{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Med hunden på ferie {{forumTopicSubject}}

Vi er begyndt at tænke sommerferie, og vores dilemma går på, om vi skal tage vores 1 årige westi med eller lade ham blive hjemme. Hvad er bedst for hunden? Han har mulighed for at blive passet privat i den uge, hvor vi vil være væk, men samtidig vil vi jo også rigtig gerne have ham med.

Vores ferieplaner går til Frankrig, Italien eller Spanien, så hvis han kommer med, betyder det en 24-timers køretur for ham sådan cirka. Skal vi tage ham med? Og hvis ja, ved I så, hvilket af disse lande der er mest hundevenlige?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Med hunden på ferie
  • #1   7. apr 2016 I skal i hvert fald overveje, hvad I vil bruge tiden på, for der er jo mange steder man ikke lige kan tage en hund med ind, så det begrænser jer lidt.

    Og så skal I nok også tænke, hvordan han har det med varme.


  • #2   7. apr 2016 Frankrig er enormt hundevenligt ...
    Synes det kommer lidt an på hvad man skal på ferien, hvordan man skal bo osv ...

    Er man indstilles på en rolig ferie, afslapning i skyggen og på hundens præmisser, så kan man sagtens have den med ... vi har helst vores med, de har været i Kroatien, Østrig og Frankrig helt uden problemer, både på camping og på hoteller...

    Vil man ligge i den bagende, ofte meget varme sol, og feste om natten så synes jeg hunden skal blive hjemme ... og vil man traske igennem storbyer igen ofte meget varme på de kanter så synes jeg heller ikke hunden har glæde af det .... vi havde en gang vores med ind i en by en dag med over 30 grader, de kartede rundt for at komme i skygge, og ingen tvivl om at de følte deres poter brændte ....



  • #3   7. apr 2016 Vi har haft Manfred med på ferie. Vi kørte hjem lang tid før tid. Vi boede på hotel og det kunne han bare ikke magte. Jeg måtte ikke gå uden ham (kæresten var på værelset sammen med ham) vi har også været på camping, mega hyggeligt, men der var hedebølge for første gang i jeg ved ikke hvor mange år, så hunden var ved at få hedeslag smiley så vi tager kun hunden med på ferie i Danmark frem over

  • #4   7. apr 2016 Hvis du er på Facebook er der en gruppe ang hunde med på ferie smiley

  • #5   7. apr 2016 1 uge afsted?

    Så ville jeg lade ham blive passet hjemme, da turen bliver meget autotransport, hvor han enten skal være i bur eller fastgjort i sele, knapt så sjovt i så lang tid. De andre har nævnt risikoen for hedebølge og problemet med at have hunden med rundt omkring....

    Tror han vil have bedre af at blive forkælet hjemme.


  • #8   7. apr 2016 altså vil sige at indretter man ferien efter hunden og tager hensyn til fx varme, så er det ikke svært at have hunde med omkring, min erfaring er faktisk at man skal ikke langt syd for den danske grænse før hunde er meget mere velkomne end herhjemme ...

    og sydpå om sommeren er man jo stort set ude hele tiden, spiser udenfor, og vi har da været ude for at når vi kommer til et spisested med hundene, så kommer de med vand til dem før det tager sig af os ...
    Frankrig er godt, men ja varmt, i de sidste par år har vi mest været i Østrig, og så tager vi op i bjergene og går ture med dem, der er der lidt køligere end i dalene....

    Alt er jo efter ferieformen, men foretrækker klart ferier med hundene, de er bare så meget bedre .... men det skal være med fokus på at aktiviteter og steder er under hensyntagen til hunden .... fx var vi et par dage i Wien sidste år, i hedebølge, den ene hund havde det ok, men den anden synes helt sikkert ikke det var fedt, så de var af og til alene på hotelværelset i den dejlige aircondition ..... men de er så vant til at være med, og også til at kunne være alene nogle timer hvis det er nødvendigt....

    mine er jo meget lige Ts i størrelse og det er virkelig ikke et problem....


  • #9   8. apr 2016 Vi regner med at tage begge vovser med på ferie i år, men ferien går altså også kun til det jyske smiley
    Bent har noget familie der ovre, og vi skal se en masse omkring gudenåen, så der bliver masser af vandring og masser af natur, da vi også har tænkt os at slå telt op smiley


  • #10   8. apr 2016 @ Tante, her er også godt for hunde smiley

  • #11   8. apr 2016 Hanne, det lyder dejligt, vi har allerede besluttet at vi skal forbi hjerle hede, det skulle være fantastisk godt smiley

Kommentér på:
Med hunden på ferie

Annonce