{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

hvilket foder? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er klar over at der er lige så mange bud som hundeejere, men jeg vover mig alligevel ud i spørgsmålet om hvilket foder jeg bør overveje til min lille pommes frites...

hun sætter fint muskler og spiser også fint men hun er lige til den tynde side...
vi har indtil nu fodret med at ikke dyrt produkt med en fin ingrediensliste, som dog har flere fyldting i en jeg egentlig synes om...
Vi har brugt dette foder til alle vores hunde og de har alle fungeret fint på det men Tia sætter ikke rigtig krop på det så nye bud er velkomne...

jeg har kigget på Hills, men synes ikke deres ingrediensliste viger meget fra det billigere produkt jeg bruger nu,,,
så var jeg omkring acana large breed, men synes måske at der må kunne findes en lidt billigere løsning... (de fleste mærker ligger på under 10 kr pr dag mens acana er over 12,5)
jeg er blevet anbefalet royal canin gigant, da hun jo er rottweiler (og en sjat labrador) og derfor har brug for de ekstra proteiner til at styrke muskler mens hund så sætter mere krop... - med det er det jo bare svært at variere lidt i foderet, så det ikke altid er det samme...?

jeg vil ikke barf da det ikke kan passe ind i vores liv og hverdag... så det er ikke en mulighed...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket foder?
  • #2   18. sep 2015 Sværger til Skyttens smiley

  • #3   18. sep 2015 Jeg har været rigtig glad for flere af acanas varianter, men bruger i dag HIKE. Det er et super foder og oven i købet en lille smule billigere end acana.

  • #6   18. sep 2015 Jeg sværger til taste of the Wild smiley helt vild med det; kunne virkelig se forskel på mine hunde, både i hvor ivrige de var efter at få det, deres pels, hvor meget der kom ud i den anden ende (der skal helst komme så lidt som muligt ud), og hvordan energien virkede på dem (vedvarende vs hurtig energi) smiley

  • #7   18. sep 2015 Det er såmænd ikke fordi hun ikke må få råt... vi kan bare ikke få det til at fungere i vores til tider lidt hektiske liv, så er tørfodret altså det bedste... vi er tit på vejene sent og der er hun med, så er det ikke nemt hvis vi skal til at have køleboks mv med også... derfor tørfoder... praktisk og nemt og det er jo lavet til at hunden kan leve af det smiley

    Må lige kigge lidt på Kingsmoore og skyttens...

    orijon vil jeg ikke fodre med da jeg ikke har gode erfaringer med det fra tidligere... ved godt der altid udvikles men holder mig lige fra det til at starte med... smiley




  • #8   18. sep 2015 Jeg fodrer som Randi med Hike, det bedste foder vi til dato har prøvet.
    Whipperne har fået det i ca. 3 måneder og er simpelthen i super flot kondition smiley


  • #9   18. sep 2015 Essentials eller måske endnu bedre N&D, det sidste er jeg blevet svært begejstret for til mine bamser.

    http://simbasfoder.dk/n-d-kornfri-hundefoder-122/


  • #10   18. sep 2015 Kirsten, det ser supergodt ud det der n&d... Kan se at det har nogle af de samme % som Royal Canin til rottweiler så det er nok ikke helt ved siden af...

    Holder det lige op mod arion, som faktisk også ser ud til at være et rigtig fornuftigt produkt... smiley vi ved jo ikke om vi kommer til at skifte rundt mellem mange inden vi finder det der lige passer hunden... smiley

    Vi Regner med at vi inden tre måneder kan se en forbedring hvis det er det rigtige...? Der går vel ikke længere end det? Har som sagt ikke tidligere haft behov for at skifte foder så der er godt nok mange ting der skal tages højde for... smiley


  • #12   19. sep 2015 Skifter mellem flere forskellige kornfrie mærker, alt efter hvad der er på tilbud. Bruger som regel: Real nature, Essentials, Taste of the wild og Kingsmoore.

  • #13   19. sep 2015 Selv om i lever et hektisk liv og ofte ikke er hjemme, kan du godt fodre med råt.
    Du fodrer med råt de dage i er hjemme og med et godt tørfoder de dage hvor i er ude.
    Sådan er der rigtig mange der gør.


  • #14   19. sep 2015 Vil give Anni helt ret, man kan sagtens kombinationsfodre, det har jeg gjort de sidste 20 år, og det giver en helt anden oplevelse for hunden. En mere robust mave er også en af fordelene.
    Her et eksempel på hvad vi fodrer med: N&D tørfoder, oksekæbemix, en klat boller i selleri m/ris, revne gulerødder, ostehapser og så lige en klat kokosolie oveni. Og ja det bliver indtaget i en vis fart....


    profilbillede
  • #15   19. sep 2015 Jeg fodre også både med kornfrit tørfoder, vådfoder og råt. Lige nu er der intet system i det, men planen er når fryseren er tømt og vasket af at den bliver fyldt op med alt muligt forskelligt og så vil jeg kører dem fast hen på kornfrit tørfoder med pate/vådfoder (Til Laikas medicin) morgen og råt aften.
    De får i forvejen også rester, både aftensmad, kød, pålæg, mælk osv.


  • #16   15. okt 2015 jeg er kommet frem til at vi fodrer med pedigree i en periode... det fungerer rigtig godt for hende med at holde huld og hun er virkelig blevet flot i pelsen som hun jo skal være... hun nyder sin mad uden at sluge den i sig, og det er nemt at have med og så smuldrer det ikke...
    Anni: vi kommer ikke til at fodrer med råt, for det fungerer ikke for os... Det fungerer for os at hun får det foder hun skal have i afmålt mængde i tør tilstand, med adgang til vand som altid...
    Super fint at det fungerer for andre, men vi har valgt den mulighed fra... og hunden virker ikke ked af den beslutning... smiley


  • #18   15. okt 2015 wow.. Af alle de gode bud, så vælger I pedigree? Prøv at kigge på indholdsfortegnelsen, og så MÆRK på produktet... Det er FEDTET af olie smiley jeg passer lige pt en hund der er på det og hunden STINKER (foderet betyder meget for hvordan hunden lugter), og selvom hendes pels er fin, kan man se - bare på afføringen - at der kommer voldsomt meget ud igen i den anden ende, altså der er meget i foderet hunden ikke kan bruge til noget... Jeg ville ALDRIG give min hund det, men sådan er vi jo så forskellige smiley

  • #20   15. okt 2015 Af alle slags foder, så vælger du junk?

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #21   15. okt 2015 Forstår heller ikke at valget er falden på pedigree. Der findes så meget andet foder som er bedre.

Kommentér på:
hvilket foder?

Annonce