{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Tilmeldt:
30. aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.021

Små børn skal ikke hundetrænes {{forumTopicSubject}}

Jow, jow. Smart overskrift. Det kan godt være at hun har forstand på børn, men vist ikke så meget på hundetræning og dyr generelt.

At størstedelen af dyrearter kan klare sig selv fra fødslen er nok ikke helt ved siden af, men nu er mennesker pattedyr og hvor mange pattedyr kan det? Jeg kan på stående fod ikke komme i tanker om en eneste - der er jo ingen grund til at producere mælk hvis ens afkom kan klare sig selv fra fødslen af. Der er selvfølgelig rålam, harekillinger, og sælunger der bliver "efterladt" og hvor man kan sige at de ikke får samme omsorg som f.eks. menneskeaber, aber, eller hundehvalpe for den sags skyld, men de ville stadigvæk ikke overleve uden mor.

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/ECE3346778/psykolog-smaa-boern-skal-ikke-hundetraenes/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små børn skal ikke hundetrænes
  • #2   23. aug 2016 Nu er jeg langt fra marsvineekspert, men jeg tror det ikke. De fødes godt nok "færdige", men mener der er noget med at der går nogle dage inden de kan spise voksen mad og at det ikke er optimalt uden mælk, plus at der er noget med at holde varmen og stimulering for normal afføring?

    Men har vi ikke nogle marsvineeksperter herinde? De må kunne svare på det. smiley


  • #3   23. aug 2016 Hun skal lige læse op på pattedyr og hundetræning - ihvertfald hvis det igen skal bruges til sammenligning. ..

  • #4   23. aug 2016 Nå ja - fugle kan også knapt klare sig selv fra starten..

    "De fleste dyr"


  • #5   23. aug 2016 Insekter er jo den mest artsrige dyrgruppe og de kan jo som regel. smiley

  • #6   23. aug 2016 Det må være hendes tanke... håber jeg smiley

  • #7   23. aug 2016 Tvivlen må jo komme hende til gode. Måske hun tænkte på græshoppere? Det har jo nok ikke været myrer. smiley

  • #11   23. aug 2016 Jamen så har vi marsvin på listen med pattedyr. smiley

    Hvordan er overlevelsesraten på unger, Minion? Jeg kan ikke forestille mig at de klarer de sig lige så godt uden mor som med mor? Men ved som sagt ikke ret meget om det.

    Fisk, padder og reptiler, samt hele gruppen af invertebrater (selvom flere af de individuelle arter har yngelpleje).


  • #13   23. aug 2016 Altså sådan som jeg læser det, så mener hun klare sig selvstændigt, dvs. overleve uden hjælp - ikke bare det krable hen til en dievorte eller skrige højst når far kommer med en orm.

  • #14   23. aug 2016 Årh, så er det jo man skal til at se om der er lavet statistik på sådan noget, meeen det hører vist under overspringshandlinger, når man i virkeligheden burde tage opvasken. smiley

    Hvad med andre pattedyr? Måske er der nogle flere af de små arter?


  • #15   23. aug 2016 Jeg vil nu ikke sige, at marsvineunger kan klare sig uden deres mor. Ja, de begynder at nippe til fast føde i løbet af det første døgn, men de lever stadig mest af mælk. Man støttefodrer også ofte unger, hvis en hun får et stort kuld og ikke alle får mælk nok, fordi det hurtigt ses på vægten.

  • #16   23. aug 2016 Isabelle, fugle kan ikke selv søge føde fra starten smiley

  • #20   23. aug 2016 Dårlig sammenligning. Mange dyrearter kan ikke klare sig uden mammi?? Hvis de kunne det så spildte de voksne dyr sikkert ikke tid på at passe unger, men skyndte sig videre for at reproducere sig.

  • #21   23. aug 2016 mennesker kan ikke overleve jovist har vi en ladning mad i maven så vi kan klare os 1 måske 2 dage uden mad, men så har vi også brug for nogen kommer med maden.

    tror faktisk mennesker er et af de svageste dyr rent udviklingmæssigt når vi bliver født


  • #22   23. aug 2016 Nårh, hvad er han for en, Minion? Råge?

  • #25   23. aug 2016 Joo, men de larmer. smiley

    Sidste år var der en flok unge skader der mente de skulle morgenbade i den udendørs vandskål klokken røv gennem hele sommeren. Nøj, hvor var de altså bare nogle teenagere. smiley


  • #32   25. aug 2016 "Stort set alle dyrearter kan klare sig selv fra fødslen. Men ikke menneskebarnet. Det lille spædbarn er totalt afhængig af omgivelsernes hjælp og den omsorg, det møder."

    Det var da en virkelig selvmodsigende udtalelse smiley Jeg kan ikke komme i tanke om særlig mange dyrearter, der IKKE er afhængige af omgivelsernes hjælp på en eller anden måde, i den første tid af deres liv. smiley


Kommentér på:
Små børn skal ikke hundetrænes

Annonce