sin hund. Håber at hun kommer sig og kræver hunden aflivet.


  • #37   5. maj 2015 En hund med den adfærd, har ikke nogen eksistensberettigelse, uanset race!

    Sikke et chok, din veninde må have fået smiley


  • #38   5. maj 2015 Hvad var der sket, hvis din veninde havde været alene, og ikke havde haft nogen til at hjælpe sig med at få hunden væk?
    Stakkels hende smiley


  • #39   5. maj 2015 Meld det til politiet - så må de tage sig af hunden og manden !!!!

    Den må have en brist ellers ville en hund ikke gøre sådan !


  • #40   5. maj 2015 Jeg fatter simpelthen ikke at folk lader sig kue af den slags trusler! Din veninde skal se at få meldt både bid og trusler og det kan da kun gå for langsomt! Manden oplever jo at hans 'spillen hanekylling' (ja, no offense men det er altså det billede jeg altid får for mit indre blik når jeg møder den slags mennesker smiley ) virker og han kan fortsætte med sine tåbeligheder. Jeg kender godt typen, der ser mægtig farlige du og fortæller vidt og bredt om hvad de vil gøre hvis..... som regel har de det meste i munden. Han har jo selv en familie......

  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #41   5. maj 2015 En politianmeldelse vil ikke løse så meget som jeg ser det. Af relevant regulering findes Hundelovens § 6, §6 stk. 2, hvor politiet kan træffe følgende afgørelser:

    1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,  35)
    2 )give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde, 
    3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller
    4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.

    Herudover er der for de fleste af de i hundeloven regulerede områder, kun bødesanktioner. Fængsel kan kun komme på tale i forhold til truslerne og så er der en strafferamme på 2 år. Og så kan han blive frataget retten til bestandig eller i et tidsrum at holde hund.

    Jeg ville ikke ville melde ham hvis han virkelig var SÅ ubehagelig, taget hans trusler i betragtning.

    Alternativt
    § 3 Stk. 3. "Nedskydning eller anden fremgangsmåde, der sigter på at slå hunden ihjel, må kun anvendes af grundejeren eller den, der har brugsret til et privat areal, hvis hunden angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom. "


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #42   5. maj 2015 Vi taler om bid på et menneske. Der er hunde der er aflivet for langt mindre så selvfølgelig kan de handle på en anmeldelse.

  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #43   5. maj 2015 Max - hvis du blev truet med der ville ske ubehagelige ting med dig og dine børn ville du så også uden tøven gå til politiet og kræve hans hund aflivet?



  • #44   5. maj 2015 Hunden har skambidt og så træder skambidsparagraffen ind, den er ikke kun for listehunde

  • #45   5. maj 2015 Mener det samme som Beltana


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #46   5. maj 2015 Mm.det vil være for let bare at svare ja men det håber jeg at jeg ville gøre. Tror du bare manden ville lade det passere hvis det var ham det var gået ud over. Jeg tvivler. Hvorfor skal andre så.





  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #47   5. maj 2015 Jeg er nok bare en kylling, med for lidt tiltro til "politiet løser sagen" så. Har lige stået i en (forsikrings)sag med en af disse "typer". Endte med jeg ikke meldte det. Og det ville jeg heller ikke gøre her hvis truslerne var som beskrevet.

  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #48   5. maj 2015 Men undre mig nu meget over de læger der har taget imod denne stakkels pige ikke har slået alarm da hun kom og sat hele maskineriet i gang

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #50   6. maj 2015 Jeg vil lige starte med at sige at jeg elsker ALLE hunde uanset race osv. Grunden til at jeg skriver at det er en Rottweiler er fordi det var det og så er folk ikke i tvivl og skal ikke komme med en masse spørgsmål ang. Hvad det var for en hunde race..!
    Jeg har en rigtig god ven som pt. Arbejder i Norge og han har 2 store dejlige Rottweiler bamser som jeg hjælper hans kone med at lufte med en tur ell. 2 om ugen i bla. Hundeskoven, så det er på ingen måde for at hænge racen ud på nogen måde..!

    Jeg kan ikke forstå at folk spørger til om hun har blødt ell. Er blevet syet, prøv og kig på linket i toppen, den værste flænge på armen er 3cm lang og 3cm dyb, men de turde ikke sy hende af frygt for infektioner..!
    Og ja hun har mange smerter men chokket over det der er sket sidder virkelig meget dybt i hende hun ryster stadig og græder en del og hun kan ikke sove og har fået noget medicin mod angst og noget for at kunne sove, så det er ikke bare lige sådan for sjov at hun ikke melder fjolset men faktisk vil sælge huset og flytte langt væk på hemmelig adresse og så melde ham, men det er da frygteligt at det skal komme så langt ud at familien bliver nød til at ja flygte fra deres nye hjem..!

    Og ang. Ejeren af hunden og vise ham skaderne osv. Da har jeg skrevet at hans kommentar til situationen er at 'han er skide ligeglad med hendes skader, han grinte bare og spurgte om hun ikke var lidt pivet og overdrev hvad der var sket...!

    Og ang. Hvorfor naboerne ikke bad hunden skride hjem, så var der jo ingen der så hunden overhovedet før den overfaldt hende, hun kunne bare høre noget ved siden af hende og da hun drejede hovedet fløj den på hende og det gik så stærkt at de andre faktisk først opdagede det da hun var rykket halvvejs ned af bænken, man skal jo også lige tænke på at det gik meget stærkt og at begge angreb var overstået på 15-20sek. Max så man kan ikke bebrejde nogen af de mennesker der var til stede tvært imod for tænk sig som der også bliver skrevet hvad der kunne være sket hvis hun havde været alene under overfaldet..!

    Jeg er målløs over at sådan noget kan ske, men håber at de hurtigt finder noget nyt og bo i så de kan få både ham og hunden meldt..!

    Mvh.
    Og tak for de søde ord til dem der bekymrer sig om min veninde og ikke går så meget op i hvad det var for en hund osv..!


  • #51   7. maj 2015 Men hvis han ikke har set skaderne kan han jo ikke vide at han tager fejl.

  • #53   7. maj 2015 Øh nej det gør jeg godt nok ikke smiley

  • #55   7. maj 2015 Har du nu været i nærheden af fjolle tobak igen?

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #56   12. maj 2015 Så er der endelig sket noget 'positivt' i sagen, for idioten som ejer hunden sidder nu varetægtsfængslet og psykopat hunden sidder på 'dødsgangen' på et internat og venter på aflivning (hvis den ikke allerede er blevet det) han fandt på en ell. Anden måde ud af hvor hendes forældre bor og var så skide smart at komme forbi i weekenden og true både hende og forældrene ligesom at idioten smadrede 2 vinduer hos dem, så nu fik de simpelthen nok af ham og hans hund som fjolset også havde med på hans 'lille udflugt' og meldte ham og hunden til politiet i mens han stod og smadrede vinduerne så politiet kunne høre det i telefonen, han blev fanget af politiet da han stak af der fra i bil og sføli (fristes man til at sige) var idioten hamrende påvirket af både alkohol og div. Stoffer, så efter politiets eget udsagn så går der min. Et par år inden han er på fri fod igen da han har en del domme for vold trusler osv. I forvejen, så det slår hårdt denne gang...!

    Om han lærer noget af det er nok tvivlsomt, men nu har de da fået et pusterum så de kan nå og komme af med deres hus og starte på en frisk et andet og hemmeligt sted langt væk fra den lille by inden idioten er på fri fod igen..!

    Beltane : Hvad er det du ikke forstår..? Idioten stod bare og grinte af hende og spurgte om hun ikke var lidt pivet og overdrev hvad der var sket..! Nogle gange kan det altså godt betale sig at læse indlæggene inden man blander sig og kommer med hvad der så virker som ret tåbelige bemærkninger...!


  • #57   12. maj 2015 Puha, hvor skræmmende smiley Men godt, at der kom noget "positivt" - hvis man kan sige det sådan.

  • #59   12. maj 2015 Hvor er det en god opdatering ,Bare så godt han er sat bag lås og slå Skønt for din veninde hun kan nå at komme væk , men er det egentlig ikke krækkeligt, at man skal flygte, for at sådan en idiot kan komme og genere dem igen

  • #60   12. maj 2015 Det var da rart! smiley

  • #61   12. maj 2015 Niels A - Ro på, jeg er ikke imod dig smiley

Kommentér på:
Skambidt af Rottweiler hvad kan man gøre..?

Annonce