{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Hvordan fik i ? {{forumTopicSubject}}

Denne tråd er nok mest henvendt til dem der skulle ha' forældretilladelse til at få hund (:
Men alle i andre har selvfølgelig også ! *Ss*

Nå, men jeg står så i den her situation, at min mor egentlig gerne vil ha' hund, men min far vil ikke .
Min bror og jeg vil også meget gerne.
Vi bor på en gård med stor have, marker osv. så der er rigeligt med 'løbeplads' til det kære 4-benede væsen (:
Men men, har i nogle gode "overtalelsesråd" til en stakkels familie hvis "gamle nisse" af en far er så hamrende stædig ? :b
Min far er vokset op med hund, og kan virkelig ikke se det store problem ?

Har i nogle råd ?
Hva gjorde i da i skulle ha' hund ?
Hjææælp ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fik i ?
  • #1   8. nov 2006 Tja , det er nok rigtigt nok det med arbejdet .
    Men han er jo ikk alene om det ?
    Heh ..


  • #2   8. nov 2006 Du kan jo evt. tage dem ned på en DKK udstilling hvor der jo kommer rigtig mange hunde. Det kan jo være at i kommer til at snakke med nogen af dem, så din far får lyst til at have hund ;o)

  • #3   8. nov 2006
    • Copacabana • : Hey , det var faktisk en mulighed ! smiley
    Tak ! smiley


  • #4   8. nov 2006 Det var så lidt ;o)

    Her er et link til deres udstillingsklaender: http://www.dansk-kennel-klub.dk/635 og så kan du jo se hvilken en der passer jer bedst ;o) Prisen er omkring 35 kr pr. voksen c",)
    så Held & Lykke ;o) Jeg har selv lidt af det samme problem, det er bare hund nr. 2 jeg ikke må få ;o)


  • #5   8. nov 2006 Sig til din far at vi lever i et demokratisk land og han dermed er nedstemt af et flertal *hehe*

  • #6   8. nov 2006 Hehe.. Det lyder fuldstændig ligesom min far.. Da den gamle hund (14 år) blev aflivet skulle han ihvertfald ikk have en hund. Min mor ville såååå gerne have en hund igen... Min faster fik hvalpe på deres ruhårede gravhunde og de sagde at de måtte vaælge lige den de ville have, men min far sagde stadig nej.. Da min far så så de kære små hvalpe smeltede hans hjerte helt og han valgte en lille hanhund som nu hedder Jensen. Tror bare at din far skal se på en lille sød hvalp og hans hjerte vil så smelte :O)

  • #7   8. nov 2006 Nu når vi er igang med gode råd om det ikke at må få hund, er der så ikke en der har et godt råd, til en der ikke må få hund nr. 2? GG

  • #8   8. nov 2006 Hej Stiine R og jer andre, der ikke må få hund. Nu er jeg ikke barn længere, men som familie er vi alle afhængige af, at der kommer et levende væsen ind i familien. Da min gamle hund døde, gik der næsten et år, før min mand sagde ja til at få en ny hund. Det skete ved, at vi tog ud og kiggede, begge pigerne og jeg plagede i et par dage, og han blev også blød, da han så hvalpene. Nu er han vild med hende, og faktisk overtog vi hendes søster, da hun var 10 mdr. Mirah fik hvalpe i sommers, og vi beholdt en, for jeg reddede den ved fødslen, Lykke. Det accepterede han, for han kunne se, hvor knyttet jeg var til den. Det kræver selvfølgelig noget at træne og lege med flere hunde, men de har også stor glæde af hinanden, og det er lige meget, om du går med en, to eller tre hunde. Du skal ud at gå alligevel. Hvis du viser din far, at du kan klare dine opgaver til hverdag og fortæller ham, at du gerne vil stå for en stor del af pasning og træning, så er det et stort skridt på vejen. Hvis du så endelig får lov til at få en, er det til gengæld også vigtigt, at du gør som lovet. Også når den laver eller tisser, og det skal tørres op. Hvis I kan få klare linjer om opgaverne, så går det meget nemmere. Men I er nødt til at være enige, ellers vil din far gå og skælde ud, når hvalpen gør noget forkert. Men find ud af, hvilken type hund din far bedst kan lide. Vis ham af og til nogle annoncer eller gå på udstillinger, hvis du kan lokke ham med. Forklar, at du er parat til at passe en hund nu. Giv ham eksempler på, hvordan det kan passe ind i jeres daglige planer og rytmer med skole, lektier, sport og så videre, så han kan se, at du mener det alvorligt, og at du virkelig har tid til en hund. Held og lykke. Mange hilsner Annette

  • #9   8. nov 2006 Annette , der var mange pointer der, og mange gode råd jeg vil ta' til efterretning. Med valg af hund osv. (pasning, oprydning og optøring) har jeg min mor og bror helt på min side, og vi er alle enige om at det skal være en fælles ting at passe hunden . Vi mangler bare farmand. Hehe . Men jeg vil helt sikkert bruge dine, og også jer andres råd (:

  • #10   8. nov 2006 Pøj-pøj, Stiine. Dejligt, at din mor og bror er på din side. Så skal det nok lykkes.

  • #13   8. nov 2006 Hvad med at spørge ham HVORFOR han ikke vil have hund? Lyt til det han har at sige og svar på de ting han evt måtte ha men i en god og ordentlig tone selvfølgelig... Så plejer man at kunne komme langt!

  • #14   8. nov 2006 http://www.pudelklubben.dk/#

    Her er et link til pudelklubben, der er et par stykker der har hvalpe eller venter hvalpe


Kommentér på:
Hvordan fik i ?

Annonce