{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

astrid o
astrid o
Tilmeldt:
28. maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Hvor alvorligt er det? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,
Jeg er første gangs hundeejer, og kan mærke at jeg har brug for råd fra nogle med mere erfaring.
Men hund har idag haft lidt dårlig mave, jeg tror det kommer af at hun desværre var hurtig og nappe noget fra bordet i går. Men blot et gæt..
Hendes mave har rumlet lidt om morgnen, og det ved jeg typisk betyder at hun får lidt prutmave senere smiley
Da vi var ude og gå for 15-20 min siden, skulle hun skide og der var lorten fin og fast. Et kort øjeblik længere skulle hun igen, og denne gang var det vådt og fyldt med græs. Det her var med slim. Så gik vi videre, og så skulle hun igen. Hvilket jeg aldrig har oplevet før. Denne gang sked hun en lille klat slim med blod i. Det var frisk blod. Hun virkede lidt irriteret bagefter, og kørte numsen knurrende igennem græsset. Hun satte sig en fjedre gang for at skide, men her kom der intet ud. Hun er sig selv, og løb ind og hentede sit pivedyr du hun kom hjem. Hun virker glad, og frisk. Hun vil gerne at jeg nusser hende lidt på maven, men nu ligger hun og sover. Hun var lidt længe om at finde ro.
Mit familiemedlem mener at vi skal se tiden an til i morgen, men jeg må indrømme at jeg bliver ret bekymret - for jeg har aldrig oplevet sådan noget før.
Jeg har googlet lidt, og syntes det kan være alt fra småting til meget farlige ting.

Hvad havde/har i gjort? Jeg har brug for råd/erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor alvorligt er det?
  • #1   28. sep 2016 Jeg ville bare holde øje med om det fortsætter ,og så lade vær med at gi hende andet end sin mad,, og alt det vand hun vil ha smiley gætter på at alt er fint igen i morgen

  • astrid o
    astrid o Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #3   28. sep 2016 Tak for svaret begge to! Jeg holder godt øje med hende. Hun har intet spist idag, men måske kommer lysten til det senere smiley

  • #4   28. sep 2016 Jeg ville smutte forbi dyrlægen og købe noget zoolac eller tilsvarende. Det hjælper med at få maven jorden igen. smiley

  • #5   28. sep 2016 Jeg ville drøne på apoteket efter probiotika og så ellers bare tage det stille og roligt. Måske lige lade den faste til i morgen og starte op på skånemad

  • #6   28. sep 2016 få fat i noget pro kolin eller zoolac til maven smiley evt lidt skånekost hvis maven fortsætter med at være gal.


  • #7   28. sep 2016 Jeg ville se tiden an smiley
    Hvis hun stadig har dårlig mave ville jeg nok vælge en tur til Dyrlægen.
    Dog ville jeg nok sætte hende på skånekost hvis hun stadig har dårlig mave, flere gange i løbet af dagen men små portioner smiley
    Og husk at sørge for hun drikker smiley


  • astrid o
    astrid o Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #8   28. sep 2016 Tak for svarene alle sammen! Jeg får fat i noget Zoolac fra apoteket. Hun er forsat stadig frisk og sig selv, hun vil meeeget gerne lege. Hun har spist en smule, men ikke meget. Så længe hun er i højt humør, og ikke ændre adfærd er jeg mere rolig. Men sørger alligevel for at holde godt øje med hende det næste døgns tid . smiley

  • astrid o
    astrid o Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #10   28. sep 2016 Hun er 10 måneder og en pomeranian blanding. Hun har ikke kastet op, "bare" haft dårlig mave. Her til aften er hun stadig blot sig selv, har både spist og drukket som normalt. Så jeg håber på vi "bare" er sluppet med forskrækkelsen. Hun har fået sin dosering af Zoolac, så er spændt på hvordan hendes afføring ser ud i morgen - forhåbentligt er den helt fint!
    Tak for alle de gode råd.


  • astrid o
    astrid o Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #13   28. sep 2016 Arrh, tak for rådet Birgitta! Jeg har nemlig været i tvivl om hva søren, jeg skulle gøre af pakken så den holder! smiley så lige nu ligger den på bordet, så som det første i morgen ryger den i en pose og i køleren! Så håber vi der går længe inden den skal bruges igen!

  • astrid o
    astrid o Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #16   29. sep 2016 Her til morgen tog det lige tur nr.2 at få lille pigen til at skide. Afføringen var normal, men lidt svær for hende at få ud. Første del af afføringen var der mørkt blod på, og resten var fin. Hun virkede igen irriteret og stødte numsen mod fortovet. Ingen knurre lyd denne gang. Vi går videre og på vejen ligger jeg pludselig mærke til at hun har en klump mørke rød afføring i pelsen. Så hjem og i bad..
    Hun er stadig forsat glad og frisk, vil gerne lege. Spiser og drikker normalt. Er det mørke røde blod mon rester fra igår eller burde vi tage til dyrlægen??


  • astrid o
    astrid o Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #18   29. sep 2016 Hun har skidt for anden gang idag, og der var afføringen rigtig fin og ikke et spor af blod. Så jeg håber det er overstået smiley

  • #20   29. sep 2016 Som Isabelle skriver skal Zoolac IKKE i køleskabet, det står også på den smiley

Kommentér på:
Hvor alvorligt er det?

Annonce