{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EB/OEB
  • #1   23. maj 2016 Asta var en blanding af EB, OEB og så am.bull. Hun var angst og havde skodhelbred.
    Det er ikke en blanding jeg vil anbefale, dels pga. at begge racer ikke høre til de sundeste (især EB er hårdt ramt) og så er det enormt sjældent at avlere af blandinger har styr på sundheden.


  • #3   23. maj 2016 Jeps, især fordi en del OEB'er indeholder ambull og uden en tavle er de jo så ulovlige.

  • #4   23. maj 2016 De vil vel ligne OEB'er da de i forvejen falder vidt forskelligt ud.
    Men det var ikke noget jeg ville kaste mig ud i.
    Både af hensyn til hundeloven og af hensyn til helbreddet


  • #5   23. maj 2016 Der er jo EB i alle OEB'er.... Så sådan en ligner en OEB smiley
    De er så ret forskellige fordi der også er alt muligt andet mystisk i...


  • #6   23. maj 2016 Kunne aldrig drømme om at eje sådan en blanding. Oeb'en kan nemt se ulovlig ud, og så mangler man pludselig en tavle for at bevise at den ikke er..

  • #7   24. maj 2016 jeg spurgte om der er nogle her på HG som der har sådan en blanding fordi jeg gerne vil se med egne øjne hvordan de ser ud og høre fra ejeren hvordan de er. Jeg bad ikke om meninger omkring racerne og en blanding deraf !!
    Og OEB ser da overhovedet ikke ulovlig ud, hvor pokker har i det fra? Jeg har selv OEB, hun ligner da langt fra en ulovlig race!


  • #8   24. maj 2016 OEB er jo blandet med EB - så de ser ikke anderledes ud end det du kender som OEB...

  • #9   24. maj 2016 C.G hvor ved du det fra? Der er faens til forskel på OEB og EB.

  • #10   24. maj 2016 Nogle OEB'er ser ikke ulovlige ud, men der er jo am.bull i (i hvert fald i nogle af dem) og nogle individer falder meget ud efter dem
    Og nogle af dem falder meget ud efter EB som der også er i


  • #12   24. maj 2016 Det kan da godt være at amerikansk bulldog var med til at forme racen i 70'erne (pitbull og mastiff siges også at være med i racen) men det kan man jo ikke tage med i sine overvejelser nu, mere end 40 år efter!

  • #13   24. maj 2016 Jeg ved godt at OEB varierer meget i størrelse, temperament osv. Men min OEB er perfekt! Både i temperament og størrelse, jeg har aldrig haft en så stabil og dejlig hund før! jeg kan ikke se noget ulovligt i hende overhovedet!

  • #15   24. maj 2016 Men problemet er jo netop at de varierer så meget.
    Nogle af dem ligner næsten renracede am.bulls og andre igen ligner næsten rene EB'er


  • #16   24. maj 2016 Asta havde en "fin" stamtavle i EKC, og hun var altså 50% am.bull. Og hun (og hendes søskede) var altså ikke de eneste OEB 'er med en meget stor andel am.bull. Hvis hun så havde fået hvalpe med en EB, så havde de hvalpe været ulovlige.

  • #17   24. maj 2016 Grisen Ja, så vidt jeg har forstået blev racen formet i 70´erne af David Leavitt. Måske blev racen først populær i DK nogle år siden, det skal jeg ikke kunne sige.

    Ditte Der findes jo masser dårlige opdrættere alle vegne, og folk der importerer alverdens skravl, måske er det derfor at der er så meget variation. Sådan kan det jo gå med alle racer.

    Anne Jeg forstår ikke hvordan (din ellers smukke) Asta kunne være 50% Amerikansk Bulldog hvis hun var ren OEB med stamtavle. Vil det sige at hendes mor eller far var Amerikansk Bulldog?



  • #18   24. maj 2016 Hendes far var/er. Men inden forbuddet blev am.bullen flittigt brugt i avlen af OEB i DK, og sikkert også resten af Europa. Så der er rigtig mange OEB'er der hverken er raceægte eller helt lovlige, sådan teknisk set.

  • #19   24. maj 2016 Forstår ikke hvordan hun så kunne få stamtavle. Hun har jo så ikke været ren OEB. Min Yogi har udelukkende OEB på hendes stamtavle.

  • #20   24. maj 2016 Ja men det ændrer jo ikke på det faktum at der bare er enormt stor variation i lige præcis den race og når de hælder meget til den ene side, så er der fare for at de ser ulovlige ud desværre

  • #21   24. maj 2016 Avler fik bare registret faderen som OEB. Så vidt jeg ved uden at lyve for nogen. Men OEB- verdenen er ikke altid lige seriøs.
    Og som sagt har mange brugt am.bull i OEB avlen.


  • #22   24. maj 2016 Så vidt jeg ved er det ikke ret mange år siden at man stoppede med at bruge am.bull i OEB avlen og det var derfor helt ok i forhold til tavlen

  • #23   24. maj 2016 I øvrigt, hvis din hund har Bullforce hunde i tavlen er der en risiko for at der også er am.bull i den... smiley

  • #24   24. maj 2016 Der er kun noget der måske kan kaldes ren OEB, hvis man taler om hunde med UKC stambog. Og mig bekendt findes der ikke nogen af dem i Danmark.
    De europæiske "OEB" er blandinger af forskellige bulldogs


  • #25   24. maj 2016 Jeg tror ikke der findes en renracet OEB. Vil man have renracet, så tror jeg man har bedre held med en Leawitt-bulldog. Som der, mig bekendt, ikke er blandet noget i gennem de sidste mange generationer.

  • #26   24. maj 2016 Og sjovt nok må der ikke synligt være Leavitt i stamtræet ifølge OEB team DK

  • #27   24. maj 2016 Og det er dem som UKC anerkender, fordi de har en smule integritet som race

  • #28   25. maj 2016 Jeg så godt at der ikke måtte være leavitt på stamtavlen hos OEB team, jeg forstår ikke rigtig hvorfor - det er vel den samme "blanding" der er brugt til at skabe alle andre OEB. NÅ.. Nok om det.. Min OEB er perfekt og har en fin stamtavle og kommer fra dygtige og seriøse opdrættere, så jeg synes godt at jeg kan tillade mig at lave et kuld hvalpe på hende på et tidspunkt smiley jeg spurgte hvordan et OEB/EB mix så ud fordi jeg ELSKER EB - kan slet ikke stå for dem!! men synes samtidig at det er så synd at anskaffe sig en hund som generelt har mange helbreds problemer. Så jeg tænkte at en blanding måske kunne være godt. Det ser ikke ud til at der findes ret mange af den slags blandinger, har kun fået én henvendelse fra en som ejer den blanding.

  • #29   25. maj 2016 Hvordan skulle en OEBblanding kunne blive bedre? De er disponeret for en del af de samme sygdomme? OEBen er heller ikke super på helbreds fronten. Men vil du lave hvalpe, så få testet din hund for alle arvelige sygdomme og find en ditto han. Og sørg nu for at få tavle på.

  • #30   25. maj 2016 Hvis din egen hund er perfekt og sund (nu ved jeg ikke, hvad den er testet for, det ser ud til at den er hvalp/unghund endnu), hvor smart er det så at parre den med en hund fra en race med masser af sundhedsproblemer. Den største sandsynlighed er da, at hvalpene bliver mindre sunde end deres mor smiley

    Er det virkelig det, du vil ? Det giver da mere mening, at finde den sundeste han du kan inden for oeb og parre med den.


  • #31   25. maj 2016 Jamen en blanding af de to vil ligne en OEB, men der er aldrig nogen garanti for hvordan blandinger falder ud.
    Men det er da synd at du ikke finder en lige så god OEB som din egen at avle med, når nu din har en god stamtavle


Kommentér på:
EB/OEB

Annonce