{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Naja N
Naja N
Tilmeldt:
7. feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Gode hunderacer til pensioneret {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har på det sidste prøve at undersøge, hvilke hunderacer der er gode til ældre mennesker, fordi min mormors labrador snart ikke kan mere. Vi vil gerne finde en hunderace der kunne være god for hende, fordi hun bor alene, og hun vil blive meget ensom, hvis hun ikke har en hund, og hendes hund er en af de eneste grunde til, at hun kommer ud at gå hver dag. Vi regner med at købe en voksen hund til hende, da det nok bliver en for stor mundfuld for hende at have en hvalp.

Hun vil gerne have en hund der ikke er alt for lille (så helst hunde på størrelse med fransk bulldog eller større, fordi hun er bange for at falde over den). Derudover ville det være godt hvis den ikke fælder særligt meget, så hun ikke behøver at gøre rent hele tiden. Hun elsker også at lære hunden tricks. Bl.a. kan hendes nuværende hund hente post ind, og fordi den elsker at bide servieter i stykker, har den lært, at hvis den får lov til at bide i en, skal den bagefter samle alle stykker op og komme med dem. Så det kunne være rigtig fedt med en lærenem race også.

Hvilke hunderacer tror i kunne være gode?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode hunderacer til pensioneret
  • #1   7. feb 2017 En puddel er efter sigende lærenem, den fælder ikke og fås i alle størrelser (næsten)

  • #2   7. feb 2017 Cavalier King Charles Spaniel ... smiley

  • #4   7. feb 2017 Tænker også at en del racer kan passe ind til de "krav" smiley
    Og alderen er jo ikke absolut en indikator for racen, hvis hun har meget tid, lysten til at træne osv. kunne hun jo få en schæfer smiley men er det mere små hyggelige tricks og selskab så er en puddel da et godt bud, eller lign.


  • #5   7. feb 2017 En del racer ville passe til hende smiley

  • #6   7. feb 2017 Dsg

  • #7   7. feb 2017 hvor meget pelspleje kan hun?

  • Naja N
    Naja N Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #9   7. feb 2017 Hun er 78 og bor i et rækkehus med lille have. Tror hun ville være okay med at skulle børste og ordne pels ca 1 gang om ugen, så længe det bare ikke er hver dag. Tror mest hun vil træne små tricks, da hun bor i et byområde og ikke rigtigt har noget sted at tage hen, hvor der er store græs arealer, hvor hunde må løbe frit, Hun vil selvfølgelig gå tur hver dag. Dog må vi nok også være realistiske og sige, at hun ikke skal have en hund med et meget højt aktivitetsniveau, da hun ikke har så meget plads og ikke vil få gået og trænet så meget som nogle hunderacer kræver.

  • #10   8. feb 2017 synes personligt ikke dsg'en skal anbefales i den her sammenhæng, dejlig hund ja og den ville nok også indfinde sig med et lavere aktivites nivue, men ville ikke mene den vil trives i det.. synes sådan en vaps skal have lov at fyre energi af, det har de trods alt meget af..

    ikke at jeg har vildt meget forstand, men hvad med en bomulds hund? er de ikke sådan lidt "pensionist venlige?" ved de kræver pelspleje ellers ved jeg faktisk ikke vildt meget om dem, så du må ikke tage mit ord for gode smiley men mon ikke drt kommer flere gode forslag! smiley


  • #12   8. feb 2017 Hun kunne jo alternativt, hjælpe nogle andre som hundepasser, "hunde dagpleje mor" ville da være super, så kunne hun have hunden det meste af dagen, men alt andet ansvar ligger hos ejerne.

  • Naja N
    Naja N Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #13   8. feb 2017 Mener hendes hund er 15, men er begyndt at få en del gigt, og vi vil ikke have at hun lider, så hun bliver nok lagt til at sove inden for det næste halve år.

    Det startede ud med at vi talte om, at vi synes, det kunne være godt for hende at få en hund, så hun ikke bare sidder derhjemme. Senere uden hun vidste at vi havde talt om, det kom hun så til os og spurgte om vi ikke ville hjælpe hende med at finde en ny, når den tid kommer.

    Hun har bil, så der er mulighed for at hun kan køre rundt, men ved ikke om hun vil have råd til pelspleje, så det må jeg nok lige få spurgt hende om smiley

    Hvis der sker noget så hun ikke er i stand til at passe hunden, vil den højest sandsynligt flytte ud på landet til os. smiley


  • #14   8. feb 2017 Jeg tænker Mops, Cavalier King Charles, Papillon, Phalene, Japanese o.l. racer. Mht bil så er det jo ikke sikkert at din mormor realistisk har bil i ret mange år endnu. Det vil være en god ide at lave en fuldstændig fast aftale om hvad der skal ske med hunden hvis din mormor en dag pludselig ikke kan have den mere. Jeg har fx en aftale med min gamle mor om at Coco (en Cairn Terrier) flytter ind hos os, hvis der sker noget.

  • #15   8. feb 2017 Racen er sådan set underordnet, find en hund, der er over sin første ungdom og er faldet til ro og som skal omplaceres. Ud og kigge på dem, og se om kemien stemmer.
    Selvfølgelig skal hun da ha' en hund igen, hun kan give den et lige så godt liv som så mange andre hunde har, og så har hun jer til at tage over, hvis der senere skulle blive problemer.


Kommentér på:
Gode hunderacer til pensioneret

Annonce