{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

Kenzo.
Kenzo.
Tilmeldt:
15. apr 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16

hunde foder {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige skiftet min hvalp om til hill's da han ikke kørte så godt på kingsmore. men syntes bare der mange meniger. Nogle siger hills er dårligt andre siger det okay. Ville hører hvad syntes i ? For syntes ikke jeg hører så meget til hills på debatterne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde foder
  • #1   21. maj 2015 Jeg synes Hills er en meget meget dyr udgave af Pedigree. Så jeg ville aldrig fodre med det.

  • #2   21. maj 2015 Jeg fodrer med Hills J/D. Begge mine tøser fungerer godt på det. Men det er specialfoder. Hvis det ikke var nødvendigt for dem at få det, ville jeg finde et andet og bedre foder.

  • #4   21. maj 2015 Men det vigtigste er at fodre sin hund med det foder den fungerer bedst på. Så blæs på hvad andre siger og mener smiley

  • #5   21. maj 2015 Min ene hund mener, at han trives bedst på pizza...gælder det ? smiley

    Anyway.....Det var ikke noget, jeg ville fodre med, da jeg foretrækker fuld valuta for pengene. Det er en omgang dyrt fyldstof.


  • #6   21. maj 2015 Jeg synes ikke det er det værste på markedet, og fungerer hunden er det jo fint

    Men jeg ville ikke vælge det
    Jeg synes det er dyrt i forhold til hvad der er i af indhold


  • #7   22. maj 2015 Jeg skiftede fra Hills til Royal Canin, som jeg personligt er meget glad for.
    Jeg tror det er meget individuelt hvad man selv er glad for, og hvad ens hund er glad for.
    Min hvalp fungerer fint på RC, og så får han kogt kylling af og til smiley


  • #8   22. maj 2015 Hills er ikke det dårligste foder, men heller ikke det bedste.

    Jeg har selv fantastiske erfaringer med Essential Foods, som også er en smule dyrere: http://agilitypote.dk/et-foder-der-goer-en-forskel-for-os/


  • #10   22. maj 2015 jeg har også prøvet kingsmor før - det duede bare slet ikke. Salik tabte sig meget, hans pels blev kedelig og kan sked helt ualmindeligt meget! Det gør vi ikke igen. Hills ville jeg ikke bruge - ingridienslisten synes jeg bestemt ikke er imponerende - så nej det hopper vi let og elegant over sammen med RC og lignende produkter. Derimod vil jeg med glæde anbefale Orijen som jeg har brugt i mange år til mine hunde og det fungere upåklageligt. Desuden synes jeg Acana er ok, Tast og the wild er også fint nok her hjemme.
    Mine for Orijen . og jeg har altid de 3 varianter fra Tundra, Regional red og 6 fisk. Så den ene dag får de den ene slags og den anden dag en anden osv. Så bleiver det ikke kedeligt og de kører ikke i samme primærproteinkilde hele tiden. Derudover får de hver dag grøntsager og frugt fx ærter, bær osv. og så får de frisk kød og æg (enten råt eller tilberedt) til deres frugt og grønt.


  • #11   22. maj 2015 De fleste jeg kender der træner IPO bruger Royal Canin eller Hills - det fungerer åbenbart godt nok til "den slags" hunde smiley

    Jeg bruger selv HIKE - faldt over det ved en tilfældighed og skulle prøve det - og jeg er meget begejstret for foderet. Jeg bruger både den med korn, og den uden (har en allergi-vaps i flokken) og det er nok det bedste foder jeg nogensinde har brugt.

    Har prøvet WB, Acana, Orijen, TOTW, og de 4 produkter duede ikke til mine hunde ihvertfald.
    Men som der allerede er en, der har skrevet - hvis din hund kører godt på det du fodrer den med, så lad være med at lytte til hvad alle andre siger.

    Det er en jungle !!!


  • Kenzo.
    Kenzo. Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #12   23. maj 2015 Okay tak alle sammen. Han er en lille hvalp med sart mave. Så er bare så bange for at skifte foder på ham igen. Og syntes han skider helt vildt meget på hill's. Men bare bange for at skifte foder på ham igen. Men alligevel ja det en jungle må jeg sige syntes det svært.

  • #13   23. maj 2015 Hvis han har sart mave bør du lave et skift over længere tid, det kan være det hjælper på skiftet, og så find noget foder der fungerer. Han skal jo ikke gå og have dårlig mave af foderet smiley
    Håber du finder ud af det ^^


  • Kenzo.
    Kenzo. Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #15   23. maj 2015 Nej skal han nemlig ikke. Men skiftede også megt langsomt længere end dyrelægen sagde. Det var derfor jeg skiftede til hill's fordi dyrelægen sagde det var godt foder når de havde sart mave.

  • Kenzo.
    Kenzo. Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #16   23. maj 2015 Ja det virkelig sindssygt der så mange meninger og så mange ting man kan fodere med. Og dyrelægen siger en ting og folk siger noget andet. Og det ene år er det et produkt som er det bedste og året efter er det et andet. Og vil gerne give ham det bedste og fik af vide kingsmore var virkelig godt foder men det virker ikke så godt på ham smiley

  • Kenzo.
    Kenzo. Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #20   24. maj 2015 Vil sige han er en mellem ting. Han har været på skånekost 2 gange fordi han den ene gang ikke kunne komme af med afføring og anden gang havde han vand ud af sig. Men syntes måske bare at selv om de skal tjene penge må de da tænke på dyrene. De skal have det bedste de skal nok tjene deres penge hjem. Med de voldsomme priser de har i forvejen.

  • #28   24. maj 2015 Tja, fodring er religion og et sprængfarligt emne.

    Jeg har også hunde, der fungerer optimalt på RC, dog har jeg altid 3-4 forskellige slags foder stående, så de får RC blandet med lidt andet + rester eller vådfoder + rå ben.

    Det er simpelthen umuligt at stille det så firkantet op, at et bestemt foder skulle være bedre end et andet, det afhænger af den enkelte hund.

    Mine whipper fungerer ikke på rent kornfrit, de skal have alt for meget foder for at holde vægt. Typisk det dobbelte af det anbefalede, hvor de på RC eller andet med korn holder sig omkring det anbefalede.

    Min første Whippet blev til en start fodret med Orien og Acana, hun brækkede benet som 4 ½ måned gammel, simpelthen fordi kalklaget i hendes knogler var for tyndt og vækstzonerne uregelmæssige.

    Efterfølgende hvalpe er fodret op på RC + rester og har fået taget røngten i 4-5 måneders alderen + igen som voksne, alle har fine knogler og regelmæssige vækstlag smiley

    Jeg tør også godt nævne at jeg har haft en gravhund, der levede hele livet på pedigree, hun blev 17 år gammel, var aktiv jagthund til hun var 14 og besøgte aldrig dyrlægen andet end til den årlige vaccination + hun fik 2 gange tandrensning på sine gamle dage.
    Jeg overtog hende som godt et årig og hun havde så mange ting med i bagagen, som der skulle arbejdes med, at foder var det sidste jeg bekymrede mig om, hun ville ikke spise andet end pedigree, ikke engang godbidder eller råt kød.
    En lille hund, der ikke fungerer på sit foder klarer næppe op til 25 kilometers løb på drevjagter år efter år smiley

    Jeg har forøvrigt, inspireret af Martines indlæg, netop bestilt en sæk Hike, så må vi se, hvad whipperne siger til det smiley




  • #32   24. maj 2015 Hvis jeg skulle fodre med råt, ville det kræve kød, der lå nedgravet i haven et par uger smiley
    De to af mine gider ikke friskt kød, ben bliver også først spist, når de er halvt fordærvede, eneste undtagelse er selvfangede mus, de bliver slugt hele smiley



  • #35   24. maj 2015 Divenzie - Der er ingen, som siger, at din hund skal spise RC, det vigtigste er, at finde noget som hunden trives på og fodre med det smiley

    Min Ghini fik RC starter fra 4. drægtighedsuge, hvor hun havde lidt spisevægring (4-5 dage). Hun fik det blandet med lidt vådfoder, kogt fisk og æggeblommer.
    Hvalpene fik RC starter fra 3. leveuge + lidt råt kød, fisk, ost mv.

    Ghini havde masser af mælk og så på intet tidspunkt hærget ud, jo, hun tabte pels, da hvalpene var flyttet, men ikke mere end det er naturligt.
    Hun var tilbage i perfekt udstillingskondition 3 måneder efter fødsel smiley

    Hvalpene voksede jævnt og ingen havde på noget tidspunkt dårlig mave, ikke engang i forbindelse med ormekure og vaccination smiley


  • Kenzo.
    Kenzo. Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #36   24. maj 2015 Okay igen som i siger det er så forskelligt en min hvalp leger med hun skifter fra RC nu fordi hendes hvalp ikke fungere så godt på det. Men alligevel mange der siger det er godt. Men tak alle sammen for svar ??

  • #39   24. maj 2015 Jeg har 2 tæver. Begge labradors. Begge steriliseret. De får nøjagtig samme mængde foder og godbidder hver evig eneste dag (man kan ikke give den ene uden at give den anden). Samme mængde gulerødder osv osv. Den ene afleverer ca. dobbelt så meget som den anden i bagenden. Ingen problemer med afføring eller noget som helst. Og begge tøserne fungerer på Hills J/D, som er et specialfoder til ledproblemer.

  • #40   24. maj 2015 Divenzie -

    Til denne her

    Det var ikke engang for at sige, at RC og Pedigree er det samme, bare at "mange hunde får det foder" er et rigtig dårligt argument.

    - min kommentar var ikke "mange hunde får det foder" - min kommentar var "mange højtydende hunde får det foder" (de træner IPO, som er en fysisk ekstremt krævende sportsgren).
    Mao - var RC og Hills (kender ikke Hills men har selv fodret i mange år på RC) så ringe som mange påstår, hvordan kan man så forklare, at så mange højtydende hunde lever på det ? En ting er en selskabshund, der løber lidt i skoven osv - men en hund, der træner på højt plan, både psykisk og mental, kræver - som du uden tvivl nok selv er klar over - lidt mere end "bare".
    Jeg køber ganske enkelt ikke at RC er et så dårligt foder som mange vil gøre det til.
    Vi har her på matriklen lidt for gode resultater ( heriblandt to molosser som jo desværre er kendt for HD og AD - begge fotograferede til A og 0, den ene stadig i live og i en alder af 10 stadig uden sygdomme. Så har vi et par maller som har deltaget til adskillige DM og VM i IPO3, og iøvrigt er fotograferede til A og 0)

    Så nej, det foder er ganske enkelt ikke så ringe som mange vil gøre det til - det ville jo svare til, at jeg sagde at fordi mine hunde ikke kunne du på Orijen, er foderet skod - og det er det jo temmeligt sikkert ikke. Dyrt - alt for dyrt - men skod ? Nej, det tror jeg nu ikke det er.

    Kig på hunden - fungerer den, kan den yde, er den rask, kan den komme i form, kan den holde tryk både fysisk og koncentrationsmæssigt, er den udholdende .. hvis svaret er ja - så er det bare ikke et ringe foder den får.


  • #41   24. maj 2015 Min den ene har iøvrigt været på råt i mange år (8 for at være helt nøjagtig) - når han skulle til VM kørte jeg ham over på RC 1½ måned før, og det var mærkbart hvor meget ekstra energi han fik, blot pga foderskiftet.

    Råt er godt - bare ikke til IPO-hunde, der har brug for den eksplosion som programmet kræver.
    Jeg kan godt lide tanken om det rå - og skifter jeg engang sportsgren eller holder op op med IPO, kan det da sagtens være at jeg går tilbage til den form for fodring. Men sålænge jeg er aktiv udøver i netop denne sport, så er det ikke det rå jeg kan bruge.


  • #42   24. maj 2015 Jeg er enig Martine.

    Cala er vokset op på RC, hendes vækst har hele tiden været jævn og fin og jeg nægter simpelthen at tro, at en hvalp på 6 måneder ville have så flot en muskelmasse som hun har, hvis det var et skodfoder.

    Hun har fået røntgenfotograferet et for- og et bagben som 5 måneder gammel, fine vækstzoner og tilpas kalklag.
    Det eneste jeg har gjort er, at lade hende være hvalp med korte ture i snor og frit løb i det omfang hun selv har lyst til smiley


    profilbillede
  • #43   24. maj 2015 Ja, jeg køber altså ikke at det må være "tilfældigheder", beklager smiley

    Og ot - kæft, en lækker farve hun har smiley


  • #44   24. maj 2015 Heller ikke her smiley og tak smiley

Kommentér på:
hunde foder

Annonce